TW Classic 2022 met Nick Cave

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.380
6.059
En belangrijk: 2 TW Classics in 2022.

Verder erg coole dag, vintage Werchter.
Is dat zo? De site van TW Classic spreekt specifiek van TW Classic 2022 met deze datum, kan verder geen andere datum vinden.

Nick Cave And The Bad Seeds, één van de strafste en meest opwindende live acts ter wereld, touren in de zomer van 2022 langsheen de beste Europese festivals. Het worden hun eerste shows in vier jaar. Op zaterdag 25 juni 2022 zijn Nick Cave And The Bad Seeds headliner van TW Classic in Werchter. Ook bevestigd voor het dagfestival: Placebo, Sleaford Mods en Whispering Sons. Meer namen worden later bekendgemaakt.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.217
2 TW Classics? Dat weten ze dan goed verborgen te houden in dit bericht.

Andere zal wel voor The Boss zijn. Als ze het maar niet wagen om dit tegelijk met Graspop/Pinkpop te plannen. Dan krijgen ze het met mij aan de stok.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.110
5.389
Staat in het persbericht. Overigens ook dat je het festivalkrediet kan gebruiken tot en met 2023.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.380
6.059
Ik kan het in het persbericht op de site nergens vinden.

Maar dat is goed nieuws. Zou dat voor Bruce zijn, Metallica, de Peppers of wellicht Coldplay?
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.110
5.389
Tickethouders van TW Classic 2020 tickets worden persoonlijk door Ticketmaster gecontacteerd i.v.m. de ticketregeling. Hun bestelling wordt omgeboekt naar TW Classic 2022. Wie wenst kan de bestelling omboeken in krediet en dit tot 31 augustus 2021. Het krediet kan dan vrij besteed worden aan festivals georganiseerd in het Festivalpark in Werchter t.e.m. 31 augustus 2023. Achter de schermen wordt trouwens gewerkt aan een 2de TW Classic in 2022, op een andere datum, met een andere line-up. Waarover later meer.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.354
1.872
Tickethouders van TW Classic 2020 tickets worden persoonlijk door Ticketmaster gecontacteerd i.v.m. de ticketregeling. Hun bestelling wordt omgeboekt naar TW Classic 2022. Wie wenst kan de bestelling omboeken in krediet en dit tot 31 augustus 2021. Het krediet kan dan vrij besteed worden aan festivals georganiseerd in het Festivalpark in Werchter t.e.m. 31 augustus 2023. Achter de schermen wordt trouwens gewerkt aan een 2de TW Classic in 2022, op een andere datum, met een andere line-up. Waarover later meer.
Een meerwaarde voor het forum dat ben jij. Bedankt Jimmy!
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
E3a1vCiX0Aci2ib
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman en Everyknight

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
539
490
Nu toch maar om een voucher gevraagd. Nick Cave is echt niet aan mij besteed. Had specifiek een kaart gehaald voor McCartney, Nick Cave is echt een te groot contrast met hem. Had gehoopt op Springsteen o.i.d. als vervanger.

Hopen dat er toch 2 edities zijn volgend jaar of dat RW met een heerlijk programma op de proppen komt. Deze moet ik helaas overslaan, mij te depressief allemaal ...
 

tom93

Dagopener
24 apr 2019
593
245
Met alle respect voor Nick Cave, maar er zal toch nog wel een grotere naam bovenkomen neem ik aan? Ik had tickets voor McCartney in 2020, maar dit is wel een heel groot verschil met die line-up destijds. Met verder o.a. The Killers en Crowded House was die ook wel erg sterk.
 
  • Verdrietig
Waarderingen: Rick1617899545

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.764
8.324
Met alle respect voor Nick Cave, maar er zal toch nog wel een grotere naam bovenkomen neem ik aan? Ik had tickets voor McCartney in 2020, maar dit is wel een heel groot verschil met die line-up destijds. Met verder o.a. The Killers en Crowded House was die ook wel erg sterk.
Eerlijk gezegd denk ik dat Nick Cave tegenwoordig meer tickets verkoopt dan McCartney. De Sportpaleis show van Cave was onmiddellijk uitverkocht en er stonden erg veel mensen op de wachtlijst. En dat zeg ik als fan van beide namen hoor. Had ook tickets voor Macca maar voor mij is dit zowaar nog een upgrade. 2,5 uur Nick Cave in het donker, heerlijk wordt dat. ♥️

Wel eens dat een Killers als 'voorprogramma' wel erg sterk geboekt was toen. Crowded House is helemaal niet zo'n grote naam hoor. Er zullen vast nog wel acts van dat caliber worden toegevoegd, de lineup is nog niet klaar.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.398
3.360
Eerlijk gezegd denk ik dat Nick Cave tegenwoordig meer tickets verkoopt dan McCartney. De Sportpaleis show van Cave was onmiddellijk uitverkocht en er stonden erg veel mensen op de wachtlijst. En dat zeg ik als fan van beide namen hoor. Had ook tickets voor Macca maar voor mij is dit zowaar nog een upgrade. 2,5 uur Nick Cave in het donker, heerlijk wordt dat. ♥️
Oke Matt het is mooi geweest, dadelijk ga je nog zeggen dat de aarde om Nick Cave draait in plaats van om de zon :ROFLMAO:
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.764
8.324
Oke Matt het is mooi geweest, dadelijk ga je nog zeggen dat de aarde om Nick Cave draait in plaats van om de zon :ROFLMAO:
Heb ik iets geks gezegd? Denk oprecht dat als er vandaag de dag, in België, nog net wat meer mensen een ticket kopen voor NC dan voor PM. Het is niet voor niets dat ze er een grote naam als The Killers hebben voor gezet hoor.

Wil ook niet zeggen dat Macca niet de grootste nog levende muzieklegende ter wereld is (sorry Bob en Mick). En dat zijn show op RW16 heel mooi in mijn top10 lievelingshows ooit staat.
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Oke Matt het is mooi geweest, dadelijk ga je nog zeggen dat de aarde om Nick Cave draait in plaats van om de zon :ROFLMAO:
Ik meen ergens gelezen te hebben na de afgelasting dat Paul McCartney met een zeer sterk voorprogramma nog 'maar' 40k tickets had verkocht voor zijn classic. Ik ben benieuwd of Cave het met een sterk voorprogramma met veel minder zou moeten doen.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.398
3.360
Heb ik iets geks gezegd? Denk oprecht dat als er vandaag de dag, in België, nog net wat meer mensen een ticket kopen voor NC dan voor PM. Het is niet voor niets dat ze er een grote naam als The Killers hebben voor gezet hoor.
Ik denk dat je in discussies over Nick Cave niet helemaal objectief of realistisch bent nee. Maar laten we eerst maar eens kijken hoe TW Classic verkoopt.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
Zou die 2e TW dag Genesis niet kunnen headlinen? Het nieuws was me een beetje ontgaan maar na de (verplaatste) UK tour hebben ze onlangs ook al data voor Amerika aangekondigd. Europa zal dus zeker ergens aan de beurt komen in 2022.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.354
1.872
Met alle respect voor Nick Cave, maar er zal toch nog wel een grotere naam bovenkomen neem ik aan? Ik had tickets voor McCartney in 2020, maar dit is wel een heel groot verschil met die line-up destijds. Met verder o.a. The Killers en Crowded House was die ook wel erg sterk.
Bij Cave komt niks meer boven, en die man verdiend het ook wel. Hij had even goed op RW kunnen staan denk ik, maar die spot volledig in het donker lijkt me onmogelijk te geven als je de talrijke geruchten ziet.
Voor dat groot verschil met 2020 is er een 2de TW Classic gepland. En je kan je McCartney krediet ook nog in 2023 gebruiken natuurlijk mocht geen enkele TW of RW of WB dag je interesseren in 2022 ;)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken