TW Classic 2022 met Nick Cave

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.328
+ Kaiser Chiefs, Sinead O Connor, SONS.

En timetable online. Macca 2 uur. Opvallend: The Killers maar een dik uurtje.
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Vind het inderdaad ook wel bijzonder dat ze een naam als The Killers maar 65 minuten geven. Ik had persoonlijk gedacht dat ze anderhalf uur gingen hebben. Vind ik toch wat een afknapper. Maar goed, dat is Kaiser Chiefs in die line-up ook wel :)
 

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
539
490
Vind het inderdaad ook wel bijzonder dat ze een naam als The Killers maar 65 minuten geven. Ik had persoonlijk gedacht dat ze anderhalf uur gingen hebben. Vind ik toch wat een afknapper. Maar goed, dat is Kaiser Chiefs in die line-up ook wel ?

Kaiser Chiefs heeft anders een erg goede livereputatie, heb ze wel eens gezien en is altijd een feestje!
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.072
10.220
Lopen twee line-ups door elkaar zo. The Killers-Kaiser Chiefs-Sons voor de '00 rock liefhebbers en Sinead, Crowded House en Paul voor de knuffelrock mensen (heel erg kort door de bocht, I know). Interessante combi.
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Rock Torhout wrote:
Vind het inderdaad ook wel bijzonder dat ze een naam als The Killers maar 65 minuten geven. Ik had persoonlijk gedacht dat ze anderhalf uur gingen hebben. Vind ik toch wat een afknapper. Maar goed, dat is Kaiser Chiefs in die line-up ook wel
1f642.svg


Kaiser Chiefs heeft anders een erg goede livereputatie, heb ze wel eens gezien en is altijd een feestje!
Bwaa .. Heb ze zelf al wel enkele keren aan het werk gezien. Eerste keer is het leuk (toen hadden ze ook enkel nog maar Employment uit, veruit hun beste plaat), maar 2e en volgende keren gewoon niet boeiend. Veel heen-en-weer geloop, veel gebrul, met momenten weinig zang te bespeuren ... Nogal over the top met momenten. En vooral: hebben zich echt kapot getourd, ook in België. Die waren op zowat ieder festival al wel eens te gast, dus er is een serieuze Kaiser Chiefs moeheid opgetreden. Maar goed: zal inderdaad wel voor een feestje zorgen hoor, maar die band is toch ver over haar hoogtepunt heen.
 

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
539
490
Raoul wrote:

Rock Torhout wrote:
Vind het inderdaad ook wel bijzonder dat ze een naam als The Killers maar 65 minuten geven. Ik had persoonlijk gedacht dat ze anderhalf uur gingen hebben. Vind ik toch wat een afknapper. Maar goed, dat is Kaiser Chiefs in die line-up ook wel
1f642.svg



Kaiser Chiefs heeft anders een erg goede livereputatie, heb ze wel eens gezien en is altijd een feestje!

Bwaa .. Heb ze zelf al wel enkele keren aan het werk gezien. Eerste keer is het leuk (toen hadden ze ook enkel nog maar Employment uit, veruit hun beste plaat), maar 2e en volgende keren gewoon niet boeiend. Veel heen-en-weer geloop, veel gebrul, met momenten weinig zang te bespeuren … Nogal over the top met momenten. En vooral: hebben zich echt kapot getourd, ook in België. Die waren op zowat ieder festival al wel eens te gast, dus er is een serieuze Kaiser Chiefs moeheid opgetreden. Maar goed: zal inderdaad wel voor een feestje zorgen hoor, maar die band is toch ver over haar hoogtepunt heen.

Oh hier sluit ik me echt wel op aan hoor, ze touren in NL en België écht continu. Toen ik ze in Appelpop voor het eerst zag in 2014 als headliner toen heb ik ze op RW'16 of RW'17 bewust niet opgezocht op main maar ben ik naar The Barn gegaan (ik geloof met Guy Garvey zo uit m'n hoofd gezegd). Heb er opzich wel zin in om ze weer eens te zien maar ik begrijp je kritiek absoluut.

Vind het wel een pracht van een programma, ik koop voor McCartney alleen al een kaartje maar om daar The Killers, Kaiser Chiefs, Connor en Crowded House bij te krijgen is toch wel echt te gek hoor. Ik heb er al onwijs veel zin in. Leuke bijkomstigheid, het is enkele dagen nadat ik nét ben afgestudeerd!
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
993
250
Lopen twee line-ups door elkaar zo. The Killers-Kaiser Chiefs-Sons voor de ’00 rock liefhebbers en Sinead, Crowded House en Paul voor de knuffelrock mensen (heel erg kort door de bocht, I know). Interessante combi.
een combi dat zal verkopen
 

Heemstock

Gouden Tip
20 feb 2014
256
0
Mijn vriendin en ik overwegen om naar TW Classic te gaan. De combi The Killers - Paul McCartney voor 96 euro is redelijk onweerstaanbaar. Wij willen graag overnachten in een hotel (zaterdag en zondag). Iemand goede ervaringen met hotels in de buurt? Denk dat je dan al snel op Leuven uitkomt?
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.585
839
Mijn vriendin en ik overwegen om naar TW Classic te gaan. De combi The Killers – Paul McCartney voor 96 euro is redelijk onweerstaanbaar. Wij willen graag overnachten in een hotel (zaterdag en zondag). Iemand goede ervaringen met hotels in de buurt? Denk dat je dan al snel op Leuven uitkomt?

Verbinding Leuven-Werchter is ideaal met de lijnbussen.
Overnachten in Leuven, maar wacht niet meer te lang met boeken.
En helaas... de hotelprijzen in Leuven liggen in de zomerperiode veel hoger dan op gewone dagen (en sommigen doen er nog een schepje bovenop tijdens festivaldagen, vooral bij RW).
 

Heemstock

Gouden Tip
20 feb 2014
256
0
Heemstock wrote:
Mijn vriendin en ik overwegen om naar TW Classic te gaan. De combi The Killers – Paul McCartney voor 96 euro is redelijk onweerstaanbaar. Wij willen graag overnachten in een hotel (zaterdag en zondag). Iemand goede ervaringen met hotels in de buurt? Denk dat je dan al snel op Leuven uitkomt?

Verbinding Leuven-Werchter is ideaal met de lijnbussen.
Overnachten in Leuven, maar wacht niet meer te lang met boeken.
En helaas… de hotelprijzen in Leuven liggen in de zomerperiode veel hoger dan op gewone dagen (en sommigen doen er nog een schepje bovenop tijdens festivaldagen, vooral bij RW).

Thanks! Lijnbussen rijden ook ruim na de laatste act terug neem ik aan?
 

tom93

Dagopener
24 apr 2019
593
245
Tickets inmiddels binnen. Echt een heerlijk programma. McCartney ga ik gewoon 2x zien dit jaar! (ook in het Goffertpark). The Killers, Crowded House en Kaiser Chiefs vind ik ook geweldig en bovendien nog nooit live gezien allemaal. Enige jammere is dat The Killers maar iets meer dan een uurtje spelen, anderhalf uur was ideaal geweest wat mij betreft. Sinead O' Connor ken ik niet heel goed, op het prachtige Nothing Compares 2 U na natuurlijk. Ben benieuwd of ze verder ook weet te boeien.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.122
1.140
Tickets inmiddels binnen. Echt een heerlijk programma. McCartney ga ik gewoon 2x zien dit jaar! (ook in het Goffertpark). The Killers, Crowded House en Kaiser Chiefs vind ik ook geweldig en bovendien nog nooit live gezien allemaal. Enige jammere is dat The Killers maar iets meer dan een uurtje spelen, anderhalf uur was ideaal geweest wat mij betreft. Sinead O’ Connor ken ik niet heel goed, op het prachtige Nothing Compares 2 U na natuurlijk. Ben benieuwd of ze verder ook weet te boeien.

Ja, ik hoop dat dat van The Killers nog aangepast wordt. 65 minuten is toch te weinig voor zo'n act... 75 minuten is het minimum vind ik.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Tickets inmiddels binnen. Echt een heerlijk programma. McCartney ga ik gewoon 2x zien dit jaar! (ook in het Goffertpark). The Killers, Crowded House en Kaiser Chiefs vind ik ook geweldig en bovendien nog nooit live gezien allemaal. Enige jammere is dat The Killers maar iets meer dan een uurtje spelen, anderhalf uur was ideaal geweest wat mij betreft. Sinead O’ Connor ken ik niet heel goed, op het prachtige Nothing Compares 2 U na natuurlijk. Ben benieuwd of ze verder ook weet te boeien.

[video]https://www.youtube.com/watch?v=JeIHZvZTJTg[/video]

Mijn vader heeft haar een paar jaar terug in de melkweg nog gezien en volgens hem was ze nog wel goed. Nukkig, apart en onvoorspelbaar, maar goed bij stem. Bovenstaande vind ik haar beste nummer. Nothing Compares 2 U speelt ze dacht ik niet meer live.
 

tom93

Dagopener
24 apr 2019
593
245
Wat een prachtige stem en emotie, prachtig. Bedankt voor het delen! Ben wel nieuwsgierig geworden naar haar.
 

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
539
490
Tickets zijn inmiddels binnen! Heb er onwijs veel zin in om een dag puur te genieten! Nog 4 maanden en een dag (aftellen dan maar?)!
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
890
295
https://www.youtube.com/watch?v=ns6SzlmEk_E

Ze speelt Nothing compareer 2 u dus nog steeds.
En het klinkt nog steeds mooi.
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.647
2.215
Wat een prachtige stem en emotie, prachtig. Bedankt voor het delen! Ben wel nieuwsgierig geworden naar haar.

Een maand geleden heeft ze nog in Het Depot gespeeld, en hoorde niet anders dan lovende commentaren. Ben zelf ook zeer benieuwd.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
Persoonlijk niets mis mee alleen hoor ik zoiets liever in een groot theater of bij een festival in de tent.
Op een weide met 60.000 man is toch altijd net wat anders.......
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.647
2.215
Persoonlijk niets mis mee alleen hoor ik zoiets liever in een groot theater of bij een festival in de tent.
Op een weide met 60.000 man is toch altijd net wat anders…….

Ga volledig akkoord, vraag me ook af of het wel gaat overkomen op de Main.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken