Trading Card Games

fred alweer..

Dagopener
27 jan 2023
591
426
Pokémon, Yu-Gi-Oh!, Magic the Gathering: er zijn veel TCGs in omloop op dit moment en het lijkt alsof ze groter zijn dan ooit. Vandaar een topic om het te hebben over TCGs!

Ikzelf speel zeer regelmatig Yu-Gi-Oh (meestal twee avonden per week en af toe een kwalificatie in het weekend), op dit moment veel aan het oefenen voor het NK begin juni en EK in juli.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.356
6.540
Nice! Ik was als kind fanatiek verzamelaar van de eerste Pokémonkaarten en heb toen ook wel de TCG gespeeld. Daarna een beetje mijn interesse erin verloren en ook nooit in andere TCG's kunnen geraken. Maar ik heb vorig jaar wel de kickstarter van een nieuwe TCG, Elestrals, gesteund omdat ik sympathie heb voor de bedenker. Ik verwacht in augustus mijn eerste kaarten te ontvangen. Erg benieuwd! In eerste instantie voor de verzameling, maar ik ga me ook wel verdiepen in het spel zelf.

 
  • Leuk
Waarderingen: nitotheno

nitotheno

Support act
29 jan 2018
906
756
Ik ben de laatste tijd zelf weer flink into yu-gi-oh, battle city episodes terugkijken, maar ook spelen op Master duel. Erg leuk allemaal. Ook laatst die 25th anniversary box gekocht, met de 3 egyptian god cards. Vond ik wel heel tof om te hebben haha
 
  • Leuk
Waarderingen: Koekdoos en Jamel

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.546
7.181
Af en toe haal ik nog wel eens een pakje Pokemon kaartjes. Heb door de jaren heen al een paar blikken vol verzameld.
Yu-gi-oh vroeger ook veel gespeeld, maar die kaarten op m'n deck na allemaal weggegeven (zonde eigenlijk), maar kan daar tegenwoordig niet echt goed meer in komen, doordat er ten opzichte van vroeger zoveel extra's is aan nieuwe mechanismen.
 
  • Leuk
Waarderingen: nitotheno

nitotheno

Support act
29 jan 2018
906
756
maar kan daar tegenwoordig niet echt goed meer in komen, doordat er ten opzichte van vroeger zoveel extra's is aan nieuwe mechanismen.
Dit had ik dus ook, maar toen heb ik Master Duel gedownload en geprobeerd. En in de solo play worden die nieuwe mechanics uitgelegd, waardoor het vrij snel ook duidelijk wordt. Wel een aanrader, de game is gratis!
 

Paroxytone

Nieuw lid
8 jan 2024
1
0
Ik ben niet zo bekend met Yu-Gi-Oh, maar ik weet wel een beetje over Pokémon en Magic the Gathering. Ik vind het allemaal erg leuke en creatieve spellen die je strategisch denken en verbeeldingskracht uitdagen. Ik vind het leuk dat ze verschillende thema's, karakters en mechanismen hebben die verschillende spelers en voorkeuren aanspreken.
Ik heb Master Duel nog nooit gespeeld, maar het klinkt als een geweldige manier om online van Yu-Gi-Oh te genieten. Is het gemakkelijk te gebruiken en tegenstanders te vinden? Speel je liever online of persoonlijk?
 
Laatst bewerkt:

fred alweer..

Dagopener
27 jan 2023
591
426
Ik ben niet zo bekend met Yu-Gi-Oh, maar ik weet wel een beetje over Pokémon en Magic the Gathering. Ik vind het allemaal erg leuke en creatieve spellen die je strategisch denken en verbeeldingskracht uitdagen. Ik vind het leuk dat ze verschillende thema's, karakters en mechanismen hebben die verschillende spelers en voorkeuren aanspreken.
Ik heb Master Duel nog nooit gespeeld, maar het klinkt als een geweldige manier om online van Yu-Gi-Oh te genieten. Is het gemakkelijk te gebruiken en tegenstanders te vinden? Speel je liever online of persoonlijk?
Heb zelf nooit Master Duel gespeeld, maar is een prima leerschool voor YGO. Ik speel zelf alleen fysiek, het spel is leuker als je daadwerkelijk je tegenstander kan zien en spreken vind ik zelf.

Sinds mijn vorige post trouwens geplaatst voor het EK van 2024, en eind deze maand kijken hoe goed ik het doe op de Dutch Open (een soort pre-NK).
 
  • Leuk
Waarderingen: NoLifeIzze

Gebruikers die dit onderwerp bekijken