Top 2000

Ik zag Morad bij de top 2000 quiz. Voor een DJ had hij wel erg weinig kennis van muziek.

Ja, viel ons ook op wel! Maar wij proberen thuis op de bank ook mee te doen met de vragen, maar soms is het daar ook gewoon geluk hebben met de fragmenten en vragen...

Ja, viel ons ook op wel! Maar wij proberen thuis op de bank ook mee te doen met de vragen, maar soms is het daar ook gewoon geluk hebben met de fragmenten en vragen...
Net of Morad niet weet wie de drummer van Queen is 😂. Voor een dj van radio 2 wist hij wel heel weinig.....

Veel te weinig keuzes, maar heb er met pijn en moeite weer 35 weten te selecteren:

Edit: nu ik jullie lijstjes zie besef ik me pas dat ik meer dan 5 eigen keuzes had kunnen doen. Weet niet waarom ik dat dacht😅 Nouja, scheelt weer in nóg meer keuzestress.

Laatst bewerkt:
Veel te weinig keuzes, maar heb er met pijn en moeite weer 35 weten te selecteren:

Mooie lijst. Porcupine Tree staat ook bij mij erin, mooi om te zien dat die het vorig jaar gehaald hebben. Ik stem ook nog op Anesthetize en Trains. Aerials stem ik ook op, zou mooi zijn als die het eens haalt ook!

Mezelf eens wat andere regels opgesteld qua stemmen.

5 muzikale herinneringen, 5 mooiste nummers van dit jaar, 5 nummers om omhoog op de lijst te duwen (2 ervan erin), 5 meest beklijvende live artiesten die ik dit jaar heb gezien, 5 ondergewaardeerde, 5 meezingers en 5 alltime favorieten.

Mooie lijst. Porcupine Tree staat ook bij mij erin, mooi om te zien dat die het vorig jaar gehaald hebben. Ik stem ook nog op Anesthetize en Trains. Aerials stem ik ook op, zou mooi zijn als die het eens haalt ook!
Ja heel nice van PT vorig jaar, eerlijk gezegd kende ik die hele plaat nog niet eens, maar dat is gelijk een alltime favorite geworden. Had persoonlijk ook nog wel op Lazarus, Shallow en Blackest Eyes kunnen stemmen.

En eens m.b.t. Aerials, sowieso bizar dat deze en Toxicity de lijst nog nooit gehaald hebben. Zijn toch megahits geweest.

@Brian ben benieuwd of Starburster het gaat halen, twijfelde ook om erop te stemmen. Zou wel mooi en terecht zijn!

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel
Ja heel nice van PT vorig jaar, eerlijk gezegd kende ik die hele plaat nog niet eens, maar dat is gelijk een alltime favorite geworden,. Had persoonlijk ook nog wel op Lazarus, Shallow en Blackest Eyes kunnen stemmen.

En eens m.b.t. Aerials, sowieso bizar dat deze en Toxicity de lijst nog nooit gehaald hebben. Zijn toch megahits geweest.

@Brian ben benieuwd of Starburster het gaat halen, twijfelde ook om erop te stemmen. Zou wel mooi en terecht zijn!
Ik heb meer hoop dat Not Like Us erin komt, maar Starbuster. Zal die een kans maken ja? Enige die hem op Radio2 draait is Blokhuis toch? In The Modern World was vorige week dacht ik wel topsong, dus misschien.

Hoop gewoon op meer alternatief geluid: nick cave, björk, PJ Harvey, the national, fontaines dc, idles, tool, porcupine tree, eefje de visser, sufjan stevens, bon iver

Ja heel nice van PT vorig jaar, eerlijk gezegd kende ik die hele plaat nog niet eens, maar dat is gelijk een alltime favorite geworden,. Had persoonlijk ook nog wel op Lazarus, Shallow en Blackest Eyes kunnen stemmen.

Vorig jaar ook voor het eerst gehoord tijdens de top 2000? De reacties waren over het algemeen zeer positief, dus het zou me niks verbazen als hij gaat stijgen, het is ook één van mijn all time favorites, ik ben sowieso groot fan van alles Porcupine Tree/Steven Wilson. Ik hoop eigenlijk nog een nummer te zien in de lijst van ze of anders iets van Steven Wilson zelf.

Wat betreft SOAD staat alleen Chop Suey er nou in? Dat is dan toch jammer met zo veel goede songs, daar zou tenminste nog wel één bij kunnen.

Hoop gewoon op meer alternatief geluid: nick cave, björk, PJ Harvey, the national, fontaines dc, idles, tool, porcupine tree, eefje de visser, sufjan stevens, bon iver

Hier kan ik wel in mee komen. Wat mij vooral stoort dat sommige artiesten zeer oververtegenwoordigd zijn. Zelfs als het om wat "alternatiever" gaat. Zo staat Radiohead er echt wel heel vaak in (prima artiest natuurlijk, maar wat meer variatie in de artiesten mag best). Overigens stem ik op Pneuma en Schism (Tool). Ik stem naast Arriving ook nog op Anesthetize van Porcupine Tree. The Raven That Refused To Sing van Steven Wilson. Ik had ook zo op de andere genoemde artiesten kunnen stemmen.

Laatst bewerkt:
Ik heb meer hoop dat Not Like Us erin komt, maar Starbuster. Zal die een kans maken ja? Enige die hem op Radio2 draait is Blokhuis toch? In The Modern World was vorige week dacht ik wel topsong, dus misschien.
We hebben altijd Radio 2 aan op het werk en ik heb In The Modern World letterlijk dagelijks gehoord voor een maand lang, vooral Annemieke draaide hem vaak. Er kwamen ook altijd veel positieve reacties op van de luisteraars, ik verwacht die er dus wel in.

Starburster eigenlijk alleen op Kink gehoord, maar die hebben toch minder bereik. Ben benieuwd!

• Leuk
Waarderingen: spongebobsong
Heerlijke lijstjes al gezien, inderdaad bizar dat toxicity er nog nooit in heeft gestaan. Stond origineel niet op mijn lijst maar ga hem er nu toch inzetten.

• On fire
Waarderingen: Brian
Morgen ga ik er eens voor zitten! En kijk ik ook even door de bovenstaande lijstjes voor inspiratie.

Maar een paar vaste klanten komen er sowieso in: I Was Made For Lovin You, Wind of Change, Keep The Faith, More Than A Woman en It's Not Unusual om er vast een paar te noemen!

• Leuk
Waarderingen: PJ
Ik zie al in twee lijstjes Rainbow - Catch The Rainbow staan, zou deze er dan eindelijk eens in komen?!

Over Rainbow gesproken, er staat eindelijk iets van Radiohead van ná 2000 in de stemlijst. Jigsaw falling into place, verdient ook zeker een plekje

• Leuk
Waarderingen: Steve
Helaas toch Catch the Rainbow moeten laten sneuvelen...

Maar toch weer een mooie lijst, dit jaar voor iets minder metal gegaan en ook wat meer leuke / nostalgische nummers buiten de metal in de lijst verwerkt.
Geen schaamte voor stemmen op Danny Vera!

• Geweldig
Waarderingen: InsaniTiny

Users who are viewing this thread