Top 10 Songs Aller Tijden

Thijs

Gouden Tip
12 nov 2012
289
0
1. Disclosure ft. AlunaGeorge - White Noise
2. Linkin Park - In The End
3. The XX - Chained
4. Frank Ocean - Lost
5. Michael Jackson - They Don't Care About Us
6. Florence + The Machine - You've Got The Love
7. Kanye West - Love Lockdown
8. London Grammar - Metal & Dust
9. Netsky - Come Alive
10. The Black Keys - Yellow Black Submarine

Zoiets denk ik wel
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
1. Pearl Jam - Black
2. Radiohead - Paranoid Android
3. Muse - Citizen Erased
4. Oasis - Go Let It Out
5. Arcade Fire - Suburban War
6. The Raconteurs - Carolina Drama
7. The Last Shadow Puppets - Separate And Ever Deadly
8. RHCP - Higher Ground
9. Arctic Monkeys - Fake Tales of San Francisco
10. Rage Against The Machine - Bullet in the Head.

Vraag mij dit elke dag opnieuw en je krijgt elke dag een ander lijstje :') Met uitzondering van de top 3 denk ik.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.378
529
Mooi lijstje @PwoperFish. Citizen Erased zeker terecht! Denk dat mijn lijstje ook per dag zou kunnen veranderen, zelfs de top 3 haha.

1. Muse - Citizen Erased
2. The Killers - Bling (Confession of a King)
3. White Lies - Unfinished Business
4. Green Day - Jesus of Suburbia
5. Jimmy Eat World - The Middle
6. Thirty Seconds to Mars - Savior
7. Placebo - A Million Little Pieces
8. Thirteen Senses - Animals
9. Muse - Knights of Cydonia
10. The Killers - Jenny Was a Friend of Mine
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.554
Oh oh wat moeilijk.

Toch maar een lijstje gemaakt, inderdaad zwaar aan verandering onderhevig.

1. Knights of Cydonia - Muse
2. Enter Sandman - Metallica
3. Sweet Child O'Mine - Guns N' Roses
4. Plug in Baby – Muse
5. Back in Black - AC/DC
6. Wish You Were Here - Pink Floyd
7. Dani California - Red Hot Chili Peppers
8. Alive - Pearl Jam
9. Kryptonite - 3 Doors Down
10. Jesus of Suburbia - Green Day

Encore, omdat 10 bij lange na niet genoeg is:

11. Smoke on the Water - Deep Purple
12. Rock And Roll - Led Zeppelin
13. Anastasia - Slash
14. Sultans of Swing - Dire Straits
15. Nothing Else Matters – Metallica
16. Innuendo - Queen
17. The Pretender – Foo Fighters
18. Otherside - Red Hot Chili Peppers
19. Arabella - Arctic Monkeys
20. It's My Life - Bon Jovi
21. New Divide - Linkin Park
22. Surprise Surprise – Billy Talent
23. The Good Left Undone – Rise Against
24. Working Class Hero - John Lennon
25. Where Did You Sleep Last Night – Nirvana (Ik weet het, een cover, maar wel een briljante)

Het valt me wel op hoeveel moderne nummers er bij jullie in staan, ik heb nu een beetje het gevoel dat ik in het verkeerde tijdperk geboren ben...

En nee, geen Citizen Erased bij mij. Zeker een zwaar ondergewaardeerd nummer, maar ze hebben echt wel veel betere nummers gemaakt. Ik zit zo te denken, ik ga denk ik even even een Muse top 10 in het Muse topic plaatsen :D
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.378
529
En nee, geen Citizen Erased bij mij. Zeker een zwaar ondergewaardeerd nummer, maar ze hebben echt wel veel betere nummers gemaakt. Ik zit zo te denken, ik ga denk ik even even een Muse top 10 in het Muse topic plaatsen
icon_biggrin.gif

En Plug in Baby is dan weer een zwaar overgewaardeerd nummer imo :). Die mogen ze van mij best van de setlist schrappen, als ze daarmee plaats maken voor Bliss / New Born / Citizen Erased / Hyper Music
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Dit is serieus veel te moeilijk. Ik heb één nummer dat nu, en voor altijd mijn favoriete nummer zal blijven. Let Down van Radiohead.

Omdat ik geen lijstje heb kan ik wel iets zeggen over dit nummer.

Let Down was voor mij altijd het niemendalletje op het meesterlijke OK Computer. Totdat ik op een dag in Amsterdam op een bankje zat. Het kwam zo hard aan, de muziek, de verbitterde en zanikende stem van Thom Yorke. De tekst is zó belachelijk perfect, dat in combinatie met de bloedmooie stem en muzikale invulling zorgde ervoor dat ik na een minuut al jankend op mijn bankje zat. Ik schrok me rot, dit was de eerste keer dat een nummer me zo genadeloos raakte. Dit heb ik ook nooit meer meegemaakt bij een ander nummer. Ik draai Let Down niet vaak. Maar als ik dit nummer draai is de ervaring steeds hetzelfde, keer op keer zit ik weer met tranen in mijn ogen. En keer op keer schrik ik er weer van wat 5 minuten muziek met mij kunnen doen. 5 minuten ben ik weg van deze wereld en is het rustig in mijn hoofd.

Let Down is pure perfectie. De mooiste 5 minuten die ik ooit gehoord heb. Dit is een nummer dat ik altijd bij me zal dragen, en waar ik altijd van zal blijven houden. Het enige nummer dat ze mogen draaien op mijn fucking begrafenis, weet ik veel. Ieder nummer dat ik hoor valt in het niet vergeleken met dit. Ik ben goed in dingen ophemelen, maar er zijn voor mij te weinig woorden om goed genoeg uit te drukken wat dit nummer met me doet. Kippenvel all over the place, dat is Let Down. Voor altijd mijn nummer 1. Ik ben nog jong, maar dit is wel het enige wat ik op dit moment zeker weet en wat ik zonder enige twijfel kan zeggen.

And one day....
I am going to grow wings
A chemical reaction


[video]http://www.youtube.com/watch?v=t_3P4lPtcZI[/video]
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Respect, ik heb precies hetzelfde met twee nummers van het album Parachutes van Coldplay. Sowieso een van de beste albums ooit gemaakt als je het aan mij vraagt. Don't Panic en Trouble zijn de nummers die mij op dezelfde manier het meest raken. Prachtige muziek, geweldige tekst. Ik kan niet zeggen dat het mijn favoriete nummers zijn, omdat ik er elke keer weer half depressief van word, maar het zijn wel de nummers die mij mij waarschijnlijk voor altijd blijven hangen.

Ik ga geen moeite doen voor een top 10. Dat verandert bij mij elke week, en ik kan geen top tien maken zonder talloze artiesten tekort te doen. Trouble en/of don't panic zullen er altijd in staan, samen met All Along the Watchtower van Jimi Hendrix, en het beste instrumentale nummer aller tijden: the XX - Intro. Aan de overige 6-7 nummers waag ik me niet.

 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.378
529
Ben het zeker met je eens dat Don't Panic en Trouble tot de beste nummers van Coldplay behoren. Shiver, Spies, Sparks en Yellow zijn ook fantastiche nummers van het album Parachutes, maar toch vind ik dat het album na Trouble behoorlijk afzwakt.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Respect, ik heb precies hetzelfde met twee nummers van het album Parachutes van Coldplay. Sowieso een van de beste albums ooit gemaakt als je het aan mij vraagt. Don’t Panic en Trouble zijn de nummers die mij op dezelfde manier het meest raken. Prachtige muziek, geweldige tekst. Ik kan niet zeggen dat het mijn favoriete nummers zijn, omdat ik er elke keer weer half depressief van word, maar het zijn wel de nummers die mij mij waarschijnlijk voor altijd blijven hangen.

Ik ga geen moeite doen voor een top 10. Dat verandert bij mij elke week, en ik kan geen top tien maken zonder talloze artiesten tekort te doen. Trouble en/of don’t panic zullen er altijd in staan, samen met All Along the Watchtower van Jimi Hendrix, en het beste instrumentale nummer aller tijden: the XX – Intro. Aan de overige 6-7 nummers waag ik me niet.


Dat depressieve herken ik heel erg. Maar tegelijkertijd is het ook verschrikkelijk mooi. Lastig om zoiets uit te drukken merk ik, als ik mijn stukje nu teruglees zie ik dat ik dacht echt lastig vind. Bijzonder dat het soms zo lastig kan zijn om muziek in woorden uit te drukken.
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
nouja dan heb je 6 nummers van de 10(of elf, als je de 'easter egg' mee wilt tellen ;)) genoemd. Dit zijn zeker de beste nummers, maar ik vind elk nummer uniek. Als 6 nummers(naar jouw mening) al goed zijn, heb je toch een puik album geluisterd. Ik heb tot 2011(toen mylo xyloto uitkwam) ook belachelijk veel colplay geluisterd. Verder ben ik niet zo van die 'softere muziek'. Bands als Kodaline etc.(erg vergelijkbaar) doen me niks. Enkel Colplay heeft naar mijn mening fantastisch werk geleverd, en ik vind het eerste album(net voor A rush of blood to the head) gruwelijk goed. Vooral omdat het nog zo 'puur' is. Op een geweldige manier opgenomen(nauwelijks aanpassingen en edits etc.). De stem van Chris Martin klinkt ook veel 'zuiverder' en 'tastbaarder', om er maar wat termen in te smijten. Ook bij de laatste 4 nummers. Misschien niet zo geweldig als de eerste 6 inderdaad, maar een nummer als we never change maakt nog steeds enorm veel indruk op mij, en mag samen met parachutes wel bij de eerste zes nummer geplaatst worden. Compleet anders dan alle andere nummers op alle andere albums van Coldplay. High Speed en Everything is Not Lost zijn inderdaad iets minder(samen met die verborgen track, Live for Living dacht ik dat hij heette). Je moet er maar van houden natuurlijk, maar voor mij is het een onvergetelijk album.
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
@Gloeilamp precies. Eigenlijk zou je naar de echt bijzondere nummers/muziek gewoon moeten luisteren, en er niet te veel over praten. Daarom is muziek ook zo'n geweldige hobby(luisteren en spelen/maken). Iedereen zou er het meerendeel van zijn vrije tijd in moeten steken. Andere vormen van kunst worden altijd wel door bepaalde mensen slecht gevonden of gehaat(denk aan beeldende kunst, theater, musical etc.) maar ik moet de eerste nog tegenkomen die een hekel heeft aan muziek.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Daarom is muziek ook zo’n geweldige hobby(luisteren en spelen/maken). Iedereen zou er het meerendeel van zijn vrije tijd in moeten steken. Andere vormen van kunst worden altijd wel door bepaalde mensen slecht gevonden of gehaat(denk aan beeldende kunst, theater, musical etc.) maar ik moet de eerste nog tegenkomen die een hekel heeft aan muziek.
Mooi gezegd :)
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
@Gloeilamp precies. Eigenlijk zou je naar de echt bijzondere nummers/muziek gewoon moeten luisteren, en er niet te veel over praten. Daarom is muziek ook zo’n geweldige hobby(luisteren en spelen/maken). Iedereen zou er het meerendeel van zijn vrije tijd in moeten steken. Andere vormen van kunst worden altijd wel door bepaalde mensen slecht gevonden of gehaat(denk aan beeldende kunst, theater, musical etc.) maar ik moet de eerste nog tegenkomen die een hekel heeft aan muziek.

Spijker op de kop. Ik had het niet beter kunnen zeggen :) Die nummers van Coldplay zijn trouwens ook geweldig. Nu ik dit weer eens hoor vind ik het nog erger dat ze nu met albums als Mylo Xyloto komen..
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.378
529
Mylo Xyloto is een geweldig album. Om dicht bij het topiconderwerp te blijven; als ik een top-10 zou maken van Coldplaynummers, dan staan er 5 in van Mylo Xyloto. Paradise was een slap commercieel nummer, maar afgezien daarvan begint het album fantastisch met Hurts Like Heaven, geweldig nummer. Na Paradise de volgende topper 'Charlie Brown', Us Against The World is een mooi nummer. Every Teardrop is a Waterfall vond ik zelf eerst verschrikkelijk, maar die werd zo goed gespeeld live dat het nu een van mijn favoriete nummers van ze is. Princess of China is dan wel weer verschrikkelijk slecht, maar Up in Flames en Don't Let it Break Your Heart zijn gelukkig weer prachtig. Ik snap niet waarom zo veel mensen Mylo Xyloto zo slecht vinden. Ja, het klinkt een stuk commerciëler dan bijvoorbeeld X&Y of Parachutes, maar ik vind dat dat slechts bij 2 of 3 nummers zo is. Als je naar de kleinere albumnummers luistert, hoor je dat Mylo Xyloto een fantastisch goed album is. En dan heb ik het nog niet eens over de mooie huisstijl die erbij zat :)
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Nou mooi toch dat jullie het met me eens zijn ;). Pff ik was flink van slag toen ze met mylo xyloto kwamen. Op het begin dacht ik, misschien dat ze van het volgende album weer iets fatsoenlijks maken. Dit kan namelijk nooit goed ontvangen worden. En toen werd Paradise grijsgedraaid op de radio...

Ach genoeg andere muziek. Misschien dat er nog iets fatsoenlijks uit hun hiatus komt, maar ik ga er niet van uit. Terug naar top 10 lijstjes ;).
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
@Black Lies meningen verschillen. Het is iig niet te ontkennen dat de sound heel anders is dan die van de eerste albums. Of je dan het 'oude' of het 'nieuwe' coldplay graag hoort, of allebei is natuurlijk ieders aparte keuze, maar mijn Mylo Xyloto cd heb ik maar twee of drie keer helemaal gedraaid, terwijl ik al hun andere albums doormidden heb gedraaid. Charlie Brown is een geweldig nummer, maar de rest raakte mij gewoon totaal niet.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.554
Dit is serieus veel te moeilijk. Ik heb één nummer dat nu, en voor altijd mijn favoriete nummer zal blijven. Let Down van Radiohead.

Omdat ik geen lijstje heb kan ik wel iets zeggen over dit nummer.

Let Down was voor mij altijd het niemendalletje op het meesterlijke OK Computer. Totdat ik op een dag in Amsterdam op een bankje zat. Het kwam zo hard aan, de muziek, de verbitterde en zanikende stem van Thom Yorke. De tekst is zó belachelijk perfect, dat in combinatie met de bloedmooie stem en muzikale invulling zorgde ervoor dat ik na een minuut al jankend op mijn bankje zat. Ik schrok me rot, dit was de eerste keer dat een nummer me zo genadeloos raakte. Dit heb ik ook nooit meer meegemaakt bij een ander nummer. Ik draai Let Down niet vaak. Maar als ik dit nummer draai is de ervaring steeds hetzelfde, keer op keer zit ik weer met tranen in mijn ogen. En keer op keer schrik ik er weer van wat 5 minuten muziek met mij kunnen doen. 5 minuten ben ik weg van deze wereld en is het rustig in mijn hoofd.

Let Down is pure perfectie. De mooiste 5 minuten die ik ooit gehoord heb. Dit is een nummer dat ik altijd bij me zal dragen, en waar ik altijd van zal blijven houden. Het enige nummer dat ze mogen draaien op mijn fucking begrafenis, weet ik veel. Ieder nummer dat ik hoor valt in het niet vergeleken met dit. Ik ben goed in dingen ophemelen, maar er zijn voor mij te weinig woorden om goed genoeg uit te drukken wat dit nummer met me doet. Kippenvel all over the place, dat is Let Down. Voor altijd mijn nummer 1. Ik ben nog jong, maar dit is wel het enige wat ik op dit moment zeker weet en wat ik zonder enige twijfel kan zeggen.

And one day….<br>
I am going to grow wings<br>
A chemical reaction


<iframe src="https://www.youtube.com/embed/t_3P4lPtcZI" style="margin:1.0em auto;" width="450" height="286" frameborder="0" allowfullscreen=""></iframe>

Wauw, wat een mooi verhaal, en wat een heerlijk nummer ook. Ik kan me zo goed voorstellen dat je op het juiste moment op de juiste plaats zo geraakt kan worden door zo'n nummer. Ik kende het niet eens, dus bij deze bedankt dat je het mij hebt laten leren kennen ;-)

Ik ken zelf het gevoel wel, ik heb het alleen nooit bij één specifiek nummer maar op momenten dat plaats, tijd, emotie en muziek zo perfect samenvallen dat je niet anders kan dan je er helemaal in onderdompelen. Zo heb ik dat een keer gehad met White Sparrows van Billy Talent, zo'n heftige tekst en als je daar dan voor het eerst echt volledig door geraakt wordt... Ik heb het ook niet droog gehouden. Ik zal je niet vermoeien door je aan te raden het te gaan luisteren, want zoals gezegd, het werkte bij mij alleen op dat moment en als je het me nu vraagt vind ik het helemaal niet zo'n bijzonder nummer. Maar de ervaring is bij mij hetzelfde, alleen steeds andere nummers en andere emoties.

Muziek is inderdaad de mooiste hobby die er is.
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Deze zat er ook aan te komen natuurlijk, oke komtie:

1. Queen - Innuendo
2. Snow Patrol - Crack the Shutters
3. Bruce Springsteen - Streets of Philadelphia
4. Guns 'n Roses - November Rain
5. Pearl Jam - Black
6. Golden Earring - Radar Love
7. Creedence Clearwater Revival - I Put a Spell On You
8. Deep Purple - Smoke on the Water
9. Chuck Berry - Johnny B. Goode
10. Anouk - Jerusalem

Zoiets. Eigenlijk zijn er zo'n 4/5 altijd hetzelfde en de andere veranderen nog wel eens.
 

Luud

Dagopener
23 mrt 2013
674
0
Nou een poging

1: Pearl Jam - Just Breath
2: Foo Fighters - The Pretender
3: Ben Howard - Soldiers
4: Bruce Springsteen - The River
5: James Vincent Mcmorrow - If I had a boat
6: Pearl jam - Sirens
7: Queens Of The Stone Age - no One Knows
8: Netsky - Everyday
9: Led Zeppelin - Stairway To Heaven
10: Arctic Monkeys - Still take you home
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken