Top 10 artiesten aller tijden

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.553
Dus mijn artiesten Top 10 zou er iets anders uit zien

Meteen maar de daad bij het woord voegen, niet?

1. Muse
2. Guns 'N' Roses
3. Metallica
4. Queen
5. Red Hot Chili Peppers
6. Green Day
7. Pink Floyd
8. Billy Talent
9. Linkin Park
10. Foo Fighters

Ennn Bonus, omdat ik er nog meer heb:
11. Rammstein
12. 3 Doors Down
13. Arctic Monkeys
14. Pearl Jam
15. Hardwell

Nu heb ik Slash solo er niet bij gezet, want dat eerste album vond ik dan weer compleet poep dus hij heeft met #7 in mijn album top 10 genoeg eer gehad ;-)

Zoals jullie zien is de kans groot dat de Werchter headliners volledig uit mijn favorietenlijstje gaan komen, dus dat kan alvast niet meer stuk!
 
  • Haha
Waarderingen: Jamel en nikita

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
1. The Rolling Stones
2. Muse
3. Pink Floyd
4. The White Stripes
5. Jefferson Airplane
6. Bruce Springsteen
7. Tom Petty and the Heartbreakers
8. Neil Young and the Crazy Horse
9. The Doors
10. Led Zeppelin

En als jij er 15 doet mag ik dat ook :)

11. Queen
12. Dire Straits
13. Fleetwood Mac
14. Nirvana
15. The Who

Moet alleen wel zeggen dat ik het moeilijk vind ze in de juiste volgorde te zetten, vooral onderin m'n lijstje vind ik de ene artiest niet echt beter als de ander.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.553
Klopt, ik heb hetzelfde. En bovenin veranderd er ook nog wel eens wat, afhankelijk van wat ik dan leuk vind...
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Lastig.

1. Sigur Rós
2. Opeth
3. Godspeed You! Black Emperor
4. The Beatles
5. Radiohead
6. Pink Floyd
7. David Bowie
8. Arcade Fire
9. Bob Dylan
10. Nick Cave & the Bad Seeds
11. The Doors
12. Tom Waits
13. Ulver
14. Talking Heads
15. Tool
16. Motorpsycho
17. The National
18. Deftones
19. Alcest
20. Swans
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Haha volgende keer maar een topic maken voor wat langere lijstjes :p 10 is wel weinig xD
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
1.Pearl Jam/Eddie Vedder
2.Oasis
3.Led Zeppelin
4.Jack White
5.Biffy Clyro
6.Radiohead
7.Blur
8.The Smiths
9.Franz Ferdinand
10.Damien Rice


11.The Black Keys
12.Arcade Fire
13.The National
14.Stone Roses
15.Kasabian
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.378
529
1. The Killers
2. Muse
3. Coldplay
4. Arcade Fire
5. 30 Seconds To Mars
6. Radiohead
7. Green Day
8. Queen
9. Placebo
10. Metallica
11. Keane
12. White Lies (/Fear of Flying)
13. Brand New
14. Biffy Clyro
15. Foo Fighters
16. David Bowie
17. Joy Division
18. Franz Ferdinand
19. Kasabian
20. The Cure
21. Kings of Leon
22. Avenged Sevenfold
23. Sigur Rós
24. Fall Out Boy
25. The Strokes

.
Zelfs 25 is nog weinig lol
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Zo, anders worden er even lastige vragen gesteld. Wat ik vooral lastig vind is artiesten/bands er ergens tussen plaatsen die ik nooit live heb gezien. Ik ga mn best doen, het begin is voor mij wel makkelijk maar daarna wordt het toch erg tricky!

1. Bruce Springsteen (& The E-Street Band)
2. Snow Patrol
3. The Gaslight Anthem
4. Boudewijn de Groot
5. Joe Bonamassa
6. Queen
7. Creedence Clearwater Revival
8. Michael Jackson
9. The Rolling Stones
10. Wolfmother

11. Golden Earring
12. Placebo
13. Franz Ferdinand
14. Johnny Cash
15. Supertramp
16. Triggerfinger
17. Led Zeppelin
18. Krezip
19. Metallica
20. Rammstein

21. De Staat
22. Anouk
23. Blink 182
24. DeWolff
25. The Temper Trap

De volgorde zou zomaar elke dag anders zijn. Zo zouden er ook wel andere artiesten op de laatste vijf plaatsen kunnen staan, maar goed zoiets is het.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.553
Mooie lijstjes allemaal! Herken het inderdaad wel, het is moeilijk om een definitieve lijst te maken en de volgorde, zeker onderin, veranderd met de dag. Heb zelf Hardwell er bijvoorbeeld in gegooid omdat ik vrij regelmatig elektronische muziek luister, en toch iets daarvan erin wilde zetten. Maar de volgende keer staat daar weer een ander, of gewoon een rockband...
Ben trouwens wel blij geen Beatles hier tegen te komen, een van de meest overgewaardeerde bands ooit imo. Verwachtte (vreesde) die toch wel hoog in jullie lijstjes te zien staan, maar gelukkig niet :D
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Haha alleen Gloeilamp heeft ze in z'n lijstje staan, vind ze inderdaad ook wel wat overgewaardeerd. Maar toch is het wel een goede band die heel veel invloed heeft gehad op de muziekgeschiedenis, ze hebben ook wel een hoop goede nummers. Luister alleen niet zo heel veel naar ze.
 

xSam__

Gouden Tip
1 okt 2013
449
0
Moeilijk. nouja, zoals het nu is op het moment dan..

1 Muse
2 Prince
3 Bruce Springsteen
4 Depeche Mode
5 Queens of The Stone Age
6 The Rolling Stones
7 Nine Inch Nails
8 Metallica
9 Pearl Jam
10 Rammstein
11 The Beatles/ David Bowie
12 Placebo
13 Editors
14 U2
15 Pink Floyd
16 Foo Fighters
17 Arctic Monkeys
18 System of a Down / Black Sabbath
19 Radiohead
20 Rage Against The Machine
21 Biffy Clyro
22 Iron Maiden
23 Led Zeppelin
24 The Cure
25 Blur
wel erg moeilijk... ben hier zo slecht in. :p
 

xSam__

Gouden Tip
1 okt 2013
449
0
Haha alleen Gloeilamp heeft ze in z’n lijstje staan, vind ze inderdaad ook wel wat overgewaardeerd. Maar toch is het wel een goede band die heel veel invloed heeft gehad op de muziekgeschiedenis, ze hebben ook wel een hoop goede nummers. Luister alleen niet zo heel veel naar ze.

Ik ook nu. :D (alleen dan wel gedeeld haha)
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Zoals ik Queen, The Eagles, U2 Guns N Roses en RHCP verschrikkelijk overgewaardeerd vind. Maar dat dit grote groepen zijn staat buiten kijf.

Ik vind het vooral bijzonder dat Biffy Clyro en The Killers hier zoveel genoemd worden. Daar is in mijn ogen niets bijzonders aan. Allebei twee keer live gezien, en daar was ik ook niet weg van. Hele inwisselbare groepen in mijn ogen, zonder een echt eigen geluid. Maar dat is mijn mening natuurlijk :)
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Zoals ik Queen, The Eagles, U2 Guns N Roses en RHCP verschrikkelijk overgewaardeerd vind. Maar dat dit grote groepen zijn staat buiten kijf.

Ik vind het vooral bijzonder dat Biffy Clyro en The Killers hier zoveel genoemd worden. Daar is in mijn ogen niets bijzonders aan. Allebei twee keer live gezien, en daar was ik ook niet weg van. Hele inwisselbare groepen in mijn ogen, zonder een echt eigen geluid. Maar dat is mijn mening natuurlijk
icon_smile.gif

worden hier zomaar even 2 van mijn 3 favoriete bands aangevallen.... :p

Ik kan het me wel voorstellen dat je het niet bijzonder vindt, maar ik vind het echt fantastische bands. Live ook heel erg goed. Heb niet voor niks vanaf 1300 uur voor Ziggo Dome staan wachten voor The Killers, was het helemaal waard. Biffy Clyro vind ik live ook heel goed, vooral dat optreden op Reading afgelopen jaar zag er super uit.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
<div class="d4p-bbt-quote-title">Gloeilamp wrote:</div>
Zoals ik Queen, The Eagles, U2 Guns N Roses en RHCP verschrikkelijk overgewaardeerd vind. Maar dat dit grote groepen zijn staat buiten kijf.

Ik vind het vooral bijzonder dat Biffy Clyro en The Killers hier zoveel genoemd worden. Daar is in mijn ogen niets bijzonders aan. Allebei twee keer live gezien, en daar was ik ook niet weg van. Hele inwisselbare groepen in mijn ogen, zonder een echt eigen geluid. Maar dat is mijn mening natuurlijk
icon_smile.gif



worden hier zomaar even 2 van mijn 3 favoriete bands aangevallen….
icon_razz.gif


Ik kan het me wel voorstellen dat je het niet bijzonder vindt, maar ik vind het echt fantastische bands. Live ook heel erg goed. Heb niet voor niks vanaf 1300 uur voor Ziggo Dome staan wachten voor The Killers, was het helemaal waard. Biffy Clyro vind ik live ook heel goed, vooral dat optreden op Reading afgelopen jaar zag er super uit.

Het is natuurlijk ook maar een mening he ;)

Ik heb Biffy trouwens drie keer gezien, Pinkpop en Werchter waren aardig en Sziget was gewoon best goed. Daar waren ze headliner. The Killers vind ik live echter helemaal niets, die ga ik echt mijden vanaf nu. De albums worden in mijn ogen steeds minder, en Battle Born vond ik echt een aanfluiting. Opposites van Biffy Clyro vond ik ook niets, een normaal album gaat bij mij nét met een band als Biffy Clyro. Een dubbelalbum is echter veel teveel van het goede. Het songmateriaal vind ik daar ook matig.

Verder begrijp ik de populariteit van beide bands wel, maar het is gewoon niet mijn ding. Ik vind het maar saai, vlak en ik heb het idee dat ik alles al eerder gehoord heb.
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Ik vind Battle Born ook 1 van de mindere albums, maar wel beter dan Day And Age dus ik hoop dat het gewoon het begin van herstel is. Vooral mijden als je ze niet tof vind, wordt t voor mij makkelijker vooraan te staan ;)

Opposites vind ik daarentegen juist een erg sterk album, behalve The Fog en The Thaw vind ik het allemaal super goede nummers.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken