Toekomstige Battles

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Hallo allemaal,

Natuurlijk zijn we nog lang niet klaar (gelukkig, want vind het nog veel te leuk). Maar ik heb al wel zitten denken aan wat we voor volgende battles kunnen doen. Zo was er ooit een Battle of the Bands die niet is afgemaakt, die kunnen we nog doen.

Daarnaast lijkt het mij leuk om aan het begin van elk jaar een Song of the Year Battle te doen van de beste liedjes van dat jaar daarvoor. Zo hebben we uiteindelijk een beste nummer van elk jaar en leren we wellicht ook nog gave nieuwe nummers/bands/albums kennen.

Battle of the Albums heb ik ook aan zitten denken, maar dat is denk ik toch wel erg lastig aangezien het wel erg veel luisteren wordt om hele albums die je niet of nauwelijks kent te gaan luisteren.

Verder ben ik ook vooral benieuwd naar jullie idee-en. Wellicht zijn jullie wel klaar met battles of hebben jullie nog andere idee-en. En wat vinden jullie van mijn idee-en? Laat het hieronder maar weten.
 

Oreon

Randprogramma
30 mrt 2014
184
0
Het nadeel van sommige battles vind ik dat ze te groot zijn. Je kan niet 2 genres met elkaar vergelijk als je niet minimaal 3a4 belangrijke bands uit het genre goed kent. Ik denk dat met een battle of the albums hetzelfde probleem ontstaat. Een onbekend album wordt waarschijnlijk gewoon weg gestemd omdat er maar weinig mensen zijn die de moeite nemen een onbekend album helemaal door te luisteren. De battles van nu vind ik juist heel leuk omdat het nummers zijn, het kost niet verschrikkelijk veel tijd om elk nummer een kans te geven, ook als je het nummer nog niet kent.

Song of the Year lijkt me daarom een goed plan waar ik zeker aan mee zal doen! Daarnaast is het ook nog te overwegen om battles te organiseren voor bepaalde artiesten.Je krijgt dan bijvoorbeeld een battle voor de beste Pearl Jam song, of het minst slechte liedje van Kings of Leon.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Ik ben voor een Song of the year en Album of the year verkiezing ergens eind december. Maar dan niet als battle, maar gewoon lijstjes verzamelen en kijken wat daar uit komt.

En verder ben ik het eens met hierboven.
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
whahahaha het minst slechte liedje van Kings Of Leon :lol:

Ik vind nu de Battle of the songs ook heel erg groot, nu is dat met deze ook wel logisch. Maar ik heb nooit zin om alles wat ik niet ken te gaan luisteren. Ik weet dat dat aan mij ligt. Ik luister zelf continu albums en heb dan niet echt zin deze te onderbreken, om 4 liedjes te luisteren. Dat zou ik een nadeel vinden bij Song of the Year, hoewel het me verder wel een super tof idee lijkt.
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Song of the Year lijkt me daarom een goed plan waar ik zeker aan mee zal doen! Daarnaast is het ook nog te overwegen om battles te organiseren voor bepaalde artiesten.Je krijgt dan bijvoorbeeld een battle voor de beste Pearl Jam song, of het minst slechte liedje van Kings of Leon.

Haha ja dat ik op het einde kan zeggen: En het minst slechte liedje van Kings of Leon is dus geworden bladiebladiebla. LOL

Maar dat zijn inderdaad nog wel enigszins interessante battles.

Ik ben voor een Song of the year en Album of the year verkiezing ergens eind december. Maar dan niet als battle, maar gewoon lijstjes verzamelen en kijken wat daar uit komt.

En verder ben ik het eens met hierboven.

Ja, maar met lijstjes ga je denk ik veel te veel verschillende krijgen. Krijg je wellicht 1 of 2 nummers met meer dan een stem. Met albums zou dat dan weer wel kunnen ja, maar met nummers denk ik dat het beter gaat via een battle.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken