Festileaks Top 17

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
5. Pluralone - Claw Your Way Out (Nieuw)(Week 1)
Het Josh Klinghoffer project. De gitarist die zijn sporen heeft verdiend bij de Peppers en Eddie Vedder heeft ook een eigen band en die mag er zeker wezen.


4. Placebo - Fix Yourself (Nieuw)(Week 1)
het nieuwe Placebo album is nu even uit en we hebben kunnen luisteren wat onze favoriet is, Het blijkt deze te zijn en daarmee onze hoogste nieuwe binnenkomer.


3. Sigrid - It Gets Dark (+3 plekken)(Week 3)
Onze Noorse popsensatie is de sterkste stijger deze week. En dat is best noemenswaardig met zoveel sterke concurentie voor de bovenste plekken of om sowieso in de lijst te komen deze tijd van het jaar.


2. Fontaines D.C. - Skinty Fia (+1 plek)(Week 1)
Gisteren in Nijmegen, vanavond in Maastricht, morgen in Utrecht en deze zomer op de festivals. Gelukkig genoeg kansen om deze sterke muziek live te zien!


1. Arcade Fire - The Lightning I,II (=)(Week 3)
Weer met meer dan het dubbele aantal stemmen een duidelijke nummer 1!

 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Tips!

Confidence Man - Woman 2x getipt

Harry Styles - As it Was 2x getipt

Angel Olsen - All The Good Times 2x getipt

Katy J. Pearson - Talk Over Town

Toro Y Moi - Déjã Vu
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.764
8.324
Oké, de volgende keer ook maar stemmen.

Ik ga deze er toch ook in zetten. Vond de vorige single net wat minder (al was Reddit laaiend), maar deze is echt weer lekker zeg:

 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Oké, de volgende keer ook maar stemmen.

Ik ga deze er toch ook in zetten. Vond de vorige single net wat minder (al was Reddit laaiend), maar deze is echt weer lekker zeg:

Ik vond de vorige single beter dan de eerste 2, maar deze weer beter. Opbouwende lijn.

Stemmen is elke week een goed idee. 'Het liefst weer rond de 15 stemmers elke week. Ik zal komende week (heb ik zelf ook meer tijd) weer reminders sturen, dus ik help jou ook herinneren Matt ;)
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.764
8.324
Ik vond de vorige single beter dan de eerste 2, maar deze weer beter. Opbouwende lijn.
The Smoke (bazentrack) > Pana-vision (die strijkers!) > YWNWITA (zal vooral live lekker zijn) > Srkting On The Surface (best mooi maar iets te langdradig).

Album zal waarschijnlijk 14 nummers hebben dus er komt nog wel wat op ons af.

Maar goed, hier is een Radiohead topic voor verder besef ik. :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Brian

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Stem mensen, stem! Dat kan deze week tot en met zondag ongeveer 15u.

Ik stem zelf op deze, zelden zo ontdaan door muziek en clip.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Stemmen is elke week een goed idee. 'Het liefst weer rond de 15 stemmers elke week. Ik zal komende week (heb ik zelf ook meer tijd) weer reminders sturen, dus ik help jou ook herinneren Matt ;)
Stem vandaag! Ik heb 5 lijstjes binnen. Ongeveer vanavond rond half 9 ga ik de lijst posten.

En hierbij de beloofde reminders @mattman @wenteldave @ThijsDB @Black Lies @Yannick @Loek123 @Processierups @HollandiaFCB @Pauwke99 @warriorandweirdo @theblackmadness @Timmetje @eloelo @iedereen op het forum die dit ook wil!
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Week 14 van het nieuwe jaar. Tel daarbij de 22 weken op die we vorig jaar hadden en dan komen we uit bij alweer de 36e editie van de festileaks ten. Time flies when you having fun. 3 nieuwkomers, 1 zittenblijver, 2 zakkers en 4 stijgers. Het avontuur zit er alweer op na 1 week voor Weezer en Pluralone en na 4 weken ook voor The Black Keys. Hoe ziet er lijst er dan uit?

10. Katy J. Pearson - Talk Over Town (Nieuw)(Week 1)
We beginnen met een nieuwkomer. 8 juli komt het tweede album uit en Talk Over Town is een mooi voorproefje ervan.


9. Angel Olsen - All The Good Times (Nieuw)(Week 1)
En meteen tweede nieuwe binnenkomer in de vorm van Angel Olsen. In de beginweken de lijst gedomineerd samen met Sharon Van Etten, hoe zou het op solokracht gaan?


8. Placebo - Fix Yourself (-4 plekken)(Week 2)
Geen goede week voor de platen die vorige week nieuw binnen gekomen waren. 2 zijn eruit en de toen hoogste is nu diepste daler.


7. Stromae - Fils de Joie (+3 plekken)(Week 4)
Vorige week nog op het nippertje en nu weer overtuigend. De ene week is de andere niet.


6. Froukje ft. S10 - Zonder Gezicht (+1 plek)(Week 3)
Langzaam maar zeker weet deze plaat zich een weg naar boven te banen. Deze week weer een plekje en zo is in de tweede update komen weer een stapje dichterbij.

 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
5. Red Hot Chili Peppers - The Heavy Wing (Nieuw)(Week 1)
Begon de vorige update met de nieuwe binnenkomers, hebben we hier de laatste te pakken. Van het nieuwe album is dit misschien wel de track die het meest om de gitaar van John Frusciante is gebouwd. Mede daarom in de lijst gekomen?


4. Wet Leg - Angelica (+5 plekken)(Week 5)
Langst genoteerde, hoogste stijger, debuutalbum uit, in de tips (tipje van de sluier ;) ), het gaat lekker met de vriendinnen uit Isle of Wight.


3. Fontaines D.C. - Skinty Fia (-1 plek)(Week 3)
Een ware zegetocht door de lage landen afgelopen week. Meerdere zalen werden plat gespeeld en gelukkig doen ze dat komende zomer ook op de weides.


2. Sigrid - It Gets Dark (+1 plek)(Week 4)
Stuivertje gewisseld met de Ierse heren. Deze Noorse heeft weer een indiepop banger die niet uit je hoofd gaat en gelukkig ook niet uit de lijst.


1. Arcade Fire - The Lightning I,II (=)(Week 4)
Onbedreigd weer bovenaan en natuurlijk helemaal terecht met zo'n meeslepend nummer.


(tips volgen later op de avond)
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Tijd voor tips!

Interpol - Toni 2x getipt

Wet Leg - Ur Mum 2x getipt

Pink Floyd ft. Andriy Khlyvnyuk - Hey Hey Rise Up 2x getipt

The Smile - Pana-Vision 2x getipt

Personal Trainer - Milk
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Vance Joy - Clarity

BANKS - Deadend

Yung Lean ft. FKA Twigs - Bliss

OU - Mountains

Ibeyi ft. Jorja Smith - Lavender & Red Roses
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Dat brengt ons bij de volgende shortlist:

Arcade FireThe Lightning I, II
SigridIt Gets Dark
Fontaines D.C.Skinty Fia
Wet LegAngelica
Red Hot Chili PeppersThe Heavy Wing
Froukje ft. S10Zonder Gezicht
StromaeFils de joie
PlaceboFix Yourself
Angel OlsenAll The Good Times
Katy J. PearsonTalk Over Town
InterpolToni
Wet LegUr Mum
Pink Floyd ft. Andriy KhlyvnyukHey Hey Rise Up
The SmilePana-Vision
Personel TrainerMilk
Vance JoyClarity
BANKSDeadend
Yung Lean ft. FKA TwigsBliss
OUMountain
Ibeyi ft. Jorja SmithLavender & Red Roses
Harry StylesAs it Was
The Haunted YouthShadows
FoalsLooking High
Eefje de VisserStartschot
Confidence ManWoman
Toro y MoiDéjà Vu
Let's Eat GrandmaLevitation
Anika NillesQuestions
The AmazonsBloodrush
Kurt VileMount Arie Hill (Way Gone)
DianaBored
Cassandra JenkinsPygmalion

En de volgende playlist:

Stemmers bedankt!
@RubenFrusciante @Martijn @werchter12 @WesleyNoH @wenteldave @ThijsDB @mattman @ikzelf

Nog een kleine huishoudelijke mededeling. Volgende week sta ik rond dit tijdstip ergens in een tent los te gaan op een festival en de maandag erna ben ik brak. Volgende week dus geen Festileaks Ten, een weekje pauze.
 
  • Leuk
Waarderingen: Thisso en wenteldave

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
hebben jullie de F10 ook gemist? Ik wel iig. Helaas heb ik dit weekend niet veel tijd om te posten, maar dinsdag heb ik dat wel. Dus dan komt die dinsdag (zo makkelijk maak ik het mezelf gewoon ;) ). Als je wilt stemmen heb je tot en met maandag, maar hoe eerder hoe beter ;)
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.361
10.190
hebben jullie de F10 ook gemist? Ik wel iig. Helaas heb ik dit weekend niet veel tijd om te posten, maar dinsdag heb ik dat wel. Dus dan komt die dinsdag (zo makkelijk maak ik het mezelf gewoon ;) ). Als je wilt stemmen heb je tot en met maandag, maar hoe eerder hoe beter ;)
Dank voor het indirect rekening houden met de Roadburners!
 
  • On fire
Waarderingen: Brian

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Dank voor het indirect rekening houden met de Roadburners!
@Joszwa Ik heb me dit al meerdere keren bedacht maar wil hem nu weer graag als like aan een bericht geven. Kan in de volgende update een "like-emoticon" erbij van een rock handje? Zo'n Irons up handje vind ik bij bovenstaande post namelijk beter passen dan een vlammetje ;)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken