Festileaks Top 17

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.361
10.190
Daarnaast wellicht de nieuwe BCNR? Negen (!) minuten lang, dit lijkt er weer meer op.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.764
8.324
Wow die nieuws Beach House nummers zijn zo mogelijk nog mooier dan die vorige lading. Ze overtreffen zichzelf hiermee hoor.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bato_V

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Ik heb al 2 mooie lijstjes binnen. Dat kan ook niet anders met zulke mooie muzikale weken. Ik verwacht er nog meer vandaag en morgen :)
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.436
1.537
Ik ben uiteindelijk voor Another Go Around gegaan van het nieuwe deel van Once Twice Melody. Verder de volgende twee vrije keuzes:


 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Ik heb al 2 mooie lijstjes binnen. Dat kan ook niet anders met zulke mooie muzikale weken. Ik verwacht er nog meer vandaag en morgen :)
Ik kom in de loop van de namiddag met die van mij.

M'n tip van de week is alleszins de terugkeer van Hatchie!

 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.739
3.681
Ik betrap mezelf er overigens op dat ik geen nummers wil tippen die hier al genoemd zijn (want dan is het tip-af denk ik ofzo).

Het jaar is in ieder geval lekker begonnen
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Nieuwe week, nieuwe lijst. En dat er in dit nieuwe jaar veel goede nummers zijn uitgekomen, zie je nu goed. Er staat nog maar een nummer in de lijst die er vorig jaar ook in stond en er zijn maar liefst 5 nieuwe binnenkomers. Verder 3 stijgers en 2 zakkers. Na 3 weken is het voorbij voor The National, na 4 weken voor Black Country, New Road en oud nummer 1 Taylor Swift, na 5 weken met het stabiele Nick Cave & Warren Ellis en maar liefst na 7 weken met oud nummer 1 Beach House - Superstar.

10. Father John Misty - Funny Girl (-1 plek)(Week 2)
Vorige week de lijst binnen geslopen en deze week als enige met maar 2 stemmen erin kunnen blijven (wat een verschil met vorige week)


9. Aurora - Heathens (Nieuw)(Week 1)
Zowaar eentje die binnen is gekomen vanuit het tippakket van vorig jaar. Maar dat het nieuwe album sinds vrijdag uit is heeft vast mee geholpen,


8. Big Thief - No Reason (Nieuw)(Week 1)
En nog een van vorig jaar. Hier kan ik geen andere reden voor verzinnen dan dat het gewoon een goed nummer is.


7. Bon Iver - Second Nature (+3 plekken)(Week 2)
In alle heftigheid van vorige week wist deze plaat net aan te haken en deze week gaat ie gewoon flink vooruit. (Zometeen misschien even op zoek naar een filmtopic om te kijken wie nog meer Don't Look Up heeft gezien)



6. Aldous Harding - Lawn (Nieuw)(Week 1)
Gelukkig hebben ok tips van de sterke vorige week hun weg weten te vinden naar de lijst en de eerste van de twee komen we hier tegen.

 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
5. Beach House - Masguerade (Nieuw)(Week 1)
De vraaag is niet of, maar met hoeveel en waar we Beach House tegen komen. Een heerschappij als deze bnd heeft de lijst nog niet eerder gehad en gelukkig is dat in dit geval ook helemaal niet erg. Zonder shortlist op plek 5!


4. Beach House - Over and Over (-3 plekken)(Week 5)
Al zeg ik wel heerschappij. Deze week is Beach House met oud nummer 1 Over and Over ook de diepste daler. Mar nog de enige uit de 2021 lijst die erin staat.


3. Fontaines D.C. - Jackie Down The Line (+5 plekken)(Week 2)
Dan ook meteen de sterkste stijger. Een van de spannendste en productiefste nieuwe bands van deze tijd klimt lekker omhoog.


2. Eddie Vedder - Brother the Cloud (Nieuw)(Week 1)
Hoogste nieuwe binnenkomer meteen op de tweede plek, al was het een klein wonder dat deze vorige week niet binnen kwam natuurlijk.


1. Stromae - L'enfer (+2 plekken)(Week 2)
Natuurlijk kon het niet uitblijven dat deze indrukwekkende plaat na nummer 1 ging stijgen. Tweede single, tweede nummer 1. Dit belooft wat voor het album van dit jaar.

 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
12 nieuwe tips waarvan de video's later volgen. Wel alvast de shortlist:

StromaeL'enfer
Eddie VedderBrother the Cloud
Fontaines D.C.Jackie Down The Line
Beach HouseOver and Over
Beach HouseMasquerade
Aldous HardingLawn
Bon IverSecond Nature
Big ThiefNo Reason
AuroraHeathens
Father John MistyFunny Girl
Black Country, New RoadSnow Globes
Big ThiefSimulation Swarm
SpoonWild
HatchieQuicksand
Fred Again… ft. Romy & HAAiLights Out
Joe SatrianiSahara
KornForgotten
Beach HouseAnother Go Around
AuroraArtemis
Methyl Ethel ft. Stella DonnellyProof
Holly HumberstoneLondon is Lonely
GhostCall Me Little Sunshine
Kae Tempest ft. Kevin AbstractMore Pressure
MitskiLove me More
FKA Twigs ft. Jorja SmithDarjeeling
MuseWon't Stand Down
Chai ft. Zazen BoysAction
RöyksoppThe Ladder
FKA Twigs ft. Pa SalieuHonda
The WeekndSacrifice
Jack WhiteLove is Selfish
Alt-JHard Drive Gold
Jan VerstraetenGoodbye World
NewDadSay It
FrankTurnerA Wave Across a Bay

en een spotify lijst:


Natuurlijk valt hier ook te spieken wat de tips zijn ;) Nog een kleine shout-out naar Kae Tempest en Mitski die net niet hoog genoeg stonden om Father John Misty van plek 10 te stoten maar heel dicht bij waren. En natuurlijk een bedankje naar alle stemmers:
@RubenFrusciante @wenteldave @theblackmadness @Martijn @Processierups @HollandiaFCB @ThijsDB @werchter12 @Yannick @Pauwke99 en ikzelf :)
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Ik heb dit weekend deadlines, dus ik verplaats de lijst naar dinsdag. Lijstjes doorsturen kan tot dinsdag 12:00!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken