Festileaks Top 17

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Eerste Belgische artiest die de FL Ten-#1 claimt en het is Stromae begot. Wie had dat gedacht.

Btw die nieuwe Snail Mail plaat gaat echt heel mooi worden hoor denk ik op basis van de singles, damn.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.764
8.324
Weet niet of dit al is gedeeld als tip maar wat een heerlijk nummer.

 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Stembussen zijn vandaag en morgen open en ik heb welgeteld intotaal al 0 lijstjes binnen :(.

KOM DUS MAAR DOOR MET DIE STEMMEN!!!!!

Een van mijn tips deze week:
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.436
1.537
Ik heb zojuist mijn lijstje ingediend. De nieuwe Spoon springt er voor mij echt bovenuit deze week, hoop dat hij deze week al in de lijst binnenkomt.

 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
6 lijstjes binnen, vanmiddag komt de nieuwe lijst. Voor iedereen die nog wilt stemmen is dit de laatste waarschuwing ;)
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Week 16 alweer! Happy Halloween. Voor drie platen was het zeker schrikwekkend want die zijn uit de lijst gevallen (geen zorgen, ik heb mezelf al een gele kaart gegeven voor deze grap). We hebben na 1 week alweer afscheid moeten nemen van de nieuwe Snail Mail en Elbow. Na 2 weken is het ook einde oefening voor IDLES. Dus 3 nieuwe binnenkomers, 1 stijger, 2 zakkers en maar liefst 4 zittenblijvers.

10. Snail Mail - Valentine (-4 plekken)(Week 6)
Geen goede week voor Snail Mail. Verse toevoeging vliegt er alweer uit en deze staat op het randje. Gelukkig komt vrijdag het nieuwe album uit waarop vast weer Festileaks ten materiaal opstaat.


9. Spoon - The Hardest Cut (Nieuw)(Week 1)
Ook deze week is het weer een nummer gelukt om zonder shortlist een plekje te claimen in de lijst. Met deze comaback natuurlijk ook verdiend.


8. The War on Drugs ft. Lucius - I Don't Live Here Anymore (-6 plekken)(Week 6)
Diepste daler deze week is de band met het net verschenen album. Vorige week nog podium en nu bijna onderaan bungelend, zo kan het verkeren.


7. Courtney Barnett - Write a List with Things to Look Forward To (Nieuw)(Week 1)
Al een keer er bijna in en nu zeker gemaakt. Binnen gekomen op een mooie plek onze Australische zangeres.


6. Eddie Veder - Long Way (+2 plekken)(Week 4)
Onze jojo plaat kruipt er weer 2 omhoog, maar voor de hoge regionen heeft hij nog een lang weg te gaan (2x geel= rood, stoppen met de grappen nu)

 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
5. Phoebe Bridgers - That Funny Feeling (=)(Week 2)
Dan komen we nu bij een rijtje zittenblijvers. Met als allereerste Phoebe Bridgers die in de 2de week de positie in het linkerrijtje knap handhaaft.


4. Mitski - Working for the Knife (=)(week 2)
Hier kan hetzelfde als bovenstaande staan. Knappe handhaving in de 2de week.


3. Black Country, New Road - Chaos Space Marine (=)(week 3)
De opmars blijft even stokken in de 3de week. Das ook helemaal niet erg als je het al weet te bereiken in de top 3.


2. Michael Kiwanuka - Beautifull Life (Nieuw)(Week 1)
Vorige week het met de vrije keuzes net niet gered, nu vanuit de shortlist overtuigend erin op de 2de plek. De vorige die zo hoog binnenkwam is Stromae en we weten hoe het daarmee afliep.


1. Stromae - Santé (=)(Week 3)
Want hier staat Stromae weer. Voor de 2de keer achter elkaar bovenaan.

 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Dus de shortlist nu is:

StromaeSanté
Michael KiwanukaBeautifull Life
Black Country, New RoadChaos Space Marine
MitskiWorking for the Knife
Phoebe BridgersThat Funny Feeling
Eddie VederLong Way
Courtney BarnettWrite a List of Things To Look Forwar To
The War on DrugsI Don't Live Here Anymore
SpoonHardest Cut
Snail MailValentine
Hurray for the riff raffRhododendron
HippotraktorManifest the Mountain
SabatonChristmas Truce
GeeseFantasies / Survival
AngeléBruxelles je t'aime
The World is a Beautifull Place and I am Not Longer Afraid to DieQueen Sophie for President
KasabianAlygatyr
Yaeji & OOHYUK29
dltzkSearch Party
Lil Nas XThat's What I Want
Animal CollectivePrester John
Lil Ugly ManePorcelain Slightly
Wet LegWet Dream
StikstofNitro
FeuerschwanzUntot im Drachenboot
Tears for FearsThe Tipping Point
AuroraGiving Into The Love
HalestormBack From The Dead
Land of TalkMoment Feed
Damon AlbarnThe Tower of Montevideo
Chibi IchigoParanoia
JlinEmbryo
BonoboRosewood
Jack WhiteTaking me Back

En de spotify lijst:


Iedereen weer bedankt voor het stemmen, tot hopelijk volgende week!
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Qua mijn eigen tip wat ik nog wil zeggen btw. Ik zat lang te twijfelen over Lil Nas X als tip, omdat die het ook in de gewone lijsten (top 40 etc) goed doet. Maar ik heb hem er toch ingezet als tip omdat we toch geen echte regels hebben over wat alternatief is en dergelijk, maar nog belangrijker omdat ik het gewoon echt een lekker nummer vind!
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.149
2.912
WAT? EEN TOP-40 HIT OP ONS ALTERNATIEVE FORUM? EEN SCHANDE.
Nee joh, ik denk dat iedereen hier alles prima vindt voor wat uiteindelijk een wekelijkse populariteitspoll is.
Ik had ook gemist dat er een videoclip was voor dat nummer, dus ik apprecieer de tip alleszins want een videoclip van Lil Nas X missen, is toch echt wel zonde.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Duidelijke clip trouwens, maar ik vind die ene waarbij hij Satan een lapdance gaf toch wat leuker
 
  • Geweldig
Waarderingen: Thisso

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
2x net niet gehaald, dus ik wil ze toch nog een shout-out geven voor we dit weekend weer met stemmen en tips losbarsten. Stem deze week nog op dit fantastische nummer want dit moet er toch in mensen?

 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.647
2.215
2x net niet gehaald, dus ik wil ze toch nog een shout-out geven voor we dit weekend weer met stemmen en tips losbarsten. Stem deze week nog op dit fantastische nummer want dit moet er toch in mensen?

Zeer leuke band inderdaad, zou zomaar eens mijn stem kunnen krijgen deze week. ;) (Erg blij ook dat ze zijn aangekondigd voor ESNS, benieuwd naar)
 
  • Leuk
Waarderingen: Brian

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.149
2.912
Een collab van 3 pop queens, vers van de pers en ik verwacht dat dit zonder problemen in de lijst zal geraken. Sowieso een van mijn vrije keuzes deze week alleszins!

 
  • Wow
Waarderingen: mattman

Gebruikers die dit onderwerp bekijken