Festileaks Top 17

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.398
3.360
Naast uiteraard de nieuwe single van Stromae zijn dit mijn tips voor deze week:
En de nieuwe van Madrugada en Santana met Chris Stapleton zijn ook erg lekker!
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Veel verschuivingen in de top 10 van onze (bijna) wekelijkse muzieklijst. De nieuwe releases volgen elkaar snel op en dat merken we maar al te goed in de lijst. Wel bijzonder dat alle nieuwkomers van de vorige keer er weer in staan terwijl er maar liefst 5 platen zijn uit gevallen. Niet meer in deze lijst zijn na 2 weken Volbeat, na 4 weken Deafheaven en Damon Albarn, en na maar liefst 6 weken Big Thief en Froukje. 3 zakkers, 2 stijgers, 0 zittenblijvers en dus 5 nieuwkomers, laten we doorgaann naar de Festileaks Ten!

10. Let's Eat Grandma - Hall of Mirrors (-6 plekken)(Week 2)
Ik zie dan wel dat alle nieuwkomers van vorige week in de lijst bleven staan, maar deze plaat heeft net geluk gehad. Een gelijkspel met Sam Fender werd beslist op de positionering van vorige week en vandaar dat we nog een extra weekje genieten van deze band.


9. John Mellencamp ft. Bruce Springsteen - Wasted Days (Nieuw)(Week 1)
Oude rockers die de handen ineenslaan voor een rustig en mooi nummer. De eerste binnenkomer zijn de oudsten uit de lijst.


8. Joep Beving - Antoinette (Nieuw)(Week 1)
Meteen door met een andere opvallende nieuwkomer. Eerlijk gezegd had ik niet verwacht dat deze het zou redden, ondanks dat het mijn eigen tip is. Maar erg verheugd om te zien dat ondanks de kleine verschillen onderin deze het net heeft gered.


7. Eddie Veder (+1 plek)(Week 2)
In de tweede plek een lichte stijging voor een man die ook alweer tijden meegaat in de muziek. Deze instant klassieker is in deze lijst tot nu toe stabiel.


6. IDLES - The Beachland Ballroom (Nieuw)(Week 1)
Nog theatraler, nog uitgebreider, iets minder geschreeuw? De nieuwe IDLES is in ieder geval echt ook een nieuwe sound en nieuw in de lijst.

 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
5. Black Country, New Road - Chaos Space Marine (Nieuw)(Week 1)
Ook deze week hebben we weer een plaat die de shortlist gewoon negeert en rechtsreeks in de lijst springt. Breed gedragen onder de stemmers en meteen de top 5 in.


4. Low - White Horses (-1 plek)(Week 2)
De laatste nieuwkomer van vorige week daalt ook een plekje. Na een veelbelovende binnenkomst weet deze plaat een hoge positie knap vast te houden.


3. Snail Mail - Valentine (-2 plekken)(Week 4)
Mogen we dit al een van de oude garde noemen met 4 weken? Samen met een andere langst genoteerde in ieder geval wel. Na 2 weken nummer 1 te zijn geweest de podiumplek moeten omruilen voor 2 schavotten lager. Wie is de nieuwe nr 1?...


2. Stromae - Santé (Nieuw)(Week 1)
De hoogste nieuwe binnenkomer is misschien geen verassing. Ook zonder shortlist was de comeback van deze op het forum geliefde artiest gedoodverfde favoriet voor een hoge klassering en lang leek het erop dat de binnenkomst zelfs op het hoogste plankje ging plaats vinden.


1. The War on Drugs ft. Lucius - I Don't Live Here Anymore (+1 plek)(Week 4)
De andere dinosaurus uit de lijst pakt de koppositie over. Met een primeur. Want nog nooit eerder heeft een nummer 1 ook ooit op de nummer 10 gestaan. Dat was zelfs de plek van binnenkomst, dus TWOD is het perfecte voorbeeld van een rustig begin met toe bouwen naar een climax!

 
  • Leuk
Waarderingen: Thisso en wenteldave

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Dat maakt de shortlist op deze 29 nummers

The War on DrugsI Don't Live Here Anymore
StromaeSanté
Snail MailValentine
LowWhite Horses
Black Country, New RoadChaos Space Marine
IDLESThe Beachland Ballroom
Eddie VederLong Way
Joep BevingAntoinette
John Mellencamp ft. Bruce SpringsteenWasted Days
Let's Eat GrandmaHall of Mirrors
ElbowSix Words
Phoebe BridgersThat Funny Feeling
The KlittensCanned Air
BonoboRosewood
StikstofNitro
FeuerschwanzUntot im Drachenboot
MitskiWorking for the Knife
Wet LegWet Dream
Sam FenderGet You Down
Alt-JU&ME
Courtney BarnettWrite a List of Things To Look Forwar To
Beast in BlackMoonlight Rendevouz
PowerwolfGlaubenskraft
JPEGMAFIAHazard Duty Pay!
Kedr LivanskiyStars Light Up
Charlotte Adigéry ft. Bolis PupilThank You
Sylvie KreuschWalk Walk
Coco & Clair ClairPop Star
NoSoSuburbia

En de spotifylijst om de komende weken op repeat te zetten natuurlijk


Iedereen bedankt weer voor het stemmen! Ik heb gelukkig nu een rustig moment gepakt om alles in een keer te kunnen uploaden. Nu genieten van muziek en koffie zetten!
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.149
2.912
Oh ik had mijn vrije keuze voor Phoebe Bridgers nog aangepast, had die beter laten staan dus. Maar goed, deze week krijgt ze sowieso een stem van mij!
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Oh ik had mijn vrije keuze voor Phoebe Bridgers nog aangepast, had die beter laten staan dus. Maar goed, deze week krijgt ze sowieso een stem van mij!
Yes, die was dan op nr 6 binnen gekomen. Zelfde gold voor elbow. Zo dicht ligt het soms bij elkaar
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Btw, @Brian zie je het zitten om een soort FL top 50-playlist te maken aan het einde van het jaar met de langste noteringen bovenin tot je aan 50 zit? Lijkt me een mooie weergave van de muziek die afgelopen jaar is uitgebracht om samen te bundelen.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Btw, @Brian zie je het zitten om een soort FL top 50-playlist te maken aan het einde van het jaar met de langste noteringen bovenin tot je aan 50 zit? Lijkt me een mooie weergave van de muziek die afgelopen jaar is uitgebracht om samen te bundelen.
In mijn Excel schema waar ik de lijst in maak en bijhoudt zit ook een jaar overzicht. Elke notering krijgt bijbehorende punten (nr 10, 1 pt; nr 9, 2 pt etc). Die worden bij elkaar opgeteld en daar gaat zeker een lijst uit komen ja.

Ik doe zoals altijd aan het eind van het jaar de album van het jaar lijstje en meestal ook song van het jaar. Ik zit nog te twijfelen of ik die laatste vervang voor de Festileaks Ten (of dan idd de Festileaks Fifty) lijst of afzonderlijk van elkaar doe.

Lang verhaal kort, ja dat zie ik zitten en ben ik mee bezig :)
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
3 lijstjes binnen, mogen er meer zijn. Ik kom er waarschijnlijk niet aan toe voor morgenavond, dus je hebt nog wel even ;)
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Met Max op de achtergrond is het tijd voor de nieuwe Festileaks Ten! 4 nummers van vorige week zien we niet meer terug namelijk, Joep Beving, John Mellencamp (Beide 1 week), Let's Eat Grandma en Low ( beide 2 weken) zien we niet terug in deze versie. Verder 2 stijgers, 4 dalers en dus 4 nieuwkomers.

10. IDLES - The Beachland Ballroom (-4 plekken)(Week 2)
Vorige week een goede binnenkomer gevolgd door een nauwe handhaving. Wat betekent dat voor volgende week?


9. Snail Mail - Ben Franklin (Nieuw)(Week 1)
We hebben er weer een die de shortlist overslaat. En niet zomaar een, maar een artiest die we zelfs nog een keer tegen komen.


8. Eddie Veder - Long Way (-1 plek)(Week 3)
Een nummer wat stabiel op zijn plek staat onderin de lijst.


7. Elbow - Six Words (Nieuw)(Week1)
De vriendelijke muzikanten uit Manchester hebben weer nieuwe muziek en komen daarmee direct in de lijst.


6. Snail Mail - Valentine (-3 plekken)(Week 5)
Hey, een bekende naam. Vorige week nog in de top 3, deze keer wat plekken moeten inleveren.

 
  • Geweldig
Waarderingen: mattman

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
5. Phoebe Bridgers - That Funny Feeling (Nieuw)(Week 1)
Nieuwe indie heldin stormde de lijst vorige week al bijna binnen en doet het nu zeker.


4. Mitski - Working for the Knife (Nieuw)(Week 1)
Hoogste nieuwe binnenkomer deze week is voor Amerikaans-Japens artiest.


3. Black Country, New Road - Chaos Space Marine (+2 plekken)(Week 2)
Een binnenkomer van vorige week die de stijgende lijn te pakken houdt. De top 3 binnen, waar eindigt het?


2. The War on Drugs ft. Lucius - I Don't Live Here Anymore (-1 plek)(Week 5)
Een week hebben ze mogen genieten van de nummer 1 positie. Gelukkig is de nummer 2 een hele eervolle plek.


1. Stromae - Santé (+1 plek)(Week 2)
Stuivertje gewisseld met TWOD. Natuurlijk was het de verwachting dat deze naar de eerste positie zou gaan, maar dat is al in week 2 gelukt, proost!

 
  • Leuk
Waarderingen: Thisso

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Dat brengt de shortlist voor deze week op:

StromaeSanté
The War on DrugsI Don't Live Here Anymore
Black Country, New RoadChaos Space Marine
MitskiWorking for the Knife
Phoebe BridgersThat Funny Feeling
Snail MailValentine
ElbowSix Words
Eddie VederLong Way
Snail MailBen Franklin
IDLESThe Beachland Ballroom
Michael KiwanukaBeautifull Life
Damon AlbarnThe Tower of Montevideo
Animal CollectivePrester John
Jack WhiteTaking Me Back
Tears for FearsThe Tipping Point
AuroraGiving Into The Love
Lil Ugly ManePorcelain Slightly
HalestormBack From The Dead
Land of TalkMoment Feed
Chibi IchigoParanoia
JlinEmbryo
JPEGMAFIAHazard Duty Pay!
Courtney BarnettWrite a List of Things To Look Forwar To
Wet LegWet Dream
StikstofNitro
Beast in BlackMoonlight Rendevouz
FeuerschwanzUntot im Drachenboot
BonoboRosewood
The KlittensCanned Air
Kedr LivanskiyStars Light Up
Coco & Clair ClairPop Star
NoSoSuburbia

en de spotifylijst voor jullie wekelijks genot:

Bedankt voor het stemmen allemaal, volgende week zie ik ze graag weer tegemoet :)!!!
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

Gebruikers die dit onderwerp bekijken