Festileaks Top 17

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.940
493
Als je bang bent het te vergeten, de stemlijsten zijn vanaf nu weer open
Tof, ik weet niet zo goed waarom ik tot nu toe niet heb meegedaan, maar ik zal proberen de komende tijd er wat meer aandacht aan te besteden. Heb helaas weinig tijd aan het forum kunnen besteden de afgelopen periode.

Tip: misschien is het handig om de spelregels (en de huidige shortlist?) in de eerste post van het topic te zetten? Ik moest nu even zoeken hoe het ook alweer werkte...
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Tof, ik weet niet zo goed waarom ik tot nu toe niet heb meegedaan, maar ik zal proberen de komende tijd er wat meer aandacht aan te besteden. Heb helaas weinig tijd aan het forum kunnen besteden de afgelopen periode.

Tip: misschien is het handig om de spelregels (en de huidige shortlist?) in de eerste post van het topic te zetten? Ik moest nu even zoeken hoe het ook alweer werkte...
Zal ik vanavond doen :)
 
  • Leuk
Waarderingen: visdave34

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
De Festileaks Ten

Een wekelijkse "hit"lijst waarin de 10 meest favoriete nieuwe nummers van het festtileaks forum te vinden zijn. Elke zondag komt er in dit topic een nieuwe lijst te staan. De lijst vormt samen met de nieuwe en de oude tips de shortlist. Deze shortlist verschijnt ook als playlist om je week te voorzien van de beste nieuwste muziek van het forum, voor het forum. Hoe gaat dit in zijn werk?

- Je stuurt 5 nummers uit de shortlist via een PM door aan mij. Als er gelijke stand is tussen nummers, telt de plaatsing van iedereen mee. Dus in het geval dat iemand 1. Act A - Nummer 1 2. Act B - Nummer 2 stemt, dan hebben beide 1 punt. Bij een gelijke stand zou Act A boven Act B komen want die staat hoger in het stemlijstje.
- In deze PM mag je ook 3 persoonlijke tips mee sturen. De eerste tip komt automatisch in de shortlist en maakt de week erop een grotere kans om in de lijst te komen.
- Andere tips komen in de shortlist als nog iemand dat nummer tipt.
- Tips kunnen direct in de lijst komen mochten ze meer stemmen krijgen dan nummers uit de shortlist.
- Tips mogen maximaal 3 maanden oud zijn. We willen de lijst relevant houden.

Dus in het kort, stem op je 5 favoriete nummers uit de shortlist, vul deze aan met 3 tips en doe dit in een PM naar mij.

Veel plezier iedereen!
@visdave34 Ik heb hem bewerkt en quote hem hier ook nog even zodat niemand voor nu hoeft terug te scrollen.

We hadden deze week alweer het eerste lijstje binnen door iemand die nog nioit had gestemd. Erg blij mee ?
 
  • Leuk
Waarderingen: visdave34

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Een leuk lijstje ingestuurd door Ruben herinnert mij eraan jullie op te roepen om te stemmen. Dus mensen, Stem!
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Ik heb nog maar 2 lijstjes. Dus ook aan iedereen die hier een tip neer zet, vergeet niet te stemmen. Je hebt nog vandaag en morgen.

Mijn eigen tip

 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Nieuwe week, nieuwe Festileaks Ten. 3 nieuwe binnenkomers, 2 zittenblijvers, 2 zakkers en 3 stijgers. Het avontuur zit erop na 1 week voor Avatar en Kacey Musgraves en na 9 (!) weken ook voor Jack Tumor. Welke daar nieuw voor zijn zie je al in dit bericht.

10. The War on Drugs ft. Lucius - I Don't Live Here Anymore (Nieuw)(Week 1)
De titeltrack van het nieuwe album is een paar dagen oud en staat meteen bij ons in de lijst. Weer meer terug naar het oude geluid dan Living Proof en dat is bij TWOD toch heerlijk.


9. Snail Mail - Valentine (Nieuw)(Week 1)
Weer een nummer zonder in de shortlist te hebben gestaan die binnen komt. Duidelijk 2 favoriete nieuwe nummers van deze week. Van het derde album Valentine die uitkomt op 5 november is dit de titeltrack.


8. Deafheaven - Shellstar (-6 plekken)(Week 2)
Vorige week hoopvol binnen op plek 2 en klaar om de koppositie te pakken, deze week diepste daler.


7. Little Simz - I hate You, I Love You (Nieuw)(Week 1)
De laatste nieuwe binnenkomer is een oude bekende. De eerste week stond ze met Introvert nog in de lijst die al na 1 week de lijst moest verlaten. Hopelijk is I Hate You, I Love You een beter lot gegeven.


6. Nick Cave and the Bad Seeds - Vortex (=)(Week 3)
De eerste zittenblijver zijn we nog net in de eerste post. De kleine opmars van vorige week weet Nick Cave niet te herhalen maar blijft op een mooie 6de plek staan.

 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
5. Big Thief - Little Things (+2 plekken)(Week 4)
Vorige week nog een behoorlijke val naar beneden van 1 naar 7, nu weer een herstel. Voorzichtig kruipt deze plaat weer naar het linkerrijtje.


4. Damon Albarn - Particles (=)(Week 2)
De tweede plakker. in al het geweld is een stabiel en rustpunt ook soms nodig. En als er iemand stabiel is qua goeie muziekkwaliteit is het wel deze gelauwerde muzikant.


3. Caroline Polachek - Bunny is a Rider (+6 plekken)(Week 5)
Hoogste stijger, jojo-plaat, langst genoteerde. Er is deze week van alles over deze plaat te zeggen, maar knap is het dat die weer de top 3 binnen knalt.


2. Froukje - Niets Tussen (-1 plek)(Week 4)
Een week heeft Froukje mogen genieten voordat ze weer van de bovenste spot werd afgestoten. Gelukkign voor haar valt ze niet heel hard en kan ze op het tweede schavot alweer overeind krabbelen.


1. Lana Del Rey - Arcadia (+4 plekken)(Week 2)
Waar ik me vorige week nog zorgen maakte over nummers die de shortlist overslaan en de week eropuit de lijst lagen, is dat niet nodig gebleken voor Lana Del Rey. In de tweede week staat ze al bovenaan.

 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Dat brengt de shortlist op:

Lana Del ReyArcadia
FroukjeNiets Tussen
Caroline PolachekBunny is a Rider
Damon AlbarnParticles
Big ThiefLittle Things
Nick Cave and the Bad SeedsVortex
Little SimzI Hate You, I Love You
DeafheavenShellstar
Snail MailValentine
The War on DrugsI Don't Live Here Anymore
Bullet for my ValentineShatter
SpellingMagic Act
Rina SawayamaEnter Sandman
MonoHeaven in a Wild Flower
Sharon van EttenFemme Fatale
Lucy BluePilot
Sam FenderGet You Down
Slow CrushSwoon
Robert Jon & The WreckShine a Light on me Brother
RadioheadIf You Say The Word
GorillazJimmy Jimmy
Silk sonicSkate
VillagersCircles in the Firing Lane
Kanye WestCome To Life
Fred Again..Billie
The VisualI Want You
Ningen IsuToshishun
Sylvie KreuschShangri-La
ABBADon't Shut Me Down
Makaya McCravenFrank's Tune
Zac Brown Band ft. Marcus KingStubborn Pride
Shire T ft Maribou StateLonden, Paris, Berlin

en het luisterplezier:


Iedereen weer dank voor het stemmen! Dit was de eerste keer dat een nummer niet genoeg had aan 2 stemmen maar er minimaal 3 nodig had om in de lijst te komen. Leuk :). Graag tot volgende week.
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.494
747
Die van The War On Drugs is zooo lekker weer. Die verwacht ik ietsjes hoger de komende keer :)
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.437
1.537
Mijn tip van deze week is de nieuwe Charlotte Adigéry, samen met Bolis Pupil.

 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
2 lijstjes binnen. Vergeet vandaag niet te stemmen!

Mijn tip:
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Week 12 alweer. 3 nieuwkomers betekent 3 die de lijst verlaten. Na 1 week is het alweer voorbij voor Little Simz, na 3 weken voor Nick Cave en na 5 weken voor Caroline Polachek. Verder 0 zittenblijvers, dus veel beweging. 3 omlaag, 4 omhoog.

10. Damon Albarn - Particles (-6 plekken)(Week 3)
De diepste daler vinden we op de laatste plek terug. Na 2 weken vast op de 4de plek is nu de 10de een flinke smak waarbij een van de hardst werkende mensen in de artiesten wereld zich nog net aan de rand vastklampt.


9. Robert Jon & The Wreck - Shine a Light on Me Brother (Nieuw)(Week 1)
Onvervalste blues weer in de lijst. Stiekem op plek 9 na 2 weken shortlist erin geslopen.


8. The War on Drugs ft. Lucius - I Don't Live Here Anymore (+2 plekken)(Week 2)
Dit nummer verplaatst zich door de lijst zoals het zelf ook is. Kabbelend vindt het zijn weg omhoog.


7. Slow Crush - Swoon (Nieuw)(Week 1)
Weer een nummer dat na 2 weken shortlist in de lijst komt. Misschien dat dit voor ons ook een liefde is die langzaam op gang komt.


6. Froukje - Niets Tussen (-4 plekken)(Week 5)
Een serieuze achteruitgang voor Nederlands trots. Niet eerder was dit nummer buiten de top 2 te bewonderen maar nu gedegradeerd tot de eerste update.

 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
5. Lana Del Rey - Arcadia (-4 plekken)(Week 3)
Vorige week nummer 1, de positie niet kunnen vast houden.


4. Volbeat - Shotgun Blues (Nieuw)(Week 1)
De hoogste nieuwe binnenkomer is er weer een die de shortlist overslaan. Meteen zorgen ze voor een iets stevigere noot in de lijst.


3. Deafheaven - Shellstar (+5 plekken)(Week 3)
Een echte jojo plaat. Ooit binnen gekomen op plek 2, vorige week flink afgezakt en nu weer in de top 3.


2. Big Thief - Little Things (+4 plekken)(Week 5)
Samen met Froukje de langst genoteerde. 5 weken en terug stijgen in de top 3. Nu maar hopen dat hier niet hetzelfde lot treft als de vorige act die dat lukte (polachek)


1. Snail Mail - Valentine (+8 plekken)(Week 2)
Grootste stijger. Ik kan me niet heugen dat er een plaat zoveel plekken steeg. Nieuwe nummer 1!

 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken