Festileaks Top 17

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Ik heb nog naar 2 lijstjes binnen,daar mogen er zeker meer bij!

Mijn tip:
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.437
1.537
Mijn tip is een (nieuwe) poging om Damon Albarn vast in de lijst krijgen, toch weer een fraai nummer:

 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Ik wacht nog even vandaag af of er nog meer lijstjes binnen komen. Aan het eind van vandaag of morgenvroeg zijn jullie hier een nieuwe lijst :)
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Ik zit op Crammerock, zondag ben ik thuis en kan ik m'n stem uitbrengen maar nu/eerder lukt echt niet @Brian. Kan je de deadline wat verschuiven?
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Ik zit op Crammerock, zondag ben ik thuis en kan ik m'n stem uitbrengen maar nu/eerder lukt echt niet @Brian. Kan je de deadline wat verschuiven?
Liefst natuurlijk in het weekend. Lukt het dat ik hem zondagavond heb en plaats?

Maar nog belangrijker, veel plezier daar op crammerock!
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Liefst natuurlijk in het weekend. Lukt het dat ik hem zondagavond heb en plaats?

Maar nog belangrijker, veel plezier daar op crammerock!
Ik ben sowieso zondag weer terug hoor, dus tegen de avond moet zeker lukken, dankje. :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Brian

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Het kan verkeren dat je de ene week als nieuwe binnenkomer trots op nummer 1 staat en de week erop niet meer in de lijst voorkomt. Bij het doortellen komt Darkside zelfs pas op plek 17. Niet genoeg dus. Verder 3 andere uitvallers en dus 4 nieuwkomers, 2 zittenblijvers en 4 stijgers. Geen zakkers deze editie. Week 9!

10. Nick Cave and the Bad Seeds - Vortex (Nieuw)(Week 1)
Nog nooit was de strijd om in de lijst te komen zo spannend. Uiteindelijk precies gelijk met Ningen Isu en Gorillaz, dus de plek in de shortlist is doorslaggevend. Geluk voor de heer Cave en zijn mannen deze keer.


9. Sufjan Stevens ft. Angelo De Augustine - Olympus (=)(Week 3)
Al voor de derde week op rij maar blijft aan de ondergrens hangen. Steady maar nog geen grote puntenpakker.


8. Holly Humberstone - Please Don't Leave Me Just Yet (Nieuw)(Week 1)
Deze dame is een oude bekende. Haar vorige single, Tha Walls Are Way To Thin, heeft er een aardig tijdje ingestaan. We gaan meemaken hoe haar nieuwe het gaan doen.


7. Yves Tumor - Jackie (+1 plek)(Week 8)
Langst genoteerde plaat en nu ook met overall hoogste score. En dan ook nog eens stijgen in week 8. Niet kapot te krijgen dus deze plaat.


6. Sigrid - Burning Bridges (Nieuw)(Week 1)
Zonder in de shortlist te staan komt deze Noorse superster de lijst binnen denderen. Ook al geen onbekende, want zij had haar nummer Mirror al in de lijst staan.

 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Vergeet ik daarnet helemaal te vermelden welke nummers behalve Darkside nog meer zijn afgevallen. Het doek is ook gevallen voor Big red Machine, Kevin Abstract en James Blake.

5. Charli XCX - Good Ones (Nieuw)(Week 1)
Deze week niet 1, maar 2 platen die de shortlist overslaan. Ook popdiva Charli XCX komt direct de lijst binnen en is de hoogste nieuwe binnenkomer.


4. Lorde - Mood Ring (+3 plekken)(Week 3)
Andere week een dikke zakker, nu weer een dikke stijger. Zonder Solar Power houdt Lorde met derde album single Mood Ring de eer hoog.


3. Caroline Polachek - Bunny is a Rider (+2 plekken)(Week 3)
Langzaam maar zeker kruipt Caroline Polachek naar de top toe. Bijna geruisloos is ze ineens de top 3 ingeslopen.


2. Froukje - Niets Tussen (=)(Week 2)
De knappe entree van vorige week op de 2de plek wordt moeiteloos verzekerd.


1. Big Thief - Little Things (+5 plekken)(Week 2)
Vorige week ondergesneeuwd tussen alle andere hoge binnenkomers, maar deze week niet alleen beste stijger ook nieuwe nummer 1!

 
  • Leuk
Waarderingen: Thisso

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Ook deze week zijn er nieuwe tips. Naast de 2 nieuwe binnenkomers precies 5, dus past mooi in een post.

Kacey Musgraves - Justified (Tip van @werchter12en ook nog eens ondersteund door @Martijn)


Damon Albarn - Particles (Tip van @Martijn)


ABBA - Don't Shut Me Down (Tip van @warriorandweirdo)


Avatar - Going Hunting (Tip van @wenteldave)


Makaya McCraven - Frank's Tune (Tip van @ThijsDB)

 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Dat brengt ons bij de volgende shortlist:

Big ThiefLittle Things
FroukjeNiets Tussen
Caroline PolachekBunny is a Rider
LordeMood Ring
Charli XCXGood Ones
SigridBurning Bridges
Yves TymorJackie
Holly HumberstonePlease Don't Leave Me Just Yet
Sufjan Steven ft. Angelo de AugustineOlympus
Nick Cave and the Bad SeedsVortex
Kacey MusgravesJustified
Damon AlbarnParticles
ABBADon't Shut Me Down
AvatarGoing Hunting
Makaya McCravenFrank's Tune
Ningen IsuToshishun
GorillazJimmy Jimmy
DeafheavenShellstar
Silk sonicSkate
Zac Brown Band ft. Marcus KingStubborn Pride
Shire T ft Maribou StateLonden, Paris, Berlin
Sylvie KreuschShangri-La
Remi WolfLiquor Store
The WeekndTake My Breath

en de bijbehorende Spotify lijst:


Bedankt voor het stemmen weer allemaal!
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
ik laat de stemweken nu trouwens tot en met de hele zaterdag lopen en upload ergens op de zondag de lijst. Dus stemmen op de zondag mag en als je geluk hebt doe je het voordat ik de lijst hier post ;)
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Wauw, wat een heerlijke top tien. Twijfelde nog of ik voor Big Thief óf voor Darkside ging gaan, lichtjes spijt nu ze er opeens zijn uitgevlogen.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar ik heb moeite met mijn vrij keuzes. Deze sowieso, maar er zijn meerdere gegadigden deze week.

Vergeet niet te stemmen!

 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.398
3.360
Terug van weggeweest, lijstje al ingestuurd.
Lekkere muziekweek, en komende weken zullen onder andere dit mijn aanraders zijn:

Een gitaar met 9 pickups kan alleen cool zijn als Johnny Marr hem bespeelt

Als album te lang, maar er staan wel bangers op hoor

Willekeurig nummer van deze vette plaat, zoals bijvoorbeeld

En mijn keuze van deze week, de vrouw waarbij wat mij betreft alles wat ze aanraakt verandert in goud ❤️
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.437
1.537
Ik heb de nieuwe single van the Visual naar voren geschoven als mijn tip van de week:

 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
4 lijstjes binnen, dat aantal zie ik graag uitgebreid worden :)
Vandaag kan nog gestemd worden en ergens morgen komt de lijst hier te staan.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken