Festileaks Top 17

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
en de nieuwe Nick Cave (niemand daarvoor?)
Carnage en nu de b-sides (?) compleet eigenlijk gemist / aan me voorbij laten gaan, wat vreemd is want de drie voorgaande Cave-platen konden me telkens zo hard raken en nu.. Heb ik er nauwelijks interesse in, lijkt wel.

Solar Power blijft wel nog even zomer anthem voor me zolang het goed weer is haha. Zelfde met die nieuwe van Froukje die ik grijs draai en de al eerder vernoemde Marea van Fred Again.. die, denk ik, wat te oud is voor de lijst om nog toegevoegd te worden en ook een beetje het moment gemist, maar bon.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.149
2.912
Een mens moet iets hebben om zich mee bezig te houden in de zomervakantie en soms leveren die bezigheden ook nuttige dingen op. Met veel trots kan ik jullie daardoor een zelfgemaakte website voorstellen om de Festileaks Ten van elke week te raadplegen:

Festileaks Ten

Handig als je eens wilt terugkijken naar hoe de lijst er ooit uitzag of als je gewoon inspiratie wilt voor nieuwe muziek. Er is ook een link naar de Spotify-playlist van de shortlist voorzien. Ik zal elke week proberen de lijst zo snel mogelijk te updaten.
Nu is het aan jullie om elke week te stemmen! (dan heb ik dit toch niet voor niets gedaan ;))
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Wauw wauw wauw wauw!

Fantastisch dit.

Yes, stemmen mensen. Morgen is release dag en verwacht dan veel lijstjes.

En eh @ThijsDB, had ik al wauw gezegd :love:
 
  • Geweldig
Waarderingen: Thisso

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Iemand al aanraders voor deze week?


Ik zit even met deze, en vooral met het verhaal achter de track, in m'n hoofd.

Injury Reserve was starting to get its due when one of its emcees, Stepa J. Groggs, died in June 2020 at the age of 32. Moved both by the loss of a founding member and a desire to return to their experimental roots, the rap group's new track from By the Time I Get to Phoenix (out Sept. 15) feels like a musical left turn. Produced by Injury Reserve's Parker Corey, "Knees" meditates upon a tonal Black Midi sample, and when coupled with the free-flowing lethargic flow of both Groggs and Ritchie With a T, it makes for a truly haunting track that I find myself returning to almost compulsorily, like a too-vivid nightmare. Sonically, it's nothing like anything I've heard before, and is beautifully paired with a simple, yet powerful video highlighting the void the group finds themselves post-Groggs. "Please, is there any way I could grow, please?" Ritchie begs. If "Knees" is any indication for their musical growth, they're already there in front of our very eyes.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Iemand al aanraders voor deze week?
Ik heb iig genoeg te luisteren vandaag qua releases. Nieuwe albums Big Red Machine, Jinjer, CHVRCHES bijvoorbeeld. Misschien dat ik een nieuwe poging waag voor Vortex van Nick Cave, maar deze zit sowieso ergens in mijn tippakket.

 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Ik mis nog heel veel lijstjes, lever die vandaag of morgenvroeg nog in!
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Deze week was echt een belachelijk sterke week. Zie ook dat Men I Trust een gruwelijk lekker album weer heeft gedropt. Nieuw album van Turnstile dat lekker gaat. Nieuwe singles van Sylvie Kreusch, Parquet Courts, Makaya McCraven.. Kiezen is verliezen deze week.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
De lijst is nu ge-update en er zitten wat leuke verschuivingen in. Ik ben natuurlijk weer eens de hele middag weg, dus zal hem vanavond hier neer zetten. Mochten er nog mensen willen stemmen in de tussentijd, kan dat natuurlijk!
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Nieuwe Kendrick x Baby Keem en Kacey Musgraves ook deze week, deed serieus pijn om er maar 3 te mogen selecteren.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
We zijn alweer toe aan week 8! Als vanouds 4 nieuwe binnenkomers, 2 zakkers en maar liefst 4 stijgers. De vier afvallers zijn na 1 week War on Drugs, na 2 weken Rise Against ft. Meg Myers, na 3 weken Iron Maiden en na 7 weken (!) Lorde - Solar Power. Snel naar de lijst.

10. James Blake - Say What You Will (Nieuw)(Week 1)
Niet voor het eerst beginnen we me een nieuwe notering in de lijst. Dit keer is het de eer aan multi-instrumentist James Blake om het bal te openen.


9. Sufjan Steven ft. Angelo de Augustine - Olympus (+1 plek)(Week 2)

Na vorige week net op het hoekje te hebben gekeken klimt deze plaat een voorzichtig plekje omhoog.


8. Yves Tumor - Jackie (-7 plekken)(Week 7)
Lange tijd vaste waarde in de top 3 en de laatste keren zelfs nummer 1. Niet alleen de hardste daler deze week, maar zelfs ooit. Blijft desondanks een goed nummer.


7. Lorde - Mood Ring (-5 plekken)(Week 2)
Vorige week nog een veelbelovende nieuwe binnenkomer op plek 2, deze week een verre wegzakker. Na Solar Power te hebben verloren dreigen we bijna voor het eerstt een Lorde vrije Ten te krijgen.


6. Big Thief - Little Things (Nieuw)(Week 1)
Wederom is het een nummer gelukt om op eigen kracht de lijst te halen. Dit keer is het de indie band Big Thief.

 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
5. Caroline Polachek - Bunny is a Rider (+3 plekken)(Week 2)
Na een mooie 7de plek is hett Caroline Polachek gelukt in de tweede week een sprongetje te maken naar de linkerhelft.


4. Kevin Abstract ft. $not & Slowthai - Slugger (+5 plekken)(Week 2)
Het plakkaat van hoogste stijger is dit keer voor de hiphop. Samenwerking tussen deze 3 artiesten werpt hier hoge ogen.


3. Big Red Machine ft. Taylor Swift - Renegade (+1 plek)(Week 6)
Nadat vorige week voor het eerst een top 3 werd misgelopen, sluipen ze er toch weer in. Een plekje winst in week 6 alweer is een knappe prestatie.


2. Froukje - Niets Tussen (Nieuw)(Week 1)
Na een week de lijst binnen op 2 en niet de hoogste binnenkomer zijn. Maar wel een zeer knappe hoge spot. De hele top 3 is deze week anders want...


1. Darkside - Lawmaker (Nieuw)(Week 1)
Ook de nummer 1 is een nieuw nummer. Met overtuiging heeft Darkside de koppositie vanuit het niets gepakt. Ik had het niet zien aankomen en daarmee bewijst deze heerlijke eigenwijze lijst toch zeker zijn waarde al zeg ik het zelf!

 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Door met de nieuwe tips.

Nick Cave and the Bad Seeds - Vortex (naar voren geduwd door zowel @Brian en @werchter12)


Shire T ft. Maribou State - 'London. Paris. Berlin.' (Tip van @Pauwke99 (welkom als eerste keer stemmer))


Sylvie Kreusch - Shagri-La (Tip van @Yannick)


Ningen Isu - Toshishun (Tip van @wenteldave) (Dank voor iets kiezen wat makkelijk op te zoeken is en niet alleen in het Japans op Spotify staat XD)


Gorillaz ft. AJ Tracey - Jimmy Jimmy (Tip van @mattman)

 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Zac Brown Band ft. Marcus King - Stubborn Pride (Tip van @Brian)


Silk Sonic - Skate (Tip van @ThijsDB)


Deafheaven - Shellstar (Eingenlijk de tweede tip van @Martijn, maar aangezien zijn eerste tip (Big Thief) direct in de lijst kwam en ik hem op deze manier nog welkom wou heten bij de nieuwe stemmers heeft hij mazzel en komt zijn tweede ook in de shortlist. Martijn, welkom :) )

 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Dat maakt de shortlist op de volgende 22 nummers:

DarksideLawmaker
FroukjeNiets Tussen
Big Red Machine ft. Taylor SwiftRenegade
Kevin Abstract ft. $not & SlowthaiSlugger
Caroline PolachekBunny is a Rider
Big ThiefLittle Things
LordeMood Ring
Yves TymorJackie
Sufjan Steven ft. Angelo de AugustineOlympus
James BlakeSay What You Will
Nick Cave and the Bad SeedsVortex
Shire T ft Maribou StateLonden, Paris, Berlin
Sylvie KreuschShangri-La
Ningen IsuToshishun
GorillazJimmy Jimmy
Zac Brown Band ft. Marcus KingStubborn Pride
Silk sonicSkate
DeafheavenShellstar
Holly HumberstonePlease Don't Leave Me Just Yet
Remi WolfLiquor Store
The WeekndTake My Breath
Christone "Kingfish"IngramRock & Roll

En die zijn hier te beluisteren voor uw wekelijkse afwisselende nieuwe muziek afspeellijst


Alle stemmers weer van harte bedankt. Deze week hadden we er weer 8, hopelijk volgende week weer minimaal hetzelfde aantal. Dus mensen stem, stem, stem!
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
We zijn alweer toe aan week 8! Als vanouds 4 nieuwe binnenkomers, 2 zakkers en maar liefst 4 stijgers. De vier afvallers zijn na 1 week War on Drugs, na 2 weken Rise Against ft. Meg Myers, na 3 weken Iron Maiden en na 7 weken (!) Lorde - Solar Power. Snel naar de lijst.
2. Froukje - Niets Tussen (Nieuw)(Week 1)
Na een week de lijst binnen op 2 en niet de hoogste binnenkomer zijn. Maar wel een zeer knappe hoge spot. De hele top 3 is deze week anders want...
I%27ll_Allow_It_Meme_Banner.jpg
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Zijn jullie ook allemaal aan het wachten hierop ;)?


Zo niet, mag je natuurlijk al je stemmen inleveren!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken