Festileaks Top 17

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.152
2.915
Dit lijkt me een uitstekend systeem! Op deze manier is de keuze nog vrij genoeg maar wordt het aantal liedjes met maar 1 stem toch wat beperkt.

Ik had deze week wat tactisch proberen stemmen, bijvoorbeeld Lorde nog niet door de korte periode sinds de single uit was. Ook niet gedacht om op STUFF. te stemmen omdat ik die niet in de lijst verwachtte maar nu ze in de shortlist staan, weet ik wat gedaan ;). Deze week de hele lijst eens luisteren + wat promo voor de vrije keuzes en dan kunnen we hopelijk elke week genoeg stemmers hebben voor een mooie Festileaks Ten.
 
  • On fire
Waarderingen: Brian

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Even een kleine toevoeging. Zet de stemmen van de 5 van de shortlist wel op volgorde. Elke stem telt als 1 punt, maar op basis van die hoogte wordt bepaald welk nummer hoger staat in de lijst bij een eventuele gelijke stand.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.494
747
Lekker hoor! al helemaal geluisterd vandaag. Zitten een paar pareltjes tussen die ik nog niet gehoord had.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Gisteren ochtend een schoonmaakrondje in het huis gedaan met de Afrekening aan. Vanochtend met de shortlist van Festileaks Ten. Verdomd, wat hebben wij een goede muzieksmaak met ons allen!
 
  • Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: mattman en Joslittel

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Nog maar 2 lijstjes, mijne inclusief. Zijn we aan het wachten op de releases deze week of ontsnapt het aan jullie aandacht?

Evengoed een van mijn tips. Nieuwe King Gizzard met zijn Lizard Wizard vrienden. Deze stond in de release radar van mij en heb ik het meest beluisterd. Mede daarom vind ik dit de leukste van hun en zit bij mijn tips!

 

theblackmadness

Sunset slot
9 sep 2019
3.463
4.245
Nog maar 2 lijstjes, mijne inclusief. Zijn we aan het wachten op de releases deze week of ontsnapt het aan jullie aandacht?

Evengoed een van mijn tips. Nieuwe King Gizzard met zijn Lizard Wizard vrienden. Deze stond in de release radar van mij en heb ik het meest beluisterd. Mede daarom vind ik dit de leukste van hun en zit bij mijn tips!

Ik wacht op Whispering Sons ;)
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Ja er is een poster gelekt voor Mad Cool en Kytemann heeft aangekondigd op DTRH en LL te staan. Je kunt zelfs bezig zijn met Fra - Dui nu. Maar weet je wat een echte festileaker nu doet? Zijn stemlijst voor de Festileaks Ten inleveren! Kom op mensen, laat maar komen die lijsten!
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman en wenteldave

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.647
2.215
Ja er is een poster gelekt voor Mad Cool en Kytemann heeft aangekondigd op DTRH en LL te staan. Je kunt zelfs bezig zijn met Fra - Dui nu. Maar weet je wat een echte festileaker nu doet? Zijn stemlijst voor de Festileaks Ten inleveren! Kom op mensen, laat maar komen die lijsten!
Mijn lijstje volgt snel.. ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Brian

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.647
2.215
Hier ook stem uitgebracht.

Als tip deze week een iets ouder nummer, maar wel een videoclip vol bekend volk:

 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Lijstjes stromen binnen, heel fijn. Wist een mooie representatieve lijst op deze manier, dus goed bezig! Meer mag altijd, je hebt nog zo'n kleine 24 uur
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Jaja, het is dan nu echt tijd voor Week 1 van de Festileaks Ten!

Zo ziet de opbouw van de lijst eruit. Van 10 naar 1.
Nummer. Artiest - Titel. (aantal weken in de lijst)(verschuiving)
Videoclip

Ik ga ervan uit dat jullie braaf de hele lijst luisteren ;)

10. Bleachers - Stop Making This Hurt (1 week) (Nieuw)
Met hakken over de sloot heeft Jack Antanoff de eerste editie gehaald. Een waardig aftrapper!


9. STUFF. - Honu (1 week)(Nieuw)
Ook met hakken over de sloot, alleen sprong STUFF. iets verder. De eerste (maar niet de laatste) uit de lage landen.


8. Blackberry Smoke - You Hear Georgia (1 week)(Nieuw)
Kleine verassing dat deze Amerikanen het met hun Southern Blues hebben gered. Maar dit is dan toch ook heerlijk voor een zonnige zaterdag als vandaag.


7. Greta van Fleet - The Weight of Dreams (1 week)(Nieuw)
Dat een beetje gitaarsolo in de smaak valt op het forum valt te zien aan de nummer 7.


6. Amenra - De Evenmens (1 week)(Nieuw)
De hoogst uit de lage landen. België 2, Nederland 0.

 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
5. Gojira - Amazonia (1 week)(Nieuw)
Kun je Metal combineren met een mondharp? Naturrlijk wel!


4. Japanese Breakfast - Posing For Cars (1week)(Nieuw)
Album afsluiter van het nieuwste werk van Japanese Breakfast. Ik heb de audio clip gepakt omdat de official music clip een verkorte versie is (en dat is toch zonde)


3. Little Simz - Introvert (1 week)(Nieuw)
Een episch meester stuk van een jonge rapper uit Londen. Jaja, we gaan van metal, naar indie naar rap. Alles kan in de Festileaks Ten!


2. Angel Olsen & Sharon Van Etten - Like I Used To (1 week)(Nieuw)
Gedoodverfde favoriet voor de nummer 1 positie na de eerste plek op de shortlist van vorige week. Toch leggen ze het net af.


1. Lorde - Solar Power (1 week)(Nieuw)
We zitten bovenop de nieuwe muziek. Net een week oud, vorige week maar net de shortlist gehaald en nu de eerste nummer 1!

 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
En we schakelen meteen door naar de nieuwe tips.

Yves Tumor - Jackie (Eerste vrije keuze van @Yannick en gesteund door @ThijsDB uit zijn gewoon vrije keuze)


King Gizard & The Lizard Wizard - Interior People (Uit de gewone vrije keuze van @Brian en @wenteldave )

 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Deze nieuwe tips komen allemaal als eerste vrije keuze van de stemmers.

The Black Keys - Crawling Kingsnake (van @Brian)


John Mayer - Last Train Home (van @RubenFrusciante )


Van Morisson - Latest Project Record (van @wenteldave )


Pip Blom - Keep it Together (van @mattman )


Holly Humberstone - The Walls Are Way To Thin (van @werchter12 )

 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

Gebruikers die dit onderwerp bekijken