Festileaks Top 17

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.288
6.478
Dat maakt de shortlist nu op:

LordeSolar Power
Angel Olsen & Sharon Van EttenLike I Used To
Little SimzIntrovert
Japanese BreakfastPosing For Cars
GojiraAmazonia
AmenraDe Evenmens
Greta van FleetThe Weight of Dreams
Blackberry SmokeYou Hear Georgia
STUFF.Honu
BleachersStop Making This Hurt
King Gizard & the Lizard WizardInterior People
Yves TymorJackie
The Black KeysCrawling Kingsnake
John MayerLast Train Home
Van MorrisonLatest Record Project
Pip BlomKeep It Together
Holly HumberstoneThe Walls Are Way To Thin
HelloweenSkyyfall (album version)
AmenraVoor Immer
Orla GartlandDo You Mind?
Jessie WareHot N Heavy
SigridMirror
Poté ft. Damon AlbarnYoung Lies
Black MidiSlow
Fred Again.. Ft. The Blessed MadonnaMarea (We've Lost Dancing)
BROCKHAMPTON ft. Danny BrownBuzzcut
CHVCHERS ft. Robert SmithHow Not To Drown
Wolf AliceDelicious Things
While She SleepsSleeps Society
LUMPClimb Every Wall

Luister dit ook op spotify!


Iedereen bedankt voor het stemmen afgelopen week!

Ik zie de stemmen weer graag de komende 7 dagen mijn kant op komen.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.175
2.996
Mooie lijst, hebben we goed gedaan! Kan je ons een idee geven over het aantal stemmen, Brian? Ik bedoel dan vooral: hebben alle nummers in de top 10 minstens 2 stemmen gehaald?
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.288
6.478
Mooie lijst, hebben we goed gedaan! Kan je ons een idee geven over het aantal stemmen, Brian? Ik bedoel dan vooral: hebben alle nummers in de top 10 minstens 2 stemmen gehaald?
Dat kan ik zeker. Ik heb in het geval van een gelijkspel gekeken naar op welke positie mensen ze hadden gezet. Die posities bij elkaar opgeteld en dan het laagste punten aantal als hoger gezet. Lorde en Angel Olsen ft. Sharon van Etten hadden bijv. beide 6 stemmen. Lorde is echter 2x 1ste, 3x 2de en 1x 4de op het lijstje gezet (1+1+2+2+2+4=12) en Angel Olsen ft. Sharon van Etten is 1x 1ste, 1x 2de, 2x 3de, 2x 4de (1+2+3+3+4+4=17), Vandaar dat Lorde in dit geval hoger is dan Angel Olsen ft. Sharon van Etten.
Ook hebben nummers in de shortlist de voorkeur gekregen bij vrije keuzes bij een gelijke stand. Dat gezegd hebbene

Lorde; Angel Olsen ft. Sharon van Etten 6 stemmen
Little Simz; Japanese Breakfast; Gojira 4 stemmen
Amenra; Greta van Fleet 3 stemmen
Blackberry Smoke; STUFF.; Bleachers 2 stemmen

Deze kwamen opgeteld tot mindere hoge plekken en via de vrije keuze.
(Sigrid; Black Midi; Poté ft. Damon Albarn; Fred again..; CHVRCHES; BROCKHAMPTON; Yves Tumor; King Gizard & The Lizard Wizard 2 stemmen)

De rest kreeg 1 stem op LUMP na, die kreeg geen stemmen.
Mijn voorstel is ook dat bij de komende week nummers van de shortlist gaan als ze geen stemmen hebben gekregen. Nummers die nu in de lijst staan en eruit vallen, verdwijnen ook uit de shortlist.

Qua punten is het redelijk duidelijk dat elke stem telt. Dus lees je dit topic en heb je afgelopen week niet gestemd? Doe dat deze week dan wel! Ook als je geen nieuwe muziek volgt. Slinger de shortlist via het spotify lijstje aan en je weet precies welke nummers jouw stem verdienen. Ben je meteen bij qua nieuwe muziek ;)
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.495
748
Lekker hoor! Vandaag de shortlist weer in de auto aangehad en ik denk dat Jackie volgende week wel in mijn lijstje gaat komen.

Wat is joud idee met de Ten? Want het is ook een beetje krom om daar ook een spotify lijst voor te maken? Of ga je het op volgorde zetten?
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.288
6.478
Lekker hoor! Vandaag de shortlist weer in de auto aangehad en ik denk dat Jackie volgende week wel in mijn lijstje gaat komen.

Wat is joud idee met de Ten? Want het is ook een beetje krom om daar ook een spotify lijst voor te maken? Of ga je het op volgorde zetten?
Fijn dat die beluisterd wordt ;)

In principe is de Ten de eerste 10 nummers van de spotifylijst. Ik heb hem op volgorde gezet. Ik ga er vanuit dat als jullie hem openen de volgorde zoals ook de shortlist is.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.288
6.478
2 maandjes oud, maar wel in mijn tips

Vooral omdat ik zin heb in vanavond. Eindelijk weer live muziek!
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.288
6.478
Al 3 lijstjes ingeleverd. Vorige keren bleek de vrijdag de favoriete dag voor de lijstjes, dus ik verwacht wat van jullie morgen ;) Sowieso de vaste 10 die de vorige 2 weken hebben gestemd, maar ook andere actieve forumleden mogen zeker. Hoe meer stemmen, hoe leuker dit lijstje.

Hebben jullie de spotifylijst al eens aangeslingerd bijv? @Joslittel @DennisvdBr @Oasiss @Timmetje @Everyknight @koekdoos @Fireball @Paddy @bas2204 @HollandiaFCB @kobloodflames @visdave34 @Processierups en vooruit, laten we eens gek doen @emmers met glijmiddel

Luister die lijst, geef je favorieten (max 5) door aan mij en zeg eventueel welke recente nummers je vindt die nog echt missen (max 3)!
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en Timmetje

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.145
10.438
Al 3 lijstjes ingeleverd. Vorige keren bleek de vrijdag de favoriete dag voor de lijstjes, dus ik verwacht wat van jullie morgen ;) Sowieso de vaste 10 die de vorige 2 weken hebben gestemd, maar ook andere actieve forumleden mogen zeker. Hoe meer stemmen, hoe leuker dit lijstje.

Hebben jullie de spotifylijst al eens aangeslingerd bijv? @Joslittel @DennisvdBr @Oasiss @Timmetje @Everyknight @koekdoos @Fireball @Paddy @bas2204 @HollandiaFCB @kobloodflames @visdave34 @Processierups en vooruit, laten we eens gek doen @emmers met glijmiddel

Luister die lijst, geef je favorieten (max 5) door aan mij en zeg eventueel welke recente nummers je vindt die nog echt missen (max 3)!
Leuk idee maar ik moet eerlijk zeggen dat ik niet de tijd heb gehad om dit echt te volgen. Lijstjes gemaakt van de top 5 van 2 artiesten, mijn live verwachtingen voor dit jaar, playlisten van Werchter maken en vooral veel Alcatraz luisteren. Hard werken dit forum en festivals hoor..
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Brian en mattman

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.288
6.478
6 lijstjes binnen, waarvan 2 door nieuwe mensen ?
Dat betekent wel dat ik in de laatste 20 uur nog minimaal 6 lijstjes verwacht ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.885
6.097
En aangezien deze plaat een wel heel sterke indruk op me nagelaten heeft ook nog deze van een tijdje terug.

 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.288
6.478
Week 2 van de Festileaks Ten! 4 afvallers en dus 4 nieuwe nummers die we mogen verwelkomen. Deze week zien we helaas STUFF., Blackberry Smoke, Gojira en Little Simz niet meer terug. Vooral voor die laatste zijn de druiven zuur want ze haalde de lijst net niet en staat nu dus ook niet meer op de shortlist.
Voor de rest zijn er 2 platen op dezelfde plek blijven steken, 3 dalers en maar 1 stijger. Snel door naar de lijst!

10. Greta van Fleet - The Weight of Dreams (week 2)(-3 plekken)
De diepste daler staat op de afgrond van de lijst maar heeft zich net aan de rand kunnen vastpakken. Gelukkig hebben ze net zulke lange armen waarmee ze zich kunnen uitstrekken als gitaarsolo's.

9. Sigrid - Mirror (week 1)(NIEUW)
Vorige week nog op de ondankbare plek 11, deze week de lijst in geknokt.

8. CHVRCHES ft. Robert Smith - How Not To Drown (week 1)(NIEUW)
Weer een nieuwe, ook al 2 weken in de tips. Opvallende samenwerking die lekker valt.

7. Bleachers - Stop Making This Hurt (week 2)(+3 plekken)
Enige stijger stijgt ook meteen een heel stuk. Stuivertje gewisseld met Greta.

6. Amenra - De Evenmens (week 2)(=)
Precies op plek 6 blijven staan zijn en deze lijst de enige uit de lage landen.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.288
6.478
5. Japanese Breakfast - Posing for Cars (week 2)(-1 plek)
Een lichte daling en dus lichte zorgen, maar voorlopig nog in het linkerrijtje.

4. Holly Humberstone - The Walls Are Way To Thin (week 1)(NIEUW)
Binnen komen op 4 en niet de hoogste nieuwe binnenkomer zijn. Een nummer met zeer verbeeldende titel.

3. Angel Olsen ft. Sharon Van Etten - Like I Used To (week 2)(-1 plek)
Nog net een podiumplek weten vast te houden voor deze 2 powerwoman.

2. Yves Tumor - Jackie (week 1)(NIEUW)
Binnenkomen op de tweede plek is zeer knap. Een week in het tippakket was genoeg om veel mensen te weten overtuigen.

1. Lorde - Solar Powar (week 2)(=)
Bovenaan blijft de zomerse nieuwe single van Lorde. Voorlopige koningin van de Festileaks Ten!
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.288
6.478
10 verse tips!

Whispering Sons - Satantango (Eerste tip van @theblackmadness en ondersteund als ongeplaatse vrije keuze door @Brian)

Waldskin - The Shore (Tip van @wenteldave)

Sweet Trip - Eave Foolery Mill Five (Tip van @RubenFrusciante)

Damon Albarn - The Nearer the Fountain, More Pure the Stream Flows (tip van @Brian)

The Killers ft. Bruce Springsteen - Dustland (tip van @Oasiss)
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.288
6.478
En dan hierbij de shortlist voor komende week.
Uit de shortlist zijn gevallen: Little Simz, Gojira, Blackberry Smoke en STUFF. (allen uit de lijst)
Ook Fred Again.., BRACKHAMPTON en Lump (2 weken tiplijst, geen stemmen) staan er niet meer in.
Nummers met geen stemmen maar nog maar 1 week in de tiplijst heb ik laten staan.
Voor Poté, Black Midi, Wolf Alice en While She Sleeps is dit de laatste kans om in de lijst te komen anders verdwijnen ze uit de shortlist.

LordeSolar Power
Yves TymorJackie
Angel Olsen & Sharon Van EttenLike I Used To
Holly HumberstoneThe Walls Are Way To Thin
Japanese BreakfastPosing For Cars
AmenraDe Evenmens
BleachersStop Making This Hurt
CHVCHERS ft. Robert SmithHow Not To Drown
SigridMirror
Greta van FleetThe Weight of Dreams
Whispering SonsSatantango
WaldskinThe Shore
Damon AlbarnThe Nearer the Fountain, more Pure the Stream Flows
Sweet TripEave Foolery Mill Five
The Killers ft. Bruce SpringsteenDustland
Tyler, the CreatorSweet / I Thought You Wanted to Dance
BANKSThe Devil
LowDays Like These
VaarinLighthouse
Remi wolfLiz
John MayerLast Train Home
Jessie WareHot N Heavy
AmenraVoor Immer
Pip BlomKeep It Together
Wolf AliceDelicious Things
While She SleepsSleeps Society
Orla GartlandDo You Mind?
Poté ft. Damon AlbarnYoung Lies
Black MidiSlow
King Gizard & the Lizard WizardInterior People
The Black KeysCrawling Kingsnake
Van MorrisonLatest Record Project
HelloweenSkyfall (album version)

 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.288
6.478
Mijn tipje van deze week. Vergeten jullie geen lijstjes in te leveren? Tot zaterdag 12u de tijd, maar meestal is vrijdag de drukste dag. Zal vast iets met release radar te maken hebben ;)

 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.885
6.097
Mijn tip deze week is al eventjes uit, maar Tkay Maidza komt binnenkort met een vervolg op haar tweeluik Last Year Was Weird met een derde volume. En sinds die tweede volume vorig jaar één van m'n favoriete ep's was en deze song heel lekker gaat...

 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken