Festileaks Top 17

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.288
6.478
De shortlist:

Wet LegAngelica
Beach HouseMany Nights
Porcupine TreeOf The New Day
Liam GallagherEverything's Electric
King HannahThe Moods That I Get In
Nilüfer YanyaAnother Life
HAIMLost Track
The Black KeysWild Child
Porridge RadioBack to the Radio
MarrilionCare
Aldous HardingFever
King Gizzard and the Lizard WizardThe Dripping Tap
Jérémie MakieseMiss You
SigridIt Gets Dark
Floating PointsVocoder
DrongoPadde
StromaeFils de joie
StromaeLa Solassitude
StrongboiFool Around
ANNNABreathe
Pure Reason RevolutionNew Kind of Evil
Kevinn MorbyThis is a Photograph
Mdou MoctarNakanegh Dich
Simple Plan ft. Deryck WhibleyRuin My Life
Jan VerstraetenViolent Disco
Red Hot Chili PeppersPoster Child

Stromae, Strongboi en ANNNA kwamen net tekort in de strijd met Marillion om de strijd voor plekje 10 in de lijst.

De playlist:

Stemmers bedankt!
@Processierups @Martijn @RubenFrusciante @wenteldave @werchter12 @WesleyNoH @ThijsDB en @ikzelf

Tot volgende week!
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.518
10.901
Goeiemorgen allemaal! Het is weer een drukte van belang in onze lijst want er zijn maar liefst 5 nieuwe binnenkomers. Ook 3 zakkers en 2 stijgers. Eruit gegaan zijn na 1 week Frank Turner, na 2 weken iluminati hotties, na 3 weken Caroline Polacheck en beide Fontaines D.C. nummers (I Love You 3 weken, Jackie Down the Line 8 weken!). Wie zijn er dan nieuw?

10. Marillion - Care (Nieuw)(Week 1)
Net op nippertje erin gekomen zijn deze oude progrock helden. Extra knap als je bedenkt dat voorvechter @wenteldave niet op ze gestemd heeft. (sorry van je stemgeheim Dave ;) )


9. Porridge Radio - Back To The Radio (-5 plekken)(Week 2)
Van onstuimig hoog binnen komen vorige week, naar diepste daler deze week. De val net op tijd kunnen breken om wel in de lijst terecht te komen gelukkig.


8. The Black Keys - Wild Child (Nieuw)(Week 1)
Er is weer eens een track die helemaal geen shortlist nodig heeft. Na vorig jaar al materiaal wat op de plank lag uit te brengen en een delta blues coverablum te releasen, nu eindelijk echt nieuwe muziek van dit duo.


7. HAIM - Lost Track (Nieuw)(Week 1)
En weer een nieuwe. Dit maal van de zusjes Haim. Een van de zusjes speelt ook in de film Licorice pizza, geregiseerd door Paul Thomas Anderson. Die neemt ook de regie voor onderstaande clip voor zijn rekening.


6. Nilüfer Yanya - Another Life (-4 plekken)(Week 2)
We sluiten de eerste update af met weer een zakker. Vorige week binnen weten te komen op plek 2, nu alweer uit de top 5. Oppassen dus.

Pff... Ik heb eerlijk gezegd volledig over Marillion heengekeken, maar volgende week is ie er weer! Zal je zien dat er dan uit dondert.
 
  • Haha
Waarderingen: Brian

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.288
6.478
Ik had echt 0 tijd, maar niemand Rammstein!?
Een keer in de vrije keuzes op de derde positie, ik had hem zelf ook verwacht. Ik ben zelf niet kapot van het nummer, maar je weet wat je te doen staat volgende week.

Nu iedereen een week goed naar het album van Stromae heeft kunnen luisteren, wat vinden jullie de beste track? De mijne heb ik nu als tip toegevoegd aan de lijst in de vorm van Fils de joie.
 

WesleyNoH

Support act
28 nov 2015
1.091
2.314
Een keer in de vrije keuzes op de derde positie, ik had hem zelf ook verwacht. Ik ben zelf niet kapot van het nummer, maar je weet wat je te doen staat volgende week.

Nu iedereen een week goed naar het album van Stromae heeft kunnen luisteren, wat vinden jullie de beste track? De mijne heb ik nu als tip toegevoegd aan de lijst in de vorm van Fils de joie.

Dat album en de nieuwe van Goose moet ik nog eens helemaal opleggen deze week.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.518
10.901
Een keer in de vrije keuzes op de derde positie, ik had hem zelf ook verwacht. Ik ben zelf niet kapot van het nummer, maar je weet wat je te doen staat volgende week.

Nu iedereen een week goed naar het album van Stromae heeft kunnen luisteren, wat vinden jullie de beste track? De mijne heb ik nu als tip toegevoegd aan de lijst in de vorm van Fils de joie.
Haha, kut. Wist dat ik iets vergeten was. Had sowieso op Zeit gestemd als ik er met m'n kop bij was.
La Solassitude veruit het beste, maar ik ben eigenlijk niet echt kapot van het album.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.909
8.549
Nu iedereen een week goed naar het album van Stromae heeft kunnen luisteren, wat vinden jullie de beste track? De mijne heb ik nu als tip toegevoegd aan de lijst in de vorm van Fils de joie.
Vind Bonne Journée het beste nummer van de plaat, maar meegaan met Fils de Joie of La Solassitude vind ik ook prima.
 
  • Leuk
Waarderingen: Brian en Timmetje

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.455
1.592
Ik voorzie alvast een hoge nieuwe binnenkomer voor volgende week met de nieuwe van Thom Yorke voor Peaky Blinders:

 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.755
3.700
Op de fiets in het lentezonnetje de lijst op de oortjes gehad. Wat een fijne lijst weer!
Alleen King Gizzard op een gegeven moment weggedrukt, de zang trok ik op een gegeven moment niet meer. Deed me wat aan Jett Rebel denken.
En Simple Plan instant want die zang trek ik gewoon helemáál niet
 
  • Geweldig
Waarderingen: Brian

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.288
6.478
Nieuwe week, nieuwe kansen. Ik wil de lijst graag zondagavond posten,, dus je hebt het hele weekend. Maar hoe eerder je stemt, hoe minder de kans dat je het vergeet.

Veel goede muziek trouwens weer. Komt de nieuwe Arcade Fire erin? Die vaan weezer? Of eindelijk Rammstein? Mijn tip is iig deze:

 
  • Leuk
Waarderingen: gerrie

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.755
3.700
Nieuwe week, nieuwe kansen. Ik wil de lijst graag zondagavond posten,, dus je hebt het hele weekend. Maar hoe eerder je stemt, hoe minder de kans dat je het vergeet.

Veel goede muziek trouwens weer. Komt de nieuwe Arcade Fire erin? Die vaan weezer? Of eindelijk Rammstein? Mijn tip is iig deze:

Of Muse!?
 
  • Haha
Waarderingen: Brian en Processierups

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.909
8.549
Die nieuwe van Arcade Fire en The Smile stellen niet teleur zeg.

Vandaag ook nieuwe Rosalia en Charli XCX.
 

gerrie

Dagopener
22 jun 2016
542
406
Nieuwe week, nieuwe kansen. Ik wil de lijst graag zondagavond posten,, dus je hebt het hele weekend. Maar hoe eerder je stemt, hoe minder de kans dat je het vergeet.

Veel goede muziek trouwens weer. Komt de nieuwe Arcade Fire erin? Die vaan weezer? Of eindelijk Rammstein? Mijn tip is iig deze:

Hoe fijn is deze, de hele EP trouwens. Zo fijn dat het dat gewoon weer goed is!
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.214
2.150
Op de fiets in het lentezonnetje de lijst op de oortjes gehad. Wat een fijne lijst weer!
Alleen King Gizzard op een gegeven moment weggedrukt, de zang trok ik op een gegeven moment niet meer. Deed me wat aan Jett Rebel denken.
En Simple Plan instant want die zang trek ik gewoon helemáál niet
Als je die King Gizzard niet trok dan zal dat voor deze zeker ook gelden...

 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.288
6.478
5 mooie lijstjes binnen. Laat je stem niet verloren gaan in zo'n mooie muziek week!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken