Festileaks Top 17

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.234
6.398
De Festileaks Ten

Een wekelijkse "hit"lijst waarin de 10 meest favoriete nieuwe nummers van het festtileaks forum te vinden zijn. Elke zondag komt er in dit topic een nieuwe lijst te staan. De lijst vormt samen met de nieuwe en de oude tips de shortlist. Deze shortlist verschijnt ook als playlist om je week te voorzien van de beste nieuwste muziek van het forum, voor het forum. Hoe gaat dit in zijn werk?

- Je stuurt 5 nummers uit de shortlist via een PM door aan mij. Als er gelijke stand is tussen nummers, telt de plaatsing van iedereen mee. Dus in het geval dat iemand 1. Act A - Nummer 1 2. Act B - Nummer 2 stemt, dan hebben beide 1 punt. Bij een gelijke stand zou Act A boven Act B komen want die staat hoger in het stemlijstje.
- In deze PM mag je ook 3 persoonlijke tips mee sturen. De eerste tip komt automatisch in de shortlist en maakt de week erop een grotere kans om in de lijst te komen.
- Andere tips komen in de shortlist als nog iemand dat nummer tipt.
- Tips kunnen direct in de lijst komen mochten ze meer stemmen krijgen dan nummers uit de shortlist.
- Tips mogen maximaal 3 maanden oud zijn. We willen de lijst relevant houden.

Dus in het kort, stem op je 5 favoriete nummers uit de shortlist, vul deze aan met 3 tips en doe dit in een PM naar mij.

Veel plezier iedereen!
 
Laatst bewerkt:

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.234
6.398
Deze week voor 12:00 telt natuurlijk niet. Ik wil zaterdag om 12 juni graag de eerste lijst posten!
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Gewoon een goed nummer van een zeer sterke hiphopplaat, al zal zeker niet iedereen op dit Forum het waarderen:

Ook de rockliefhebbers maar even bedienen dan, lekkere remake van een fantastisch nummer:


Nog even als opmerking, vind het idee namelijk heel leuk, maar aangezien de smaken zo uiteenlopen op dit forum loop je wel kans dat heel veel nummers gewoon maar 1 à 2 stemmen krijgen, en dan is een top 10 misschien niet enorm representatief.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: mattman

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.289
10.030
Ik betwijfel of een top vijf al representatief is, als ik de nummers hier zo zie. Haha. Maar we zien het wel gewoon na volgende week, joh.
 
Laatst bewerkt:

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.512
4.694
Leuk en inderdaad ambitieus idee, maar ik vrees net als wenteldave ook dat een top-10 weinig representatief is gezien de brede, uiteenlopende muzieksmaken op dit forum.
Misschien handiger om een top-10 per genre samen te stellen ofzo?
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.234
6.398
het is een proefballonnetje. Als dit niet werkt, gaan we kijken volgende week of we dit kunnen doen met een shortlist ofzo. Ik denk er in dat geval nog even over na, laten we iig dit de eerste week proberen.

Tot nu toe met 4 lijstjes 3 nummers met 2 stemmen, dus dat valt helemaal niet tegen :D
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.721
8.270
Als er ooit een top 10 Festileaks forumleden komt, verdient @Brian een hoge plek.

Deel ook graag 2 tipjes!

Heerlijke vibes deze, heel erg donkere (Massive Attack achtige) Londense beats. Super sfeervol. En Albarn weer lekker melancholisch.


NiN + HEALTH (die ik eerlijk gezegd niet goed kende). Heerlijk hard.

 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.289
10.030
Ik moet toch niet uitleggen dat het grapje was hè.
Dat doe je bij dezen al. Maar nee, had op zich niet gehoeven, maar ik voelde me wel enorm aangesproken. Vraag me namelijk wel af waar je het over had. Over de (niet-)toegankelijkheid van Black Midi ('t is maar hoe je je grapje leest) of over de aanraders van mijn kant die hier door de jaren heen de revue hebben gepasseerd?
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.799
5.885
Dat doe je bij dezen al. Maar nee, had op zich niet gehoeven, maar ik voelde me wel enorm aangesproken. Vraag me namelijk wel af waar je het over had. Over de (niet-)toegankelijkheid van Black Midi ('t is maar hoe je je grapje leest) of over de aanraders van mijn kant die hier door de jaren heen de revue hebben gepasseerd?
Dude, it's not that deep. Black midi maakt vrij complexe, 'moeilijke' muziek terwijl lijstjes als De Afrekening eerder nummers die makkelijker aan het oor liggen aan de top zien staan en misschien hier dus niet 't geval zou zijn.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken