Super League

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.495
748
Zeg het maar wat jullie hiervan vinden. De laatste keer dat ik zo pissig op een sport beslissing ben geweest was de dag dat Rusland en Qatar het wk kregen. Dit is echt de dood van de sport.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.391
1.073
Cash ? = King ?

Deze voorzitters / eigenaren zien voetbal als een sector waar geld in te verdienen is. Die geven niks om de sport. Gaat ook niet van de grond komen als de UEFA haar aangekondigde sancties waar kan maken. Maar goed, het is ook de pot verwijt de ketel in deze...... UEFA / FIFA = ook maffia
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.520
10.692
Wat Marc zegt, zijn daar bij de UEFA natuurlijk ook zo hypocriet als wat. Lijkt me dat het uitsluiten van spelers van EK's en WK's alleen maar wordt gebruikt als machtsmiddel, aangezien spelers zelf daar natuurlijk geen keuze in hebben. In ieder geval, ik snap de beslissing van de clubs die aan de Super League meedoen heel erg goed, echter snap ik de kritiek ook.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.391
1.073
Hmmmm ik snap de clubs die meedoen niet helemaal. Sowieso hoogmoed, hoezo vinden ze zelf dat ze bij de 12 (20) beste clubs van Europa horen? Kijk de prestaties eens van sommige van deze ploegen in de CL (als ze daar al aan meededen).
Ze willen gewoon linksom / rechtsom meer geld. That’s it. Ordinair graaien. Want ieder seizoen 2 x Barca - Liverpool gaat lang niet zo spannend worden als een loting etc. Gedoemd te mislukken dit. Spelers zullen transfervrij verklaard gaan worden door de UEFA. Want om nu je interland carrière op te gaan geven ?
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.520
10.692
Hmmmm ik snap de clubs die meedoen niet helemaal. Sowieso hoogmoed, hoezo vinden ze zelf dat ze bij de 12 (20) beste clubs van Europa horen? Kijk de prestaties eens van sommige van deze ploegen in de CL (als ze daar al aan meededen).
Ze willen gewoon linksom / rechtsom meer geld. That’s it. Ordinair graaien. Want ieder seizoen 2 x Barca - Liverpool gaat lang niet zo spannend worden als een loting etc. Gedoemd te mislukken dit. Spelers zullen transfervrij verklaard gaan worden door de UEFA. Want om nu je interland carrière op te gaan geven ?
Omdat de meeste dat gewoon zijn.... En ja, een Arsenal ofzo, geen idee wat ze daar te zoeken hebben, zeker waar. Tuurlijk speelt geld mee, maar clubs van het niveau van Barcelona, Manchester City, etc. krijgen hierdoor wel meer tegenstand i.p.v. dat ze Eibar oprollen met 5-0 bijvoorbeeld. Die speel je gewoon op halve kracht. Uit sportief perspectief begrijp ik het daarom ook wel (meer tegenstand) en uit financieel opzicht ook (logisch, Barcelona zou hier eventueel 400 miljoen mee kunnen opstrijken, las ik ergens. Zou wel gek zijn als je 1,2 miljard in de schulden zit om dat niet te doen...).
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.391
1.073
Omdat de meeste dat gewoon zijn.... En ja, een Arsenal ofzo, geen idee wat ze daar te zoeken hebben, zeker waar. Tuurlijk speelt geld mee, maar clubs van het niveau van Barcelona, Manchester City, etc. krijgen hierdoor wel meer tegenstand i.p.v. dat ze Eibar oprollen met 5-0 bijvoorbeeld. Die speel je gewoon op halve kracht. Uit sportief perspectief begrijp ik het daarom ook wel (meer tegenstand) en uit financieel opzicht ook (logisch, Barcelona zou hier eventueel 400 miljoen mee kunnen opstrijken, las ik ergens. Zou wel gek zijn als je 1,2 miljard in de schulden zit om dat niet te doen...).
Klopt, maar dan wil je alles voor jezelf houden. Misschien ook leuk dat de andere teams geld krijgen en niet alleen de “rijke” clubs. Zeker Europees gezien is het interessant voor andere landen / ploegen om tegen de “grote” / “rijke” ploegen te kunnen spelen. Financieel zal dit een groot gemis zijn. Toch leuk dat Ajax zich af en toe met deze ploegen mag meten om zelf ook beter te worden?
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.654
814
Is dit niet gewoon een kwestie van alles in eigen zak willen houden ipv een bepaald percentage af te moeten dragen aan een of andere duistere partij(UEFA)?
Dit staat los van het feit welke clubs erin zouden moeten zitten in die zogenaamde Super League, ik denk dat daarover nog wel het een en ander te discussieeren valt.
Ik kan die clubs dus eigenlijk ook niet geheel ongelijk geven
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.520
10.692
UEFA schiet zichzelf ook in haar eigen voet als ze spelers en clubs nu gaan uitsluiten van activiteiten van de UEFA. Die clubs en spelers brengen ook zo belachelijk veel geld in het laatje, dat het dom zou zijn om ze volledig te verbannen.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.404
3.370
Gelukkig hebben we waarschijnlijk snel uitsluitsel of dit doorgaat. UEFA wil Real Madrid, Chelsea en Man City vrijdag al de Champions league van dit seizoen uitzetten. Mochten die clubs daarvan schrikken en terugtreden, zal de rest van die 12 teams ook wel terugtreden en is dit niet meer dan een storm in een glas water uiteindelijk.
Ik snap de directeuren van die 12 ploegen wel, maar iedereen die een beetje van voetbal houdt wil dit niet. Gelukkig hebben Bruno Fernandes, Klopp (en misschien Mourinho) zich al openlijk uitgesproken. Zijn ook geen niets betekende namen. Ik hoop maar ook verwacht dat dit overwaait en dat die Super League niet doorgaat.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.391
1.073
Is dit niet gewoon een kwestie van alles in eigen zak willen houden ipv een bepaald percentage af te moeten dragen aan een of andere duistere partij(UEFA)?
Dit staat los van het feit welke clubs erin zouden moeten zitten in die zogenaamde Super League, ik denk dat daarover nog wel het een en ander te discussieeren valt.
Ik kan die clubs dus eigenlijk ook niet geheel ongelijk geven
Niet geheel, maar de motivatie is alleen meer geld voor een besloten clubje. Daar valt niet over te discussiëren. Sowieso de 12 founders + nog 3 clubs blijven er vast in zitten.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.391
1.073
UEFA schiet zichzelf ook in haar eigen voet als ze spelers en clubs nu gaan uitsluiten van activiteiten van de UEFA. Die clubs en spelers brengen ook zo belachelijk veel geld in het laatje, dat het dom zou zijn om ze volledig te verbannen.
Want? Waar gaan die spelers en clubs dan spelen? Lekker continue onderling? ??‍♂️
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.391
1.073
Gelukkig hebben we waarschijnlijk snel uitsluitsel of dit doorgaat. UEFA wil Real Madrid, Chelsea en Man City vrijdag al de Champions league van dit seizoen uitzetten. Mochten die clubs daarvan schrikken en terugtreden, zal de rest van die 12 teams ook wel terugtreden en is dit niet meer dan een storm in een glas water uiteindelijk.
Ik snap de directeuren van die 12 ploegen wel, maar iedereen die een beetje van voetbal houdt wil dit niet. Gelukkig hebben Bruno Fernandes, Klopp (en misschien Mourinho) zich al openlijk uitgesproken. Zijn ook geen niets betekende namen. Ik hoop maar ook verwacht dat dit overwaait en dat die Super League niet doorgaat.
Ze willen zo gewoon de UEFA onder druk zetten zodat ze meer geld krijgen. Lekker ordinair graaien en niks geven om de clubs die wel moeten zorgen voor jouw aanwas aan talenten etc. Een erg egoïstisch actie van een paar eigenaren en voorzitters.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.520
10.692
Want? Waar gaan die spelers en clubs dan spelen? Lekker continue onderling? ??‍♂️
Nee, daarom juist. Dat is dus ontzettend dom. La Liga is al een stuk minder leuk zonder Real Madrid, Atlético Madrid en FC Barcelona. En bij de Premier League mis je zelfs je normale top vijf.
 

Fireball

Dagopener
17 jan 2017
509
63
Als die top 12 teams zichzelf NIET inschrijven voor de CL doen ze automatisch niet mee, de UEFA hoeft dan ook niks te schorsen o.i.d. Spelers uitsluiten van het nat. elftal kan alleen door de voetbalbond van dat land, niet door de UEFA... die nat. bond zou dan de bondscoach moeten opleggen om betreffende spelers niet te selecteren, gevolg is een sterk gedevalueerd EK of WK. geen enkele bond en bondscoach gaat zich daar aan wagen... Die 12 clubs uitsluiten van de nationale competitie is ook geen optie... je vermoord zo de andere clubs... niemand gaat 4x kijken naar Emmen-Den Haan o.i.d. men wil de grote teams zien spelen... om maar te zwijgen over de sponsoring.... die kappen er dan ook mee en gaan naar de grote toernooien.. en welke omroep gaat zich wagen aan de uitzendingen van die top 12 ? die rechten gaan een vermogen kosten hoor!
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.315
4.995
Het zal uiteindelijk op niets uitdraaien, spelletje wie heeft de grootste tussen de grote ploegen en de UEFA.

UEFA is gewoon kut, dus terecht dat clubs daar meer mee willen of anders. Echter de plannen die ze met de Super League hebben beloofd weinig goeds voor het algehele voetbal en draait en enkel om meer geld neer te leggen. Het bijzondere is er ook wel af na een tijdje.

Ik zeg niet dat het soort van Amerikaanse model verkeerd is, maar het voetbal zit in Europa zo diep geworteld dat ik het echt jammer zou vinden als we straks alleen nog omkijken naar de Super League en niet naar de andere competities. Ik snap de Engelsen hier ook niet in, die hebben al de mooiste competitie ter wereld.
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.576
578
Zou mooi zijn als de grote spelers nu verkassen naar andere clubs/competities.
 

Fireball

Dagopener
17 jan 2017
509
63
Die gaan spelen bij het grootste geld... er is er op dat niveau, niet een met clubliefde.. zelfs onze grote vriend Ramos staat open voor een evt. transfer... allemaal geldwolven...
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.155
4.279
Als die top 12 teams zichzelf NIET inschrijven voor de CL doen ze automatisch niet mee, de UEFA hoeft dan ook niks te schorsen o.i.d. Spelers uitsluiten van het nat. elftal kan alleen door de voetbalbond van dat land, niet door de UEFA... die nat. bond zou dan de bondscoach moeten opleggen om betreffende spelers niet te selecteren, gevolg is een sterk gedevalueerd EK of WK. geen enkele bond en bondscoach gaat zich daar aan wagen... Die 12 clubs uitsluiten van de nationale competitie is ook geen optie... je vermoord zo de andere clubs... niemand gaat 4x kijken naar Emmen-Den Haan o.i.d. men wil de grote teams zien spelen... om maar te zwijgen over de sponsoring.... die kappen er dan ook mee en gaan naar de grote toernooien.. en welke omroep gaat zich wagen aan de uitzendingen van die top 12 ? die rechten gaan een vermogen kosten hoor!
Nationale teams spelen wedstrijden / toernooien georganiseerd door de UEFA. De stelling dat alleen de nationale voetbalbond of bondscoach dat bepaalt, ben ik niet met je eens. De UEFA schorst die spelers en die kunnen dan niet meer geselecteerd worden.
Maar goed, het kaartenhuis is al in elkaar gestort.
 

Fireball

Dagopener
17 jan 2017
509
63
Je hebt gelijk Paddy, ik heb het eens nagezocht en inderdaad kan de UEFA/FIFA zulk een schorsing opleggen... daar zat ik dus lelijk naast.. :giggle: Maar goed; zoals je al zei: Het kaartenhuis is al ingestort...dus kaarten in het doosje, doosje in de kast en kast op slot!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken