Stel je vragen aan Pinkpop-directeur Jan Smeets

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.494
747
Bertus de Blaauw van Mojo is hoofdboeker bij Pinkpop/Lowlands/DTRH, die regelt alles qua bands samen met 4 anderen. Jan heeft er niks over te zeggen (meer). Verder is Jan inderdaad een uithangbord vertelde hij bij ons op school en word de line up tot de dag van de persconferentie voor hem verzwegen.

Nooit en ook nooit dat het voor hem verzwegen wordt. Anders was ik al lang met pensioen gegaan als ik hem was.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Ik geloof ook niet dat het programma echt verzwegen wordt voor hem. Blijft wel overeind dat aan Jan geen vragen gesteld hoeven te worden hoe en waarom geprogrammeerd wordt. Want hij heeft op dat vlak nul invloed, zo bleek ook wel uit die documentaire van twee of drie jaar geleden.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Stoffer wrote:
Bertus de Blaauw van Mojo is hoofdboeker bij Pinkpop/Lowlands/DTRH, die regelt alles qua bands samen met 4 anderen. Jan heeft er niks over te zeggen (meer). Verder is Jan inderdaad een uithangbord vertelde hij bij ons op school en word de line up tot de dag van de persconferentie voor hem verzwegen.

Nooit en ook nooit dat het voor hem verzwegen wordt. Anders was ik al lang met pensioen gegaan als ik hem was.

Ik geloof ook niet dat het programma echt verzwegen wordt voor hem. Blijft wel overeind dat aan Jan geen vragen gesteld hoeven te worden hoe en waarom geprogrammeerd wordt. Want hij heeft op dat vlak nul invloed, zo bleek ook wel uit die documentaire van twee of drie jaar geleden.

Oké, kom ik op het volgende :

Dus de volgende vraag voor Jan is : Jan hoeveel invloed heeft Buro Pinkpop nog op de line-up van Pinkpop. Ligt alles in handen van Mojo, heb je nog vetorecht en heb je dat vetorecht dan al gebruikt. Met welke boekers bij Mojo heb je hierover het meest contact, Rob Trommelen, Bertus de Blaauw, Leon Ramakers of iemand anders?

Misschien aansluitend : Wie bij Mojo komt volgens Jan met de beste toevoeging aan de line-up?

Of ook : Bij welke boeking voelde je je ooit belazerd na 3 festivaldagen? "Nou, die hadden beter bekertjes kunnen gaan rapen..."
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Beste Jan,

Word je er niet knettergek van dat Die mafkees van een Giel Beelen je om de haverklap zit te bellen?
 

Baas

Gouden Tip
21 okt 2013
485
34
Beste Jan, Hoe kan jij er als persoon me akkoord gaan dat Pinkpop elk jaar alleen maar lijkt te gaan om uitverkopen? Waarom is het geen prioriteit om als festival elk jaar een goede line-up neer te zetten, zonder zoveel opvulling? Is dit omdat julie ''toch wel uitverkopen''?
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Ik heb mijn vragen op de Festileaks FB geplaatst. Ze gaan over Pinkpop Classic en ticketverkoop; waarom geen early bird (concept dat werkt) en waarom geen start vvk nadat de eerste naam bekend is gemaakt.

 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
specifiek over de line-up van dit jaar. Waarom staan in vredesnaam de Common Linnets op Main en de Staat in de tent. Kan Mojo dit niet om gaan zetten?
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
specifiek over de line-up van dit jaar. Waarom staan in vredesnaam de Common Linnets op Main en de Staat in de tent. Kan Mojo dit niet om gaan zetten?

De Staat zou blijkbaar zelf gevraagd hebben om in de tent te staan. Maar in dezelfde categorie: wat doet een band die enkel bekend is van Youtube-covertjes op het hoofdpodium? Wat doet een DJ op het hoofdpodium zo vlak voor 2 classic acts? Wat doet Puscifer als afsluiter op 3FM terwijl Doe Maar vlak voor Rammstein speelt? M.a.w. welke logica hanteert Pinkpop bij het verdelen van de posities?
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
De Staat zou blijkbaar zelf gevraagd hebben om in de tent te staan. Maar in dezelfde categorie: wat doet een band die enkel bekend is van Youtube-covertjes op het hoofdpodium? Wat doet een DJ op het hoofdpodium zo vlak voor 2 classic acts? Wat doet Puscifer als afsluiter op 3FM terwijl Doe Maar vlak voor Rammstein speelt? M.a.w. welke logica hanteert Pinkpop bij het verdelen van de posities?

Inderdaad, zo zou ik ook stellen
 

Boudewijn

Playlistbediener
2 mrt 2015
18
0
Hoi allemaal! Bedankt voor de input. Ik ga nu de vragen selecteren. Volgende week lees je de antwoorden van ons Jan :)
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Hoi allemaal! Bedankt voor de input. Ik ga nu de vragen selecteren. Volgende week lees je de antwoorden van ons Jan
simple-smile.png

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de stand van zaken. Of heb ik de antwoorden gemist?
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Boudewijn wrote:
Hoi allemaal! Bedankt voor de input. Ik ga nu de vragen selecteren. Volgende week lees je de antwoorden van ons Jan
simple-smile.png



Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de stand van zaken. Of heb ik de antwoorden gemist?

Het interview is geweest (even zoeken tussen de Pinkpop nieuws berichten) maar nee....je hebt niets gemist.
 

Festileaks

Campingartiest
3 jun 2015
93
0
http://festileaks.com/2016/03/jan-smeets-favoriete-headliner-concurrentie-rock-werchter-pre-sales/
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken