Stel je vragen aan Pinkpop-directeur Jan Smeets

Festileaks

Campingartiest
3 jun 2015
93
0
Extra, extra! Festileaks biedt jou de kans om je vragen te stellen aan Jan Smeets. Deze maand gaan we op bezoek bij Mr. Pinkpop om al jullie wildste vragen aan hem voor te leggen.

Waarom kwam Pearl Jam nou niet? Waarom zijn de frikadellen speciaal niet extra lang? Gek genoeg bestaat niet, alles kan én mag. Een maand na de line-up aankondiging heeft alles kunnen bezinken en vragen we ons af: wat zou jij graag willen weten van Jan Smeets?

We zijn extra benieuwd naar de input van jullie, onze forumgebruikers. Jullie zijn elke dag bezig met festivals, jullie zijn de experts. Kom maar door met die scherpe, gekke of openbarende vragen! Reageren kan tot woensdag 16 maart.

 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Ik zal hier eens goed over nadenken!!
Dan kom ik wel op wat vragen...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Vraag 1 : Komt Pinkpop Classic terug? Lijkt me toch best mogelijk om in augustus te organiseren, er zijn in de periode toch vaak voor Pinkpop aardig wat Classics op tour. Tevens zijn er in die periode andere festivals in de buurt met potentiële classics. Met een beetje hulp van Mojo naast Jive Music Service is dat toch best te toen lijkt mij.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Vraag 2: Meneer Smeets, u heeft de opmerking gemaakt om de fysieke voorverkooppunten te laten vervallen en ALLEEN online verkoop toe te staan.

Hoe zou dit ingevuld worden? Met hetzelfde idee als bijvoorbeeld Rock Werchter? Dus 1 headliner en klein gedeelte programma bekend maken, dan voorverkoop starten en dan eventueel nog wat namen droppen en het restant bij de Persconferentie?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.380
6.059
Jan, waarom duurde het zo lang voordat jullie officieel toegaven nog niet uitverkocht te zijn?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Vraag 2: Meneer Smeets, u heeft de opmerking gemaakt om de fysieke voorverkooppunten te laten vervallen en ALLEEN online verkoop toe te staan.

Hoe zou dit ingevuld worden? Met hetzelfde idee als bijvoorbeeld Rock Werchter? Dus 1 headliner en klein gedeelte programma bekend maken, dan voorverkoop starten en dan eventueel nog wat namen droppen en het restant bij de Persconferentie?

Hoe wist je dat dat mijn vraag 2 ging worden ;)
 

Henk1617899556

Playlistbediener
10 mrt 2016
6
0
Beste Jan Smeets,
Hoe waarschijnlijk is het dat Nightwish, Tenacious D, The Offspring, Royal Republic, of Status Quo nog bijgeboekt worden?
Hartelijk dank alvast voor uw reactie.
Gr. Henk
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Gebruik dit moment dan om kritisch te zijn.. Verwacht je nou echt dat hij iets gaat vertellen over welke acts er volgend jaar staan, of dingen die vanzelf toch wel door een persbericht bekend worden gemaakt.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Gebruik dit moment dan om kritisch te zijn.. Verwacht je nou echt dat hij iets gaat vertellen over welke acts er volgend jaar staan, of dingen die vanzelf toch wel door een persbericht bekend worden gemaakt.
Nou, ga je gang. Stel die kritische vraag die je wilt stellen?
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
MRMantel wrote:
Gebruik dit moment dan om kritisch te zijn.. Verwacht je nou echt dat hij iets gaat vertellen over welke acts er volgend jaar staan, of dingen die vanzelf toch wel door een persbericht bekend worden gemaakt.


Nou, ga je gang. Stel die kritische vraag die je wilt stellen?
Ik heb er geen belang bij om kritisch te zijn, maar goed om jullie te helpen. Je zou iets kunnen vragen over het schizofrene programma, de relevantie van pp in een tijd met een overdaad aan festivals, de meerwaarde van pp t.o.v. Werchter, de doelstellingen van PP of het mogelijke conflict tussen verschillende doelgroepen.
 

Zlatan1980

Playlistbediener
17 feb 2016
30
0
Jan, hoeveel procent van de acts komt uit jou brein?
Of is het zoals ik denk, dat mojo gewoon alles regelt en jij als uithangbord alleen nog het gezicht van pinkpop bent?
 

Henk1617899556

Playlistbediener
10 mrt 2016
6
0
O wauw! Wat nobel van 'MRMantel' dat hij 'ons' zo belangenloos wilt helpen met het stellen van kritische vragen aan Jan.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.378
529
O wauw! Wat nobel van ‘MRMantel’ dat hij ‘ons’ zo belangenloos wilt helpen met het stellen van kritische vragen aan Jan.

Defuq lul jij nou weer.

Mijn vraag zou zijn hoe Jan het elk jaar voor elkaar krijgt om de slechtste lineup van Europa samen te stellen.
 

brutus257

Gouden Tip
20 nov 2013
408
109
Hahah je hebt er lol in Black lies ofniet?!
Zal de leeftijd wel zijn..

Mijn vraag aan Jan is:

Wie pinkpop gaat overnemen als Jan er mee stopt!! En welke doelgroep pinkpop probeert te pakken?
 

Stoffer

Gouden Tip
13 dec 2013
410
3
Bertus de Blaauw van Mojo is hoofdboeker bij Pinkpop/Lowlands/DTRH, die regelt alles qua bands samen met 4 anderen. Jan heeft er niks over te zeggen (meer). Verder is Jan inderdaad een uithangbord vertelde hij bij ons op school en word de line up tot de dag van de persconferentie voor hem verzwegen.

Ben het met MRMantel eens, stel kritische vragen die niet in elk interview gevraagd word/al bekend zijn.

Zo hebben we die vragen gehad ik heb nog een aantal leuke:

Wat is de doelstelling van Pinkpop? Welke genres muziek wil het programmeren en wat wilt het festival daarmee uitstralen naar haar bezoekers?
Hoe kijkt Pinkpop tegen concurrentie van Rock Werchter aan met beduidend meer aansprekende namen dan Pinkpop en een duidelijkere uitstraling naar bezoekers?
Hoe wilt Pinkpop zich onderscheiden op de festivalmarkt als er de nodige concurrentie is van DTRH en BKS en in mindere mate Lowlands (Lowlands is een einde-van-het-festivalseizoen festival dus in principe zit het elkaar niet in de weg).
 

Henk1617899556

Playlistbediener
10 mrt 2016
6
0
Dat was sarcasme Black Lies. Ik dacht dat jij, als 'Hofleverancier Negatieve Berichten' (knap bedacht zeg..!), dat wel zou begrijpen. Dus de volgende keer niet zo opvliegerig doen hoor, Black Lies.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Mijn volgende vraag : Als een zeer gewilde act al ver in onderhandeling is, maar blijkt in het Pinkpop-weekend in Amerika te gaan spelen. Ga je (Jan) dan nog verhaal halen bij Mojo hoe dat had kunnen gebeuren, of kan je zoiets heel makkelijk naast je neer leggen. (Of is dat misschien niet de reden dat je bijvoorbeeld 2013 McCartney, 2015 Royal Blood en 2016 Pearl Jam niet kon krijgen?)

Nog een : Op Megaland worden naast Pinkpop nog enkele vlooienmarkten en kleinschalige evenementjes georganiseerd. Het is al heel lang geleden dat er een los concert op Megaland is gehouden. Vergelijkbaar met Goffertpark kan op Megaland toch best ook best nog. Zijn gedachten totaal van de baan bij Buro Pinkpop of zijn er struikelblokken?

Volgende : Het budget van de line-up is in 10 jaar van 1 miljoen naar 8 miljoen gegaan, gekoppeld daaraan zijn de weekendkaart-prijzen zowat verdubbeld in 10 jaar van 99 euro naar 195 euro. Ben je niet bang dat de kaarten zo duur gaan worden dat mensen ze niet meer willen gaan kopen om naar Landgraaf te reizen?

En : Als je geen adequaat programma hebt, dan kun je uitglijden. Blijft Pinkpop buiten het Pinksterweekend in de toekomst en aansluitend bij festivals als Rock am Ring en Download. Of gaan de festivals in Amerika de data van Pinkpop bepalen om in tourschema's te passen. Hoe zie je (Jan) de concurrentie uit Amerika, begint dat je al slapeloze nachten en kopzorgen te bezorgen naast het opboksen tegen het populaire ZiggoDome??

Laatste voor nu : Na 47 jaar hoe zie je je publiek op Pinkpop veranderen. Je hebt diehards, mensen die sowieso komen, ongeacht wie op je affiche staan. Er zijn de mensen die ‘value for money’ willen, zij komen puur alleen af op grote, aantrekkelijke of exclusieve acts. En een groep die reageert op de media zoals 3FM. Hoe ziet Jan zijn Pinkpop-publiek door de jaren heen, wat vind hij positief aan het Pinkpop-publiek en (misschien wel interessant) wat vind hij negatief aan het doorsnee Pinkpop-publiek.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken