Stel je vragen aan Best Kept Secret-directeur Robert Swarts

Festileaks

Campingartiest
3 jun 2015
93
0
Extra, extra! Festileaks biedt jou de kans om je vragen te stellen aan Robert Swarts. Deze maand gaan we op bezoek bij de baas van Best Kept Secret om al jullie wildste vragen aan hem voor te leggen.


Kan de eerste editie ooit nog overtroffen worden? Is Jamie XX wel een echte headliner? Nu het grootste gedeelte van het programma bekend is wordt het tijd om met de Best Kept-baas terug te blikken en vooruit te kijken.

We zijn extra benieuwd naar de input van jullie, onze forumgebruikers. Jullie zijn elke dag bezig met festivals, jullie zijn de experts. Kom maar door met die scherpe, gekke of openbarende vragen! Reageren kan tot dinsdag 19 april.

 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
557
Ik ben heel erg benieuwd hoe dit festival zichzelf wil plaatsen middels de line-up. Een festival dat zowel Swans als Editors boekt moet wel enorm divers zijn, maar kan tegelijk niet al te specifiek boeken. Iets wat ik dit jaar een beetje mis. Explosions is een grote postrock naam, maar waar is de kleinere postrock. Het zelfde kan gezegd worden over andere genres. De 'opvulling' dit jaar lijken vooral (toegankelijke) indienamen, ten opzichte van twee jaar terug of andere festivals zoals Le Guess Who?. Dus, kort gezegd, hoe stelt het festival de line-up samen, met name de kleinere namen, en met welk groter doel kiest het die namen uit?

Tof geregeld overigens, Festileaks :).
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
- Is er in de Benelux ruimte voor een festival als Primavera, This Is Not A Love Song, Green Man, La Route Du Rock, enz? Met andere woorden: een festival voor alternatieve muziekliefhebbers dat kan overleven zonder hitjesbands te moeten boeken met het oog op de ticketverkoop? Nederland staat ondertussen internationaal bekend om de kwaliteit van haar indoor festivals, maar zou diezelfde richting ook op zomerfestivals werken?

- Hoe denkt het festival te evolueren met betrekking tot grootte/bezoekersaantallen en muzikale richting?

- Waarom geen dagjesmensen toelaten op de camping, al dan niet aan een hogere prijs? Aangezien bezoekers vanuit de hele Benelux komen moet dit toch een weerslag hebben op de verkoop van dagtickets?
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Nice dat jullie dit geregeld hebben!

Krijgen we weer een BKS in 2017? Ben ik erg benieuwd naar ivm sterk toenemende concurrentie door het schijnbaar goed verkopende DTRH.

Wat hij vindt van de ticketacties(korting) van DTRH dit jaar.. En of dat het eventueel een optie is voor BKS.

Zit er een reden achter waarom we dit jaar toch duidelijk wat minder hip-hop hebben. Toenemende concurrentie vanuit Woo-Hah?

Hebben jullie ook achter The Avalanches aangezeten of kunnen we die in de zomer niet in Nederland verwachten?


Geef daarnaast maar aan dat we als Nederland erg blij mogen zijn met zo'n tof festival. Geweldige line-up, goed voedsel en een prachtige locatie!!
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.331
5.024
- Wat is de Best Kept Secret in de line-up dit jaar?

- Dit jaar staat Minor Victories op het programma van BKS. Wanneer jullie deze band bekend maakte was er nauwelijks tot niets bekend van deze band voor ons "buitenstaanders". Boeken jullie dan deze band op basis van de bandleden die uit diverse bekende groepen komen en stellen daar een verwachtingspatroon aan vast? Of krijgen jullie promotie materiaal toegestuurd om al voor te luisteren wat jullie deze zomer in huis halen?.

- Bestaat er nog enige kans dat de "Dagkaarten" ingang weer wordt als de eerste edities?

- Wat is de droomnaam van Best Kept Secret om ooit nog op het affiche te zetten.

- Zijn jullie bezig geweest met New Order? is wel een beetje het gemist op de Nederlandse festivals dit jaar.
 

Horst Tappert

Campingartiest
13 jan 2015
88
0
In de communicatie wordt vaak gepraat over programmeur Roel. Is hij de enige programmeur? Of wordt gewerkt met een team?

Hoe gaat zoiets als het vastleggen van bijvoorbeeld Minor Victories? Was bekend dat er een samenwerking van bandleden van Slowdive, Mogwai en Editors op handen was? Krijgen jullie deze aangereikt via boekingskantoren?

Wat was de hoofdreden om Jamie XX headliner te maken? Het is toch een soort stijlbreuk van de voorgaande jaren. Een DJ-set is tenslotte toch iets compleet anders dan Sigur Ros, Elbow of Alt-J.

Gaan jullie tijdens het nachtprogramma ook 'gewone' bands programmeren of is de nacht toch voornamelijk voor elektronische muziek? Het lijkt me namelijk erg prettig om een band als Moon Duo, Black Box Revelation of zelfs Explosions in the Sky in de nacht te zien. Daarbij denk ik zeker aan Savages het eerste jaar. Die speelden ook erg laat en volgens mij met erg veel succes.
 

Kobekes

Playlistbediener
8 jan 2015
47
3
BKS draagt naar eigen zeggen kwaliteit hoog in het vaandel (op alle vlakken). Is er op geluidsvlak nog innovatie mogelijk? Minder luid en toch betere kwaliteit? (bv met méér maar kleinere luidsprekers in de tenten?)
Mensen staan per slot van rekening een heel weekend in een luide omgeving. En elke band wil ZIJN set toch wel net iets harder zetten.

Zijn affiches met 'draag oordoppen' niet een beetje het afschuiven van verantwoordelijkheid? Waarom wordt het geluidsniveau niet aan de podia gecommuniceerd zodat mensen in real time het mogelijke gevaar kunnen inschatten? Steunt Friendly Fire het convenant met de hoorstichting?

Hierop inspelen kan op marketingvlak toch ook voordelen bieden? 'Net zoals bij het eten, verwennen we jullie nu ook met hoogstaand geluid'

*disclaimer: ja, ik heb tinnitus opgelopen op een festival.
 

Matthijs

Gouden Tip
10 dec 2015
357
280
Goede vragen over de geluidsnormen; die verschuiving van verantwoordelijkheid vind ik ook wat frappant. Ik stond twee jaar terug bij Mogwai, wat geweldig was, maar dodelijk voor de oren. Mede uit angst voor tinitus heb ik sindsdien geen concert meer zonder doppen gedaan.
 

Boudewijn

Playlistbediener
2 mrt 2015
18
0
Bedankt allemaal voor de sterke input! Ik ga proberen zoveel mogelijk aan bod te laten komen in de tijd die we hebben.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken