Spotify Wrapped 2019 • Deel jouw spotify verhaal!

Aaran

Dagopener
8 aug 2017
575
22
Hi allemaal, het leek mij een leuk idee om spotify wrapped "Verhalen" te delen. Zo kunnen we kijken wat andere voornamelijk luisteren en kijken wie de meeste uren naar muziek zit te luisteren.

Je kan via deze link jou Spotify Wrapped bekijken!
 

Aaran

Dagopener
8 aug 2017
575
22
Voor mij was dit 2019:

Podcast:


Artiesten uit landen: 67 verschillende landen.

Ontdekte artiesten:


Minuten 2016/2019:


Meest geluisterd:


Meest geluisterd 2016/2019:
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.090
299
Lijstjes, altijd leuk inderdaad! 53.328 minuten geluisterd dit jaar.

Topartiesten:

1. Van Morrison (28 uur..)
2. Saint Etienne
3. Miles Davis
4. The Verve
5. Foals

Topnummers:

1. Take Five (The Dave Brubeck Quartet)
2. Ain't Nobody (Chaka Khan & Rufus)
3. Nothing Can Stop Us (Saint Etienne)
4. Where You Sleeping (Embrace)
5. The Only One I Know (The Charlatans)
6. Kinky Afro (Happy Mondays)
7. Mag Het LIcht Uit (De Dijk)
8. All You Good Good People (Embrace)
9. Everyday People (Sly & The Family Stone)
10. Avalon (Roxy Music)

626 nieuwe artiesten. Favoriete nieuwe artiest: Nérija
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.409
4.537
10.863 minuten geluisterd

Topartiesten

1. wage war
2. I prevail
3. Rammstein
4. Architects
5. Parkway Drive

Topnummers:

1.Alive (Wage war)
2. Low( Wage war)
3. Youngblood (Wage war)
4. ANTI-SOCIAL (While she sleeps)
5. Scars (I prevail)


270 nieuwe artiesten


Ik heb zo te zien wel veel Wage war geluisterd afgelopen jaar.
 

Aaran

Dagopener
8 aug 2017
575
22
Lijstjes, altijd leuk inderdaad! 53.328 minuten geluisterd dit jaar.

Topartiesten:

1. Van Morrison (28 uur..)
2. Saint Etienne
3. Miles Davis
4. The Verve
5. Foals

Topnummers:

1. Take Five (The Dave Brubeck Quartet)
2. Ain’t Nobody (Chaka Khan & Rufus)
3. Nothing Can Stop Us (Saint Etienne)
4. Where You Sleeping (Embrace)
5. The Only One I Know (The Charlatans)

626 nieuwe artiesten. Favoriete nieuwe artiest: Nérija

Leuk lijstje artiesten wel!
 

Aaran

Dagopener
8 aug 2017
575
22
10.863 minuten geluisterd

Topartiesten

1. wage war
2. I prevail
3. Rammstein
4. Architects
5. Parkway Drive

Topnummers:

1.Alive (Wage war)
2. Low( Wage war)
3. Youngblood (Wage war)
4. ANTI-SOCIAL (While she sleeps)
5. Scars (I prevail)

270 nieuwe artiesten

Ik heb zo te zien wel veel Wage war geluisterd afgelopen jaar.

Hahaha zo te zien klink je verbaasd, ik heb het zelf ook hoor dat ik denk hoezo heb ik dit zo veel geluisterd kan het mij niet herinneren.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.409
4.537
xydroh wrote:
10.863 minuten geluisterd

Topartiesten

1. wage war
2. I prevail
3. Rammstein
4. Architects
5. Parkway Drive

Topnummers:

1.Alive (Wage war)
2. Low( Wage war)
3. Youngblood (Wage war)
4. ANTI-SOCIAL (While she sleeps)
5. Scars (I prevail)

270 nieuwe artiesten

Ik heb zo te zien wel veel Wage war geluisterd afgelopen jaar.

Hahaha zo te zien klink je verbaasd, ik heb het zelf ook hoor dat ik denk hoezo heb ik dit zo veel geluisterd kan het mij niet herinneren.

Die eerste maanden van het jaar vergeet je ook altijd he, en heb ook wel heel vaak andere dingen in de auto geluisterd maar dan niet via spotify.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
Beetje vertekend beeld altijd, luister ook erg veel muziek via mn iTunes, zoals bijvoorbeeld Tool. Dus dit is slechts wat ik niet in mn iTunes bibliotheek heb staan:

48.269 minuten geluisterd.

Artiesten
1. King Gizzard & The Lizard Wizard
2. Spinvis
3. Madrugada
4. King Crimson (huh? Die luister ik vaak in mn iTunes. Maar blijkbaar ook hier)
5. Tamino

Artiesten uit 52 landen! Dat vind ik dat wel weer een mooie score.

Top 5 nummers is allemaal van Fishing For Fishies van King Gizzard, heb dat album gewoon heel veel aan gehad:
1. Fishing For Fishies
2. Boogieman Sam
3. The Bird Song
4. Plastic Boogie
5. Cyboogie

Daarna komt de rest van het album, met Habibi van Tamino erbij, Untethered Angel van Dream Theater, en Fear Inoculum van Tool.

Maar liefst 1.231 nieuwe artiesten ontdekt blijkbaar. En daar staat dan toch dat ik mij uitstekend vermaakt heb met Tool. 37 nummers, 5 albums, 11 uur. Ze moesten eens weten hoe hard het laatste album op repeat stond in mn iTunes. Minstens 111 uur totaal haha. Nouja, tot volgend jaar maar weer :)
 

Aaran

Dagopener
8 aug 2017
575
22
Aaran wrote:

xydroh wrote:
10.863 minuten geluisterd

Topartiesten

1. wage war
2. I prevail
3. Rammstein
4. Architects
5. Parkway Drive

Topnummers:

1.Alive (Wage war)
2. Low( Wage war)
3. Youngblood (Wage war)
4. ANTI-SOCIAL (While she sleeps)
5. Scars (I prevail)

270 nieuwe artiesten

Ik heb zo te zien wel veel Wage war geluisterd afgelopen jaar.


Hahaha zo te zien klink je verbaasd, ik heb het zelf ook hoor dat ik denk hoezo heb ik dit zo veel geluisterd kan het mij niet herinneren.

Die eerste maanden van het jaar vergeet je ook altijd he, en heb ook wel heel vaak andere dingen in de auto geluisterd maar dan niet via spotify.

Hahaha precies en dan is het nog winter en luister ik althans altijd andere muziek dan in de lente/zomer.
 

Aaran

Dagopener
8 aug 2017
575
22
Beetje vertekend beeld altijd, luister ook erg veel muziek via mn iTunes, zoals bijvoorbeeld Tool. Dus dit is slechts wat ik niet in mn iTunes bibliotheek heb staan:

48.269 minuten geluisterd.

Artiesten
1. King Gizzard & The Lizard Wizard
2. Spinvis
3. Madrugada
4. King Crimson (huh? Die luister ik vaak in mn iTunes. Maar blijkbaar ook hier)
5. Tamino

Artiesten uit 52 landen! Dat vind ik dat wel weer een mooie score.

Top 5 nummers is allemaal van Fishing For Fishies van King Gizzard, heb dat album gewoon heel veel aan gehad:
1. Fishing For Fishies
2. Boogieman Sam
3. The Bird Song
4. Plastic Boogie
5. Cyboogie

Daarna komt de rest van het album, met Habibi van Tamino erbij, Untethered Angel van Dream Theater, en Fear Inoculum van Tool.

Maar liefst 1.231 nieuwe artiesten ontdekt blijkbaar. En daar staat dan toch dat ik mij uitstekend vermaakt heb met Tool. 37 nummers, 5 albums, 11 uur. Ze moesten eens weten hoe hard het laatste album op repeat stond in mn iTunes. Minstens 111 uur totaal haha. Nouja, tot volgend jaar maar weer ?

Lekker King Gizzard op nummer 1, heerlijke muziek! Jij ook al ontzettend veel nieuwe artiesten ontdekt. Ben nu wel benieuwd hoeveel het bij iTunes zou zijn hahaha :wink:
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.373
10.208
Ik heb dit jaar een magere 27.036 minuten, oftewel bijna 451 uur naar Spotify geluisterd. Vergeleken met vorig jaar valt dat wel tegen, waar ik tegen de 660 uur aan zat.
Meest beluisterde artiesten:
1. Avatar (met 74 uur speeltijd, 93 nummers en 9 albums geluisterd)
2. Rammstein
3. Slipknot
4. Tenacious D (Opvallend, eigenlijk. Had The Teskey Brothers wel verwacht)
5. Sabaton (Sta hier erg van te kijken)
Niet een heel divers lijstje dus, maar wat daar allemaal onder staat is aardig gevarieerd.

Topnummers:
1. Hail The Apocalypse (Avatar)
2. Nero Forte (Slipknot) Deze heb ik sinds de release echt ontzettend vaak gedraaid.
3. Spit It Out (Slipknot)
4. The Eagles Has Landed (Avatar)
5. Tsar Bomba (Avatar)
6. A Statue of a King (Avatar)
7. Get In Line (Avatar)
8. The King Welcomes You To Avatar Country (Avatar)
9. People = Shit (Slipknot)
10. DEUTSCHLAND (Rammstein)
Jullie zien ook wel de dominantie van vooral Avatar in deze lijst. Dat komt door de beginperiode, denk ik dan. Heb ze namelijk in februari achterlijk veel geluisterd, omdat ik ze toen heb ontdekt.

Favoriete podcast is de KINK Festivalpodcast, waar ik zeker vijf minuten naar heb geluisterd. Heb totaal niks met podcasts, maar leuk dat 't ertussen staat.
Ik stond open voor verschillende genres, zie ik (folk metal, modern blues rock, alternatieve metal, rock en power metal staan in de top vijf).
Ik heb naar artiesten uit 31 verschillende landen geluisterd, wat dus wel meevalt.
Teller van nieuw ontdekte artiesten staat op 270 en ik heb me uitstekend vermaakt met Avatar, wat ook blijkt uit alle andere lijstjes.

Ben er ook achtergkomen dat de topartiest en het topnummer van dit decennium vrijwel ieder jaar met elkaar overeenstemt. Alleen 2018 is een uitzondering, waar Safari Song van Greta van Fleet mijn topnummer was en Powerwolf mijn favoriete artiest. De artiest van het gehele decennium is Tenacious D geworden.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Duidelijk een minder muziekjaar gehad. Volgens Spotify 298 nieuwe artiesten ontdekt maar dat kan ik mij niet voorstellen eigenlijk.

Stats van afgelopen jaren:




En van dit jaar:
 

Aaran

Dagopener
8 aug 2017
575
22
Ik heb dit jaar een magere 27.036 minuten, oftewel bijna 451 uur naar Spotify geluisterd. Vergeleken met vorig jaar valt dat wel tegen, waar ik tegen de 660 uur aan zat.
Meest beluisterde artiesten:
1. Avatar (met 74 uur speeltijd, 93 nummers en 9 albums geluisterd)
2. Rammstein
3. Slipknot
4. Tenacious D (Opvallend, eigenlijk. Had The Teskey Brothers wel verwacht)
5. Sabaton (Sta hier erg van te kijken)
Niet een heel divers lijstje dus, maar wat daar allemaal onder staat is aardig gevarieerd.

Topnummers:
1. Hail The Apocalypse (Avatar)
2. Nero Forte (Slipknot) Deze heb ik sinds de release echt ontzettend vaak gedraaid.
3. Spit It Out (Slipknot)
4. The Eagles Has Landed (Avatar)
5. Tsar Bomba (Avatar)
6. A Statue of a King (Avatar)
7. Get In Line (Avatar)
8. The King Welcomes You To Avatar Country (Avatar)
9. People = Shit (Slipknot)
10. DEUTSCHLAND (Rammstein)
Jullie zien ook wel de dominantie van vooral Avatar in deze lijst. Dat komt door de beginperiode, denk ik dan. Heb ze namelijk in februari achterlijk veel geluisterd, omdat ik ze toen heb ontdekt.

Favoriete podcast is de KINK Festivalpodcast, waar ik zeker vijf minuten naar heb geluisterd. Heb totaal niks met podcasts, maar leuk dat ’t ertussen staat.
Ik stond open voor verschillende genres, zie ik (folk metal, modern blues rock, alternatieve metal, rock en power metal staan in de top vijf).
Ik heb naar artiesten uit 31 verschillende landen geluisterd, wat dus wel meevalt.
Teller van nieuw ontdekte artiesten staat op 270 en ik heb me uitstekend vermaakt met Avatar, wat ook blijkt uit alle andere lijstjes.

Ben er ook achtergkomen dat de topartiest en het topnummer van dit decennium vrijwel ieder jaar met elkaar overeenstemt. Alleen 2018 is een uitzondering, waar Safari Song van Greta van Fleet mijn topnummer was en Powerwolf mijn favoriete artiest. De artiest van het gehele decennium is Tenacious D geworden.

Sterk lijstje wel ja, indd wel veel zelfde stijl maar dat is juist leuk toch. Ik heb zelf nog nooit van Avatar gehoord als band. Ga binnenkort dan ook maar is luisteren.
 

Aaran

Dagopener
8 aug 2017
575
22
Duidelijk een minder muziekjaar gehad. Volgens Spotify 298 nieuwe artiesten ontdekt maar dat kan ik mij niet voorstellen eigenlijk.

Stats van afgelopen jaren:




En van dit jaar:

Ook weer een heerlijk lijstje, kan me ook wel vinden in dit lijstje namen idd. Vooral ben ik ook fan van Beach House.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.153
2.915
Topartiesten:
1. James Blake
2. Twenty One Pilots
3. King Gizzard & The Lizard Wizard
4. SWMRS
5. Alice Phoebe Lou

Artiesten uit 42 landen. 484 nieuwe artiesten
65002 minuten in totaal, tevreden met deze score!
 

Aaran

Dagopener
8 aug 2017
575
22
Eigenlijk zou spotify bij Wrapped ook aan aanrader doen qua artiesten die je leuk zou kunnen vinden + Festival(s) die bij jou artiesten/stijl passen.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.373
10.208
wenteldave wrote:
Ik heb dit jaar een magere 27.036 minuten, oftewel bijna 451 uur naar Spotify geluisterd. Vergeleken met vorig jaar valt dat wel tegen, waar ik tegen de 660 uur aan zat.
Meest beluisterde artiesten:
1. Avatar (met 74 uur speeltijd, 93 nummers en 9 albums geluisterd)
2. Rammstein
3. Slipknot
4. Tenacious D (Opvallend, eigenlijk. Had The Teskey Brothers wel verwacht)
5. Sabaton (Sta hier erg van te kijken)
Niet een heel divers lijstje dus, maar wat daar allemaal onder staat is aardig gevarieerd.

Topnummers:
1. Hail The Apocalypse (Avatar)
2. Nero Forte (Slipknot) Deze heb ik sinds de release echt ontzettend vaak gedraaid.
3. Spit It Out (Slipknot)
4. The Eagles Has Landed (Avatar)
5. Tsar Bomba (Avatar)
6. A Statue of a King (Avatar)
7. Get In Line (Avatar)
8. The King Welcomes You To Avatar Country (Avatar)
9. People = Shit (Slipknot)
10. DEUTSCHLAND (Rammstein)
Jullie zien ook wel de dominantie van vooral Avatar in deze lijst. Dat komt door de beginperiode, denk ik dan. Heb ze namelijk in februari achterlijk veel geluisterd, omdat ik ze toen heb ontdekt.

Favoriete podcast is de KINK Festivalpodcast, waar ik zeker vijf minuten naar heb geluisterd. Heb totaal niks met podcasts, maar leuk dat ’t ertussen staat.
Ik stond open voor verschillende genres, zie ik (folk metal, modern blues rock, alternatieve metal, rock en power metal staan in de top vijf).
Ik heb naar artiesten uit 31 verschillende landen geluisterd, wat dus wel meevalt.
Teller van nieuw ontdekte artiesten staat op 270 en ik heb me uitstekend vermaakt met Avatar, wat ook blijkt uit alle andere lijstjes.

Ben er ook achtergkomen dat de topartiest en het topnummer van dit decennium vrijwel ieder jaar met elkaar overeenstemt. Alleen 2018 is een uitzondering, waar Safari Song van Greta van Fleet mijn topnummer was en Powerwolf mijn favoriete artiest. De artiest van het gehele decennium is Tenacious D geworden.

Sterk lijstje wel ja, indd wel veel zelfde stijl maar dat is juist leuk toch. Ik heb zelf nog nooit van Avatar gehoord als band. Ga binnenkort dan ook maar is luisteren.
Laat me vooral weten wat je ervan vindt! Als ik zo naar jouw lijst kijk, denk ik niet dat je het wat vindt, maar laat je vooral verrassen.
Ben het er zeker mee eens dat ze daar een aanrader zouden moeten doen, ja. Echter doen ze dat ook al een beetje met Discover Weekly, maar muziek in het hetzelfde genre wordt aangeboden om te ontdekken.

Zelfde stijl is zeker leuk, maar gelukkig is dit lijstje niet volledig accuraat. Ja, ik luister veel naar rock/metal, maar er staat voor de rest ook genoeg uit andere genres tussen.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.153
2.915
Ben het er zeker mee eens dat ze daar een aanrader zouden moeten doen, ja. Echter doen ze dat ook al een beetje met Discover Weekly, maar muziek in het hetzelfde genre wordt aangeboden om te ontdekken.
Vorig jaar hadden ze volgens mij bij het jaaroverzicht een playlist gemaakt om in 2019 je horizon te verbreden, genaamd 'Tastebreakers'. Toen kreeg ik heel wat Japanse muziek en andere dingen waar ik nooit naar luister, voorgeschoteld. Dat vond ik wel echt een goed idee!
 

Aaran

Dagopener
8 aug 2017
575
22
Aaran wrote:

wenteldave wrote:
Ik heb dit jaar een magere 27.036 minuten, oftewel bijna 451 uur naar Spotify geluisterd. Vergeleken met vorig jaar valt dat wel tegen, waar ik tegen de 660 uur aan zat.
Meest beluisterde artiesten:
1. Avatar (met 74 uur speeltijd, 93 nummers en 9 albums geluisterd)
2. Rammstein
3. Slipknot
4. Tenacious D (Opvallend, eigenlijk. Had The Teskey Brothers wel verwacht)
5. Sabaton (Sta hier erg van te kijken)
Niet een heel divers lijstje dus, maar wat daar allemaal onder staat is aardig gevarieerd.

Topnummers:
1. Hail The Apocalypse (Avatar)
2. Nero Forte (Slipknot) Deze heb ik sinds de release echt ontzettend vaak gedraaid.
3. Spit It Out (Slipknot)
4. The Eagles Has Landed (Avatar)
5. Tsar Bomba (Avatar)
6. A Statue of a King (Avatar)
7. Get In Line (Avatar)
8. The King Welcomes You To Avatar Country (Avatar)
9. People = Shit (Slipknot)
10. DEUTSCHLAND (Rammstein)
Jullie zien ook wel de dominantie van vooral Avatar in deze lijst. Dat komt door de beginperiode, denk ik dan. Heb ze namelijk in februari achterlijk veel geluisterd, omdat ik ze toen heb ontdekt.

Favoriete podcast is de KINK Festivalpodcast, waar ik zeker vijf minuten naar heb geluisterd. Heb totaal niks met podcasts, maar leuk dat ’t ertussen staat.
Ik stond open voor verschillende genres, zie ik (folk metal, modern blues rock, alternatieve metal, rock en power metal staan in de top vijf).
Ik heb naar artiesten uit 31 verschillende landen geluisterd, wat dus wel meevalt.
Teller van nieuw ontdekte artiesten staat op 270 en ik heb me uitstekend vermaakt met Avatar, wat ook blijkt uit alle andere lijstjes.

Ben er ook achtergkomen dat de topartiest en het topnummer van dit decennium vrijwel ieder jaar met elkaar overeenstemt. Alleen 2018 is een uitzondering, waar Safari Song van Greta van Fleet mijn topnummer was en Powerwolf mijn favoriete artiest. De artiest van het gehele decennium is Tenacious D geworden.


Sterk lijstje wel ja, indd wel veel zelfde stijl maar dat is juist leuk toch. Ik heb zelf nog nooit van Avatar gehoord als band. Ga binnenkort dan ook maar is luisteren.

Laat me vooral weten wat je ervan vindt! Als ik zo naar jouw lijst kijk, denk ik niet dat je het wat vindt, maar laat je vooral verrassen.
Ben het er zeker mee eens dat ze daar een aanrader zouden moeten doen, ja. Echter doen ze dat ook al een beetje met Discover Weekly, maar muziek in het hetzelfde genre wordt aangeboden om te ontdekken.

Zelfde stijl is zeker leuk, maar gelukkig is dit lijstje niet volledig accuraat. Ja, ik luister veel naar rock/metal, maar er staat voor de rest ook genoeg uit andere genres tussen.

Hahaha klopt, ik heb net even 3 nummers geluisterd van Avatar, opzich leuk maar voor mij iets te "heftig". Kan Rammstein dan wel erg waarderen die in jou lijstje staat.
 

Aaran

Dagopener
8 aug 2017
575
22
wenteldave wrote:
Ben het er zeker mee eens dat ze daar een aanrader zouden moeten doen, ja. Echter doen ze dat ook al een beetje met Discover Weekly, maar muziek in het hetzelfde genre wordt aangeboden om te ontdekken.

Vorig jaar hadden ze volgens mij bij het jaaroverzicht een playlist gemaakt om in 2019 je horizon te verbreden, genaamd ‘Tastebreakers’. Toen kreeg ik heel wat Japanse muziek en andere dingen waar ik nooit naar luister, voorgeschoteld. Dat vond ik wel echt een goed idee!

Klopt hahaha, heb die opgeslagen toen. Kwam bij ook hele rare K-pop muziek etc. Vond het niks maar zaten wel 4/5 nummers in die ik wel leuk vond.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken