Scootmobielen worden geweerd van Pinkpop?

marjo le comte

Playlistbediener
5 mrt 2016
10
0
Mijn ervaring is dat ik wordt geweerd van festivalterreinen met mijn scootmobiel waar ik al 16 jaar van afhankelijk ben door m'n reuma....ik kan echter niet zonder en ik heb een kaart voor 12 juni voor Pinkpop omdat ik dit jaar 65 wordt en sinds m'n 13e Beatlefan ben...dus hoe los ik dit op? Heeft iemand ervaring hiermee?
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Van de Pinkpop site: Opgelet! Scootmobielen worden niet toegelaten op het terrein omwille van veiligheidsredenen. Er is wel de mogelijkheid om je scootmobiel te parkeren aan de ingang en een manuele rolstoel ter beschikking te krijgen. Vraag dit aan via dit formulier.

Lijkt me de beste oplossing.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Welkom @marjolecomte :) , het is helaas zoals Shaverion aangeeft :(
het is terug te lezen via:
http://www.pinkpop.nl/2016/nl/festival-informatie/festivalterrein/
Heb je een handicap en wens je gebruik te maken van bepaalde faciliteiten, vul dan onderstaand formulier in en stuur je doktersverklaring door naar [email protected]. Intro zal discreet met deze informatie omgaan en enkel gebruiken voor de planning van het evenement. Voor vragen over dit formulier of de faciliteiten, mail naar [email protected].
Hiervoor is een formulier beschikbaar voor allerlei handicaps, zelfs slecht ter been, maar ook tijdelijke beperkingen voor de meelezers die terugkomen van een ongelukkige skivakantie bijvoorbeeld. Een van de laatste vragen op het formulier betreft het niet togestaan zijn van scootmobiel en de mogelijkheid rolstoel te lenen. Het is ook toegegaan mits aangegeven met 1 begeleider op de rolstoelplatformen (dus neem gezellig iemand mee die je kan en wil rondduwen, ook leuk gezelschap en er zijn nog dagkaarten voor 12 juni)..
Hier is een link naar het betreffende formulier:
Aanvraagformulier Pinkpop 2016
 

marjo le comte

Playlistbediener
5 mrt 2016
10
0
Ik kan helaas die kosten niet betalen om nog iemand mee te nemen en kan daarom geen duwrolstoel gebruiken. Het formulier heb ik reeds gevonden, zal het de komende week aan mijn huisarts voorleggen, maar daar zullen ook weer kosten aan verbonden zijn als het niet lukt krijg ik het geld van mijn kaartje dan terug?

....ik vind al die regeltjes wel discrminerend naar zieke mensen toe! Terwijl er niet duidelijk een reden wordt gegeven waarom het niet zou mogen. Ik ben zeer bedreven met m'n scootmobiel en ga naar veel evenementen, zelfs in het theater en heb nog nooit ongelukken veroorzaakt.
 

marjo le comte

Playlistbediener
5 mrt 2016
10
0
Wat zijn dat voor rolstoelen die worden uitgeleend en is daar eventueel een duwer bij ,ben reumatisch!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Wat zijn dat voor rolstoelen die worden uitgeleend en is daar eventueel een duwer bij ,ben reumatisch!
Wij kunnen u hier bij Festileaks niet verder helpen dan dit @marjolecomte .
Voor specifieke vragen over Pinkpop en de faciliteiten, mail naar [email protected] of ga naar http://www.pinkpop.nl/2016/nl/festival-informatie/contact/
 

Bart Huisman

Playlistbediener
25 mei 2014
15
1
Misschien iemand zoeken die het zelf leuk vind om mee te gaan en dus zelf zijn kaartje betaald... Ik snap wel dat ze grenzen stellen aan de manieren waarop je het festival mag betreden, ze gaan natuurlijk geen praktijk examen bij de ingang houden, daarom dat ze ook een alternatief aanbieden, denk toch dat ze er dan vanuit gaan dat je niet alleen komt en je gezelschap je wel wil duwen...
Bart
 

marjo le comte

Playlistbediener
5 mrt 2016
10
0
@ Bart Huisman.....Info over mensen met een scootmobiel of rolstoel zijn eenvoudig na te vragen bij Welzorg in Kerkrade. Zij geven ook geen scootmobiel mee zonder rijvaardigheidsbewijs! Iemand die via de WMO er een aanvraagt, krijgt ook alleen een scootmobiel na een keuring van de GGD

behalve mensen die er zelf een aanschaffen, of er soms een lenen ......dat is een ander verhaal.
 

elo

Subheadliner
3 dec 2013
4.957
3.623
Het gaat ook niet over de rijvaardighheid van de bestuurder. Het is gewoon enorm lastig om op dat immense terrein wat enorm druk is je te manoevreren tussen de mensenmassa's. Als je een duwrolstoel hebt met een vriend/vriendin die wil duwen kun je op het rolstoelplatform plaatsnemen en hoef je niet de hele dag heen en weer tussen allerlei dingen. Dit lijkt me de handigste oplossing, als je alleen gaat lijkt het me een moeilijke kwestie te worden.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Het gaat ook niet over de rijvaardighheid van de bestuurder. Het is gewoon enorm lastig om op dat immense terrein wat enorm druk is je te manoevreren tussen de mensenmassa’s. Als je een duwrolstoel hebt met een vriend/vriendin die wil duwen kun je op het rolstoelplatform plaatsnemen en hoef je niet de hele dag heen en weer tussen allerlei dingen. Dit lijkt me de handigste oplossing, als je alleen gaat lijkt het me een moeilijke kwestie te worden.
Klopt...
Terrein is over het algemeen goed begaanbaar voor rolstoelers. Zie (volgens mij) elk jaar wel mensen terug die richting de rolstoelplatformen gaan.
Enkel bij 3FM-stage lijkt het me lastig rondduwen, zeker als het bij of na regen drassige ondergrond wordt.
Het gaat in het geval van scootmobiel ook niet over wel of niet kunnen manoeuvreren en besturen. Zoals eloelo ook aangeeft.
Het is een duidelijk veiligheids maatregel, net zo zeer dat kinderwagens ook niet zijn toegestaan. Maar wat exact de benodigde maatregelen en mogelijkheden zijn dien je toch echt contant op te nemen met intro-events of Pinkpop zelf.
Als ik jou was Marjo, vraag eens na in je omgeving of iemand mee wilt, zoals Bart ook voorstelde. Er is vast wel één iemand te vinden die die dag een kaart wilt kopen (of misschien zelfs al heeft) en met jou een concert van Lionel Richie en Paul McCartney te zien. Ik stel voor geef die persoon lekker een paar pinten die dag en zet hem of haar savonds thuis af. Ik zou zeker het formulier in overweging nemen in te vullen, het is toegankelijk op het terrein, maar met hulp van intro-events is het alleen maar makkelijker. Dat begint al bij mogelijkheden voor parkeren en de entree via de daarvoor bestemde mindervalideningang.
 

marjo le comte

Playlistbediener
5 mrt 2016
10
0
Ik ben het gewoon niet gewend om van iemand anders afhankelijk te zijn, dat is en kwestie van vertrouwen. Een manuele rolstoel is juist gevaarlijk omdat je er niet mee weg komt als er iets gebeurt, Ik kom maar voor 2 optredens...ligt er aan wanneer die op de dag plaatsvinden.... ik hoef ook niet over het terrein als er een toillet in de buurt is. Ik heb de organisatie gemaild maar nog niets gehoord, ik wil op dit forum alleen van festivalgangers horen hoe men daar met chronisch zieken omgaan, ik ga voor m'n plezier voor de laatste keer in m'n leven....en niet om in angst in een karretje te zitten en afhankelijk te zijn van iemand die ik niet ken. Ik red me al 20 jaar alleen met m'n ziekte en m'n dieren en iedereen kent mij in Maastricht en laat mij m'n gang gaan. Heb nog nooit iemand in onveiligheid gebracht. Jan heb ik vorig jaar nog bij het Wintercircus gezien waar ik altijd foto's maak voor de artiesten....in m'n scootmobiel!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
(...) ik wil op dit forum alleen van festivalgangers horen hoe men daar met chronisch zieken omgaan (...)

Ik geloof niet dat dat een probleem is.
Hoewel er bijna 70.000 mensen op het terrein zijn. Is niemand te beroerd om even aan de kant te gaan voor 'chronisch zieken'... Dus net als in Maastricht laat op Megaland ook wel iedereen je je gang gaan hoor.
 

JD

Nieuw lid
7 mrt 2016
1
0
Ik heb vorig jaar in de tent achter het gehandicapte"podium" gestaan. Hier werden zeker tot 4 mensen met down syndroom en een elektrische scootmobiel omhoog gereden. Ze waren wel onder begeleiding van een zorg groep. Hoe dan ook, ze waren er met elektrische "voertuigen". Moet u dus ook wel lukken met de juiste verklaring lijkt me zo.
 

elo

Subheadliner
3 dec 2013
4.957
3.623
Ik heb vorig jaar in de tent achter het gehandicapte”podium” gestaan. Hier werden zeker tot 4 mensen met down syndroom en een elektrische scootmobiel omhoog gereden. Ze waren wel onder begeleiding van een zorg groep. Hoe dan ook, ze waren er met elektrische “voertuigen”. Moet u dus ook wel lukken met de juiste verklaring lijkt me zo.
@marjolecomte

Dat zijn zorggroepen die inderdaad met de mensen die begeleid wonen naar Pinkpop gaan, veelal vanuit de omgeving Landgraaf. Er zit tevens een verschil in een verstandelijke beperking en een lichamelijke beperking. De verstandelijk beperkte mensen kunnen onder geen mogelijkheid zonder begeleiders over het festvalterrein. Als je zoals bovenstaand, een chronische aandoening zoals reuma hebt, is het dus wel mogelijk om zonder begeleiding je te kunnen verplaatsen via de elektrische rolstoel of scootmobiel. Echter ga je het terrein toegankelijk maken voor elektrische voortuigen zonder begeleider, is er geen vast grens meer. Je zal dan elke scootmobiel-gebruiker moeten toelaten op het terrein en dit zal voor de nodige irritatie van beide kanten gaan zorgen.

Van het afhankelijk zijn van een ''vreemde'' kan volgensmij geen sprake zijn, want het is niet zo dat Pinkpop mensen heeft klaar staan om de manuele rolstoel de hele dag te duwen over het terrein, neem ik aan. De opties zal Pinkpop U nog wel uitleggen, maar de beste optie -als ik die mag noemen- blijft dus toch gewoon: zoek iemand die ook graag Lionel Richie en Paul McCartney wil zien, en laat deze U dan met een manuele rolstoel tot het rolstoelpodium bij de Mainstage duwen, en dan kunt U daar van 19.00-00.00 blijven zitten, er is daar ook een toilet aanwezig namelijk. Tussen 19 en 00.00 spelen Lionel en Paul hun sets hoogstwaarschijnlijk.
 

marjo le comte

Playlistbediener
5 mrt 2016
10
0
@ Van het afhankelijk zijn van een ”vreemde” kan volgensmij geen sprake zijn, want het is niet zo dat Pinkpop mensen heeft klaar staan om de manuele rolstoel de hele dag te duwen over het terrein, neem ik aan. De opties zal Pinkpop U nog wel uitleggen, maar de beste optie -als ik die mag noemen- blijft dus toch gewoon: zoek iemand die ook graag Lionel Richie en Paul McCartney wil zien, en laat deze U dan met een manuele rolstoel tot het rolstoelpodium bij de Mainstage duwen, en dan kunt U daar van 19.00-00.00 blijven zitten, er is daar ook een toilet aanwezig namelijk. Tussen 19 en 00.00 spelen Lionel en Paul hun sets hoogstwaarschijnlijk.

Je bent wel afhankelijk van iemand, ook als ik iemand moet vragen om mee te gaan...die ken ik ook niet. Er zijn maar weinig mensen die het aanspreekt om tussen zieken en gehandicapten te zitten en dan ook nog je eigen kaartje te moeten betalen. Als jij iemand weet dan hoor ik dat graag!

Bovendien zijn de rolstoelen die daar worden uitgegeven niet geschikt om er met reuma lang in te zitten, mijn eigen stoel is aangepast en bekleed en verstelbaar. Als ik in zo'n stoel ga zitten en ik krijg kramp dan ben ik de pineut.....

Ik heb hen gevraagd wat voor rolstoelen ze hebben en of ik een geschikte bij Welzorg zou kunnen huren met een verstelbare stoel die ik met een eigen hoes kan bekleden.
 

marjo le comte

Playlistbediener
5 mrt 2016
10
0
@ Echter ga je het terrein toegankelijk maken voor elektrische voortuigen zonder begeleider, is er geen vast grens meer. Je zal dan elke scootmobiel-gebruiker moeten toelaten op het terrein en dit zal voor de nodige irritatie van beide kanten gaan zorgen.

Nattuurlijk moet je niet elke scootmobiel op het festival terrein toelaten, alleen scootmobielen die via de WMO zijn uitgegeven omwille van beperkingen en chronisch ziek zijn.
Daar kan je ook navraag na doen! Welzorg heeft z'n verstiging in Kerkrade!

Iedereen kan tegenwoordig een scootmobiel kopen of huren of lenen...iedereen mag er mee rijden!
Het is ook een super handig vervoermiddel!
 

marjo le comte

Playlistbediener
5 mrt 2016
10
0
Ok alle documenten verzonden naar Katrien en een vervangende rolstoel geregeld...nu nog een vraag voor mijn vervoer naar Landgraaf. Hoe laat begint het op zondag 12 juni en hoe laat is het festival afgelopen in de avond. Dit moet ik doorgeven aan de rolstoeltaxi....die mij vervoert van Maastricht naar Landgraaf. IK kan namelijk nergens tijden vinden op de site van Pinkpop...maar mijn ogen worden ook oud....
 

elo

Subheadliner
3 dec 2013
4.957
3.623
Op het ticket staan de tijden. Het tijdschema van het programma zelf is nog niet bekend. Maar als je het hele programma wilt meemaken van de Zondag, dat begint om 13:30. De poorten gaan om 11:00 open. Paul McCartney zal tot ca. 00.00 spelen, en dan met de stroom mee naar buiten gaan zou ik toch rond 00:15/00:30 rekenen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken