DK Roskilde 2022

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
  • On fire
  • Geweldig
Waarderingen: mattman en Timmetje

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.398
3.360
Zal vast nog genoeg moois bijkomen, en zijn bijna allemaal mooie namen die door mogen komen naar RW. Maar verder toch erg matig als eerste drop. Geen The Strokes of Kendrick vooralsnog bekend. HAIM zó hoog op de poster is ook wat overdreven.
Niks om jaloers op te zijn als RW zijnde, zeker aangezien er genoeg van deze namen ook op RW zullen spelen.
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.329
Zal vast nog genoeg moois bijkomen, en zijn bijna allemaal mooie namen die door mogen komen naar RW. Maar verder toch erg matig als eerste drop. Geen The Strokes of Kendrick vooralsnog bekend. HAIM zó hoog op de poster is ook wat overdreven.
Niks om jaloers op te zijn als RW zijnde, zeker aangezien er genoeg van deze namen ook op RW zullen spelen.
Daar waar zowat alle festivals beginnen met de grootste namen en dan 'afbouwen', deelt Roskilde bijna nooit hun allergrootste namen in de eerste drop. Eigenlijk wel fijn om bij elke drop een handvol grote, een handvol middelgrote en een handvol kleine namen te (kunnen) delen, maar die luxe hebben veel festivals eigenlijk niet.

Los daarvan zijn Dua Lipa en Tyler The Creator wel heel mooie, eigentijdse headliners.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.398
3.360
Daar waar zowat alle festivals beginnen met de grootste namen en dan 'afbouwen', deelt Roskilde bijna nooit hun allergrootste namen in de eerste drop. Eigenlijk wel fijn om bij elke drop een handvol grote, een handvol middelgrote en een handvol kleine namen te (kunnen) delen, maar die luxe hebben veel festivals eigenlijk niet.

Los daarvan zijn Dua Lipa en Tyler The Creator wel heel mooie, eigentijdse headliners.
Roskilde zal zeker een mooie line up samenstellen. Zal het nooit verkiezen boven die van RW, geldt eigenlijk voor elk jaar, maar er staan zeker parels tussen, ook nu weer. En 'fijn' is deze manier van bekendmaken in mijn ogen alleen voor mensen die niét naar Roskilde gaan tot nu toe, op deze manier weten wij al wat kleinere namen die wellicht op RW zullen spelen.
 

Marinkaasje

Nieuw lid
22 feb 2022
1
0
Zonet hebben ze een lijst met namen gedropt.

Een artiest voor de Orange Stage (eentje die vaak op het punt staat om door te breken):
DREW SYCAMORE
Zelf zit ik hier in DK en Drew Sycamore is (naast Jonas Odbjerg en Tobias Rahim met de single Stor Mand) continue op de radio te horen.

En kleinere opkomende artiesten:
36 • AFSKUM • AYSAY • BARBRO • BBYBITES • BLIKFANG • BRIMHEIM • COBRAH • DAYYANI • DEBBIE SINGS • DOPHA • IVAN$ITO • JJ PAULO • ODZ • PRISMA • REVEAL PARTY • RIGMOR • SHOOTER GANG • VOLA
Ken ik zelf niet, maar ben benieuwd.

Overmorgen komen er nog 92 namen en de day-by-day poster.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.072
10.220
Zonet hebben ze een lijst met namen gedropt.

Een artiest voor de Orange Stage (eentje die vaak op het punt staat om door te breken):

Zelf zit ik hier in DK en Drew Sycamore is (naast Jonas Odbjerg en Tobias Rahim met de single Stor Mand) continue op de radio te horen.

En kleinere opkomende artiesten:

Ken ik zelf niet, maar ben benieuwd.

Overmorgen komen er nog 92 namen en de day-by-day poster.
Ik ken er maar eentje van en dat is Vola. Tegelijk ook een echt hele goede band! Moeilijk te omschrijven maar zit in de progressieve, sludgy rock hoek met melodie. Het luisteren waard!
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.112
5.389
Toch gedacht dat zij minstens nog Lorde gingen boven toveren. In de breedte altijd prima, maar ik had precies meer verwacht.
Ze hebben in elk geval, met de nodige centen waarschijnlijk, The Smile toch kunnen overtuigen. Hebben ze bij RW zich toch maar laten doen, had geweldig kunnen zijn in de Barn. Boodschap voor de toekomst, nooit meer zo snel uitverkopen...
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.355
1.872
Toch gedacht dat zij minstens nog Lorde gingen boven toveren. In de breedte altijd prima, maar ik had precies meer verwacht.
Ze hebben in elk geval, met de nodige centen waarschijnlijk, The Smile toch kunnen overtuigen. Hebben ze bij RW zich toch maar laten doen, had geweldig kunnen zijn in de Barn. Boodschap voor de toekomst, nooit meer zo snel uitverkopen...
Zo is het altijd met Werchter, had die indruk in 2017 ook. Roskilde heeft wel al 'grotere' line ups gehad, RW ook natuurlijk, ze missen toch een aantal type namen van deze affiche.
De festivalzomer beloofde veel maar ik blijf over het algemeen op men honger zitten. Alles zit te verspreid.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.112
5.389
Zo is het altijd met Werchter, had die indruk in 2017 ook. Roskilde heeft wel al 'grotere' line ups gehad, RW ook natuurlijk, ze missen toch een aantal type namen van deze affiche.
De festivalzomer beloofde veel maar ik blijf over het algemeen op men honger zitten. Alles zit te verspreid.
Goede samenvatting.
2017 was in elk geval enorm gelijkaardig. De top van de Barn was behalve op donderdag echt onvoldoende.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.367
10.202
Roskilde komt denk ik ook met nieuwe namen. GGGOLDDD maakt zojuist bekend dat ze op 1 juli op het festival zullen staan.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken