Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.398
2.825
Ik ga het gewoon zeggen: ik vind dit een bedroevende line-up. Rock Werchter zal vast erg leuk zijn voor de mensen met een bredere muzieksmaak dan ik (indie, pop, rap is gewoon goed vertegenwoordigd en er staat ook wel wat rock/metal die me dan weer precies niet weet te boeien), maar als je naar Rock Werchter kwam in het verleden voor namen als Rammstein, Metallica, Kings of Leon, Muse, Radiohead, The War On Drugs, Airbourne, Triggerfinger etc. dan is dit wel heel erg karig. Een Iggy Pop kan ik echt niet uitstaan bijvoorbeeld. En dat meest recente album van Arctic Monkeys heeft ook niks meer te maken met rock.

Als ik zou gaan zou mijn programma iets worden als dit:

Donderdag
Sam Fender

Vrijdag
The Hu - Tamino - The Black Keys - Editors - Wardruna

Zaterdag
Interpol - Paolo Nutini - Sigur Ros - Muse

Zondag
Amenra - Puscifer - QOTSA - Arctic Monkeys (en maar hopen dat ze dat nieuwe album thuislaten)

Op mijn must see lijst staat dan eigenlijk Interpol, Sigur Ros en Muse. Dat is voor mij dus nog wel een leuk dagje maar om er 127 euro voor af te tikken nog exclusief alle verdere onkosten...

Het meest positieve van de line-up is dat Porcupine Tree niet is aangekondigd. De Graspop-zondag heeft dus nog vrij spel.
 

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Hoge spots voor Peppers (herhaling) en Liam is natuurlijk wel zwak. Combi van Spoon - Tamino - Ben Howard - Editors in de Barn is weer belachelijk sterk.
RHCP is ondanks de herhaling nog steeds gewoon een grote headliner die veel mensen trekt (en ze hebben een nieuw album, ik denk niet dat de fans deze keer maar thuis gaan blijven). Liam is overal waar hij staat gewoon minstens sub toch? Lijkt mij een heel logisch duo bovenaan een dag. En die Barn is inderdaad super.
 

pigital

Dagopener
15 okt 2018
707
629
RHCP is ondanks de herhaling nog steeds gewoon een grote headliner die veel mensen trekt (en ze hebben een nieuw album, ik denk niet dat de fans deze keer maar thuis gaan blijven). Liam is overal waar hij staat gewoon minstens sub toch? Lijkt mij een heel logisch duo bovenaan een dag. En die Barn is inderdaad super.
RHCP had vorig jaar nog The Killers mee om de dag te trekken, dat effect zie ik Liam niet direct hebben (zie verkoop Hear Hear). Mag nog iets leuks bij, maar is denk ik te hoog gegrepen :) uiteindelijk wel goed duo, maar vind nu niet dat die even hoog staan dan bvb Lil Nas X - QOTSA - AM die toch alle 3 headliner materiaal zijn.
 

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
RHCP had vorig jaar nog The Killers mee om de dag te trekken, dat effect zie ik Liam niet direct hebben (zie verkoop Hear Hear). Mag nog iets leuks bij, maar is denk ik te hoog gegrepen :) uiteindelijk wel goed duo, maar vind nu niet dat die even hoog staan dan bvb Lil Nas X - QOTSA - AM die toch alle 3 headliner materiaal zijn.
Mensen naar een nieuw festival trekken is denk ik toch moeilijker dan mensen overhalen om maar weer naar good old Rock Werchter te komen. Ik denk dat de combo Werchter + RHCP + Liam (+ Editors) voor veel mensen wel een stuk beter uitziet dan Hear Hear + Liam (+ Editors).
 
  • Leuk
Waarderingen: Breinaard

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.650
1.147
RHCP had vorig jaar nog The Killers mee om de dag te trekken, dat effect zie ik Liam niet direct hebben (zie verkoop Hear Hear). Mag nog iets leuks bij, maar is denk ik te hoog gegrepen :) uiteindelijk wel goed duo, maar vind nu niet dat die even hoog staan dan bvb Lil Nas X - QOTSA - AM die toch alle 3 headliner materiaal zijn.
Oké The Killers > dan Liam.
Maar Royal Blood > The Black Keys of Polo G > Editors...
(en bedoel niet groter als bekend maar eigenlijk eerder als gaan ze meer volk lokken).

+ wie weet wat komt er nog bij, misschien word die Main Stage gewoon nog

The Haunted Youth
The Interrupters
Rise Against
dEUS
The Black Keys
Liam Gallagher
Red Hot Chili Peppers
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Oké The Killers > dan Liam.
Maar Royal Blood > The Black Keys of Polo G > Editors...
(en bedoel niet groter als bekend maar eigenlijk eerder als gaan ze meer volk lokken).

+ wie weet wat komt er nog bij, misschien word die Main Stage gewoon nog

The Haunted Youth
The Interrupters
Rise Against
dEUS
The Black Keys
Liam Gallagher
Red Hot Chili Peppers
Royal Blood lijkt me alleszins (vele) malen groter dan TBK
 

elo

Subheadliner
3 dec 2013
4.957
3.623
The haunted youth.
En dan heb ik het niet over de muziek want dat is top. Maar is een dingetje van mijn verleden en zal ik dus mensen tegenkomen waar ik niet echt zin in heb om deze te zien....
Klinkt klote man. Hele fijne band inderdaad verder
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken