Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Hier zal er wellicht ook wel weer een naam uitkomen die ergens zal spelen (zie ILA, IBE en dergelijke)
'Nieuwe' lichting šŸ™„.
Dit zijn gewoon veelal al (semi)-bekende bands. Jammer dat dit zo een belangrijke wedstijd is voor velen hun carriĆØre want de manier waarop de nieuwe lichting gekozen wordt is waardeloos.
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Ik vind het vooral niet origineel en niet verrassend. Twee jaar achter elkaar een zelfde headliner is dat ooit eerder geweest?

Maarā€¦ben zelf een peppers dan dus in dat opzicht klaag ik niet haha!
+ Kings of Leon, Editors, Muse, Florence.
 

ouweknar

Campingartiest
19 okt 2018
59
37
Gokje : Guns N' Roses op donderdag en Florence + The Machine op vrijdag als de 2 ontbrekende headliners. GNR heeft dacht ik nog nooit op RW gestaan, wel op TW Classic 2017 en een apart concert in 1993.
 
  • Verdrietig
Waarderingen: simonbolivar

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.157
4.281
+ Kings of Leon, Editors, Muse, Florence.
Muse en Florence waren dan nog het ene jaar sub en het jaar daarna headliner, toch?

Herhaling heeft er bij RW altijd wel ingezeten: 1975, 1976 en 1977 stond Kayak er. Jan Akkerman in ā€˜76 en ā€˜77.
 

musicislife

Randprogramma
15 dec 2022
136
124
Nummers als Tought Contagion, Madness en Behold, the glove godbetert spelen, en dingen als Citizen Erased, Blackout en Butterflies and Hurricanes in de koffer laten. Fucking fucked is het.
Afgelopen juni voor hen naar Firenze Rocks gegaan. Daar hebben ze wel Citizen Erased gespeeld (fantastisch nummer is dat) met volgens mij dezelfde productie. Dus ik ben nog niet zeker of ze telkens dezelfde setlist gaan gebruiken in de huidige tour.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.404
3.370
Met de setlist die ze gisteren speelden heb je gewoon echt een heel erg lekkere show.
Gewoon hopen dat ze 3, minimaal 2 nummers van Citizen Erased(!!), Stockholm Syndrome, New Born, Bliss en Map of the Problematique spelen. Die zijn de afgelopen 4 shows allemaal minimaal 1 keer voorbij gekomen.
 

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.065
1.355
Volgend week zal dan inderdaad misschien een pakketje Belgische bands zijn. Ik hoop op dEUS, The Haunted Youth, Warhaus, Black Box Revelation, Brutus
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.396
1.900
Muse en Florence waren dan nog het ene jaar sub en het jaar daarna headliner, toch?

Herhaling heeft er bij RW altijd wel ingezeten: 1975, 1976 en 1977 stond Kayak er. Jan Akkerman in ā€˜76 en ā€˜77.
Editors 2012-2013 en vervolgens KOL 2013-2014. Vervolgens Florence in 2015-2016 van sub onder FNM naar head boven Macklemore, toch ook 2 hoge prominente plaatsen op de line up gepakt he.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.155
5.459
Volgend week zal dan inderdaad misschien een pakketje Belgische bands zijn. Ik hoop op dEUS, The Haunted Youth, Warhaus, Black Box Revelation, Brutus
Dat hebben ze totnu eenmaal is gedaan, is geen garantie dat het terug zo zal zijn.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Volgend week zal dan inderdaad misschien een pakketje Belgische bands zijn. Ik hoop op dEUS, The Haunted Youth, Warhaus, Black Box Revelation, Brutus
De vorige keer dat ze zoiets deden was middenin een periode waar er wekelijks een klein pakketje viel. Denk niet dat ze moeten afkomen met een puur Belgische lading na anderhalve maand stilte en met nog een pak aan te kondigen namen.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.460
2.943
De vorige keer dat ze zoiets deden was middenin een periode waar er wekelijks een klein pakketje viel. Denk niet dat ze moeten afkomen met een puur Belgische lading na anderhalve maand stilte en met nog een pak aan te kondigen namen.
Ze gaven Fred Again zelfs een eigen aankondiging en dit gebeurde ook met Rosalia, Christine and the Queens en Oscar and the Wolf. De laatstgenoemde zelfs na een maand rust.
Dit sluit allemaal niet uit dat Rock Werchter een pakketje loost met wat Belgische namen na maanden van stilte.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.396
1.900
Ze gaven Fred Again zelfs een eigen aankondiging en dit gebeurde ook met Rosalia, Christine and the Queens en Oscar and the Wolf. De laatstgenoemde zelfs na een maand rust.
Dit sluit allemaal niet uit dat Rock Werchter een pakketje loost met wat Belgische namen na maanden van stilte.
Ja maar dat zijn wel de subs en de Barn heads die apart gegeven werden. Nu niets staat je statement in de weg he. Deze week nog een klein gewoon pakketje. Volgende week kan je met dEUS en Angele bijvoorbeeld een sterk klein belgisch pakket maken.
In 2018 kregen we Triggerfinger, Arsenal, Angele, Romeo Elvis, Equal Idiots, Todiefor en Blackwave als pakket.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken