Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.325
Ik vind dat nog hoog, ik richt me echt op het feit: wacht maar tot je de rest ziet…
Heb maar een heeeel klein wishlistje en maar 1 grotere naam. En allen super realistisch en in de buurt en alles. Als dit al wishful thinking namen zijn, dan weet ik het ook niet meer.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
is dat ook niet soort marketing?
Um. Mja. Dan voelt dat toch scheef omdat je gewoonweg ziet dat het niet zo is. Misschien hechten anderen daar minder belang aan, maar ik stoor me daar wel dat ze zich verkopen als een jong, fris festival terwijl hun headliners precies al tien jaar uit dezelfde doos komen.

Wat iemand hierboven al zei klopt ook ergens wel. Als dan acts eruit vallen, dan blijven ze precies ook steken op net die acts. Een soort paniekerige reactie en dan toch maar op safe RHCP bv. boeken. Idk.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Ook nog aanvullen dat voor veel mensen die muziek niet zo intensief volgen, en die 70% van het Werchter publiek uitmaken, dit wel de vinger aan de pols is.
Beste voorbeeld was MGMT in een kwalitatief sterk jaar als 2018, volle tent die na Kids leegstroomde, terwijl die laatste plaat echt goed was.

Wij zijn hier gewoon te hard mee bezig en ons ding is voor velen niet op RW te vinden, wat geen schande is.
Klopt hoor. Maar vind ook dat je als festival niet moet verzakken tot een soort muzikale verloedering, kijk naar hoe DTRH is afgedaald. Publiek lijkt me tegenwoordig totaal anders dan in hun beginjaren. Rock Werchter kweekt door het boeken van en opnieuw boeken van wel een bepaald soort muzikaal lui publiek. En dat is jammer.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.112
5.389
Klopt hoor. Maar vind ook dat je als festival niet moet verzakken tot een soort muzikale verloedering, kijk naar hoe DTRH is afgedaald. Publiek lijkt me tegenwoordig totaal anders dan in hun beginjaren. Rock Werchter kweekt door het boeken van en opnieuw boeken van wel een bepaald soort muzikaal lui publiek. En dat is jammer.
Beetje te vergelijken met Stubru hè. Die gingen ook vernieuwen. Kreeg je plots Michele Cuvelier die in de ochtend scherpe alternatieve dingen aan het spelen was, kreeg ze hun bak vol van de massa, geruisloos terug een zender zonder muzikale smoel geworden. Zeker in prime time. Ik vind dat zonde.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.355
1.872
Beetje te vergelijken met Stubru hè. Die gingen ook vernieuwen. Kreeg je plots Michele Cuvelier die in de ochtend scherpe alternatieve dingen aan het spelen was, kreeg ze hun bak vol van de massa, geruisloos terug een zender zonder muzikale smoel geworden. Zeker in prime time. Ik vind dat zonde.
StuBru verloochent zichzelf al langer dan dat Werchter dat doet.
Alle radiozenders tegenwoordig zijn enorm mediocre. Over de hele programmatie zelfs niks dat nog enige diepgang zoekt.
 
  • Leuk
Waarderingen: koolket

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Ik ben heel benieuwd. Naar de reacties hier dan.

Ik verwacht zeker the black Keys, Paolo nutini, mgk, the script, Froukje, Tamino, haunted Youth, the Hu, the 1975 en Bombay bicycle club ertussen
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.112
5.389
Heb maar een heeeel klein wishlistje en maar 1 grotere naam. En allen super realistisch en in de buurt en alles. Als dit al wishful thinking namen zijn, dan weet ik het ook niet meer.
Ik denk dat als Sigur Ros er had bijgeweest, dit toch ook wel als mooie Barn naam kon genoemd worden.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Beetje te vergelijken met Stubru hè. Die gingen ook vernieuwen. Kreeg je plots Michele Cuvelier die in de ochtend scherpe alternatieve dingen aan het spelen was, kreeg ze hun bak vol van de massa, geruisloos terug een zender zonder muzikale smoel geworden. Zeker in prime time. Ik vind dat zonde.
Exact. Om dan na een tijd dat compleet over boord te gooien en al de andere radio meuk te draaien als anders. Mja. Jammer. Wat doet ze dan in dat ochtenduur met haar smaak als je 't verandert..
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.355
1.872
Exact. Om dan na een tijd dat compleet over boord te gooien en al de andere radio meuk te draaien als anders. Mja. Jammer. Wat doet ze dan in dat ochtenduur met haar smaak als je 't verandert..
Afvoeren en vervangen door Fien Germijns en de zanger van Equal Idiots.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.325
StuBru verloochent zichzelf al langer dan dat Werchter dat doet.
Alle radiozenders tegenwoordig zijn enorm mediocre. Over de hele programmatie zelfs niks dat nog enige diepgang zoekt.
Nog altijd een StuBru fan hier. Zij het met momenten.Vuurland is nog altijd het beste radioprogramma op de ether. En Radio Belgica tijdens de Covid periodes zonder festival was geniaal. Ook fan hoe ze van hun Tijdloze een klein merkje en volwaardig kanaal aan het maken zijn.

Daarnaast is Catch Of The Day >>>> die Hotshot van vroeger
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.112
5.389
Nog altijd een StuBru fan hier. Zij het met momenten.Vuurland is nog altijd het beste radioprogramma op de ether. En Radio Belgica tijdens de Covid periodes zonder festival was geniaal. Ook fan hoe ze van hun Tijdloze een klein merkje en volwaardig kanaal aan het maken zijn.

Daarnaast is Catch Of The Day >>>> die Hotshot van vroeger
Had het vooral over de prime time.
 
  • Leuk
Waarderingen: Everyknight en mattman

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.325
  • Geweldig
  • On fire
Waarderingen: elo en Timmetje

Gebruikers die dit onderwerp bekijken