Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Hoe zit het met de festivalshows van Muse, staat Royal Blood daar ook of zijn dat enkel hun indoor concerten?
Voorlopig is er slechts 1 festival waar ze beiden staan. "Bernexpo Areal Openair" in Bern, Zwitserland
Correctie: dit is volgens mij niet eens een festival maar ook gewoon een van de losse shows van Muse.

Dus voorlopig staat Royal Blood op geen enkel festival waar Muse is aangekondigd. En zelf zijn ze aangekondigd voor TRNSMT, waar Muse ook niet staat.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.764
8.324
Hoe zit het met de festivalshows van Muse, staat Royal Blood daar ook of zijn dat enkel hun indoor concerten?
Goeie. Royal Blood staat op geen enkel van de festivals waar Muse staat. Niet op Rock for People, niet op Northside, niet op Hurricane en Southside.
 

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
En dat ziet er me niet direct een festival uit, meer zoiets als Malieveld. Kan me vergissen.
Ja klopt.

Die festivalshows staan er gewoon los van dus. En nogmaals, in 2019 was Werchter echt de enige festivalshow die ze deden, middenin de tour (Goffert was een paar dagen ervoor), en zelfs toen kwamen de voorprogramma's niet mee.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Nuja, dat kan allemaal wel zijn maar Royal Blood is de afgelopen tien jaar na Editors en Pearl Jam toch ook wel kind aan huis Rock Werchter hè.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.380
6.059
Nou:
Blur - Stromae
Rosalia
The Lumineers - Nathaniel Rateliff & The Night Sweats
Barn: The 1975 - Ellie Goulding

Billie Eilish - Lizzo
Machine Gun Kelly
Sam Fender
Barn: Tash Sultana - Paolo Nutini

Muse - Oscar & The Wolf
Royal Blood
Barn: Macklemore - Fred Again

Arctic Monkeys - Queens Of The Stone Age
dEUS
The Black Keys
Barn: James Bay - Tamino - Angèle
Vervang Blur met Arcade Fire oid en ik denk dat we hier de winnaar hebben.
 

TheGloaming

Gouden Tip
9 apr 2022
463
352
Vind dat heel moeilijk in te schatten eigenlijk.

Ben nog benieuwder wanneer we die vrijdagheadliner krijgen.
Direct zal wel niet, maar het zal wel de eerste dag zijn die het bordje 'sold out' mag ophangen. Niet vergeten dat Billie Eilish drie jaar geleden ook Werchter ging uitverkopen, ze hebben haar toen moeten terugzetten naar het Sportpaleis. We zijn natuurlijk wel 3 jaar verder en we spreken nu over de reguliere Werchter, geen one-off concert.

Natuurlijk wel een gigantische headliner momenteel. Het is niet volledig mijn ding, maar qua relevantie en grootte toch wel een pak logischer dan een Muse natuurlijk.

Hoe het Werchterpubliek daar zelf over denkt is iets anders. Lizzo én Billie Eilish. De dag na Stromae. En de dag daarna O&TW. Het is toch een stijlbreuk.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.354
1.872
Nuja, dat kan allemaal wel zijn maar Royal Blood is de afgelopen tien jaar na Editors en Pearl Jam toch ook wel kind aan huis Rock Werchter hè.
14-15-17-22.
3 keer met een nieuw album, 1 keer instant herhaling omdat ze toen toch echt wel een hype waren en dat zijn ze nu nog allerminst.
Zelfs Editors wordt weggezet met hun nieuwere werk.
Pearl Jam wel een categorie apart natuurlijk.
 

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.065
1.355
Nou:
Blur - Stromae
Rosalia
The Lumineers - Nathaniel Rateliff & The Night Sweats
Barn: The 1975 - Ellie Goulding

Billie Eilish - Lizzo
Machine Gun Kelly
Sam Fender - Inhaler
Barn: Tash Sultana - Paolo Nutini

Muse - Oscar & The Wolf
Royal Blood
Barn: Macklemore - Fred Again

Arctic Monkeys - Queens Of The Stone Age
dEUS
The Black Keys
Barn: James Bay - Tamino - Angèle
zelden zoveel zoutloze flauwe namen bijeen gezien. Dit mist toch fameus wat pit...
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Als ze Blur + Billie hebben neem ik de flauwigheid daaronder nog wel voor lief, maar als Blur dan ook nog wegvalt zou ik toch wel serieus gaan twijfelen.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Alleen weten we zeker dat Lunineers niet op de donderdag maar de zondag staat.
Lol en ik maar kijken bij omringende festivals waar ze kunnen staan qua data. Staat 't gewoon op hun website. Nou, dan heeft zondag gewoon drie headliners! :eek:
 
  • Haha
Waarderingen: mattman

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.764
8.324
Als ze Blur + Billie hebben neem ik de flauwigheid daaronder nog wel voor lief, maar als Blur dan ook nog wegvalt zou ik toch wel serieus gaan twijfelen.
Zouden ze Kendrick en Billie aandurven? Ik ben er dan 100 procent zeker weten bij, maar het zou wel een heerlijke ommezwaai zijn na vorig jaar en aantonen dat RW grotere ballen heeft dan ik had gedacht.
 
  • Leuk
Waarderingen: pigital

Gebruikers die dit onderwerp bekijken