Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

Vicarious

Gouden Tip
10 jul 2022
283
179
Mijn gevoel voor vrijdag zegt Billie Eilish

Een echte "first timer" waar Ken heel blij mee is, die al een tijdje in onderhandeling is en nog geen festivals heeft aangekondigd op dit moment. Met de geruchten voor zowel Mad Cool als Sziget zie ik haar ook best een uitgebreidere tour doen in juli + augustus. En Werchter is dan waarschijnlijk in onderhandeling geweest met PKP, maar dat kunnen ze wel winnen denk ik.

Blur - Stromae
Lizzo - Editors - Billie
Oscar - Muse
QOTSA - AM

De 2 grootste kanshebbers als sub voor Muse waren wat mij betreft OATW en Editors. Oscar staat er dus, maar ik verwacht ook Editors nog ergens als sub. Ik heb ze nu vrijdag gezet met Lizzo ervoor, maar die twee zouden ook andersom kunnen.

En laat Blur please die donderdag nog komen! Zou echt pijnlijk zijn als ze er bij zo'n serieuze festivaltour gewoon weer naast grijpen.
Hier teken ik voor, als dit uitkomt dan eet ik graag m'n vorige woorden op.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman en Bato_V

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Blur en Billie en alles zit in evenwicht. Vitamine BB. Zeldzame band uit de jaren 90 met een best-of show en de grootste popnaam van nu die effectief festivals doet.

/droom modus.
Toevallig kunnen Damon en Billie het ook nog eens heel goed met elkaar vinden. Op Coachella kwam Damon nog wat nummers met haar samen doen.
 
  • Geweldig
Waarderingen: mattman

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Zien jullie Blur dan op donderdag opduiken?
Die zijn toch headliner en geen sub?

Gezien vrijdag klaarblijkelijk een naam krijgt die er nog nooit eerder stond?
Vrijdag kunnen ze niet meer. Dan spelen ze op Roskilde dacht ik.

Als co head op donderdag wel maar lijkt me een hele kleine kans dat dat gaat gebeuren.
 

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Als co head op donderdag wel maar lijkt me een hele kleine kans dat dat gaat gebeuren.
Waarom denk je dat die kans zo klein is?
De combo Werchter - Roskilde op achtereenvolgende dagen is er eentje die headliners volgens mij regelmatig maken, is qua reistijd redelijk te doen.
En ik denk zelf niet dat Stromae in z'n eentje de Werchter-donderdag (veruit de moeilijkste dag) kan dragen. Die dag verdient sowieso nog een co-headliner die een stuk groter is dan bijvoorbeeld OATW.
 
  • Leuk
Waarderingen: Everyknight

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.585
839
Als co head op donderdag wel maar lijkt me een hele kleine kans dat dat gaat gebeuren.
Het lijkt er inderdaad op dat we Blur lichtjes kunnen schrappen.

Indien toch op donderdag, dan wel oprecht felicitaties voor Werchter en dan neem ik mijn woorden terug dat ze voor de gemakkelijke oplossingen gaan.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Ze lijken vooralsnog op Wembley na niet twee dagen achter elkaar te spelen. En ik denk dat RW ze anders ook allang had aangekondigd.
 
  • Leuk
Waarderingen: slyke

Greyhound

Gouden Tip
9 jun 2021
329
369
Eilish op zich een gigantische naam natuurlijk. Coachella reeds geheadlined ook.

Maar voor velen op Werchter wellicht wel eventjes slikken. Minstens helft van de combi's bestaat uit mensen ouder dan 30 of soms zelf nog ouder die toch vooral gewoontebeesten zijn en gaan voor de Pearl Jam's en Foo Fighters van deze wereld (zonder fans van die bands te schofferen).

Als je dan met Billie Eilish, Stromae, Lizzo, Oscar & The Wolf afkomt. Toch een enorme stijlbreuk met de line-ups en doelpubliek van de voorbije jaren? Ik weet het niet, ik zie het niet meteen gebeuren. Maar het is wel een moeilijk jaar voor vele majors, dus ik sluit het ook niet uit.

Nu, het is niet dat ik het niet toejuich. Buiten O&TW verdienen ze allemaal om hoog op de line-up te staan.
Haha, "of soms zelfs nog ouder"... Au!
 
  • Leuk
  • Haha
Waarderingen: zero, nikita en Paddy

bicky

Playlistbediener
8 dec 2017
29
16
Las hier de voorbij blz wel iets over good old Elton John. De brave man speelt op 28/05/23 nog in Sportpaleis (uitgestelde show van 2021 intussen).
Verder o.a. 27-28 juni in Parijs en 01-02 juli in Zurich eveneens uitgestelde shows van 2021. Hij gaat tussendoor geen festivals doen veronderstel ik.
Maar ik zal hem jullie groeten doen op 28/05 :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

Greyhound

Gouden Tip
9 jun 2021
329
369
Maar als RW Blur niet weet te strikken, dan, dan, dan, is dat ehhh, ehhhh, zeer RW-onwaardig. Dan ga ik komend jaar gewoon.... wel natuurlijk, maar onder protest!
 

Vicarious

Gouden Tip
10 jul 2022
283
179
Maar als RW Blur niet weet te strikken, dan, dan, dan, is dat ehhh, ehhhh, zeer RW-onwaardig. Dan ga ik komend jaar gewoon.... wel natuurlijk, maar onder protest!
Dit jaar waarschijnlijk niet, maar als die prijzen blijven stijgen terwijl de line-ups blijven dalen in kwaliteit dan komt er ook wel een moment dat mensen alternatieven gaan zoeken of gewoon niet meer zullen gaan.
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.123
1.530
Stel je voor dat het zo lang stil blijft omdat het wachten is tot Beyonce haar Rennaisance tour aankondigt en zij gewoon de grote headliner is.

...ik zou in elk geval mijn kritiek inslikken en braaf een ticketje kopen als Queen Bey met een show zoals die op Coachella die vrijdag komt headlinen.
 
  • On fire
Waarderingen: mattman

Puzzles

Randprogramma
20 jan 2016
108
40
En de vraag is natuurlijk, eerste keer RW of eerste keer headliner.. och ja, zo kunnen wij hier verder blijven speculeren e 😂
 

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
539
490
Dus we hebben de Maestro wat top is maar eigenlijk een jaar te laat.

Vrijdag nog niks.

Muse is gewoon oké, heb ik niet heel veel mee maar hebben een sloot lekkere nummers. Pinkpop 2015 konden ze me niet heel erg verbazen. Fred Again kan ik lekker op dansen maar daar koop ik geen kaart voor. Oscar & the Wolf noem ik zeurpop en vind ik gewoon afgrijselijk.

Zondag met Queens of the Stone Age het festival afsluiten om daarna inderdaad te beseffen dat Arctic Monkeys met hun nieuwe stijl beter een indoor show kan spelen (waarvan ik denk dat het wel heel vet is).

Ik ga dus helaas nog geen kaart voor Stromae + Queens of the Stone Age halen. Voor mij persoonlijk moet er nog een mooie rocknaam of classic naam van formaat bij. Iets als Eilish ofzo trek ik echt niet (mumblepop) of Swift (zoetsappig). Vooral voor het bedrag dat ze nu voor een kaart vragen moet de lineup wel op mn persoonlijke voorkeur aansluiten.

Queen, GNR, iets in die richting en goede kans dat ik er gewoon weer bij ben.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Alleen... een band dat 2x Wembley speelt, zal zich niet zo makkelijk laten wegzetten als sub of co-headliner.

Ik denk niet dat je de positie van Blur in Engeland kan en moet vergelijken met buiten de UK. Op Rock Werchter zouden ze niet kunnen eisen dat ze de enige headliner zijn lijkt me, want daar verkopen ze niet genoeg tickets voor.
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

Gebruikers die dit onderwerp bekijken