Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

TheGloaming

Gouden Tip
9 apr 2022
463
352
Eilish op zich een gigantische naam natuurlijk. Coachella reeds geheadlined ook.

Maar voor velen op Werchter wellicht wel eventjes slikken. Minstens helft van de combi's bestaat uit mensen ouder dan 30 of soms zelf nog ouder die toch vooral gewoontebeesten zijn en gaan voor de Pearl Jam's en Foo Fighters van deze wereld (zonder fans van die bands te schofferen).

Als je dan met Billie Eilish, Stromae, Lizzo, Oscar & The Wolf afkomt. Toch een enorme stijlbreuk met de line-ups en doelpubliek van de voorbije jaren? Ik weet het niet, ik zie het niet meteen gebeuren. Maar het is wel een moeilijk jaar voor vele majors, dus ik sluit het ook niet uit.

Nu, het is niet dat ik het niet toejuich. Buiten O&TW verdienen ze allemaal om hoog op de line-up te staan.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Verwijderd lid 37800

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Billie is een prima Werchter headliner wat mij betreft. Is toch wel wat anders dan bijvoorbeeld Taylor Swift, ze zit veel meer in de alternatieve pop hoek en heeft ook gewoon full-on rock nummers.
 
  • Leuk
Waarderingen: Everyknight

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.585
839
Oscar op zaterdag…

Zucht.

Ik word redelijk neerslachtig van deze toevoeging.
OATW krijgen, terwijl er net wel lekkere namen gedropt waren bij PrimaVera Sound.

Vergeet ook niet dat Stromae op donderdag ook als headliner is aangekondigd, dus een hele grote naam als Blur hierbij zal dus ook niet gebeuren.

Depeche Mode exclusief op PrimaVera?
Allemaal goed en wel, maar Rock Werchter mag misschien ook eens dieper in hun buidel tasten en wat meer moeite doen om wat exclusieve acts binnen te halen.
Gelet de prijsverhoging en de reeds aangekondigde namen, lijkt het nu eerder een festival van gemakkelijk cashen.
 

Ook_gij

Campingartiest
30 nov 2022
82
58
Ik word redelijk neerslachtig van deze toevoeging.
OATW krijgen, terwijl er net wel lekkere namen gedropt waren bij PrimaVera Sound.

Vergeet ook niet dat Stromae op donderdag ook als headliner is aangekondigd, dus een hele grote naam als Blur hierbij zal dus ook niet gebeuren.

Depeche Mode exclusief op PrimaVera?
Allemaal goed en wel, maar Rock Werchter mag misschien ook eens dieper in hun buidel tasten en wat meer moeite doen om wat exclusieve acts binnen te halen.
Gelet de prijsverhoging en de reeds aangekondigde namen, lijkt het nu eerder een festival van gemakkelijk cashen.
Het verhaal van een headliner die nog nooit op Werchter geweest is voor de vrijdag lijkt dat toch wel een beetje tegen te spreken.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.764
8.324
Ik word redelijk neerslachtig van deze toevoeging.
OATW krijgen, terwijl er net wel lekkere namen gedropt waren bij PrimaVera Sound.

Vergeet ook niet dat Stromae op donderdag ook als headliner is aangekondigd, dus een hele grote naam als Blur hierbij zal dus ook niet gebeuren.

Depeche Mode exclusief op PrimaVera?
Allemaal goed en wel, maar Rock Werchter mag misschien ook eens dieper in hun buidel tasten en wat meer moeite doen om wat exclusieve acts binnen te halen.
Gelet de prijsverhoging en de reeds aangekondigde namen, lijkt het nu eerder een festival van gemakkelijk cashen.
Die grote vrijdagnaam wordt in ieder geval geen gerecycleerde naam.
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.585
839
Het verhaal van een headliner die nog nooit op Werchter geweest is voor de vrijdag lijkt dat toch wel een beetje tegen te spreken.
Laat ons hopen, hé.
Natuurlijk de barn headliners kunnen hopelijk nog veel goedmaken.
 

TheGloaming

Gouden Tip
9 apr 2022
463
352
Ik word redelijk neerslachtig van deze toevoeging.
OATW krijgen, terwijl er net wel lekkere namen gedropt waren bij PrimaVera Sound.

Vergeet ook niet dat Stromae op donderdag ook als headliner is aangekondigd, dus een hele grote naam als Blur hierbij zal dus ook niet gebeuren.

Depeche Mode exclusief op PrimaVera?
Allemaal goed en wel, maar Rock Werchter mag misschien ook eens dieper in hun buidel tasten en wat meer moeite doen om wat exclusieve acts binnen te halen.
Gelet de prijsverhoging en de reeds aangekondigde namen, lijkt het nu eerder een festival van gemakkelijk cashen.
Ik snap deze comment wel, Primavera ligt ook meer in m'n straatje.

Maar laat ons eerlijk zijn. We spreken over Werchter. Komt Werchter met Le Tigre, Halsey, Calvin Harris, Central Cee en FKA Twigs af als subs (of heads) dan ga je voor Werchter geen 88500 tickets schuiven hoor. En ligt Facebook en Twitter in duigen van negatieve reacties.

Festivals hebben hun eigenheid. Morrel je daarmee, morrel je met de fanbase van die festivals.
 

Ook_gij

Campingartiest
30 nov 2022
82
58
Ik snap deze comment wel, Primavera ligt ook meer in m'n straatje.

Maar laat ons eerlijk zijn. We spreken over Werchter. Komt Werchter met Le Tigre, Halsey, Calvin Harris, Central Cee en FKA Twigs af als subs dan ga je voor Werchter geen 88500 tickets schuiven hoor. En ligt Facebook en Twitter in duigen van negatieve reacties.

Festivals hebben hun eigenheid. Morrel je daarmee, morrel je met de fanbase van die festivals.
Het kan vooralsnog dat Werchter "gewoon" komt met The National, Paolo Nutini, Interpol en Goulding en Goldband lijken me zekerheidjes. Dan heb je met de namen die er nu staan toch best al een Werchter-waardige line-up, in basis?

Er komt nog een hoop bij, wou ik maar zeggen. Maar die mysterieuze vrijdag-act kan het wel maken of breken natuurlijk.
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.585
839
Het kan vooralsnog dat Werchter "gewoon" komt met The National, Paolo Nutini, Interpol en Goulding en Goldband lijken me zekerheidjes. Dan heb je met de namen die er nu staan toch best al een Werchter-waardige line-up, in basis?
Ik hoop inderdaad wel nog op Nutuni, Damien Rice, Rosalia, FKA Twigs en dat soort namen voor The Barn.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.112
5.389
Mijn gevoel voor vrijdag zegt Billie Eilish

Een echte "first timer" waar Ken heel blij mee is, die al een tijdje in onderhandeling is en nog geen festivals heeft aangekondigd op dit moment. Met de geruchten voor zowel Mad Cool als Sziget zie ik haar ook best een uitgebreidere tour doen in juli + augustus. En Werchter is dan waarschijnlijk in onderhandeling geweest met PKP, maar dat kunnen ze wel winnen denk ik.

Blur - Stromae
Lizzo - Editors - Billie
Oscar - Muse
QOTSA - AM

De 2 grootste kanshebbers als sub voor Muse waren wat mij betreft OATW en Editors. Oscar staat er dus, maar ik verwacht ook Editors nog ergens als sub. Ik heb ze nu vrijdag gezet met Lizzo ervoor, maar die twee zouden ook andersom kunnen.

En laat Blur please die donderdag nog komen! Zou echt pijnlijk zijn als ze er bij zo'n serieuze festivaltour gewoon weer naast grijpen.
Hoe dat er weer naast grijpen? Die laatste festival ronde in 2015 hebben ze echt waanzinnig laat aangegeven festivals te doen. En in 2013 hebben ze hen als 1 van de eerste aangekondigd.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ook_gij

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.112
5.389
Ik word redelijk neerslachtig van deze toevoeging.
OATW krijgen, terwijl er net wel lekkere namen gedropt waren bij PrimaVera Sound.

Vergeet ook niet dat Stromae op donderdag ook als headliner is aangekondigd, dus een hele grote naam als Blur hierbij zal dus ook niet gebeuren.

Depeche Mode exclusief op PrimaVera?
Allemaal goed en wel, maar Rock Werchter mag misschien ook eens dieper in hun buidel tasten en wat meer moeite doen om wat exclusieve acts binnen te halen.
Gelet de prijsverhoging en de reeds aangekondigde namen, lijkt het nu eerder een festival van gemakkelijk cashen.
Denk dat Depeche Mode in deze een slecht voorbeeld is, spelen voornamelijk daar omdat zaalshows het ginder moeilijker hebben.
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.585
839
Heb ik onder een steen geleefd als die Rosalia me verdacht weinig zegt?
Vorige passage op Werchter was zeer goed, ook al liep de tent redelijk leeg.
Maar binnen het popgenre één van de leukere en uniekere namen, wegens de flamenco invloeden.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.112
5.389
Heb ik onder een steen geleefd als die Rosalia me verdacht weinig zegt?
Beetje, maar inderdaad hier al geopperd. Die show lijkt me stevig voor de Barn. Ook beetje ontgoocheld in hoe ze bepaalde nummers afwerkt, nogal snel afgebroken. Altijd zonde.
 

Ook_gij

Campingartiest
30 nov 2022
82
58
Vorige passage op Werchter was zeer goed, ook al liep de tent redelijk leeg.
Maar binnen het popgenre één van de leukere en uniekere namen, wegens de flamenco invloeden.
Ik laat me graag verrassen. Afhankelijk van wat er tegenover staat natuurlijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: slyke

Gebruikers die dit onderwerp bekijken