Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

Chiel

Support act
18 jul 2014
890
295
Meh.. Heb hem deze zomer eerst op Sziget gezien en daarna op Lowlands. Was toen gewoon exact dezelfde show dus hoop wel op beetje vernieuwing van de show of iets wat er tegenover staat.
Ja, maar geldt dat niet voor 90% van de artiesten?
We denken altijd een hele spontane show te krijgen, maar het meeste staat al vast wat ze gaan spelen en doen tijdens een tour.
 
  • Leuk
Waarderingen: SvenH23 en Kachelle

liluzi

Randprogramma
3 feb 2019
127
77
En misschien nog een enkele kleinere naam voor de kaartverkoop begint? Hoop op nog iets nieuws/verrassends..
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.113
5.391
Ik vermoed nu wel dat Stromae tot en met zijn zaalshows in maart nog de focus zal leggen om de volledige nieuwe plaat er door te jagen, om dan volgende zomer wat breder te plukken uit zijn oeuvre.
 
  • Leuk
Waarderingen: scheep

Vicarious

Gouden Tip
10 jul 2022
283
179
Grappig dat die elk jaar worden boven getoverd en te hoog worden ingeschat.
Logisch toch, hebben een paar goeie nummers en heb ze nog nooit live kunnen zien. Veel van mijn leeftijdsgenoten ook niet, zou sowieso veel hype creëren moesten ze komen en kunnen gerust sub positie innemen naar mijn gevoel.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.113
5.391
Logisch toch, hebben een paar goeie nummers en heb ze nog nooit live kunnen zien. Veel van mijn leeftijdsgenoten ook niet, zou sowieso veel hype creëren moesten ze komen en kunnen gerust sub positie innemen naar mijn gevoel.
Haha, neen. Geloof me maar
 
  • Leuk
Waarderingen: randyrw

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.113
5.391
Ik wil je gerust geloven, maar geef me dan ook een goeie reden. Zijn ze niet goed live? Of eerder een Biffy Clyro geval dat ze gewoon niet groot genoeg zijn in België?
Dat laatste. De eerste rijen staat er zo’n 5000 man dat zwaar fan is en dan heb je nog wat volk verder op de wei dat de show volgt, maar verder eerder een leeg veld.
Biffy is eigenlijk nog een slecht voorbeeld wegens echt verwaarloosbaar klein hier. Maar bij Paramore (die schat ik nog populairder in hier dan MCR) of een 30 seconds to Mars kreeg je een soortgelijke vibe.
Acts die gewoon niet populair genoeg zijn in relatie tot ze wensen. Willen ze 3de of 4de staan op een dag, dan zal dat wel lukken.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.410
4.542
Ik wil je gerust geloven, maar geef me dan ook een goeie reden. Zijn ze niet goed live? Of eerder een Biffy Clyro geval dat ze gewoon niet groot genoeg zijn in België?
ik heb ze in Praag gezien in een sportpaleis type zaal. in uk hebben ze 3 x milton keynes uitverkocht = 120k kaarten, in duitsland hebben ze een weide van 25k uitverkocht, in nederland de ahoy uitverkocht en nog tal van andere voorbeelden.

Ik begrijp niet waarom deze band nog steeds onderschat wordt. het is niet dat ze het tegendeel nog niet bewezen hebben. ze hebben dat letterlijk gedaan vorig jaar
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.113
5.391
ik heb ze in Praag gezien in een sportpaleis type zaal. in uk hebben ze 3 x milton keynes uitverkocht = 120k kaarten, in duitsland hebben ze een weide van 25k uitverkocht, in nederland de ziggo dome uitverkocht en nog tal van andere voorbeelden.

Ik begrijp niet waarom deze band nog steeds onderschat wordt. het is niet dat ze het tegendeel nog niet bewezen hebben. ze hebben dat letterlijk gedaan vorig jaar
In 2011 speelden ze ook overal op grote venues, op RW als 2de van de dag voor een lege weide.
Editors waren hier ook lang het ding en elders niet. Populariteit kan verschillen van land tot land.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.410
4.542
In 2011 speelden ze ook overal op grote venues, op RW als 2de van de dag voor een lege weide.
Editors waren hier ook lang het ding en elders niet. Populariteit kan verschillen van land tot land.
dat zou ik kunnen begrijpen als er enkel zo veel kaarten verkocht werden in Uk, maar ik haal net aan dat die uitverkochte show over heel europa zaten, in al onze buurlanden maar België zou dan speciaal zijn en het niet kunnen? Dat gelooft toch niemand.

werchter 2011 is ook gewoon een verkeerd voorbeeld omdat ze toen een band laattijdig vervangen hebben. Hoe dan ook, een band die cultstatus verworven heeft en al meer dan 10 jaar niet meer in het land heeft opgetreden gaat gewoon volk aantrekken.
 

theblackmadness

Sunset slot
9 sep 2019
3.467
4.254
dat zou ik kunnen begrijpen als er enkel zo veel kaarten verkocht werden in Uk, maar ik haal net aan dat die uitverkochte show over heel europa zaten, in al onze buurlanden maar België zou dan speciaal zijn en het niet kunnen? Dat gelooft toch niemand.

werchter 2011 is ook gewoon een verkeerd voorbeeld omdat ze toen een band laattijdig vervangen hebben. Hoe dan ook, een band die cultstatus verworven heeft en al meer dan 10 jaar niet meer in het land heeft opgetreden gaat gewoon volk aantrekken.
Hebben die in België gestaan vorig jaar?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken