Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.585
839
Je bent er bijna
Hahaha... Leuk, aangenaam, whatever, ...
Zoals ik eerder schreef, hangt het gewoon af welk verwachtingspatroon je hebt van een bepaald concert.
Ik heb hier bijvoorbeeld eerder ook al een gans discours afgestoken dat ik het hatelijk kan vinden wanneer bepaalde acts niet live spelen.

Los daarvan: stel dat je de partituren (bladmuziek) van bijvoorbeeld Froukje erbij zou nemen (om maar deze als voorbeeld te gebruiken vermits al dikwijls vermeld), dan zal je daar objectief gezien weinig muzikale origaniliteit ontdekken.
Ik heb de akkoordenschema's nog niet opgezocht, maar op basis van mijn muzikaal gehoor verwacht ik enkel majeure akkoordjes, in een patroon dat al tig keer gebruikt is.
Leg daar bijvoorbeeld een partituur naast van iets van Sting en je zal daar heel wat meer muzikaliteit ontdekken.

Maar de kracht van een Froukje zit dan, wat mij betreft, in de productie.
Haar muziek heeft hier al bijvoorbeeld dikwijls in mijn streamingplaylist gezeten, gewoon omdat ik de sound goed vind, de meerstemmigheid, de sfeer van de geluidseffectjes, etc...

Is daarom Froukje minderwaardig?
Nee, het is gewoon anders.

Zou ik een ticket kopen voor een afzonderlijk zaalconcert van haar?
Waarschijnlijk niet.

Zou ik naar haar gaan kijken op een festival?
Absoluut.

Maar voor alle duidelijkheid: aan die acceptatie van zulke muziek is ook een grens.
Als er niks meer overblijft wat je "leuk" 😁 kan vinden, dan stopt het ook.

Bij een pakweg Frans Bauer zal je dezelfde akkoordenschema's ontdekken, maar daar is ook niks "surplus" aan, dus dat is dan voor mij een no-go.
 
  • Leuk
Waarderingen: Puzzles

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Anders stuur je de moderators een bericht in plaats van als een kleuter gaan lopen schreeuwen
Al gedaan.. dit is een noodgreep die helaas nodig is. Al een tweede vorm van smaad die hier over mij geplaatst is. Als de moderators te lui zijn om wat te doen moet het maar hier.

giphy.gif


Dus nogmaals:

Moderators wanneer gaan jullie die afschuwelijke claim van Oasiss verwijderen. Een ban mag van mij ook :) Doe eens waar jullie voor bedoeld zijn.

 
  • Verdrietig
Waarderingen: DennisvdBr

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.380
6.059
Ik zou het tof vinden.

Ben stiekem ook wel wat op die dislike voor Maneskin teruggekomen. Moet @RubenFrusciante toch gelijk geven. Inderdaad geen eendagsvlieg. Die zie ik ook nog wel op een mooie spot terugkeren.

(al blijft die Beggin cover afschuwelijk, sorry :p )
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.739
3.681
Al gedaan.. dit is een noodgreep die helaas nodig is. Al een tweede vorm van smaad die hier over mij geplaatst is. Als de moderators te lui zijn om wat te doen moet het maar hier.

giphy.gif


Dus nogmaals:

Moderators wanneer gaan jullie die afschuwelijke claim van Oasiss verwijderen. Een ban mag van mij ook :) Doe eens waar jullie voor bedoeld zijn.

Manmanman 🤣 ik werk op een SBO, denk je thuis even rustig het forum af te struinen en dan zie je hetzelfde gedrag weer terug komen.

Bijna weekeeeenddddd
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Vooruit. Kendrick - The Cure op 1 dag. Stromae in het donker met daarvoor FNM en Arcade Fire?

Angèle vind ik heel moeilijk in te schatten van formaat, voorlaatste Barn? Maar wellicht ben ik veels te onbekend met haar werk.

Ik ben wellicht veels te optimistisch maar dat lijkt me erg mooi om te zien gebeuren.
Weet niet goed of FNM wel al zal touren volgend jaar gezien de mentale gezondheid van Patton.

Angèle is gewoon een mainstage-afsluiter, ofja toch gewoon tenminste iets voor de main. Die show ook dit jaar op één van de zijpodia op Primavera mogen zien en die was af. In 2018 stond ze al als Barn-head in een tot de nok gevulde Barn.
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.585
839
Angèle vind ik heel moeilijk in te schatten van formaat, voorlaatste Barn? Maar wellicht ben ik veels te onbekend met haar werk.

Vrij groot in (Franstalig) België.
Doet verschillende Vorst Nationalen en het Sportpaleis.
 

nitotheno

Support act
29 jan 2018
901
750
Hahaha... Leuk, aangenaam, whatever, ...
Zoals ik eerder schreef, hangt het gewoon af welk verwachtingspatroon je hebt van een bepaald concert.
Ik heb hier bijvoorbeeld eerder ook al een gans discours afgestoken dat ik het hatelijk kan vinden wanneer bepaalde acts niet live spelen.

Los daarvan: stel dat je de partituren (bladmuziek) van bijvoorbeeld Froukje erbij zou nemen (om maar deze als voorbeeld te gebruiken vermits al dikwijls vermeld), dan zal je daar objectief gezien weinig muzikale origaniliteit ontdekken.
Ik heb de akkoordenschema's nog niet opgezocht, maar op basis van mijn muzikaal gehoor verwacht ik enkel majeure akkoordjes, in een patroon dat al tig keer gebruikt is.
Leg daar bijvoorbeeld een partituur naast van iets van Sting en je zal daar heel wat meer muzikaliteit ontdekken.

Maar de kracht van een Froukje zit dan, wat mij betreft, in de productie.
Haar muziek heeft hier al bijvoorbeeld dikwijls in mijn streamingplaylist gezeten, gewoon omdat ik de sound goed vind, de meerstemmigheid, de sfeer van de geluidseffectjes, etc...

Is daarom Froukje minderwaardig?
Nee, het is gewoon anders.

Zou ik een ticket kopen voor een afzonderlijk zaalconcert van haar?
Waarschijnlijk niet.

Zou ik naar haar gaan kijken op een festival?
Absoluut.

Maar voor alle duidelijkheid: aan die acceptatie van zulke muziek is ook een grens.
Als er niks meer overblijft wat je "leuk" 😁 kan vinden, dan stopt het ook.

Bij een pakweg Frans Bauer zal je dezelfde akkoordenschema's ontdekken, maar daar is ook niks "surplus" aan, dus dat is dan voor mij een no-go.
En dan te bedenken dat Froukje en haar band ook allemaal van het conservatorium in Rotterdam komen :')
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.398
3.360
Ik zou het tof vinden.

Ben stiekem ook wel wat op die dislike voor Maneskin teruggekomen. Moet @RubenFrusciante toch gelijk geven. Inderdaad geen eendagsvlieg. Die zie ik ook nog wel op een mooie spot terugkeren.

(al blijft die Beggin cover afschuwelijk, sorry :p )
Denk dat we daar over 30 jaar nóg met z'n allen naar luisteren, wat jij @mattman ? 😜

On topic, maar alsnog redelijk offtopic want een jaar te vroeg: zit Depeche Mode live op Volt festival 2018 te kijken. Tegen die tijd heb ik ze al (minimaal) twee keer gezien, maar please zet dit op RW2024!!
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.764
8.324
Denk dat we daar over 30 jaar nóg met z'n allen naar luisteren, wat jij @mattman ? 😜

On topic, maar alsnog redelijk offtopic want een jaar te vroeg: zit Depeche Mode live op Volt festival 2018 te kijken. Tegen die tijd heb ik ze al (minimaal) twee keer gezien, maar please zet dit op RW2024!!
Al gedaan.. dit is een noodgreep die helaas nodig is. Al een tweede vorm van smaad die hier over mij geplaatst is. Als de moderators te lui zijn om wat te doen moet het maar hier.

giphy.gif


Dus nogmaals:

Moderators wanneer gaan jullie die afschuwelijke claim van Oasiss verwijderen. Een ban mag van mij ook :) Doe eens waar jullie voor bedoeld zijn.

Ik ben nu moussaka aan het maken (fingers crossed dat de witte saus lukt!), maar stuur gerust in een PM wat je probleem is. Zal er vanavond naar kijken.
 
  • Leuk
  • Winning
Waarderingen: Yannick en Mark's Kal

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Denk dat we daar over 30 jaar nóg met z'n allen naar luisteren, wat jij @mattman ? 😜

On topic, maar alsnog redelijk offtopic want een jaar te vroeg: zit Depeche Mode live op Volt festival 2018 te kijken. Tegen die tijd heb ik ze al (minimaal) twee keer gezien, maar please zet dit op RW2024!!
Als ik bekijk welke albums ik van enkele jaren terug, pak 2015-16 nog zonder verpinken beluister dan is dat vrij schaars. Niet per se door de hoeveelheid aan nieuwe muziek die ik consumeer (dat ook), maar evenwel omdat ik ze gewoonweg minder onbewust op zet.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken