Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.766
8.332
Kan wel eens ten voordele van RW zijn. Die laatste 2 zou ik een bijzonder mooi duo vinden om een dagje te dragen.
Dan zal je moeten kiezen denk ik.

En hoor vaak Dua Lipa passeren, maar dat is toch nergens een gerucht?
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.585
839
Je snapt het dus NIET. Ik heb nooit gezegd dat ik de muziek van Billie Eilish zelf kut vind, dat is een aanname. Ik zeg alleen dat het kutmuziek is omdat het simpelweg te horen is in de opbouw en structuur van de muziek en idem marktwerking die er achter zit.

Ik volg je wel in die zin dat ik van nature ook wel liever iets hoor wat er een metier inzit. Wat jazzakkoorden bijvoorbeeld of een een bluesy gitaarsolo zal je alleen maar vinden bij rasmuzikanten.

Maar bij artiesten als Eilish, Lipa, etc... zit het vakmanschap eerder in de productie van een nummer (de sound) en daar kan ik ook wel van genieten.

Zijn het niet gewoon appelen met peren vergelijken?
En je kan perfect de beiden goed vinden, ook al vraagt het ergens een andere mindset, vooral dan bij concerten.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.231
4.817
Moderators wanneer gaan jullie die afschuwelijke claim van Oasiss verwijderen. Een ban mag van mij ook :) Doe eens waar jullie voor bedoeld zijn.
 
  • Haha
Waarderingen: Oasiss

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.231
4.817
Ik volg je wel in die zin dat ik van nature ook wel liever iets hoor wat er een metier inzit. Wat jazzakkoorden bijvoorbeeld of een een bluesy gitaarsolo zal je alleen maar vinden bij rasmuzikanten.

Maar bij artiesten als Eilish, Lipa, etc... zit het vakmanschap eerder in de productie van een nummer (de sound) en daar kan ik ook wel van genieten.

Zijn het niet gewoon appelen met peren vergelijken?
En je kan perfect de beiden goed vinden, ook al vraagt het ergens een andere mindset, vooral dan bij concerten.
Ook dat is niet wat ik schrijf. Je trapt in de frames van bepaalde gebruikers die ze steeds proberen te plaatsen.

Je mag van mij genieten waarvan je wilt. Maar dat wil niet zeggen dat bepaalde dingen zijn zoals ze zijn omdat bepaalde mensen ergens van genieten (of niet genieten). Dat zijn 2 losse kaders van elkaar.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.355
1.872
Dan zal je moeten kiezen denk ik.

En hoor vaak Dua Lipa passeren, maar dat is toch nergens een gerucht?
Omdat ze vorig jaar enkele grote landen heeft overgeslagen qua festivals, of grote festivals. En Open'er moet ze nog inhalen na het noodweer van toen.
Nu inderdaad geen concrete geruchten, enkel vermoedens van mezelf.
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.585
839
Ook dat is niet wat ik schrijf. Je trapt in de frames van bepaalde gebruikers die ze steeds proberen te plaatsen.

Je schrijft toch dat de muzikale opbouw van marketing acts anders is en minder kwalitatief (minder kwalitatief in die zin dat je er weinig vakmanschap zal in vinden)?
Wel, ik volg je daar in, MAAR dat neemt niet weg dat ik persoonlijk zulke acts toch goed kan vinden.

Voorbeeld: als ik Triggerfinger live zie, verwacht ik fantastische gitaarsolo's van Ruben waarvan mijn mond openvalt en waarvan ik denk: 'zulke solo's zal ik zelf nooit kunnen spelen'.

Als ik Dua Lipa live zie verwacht ik eerder een happy feeling, met veel showelementen en, in het beste geval, muzikanten die de songs goed live brengen. Ik verwacht op dat moment ook geen virtuositeit, maar dat neemt niet weg dat ik toch best kan genieten van zo'n concert.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

nitotheno

Support act
29 jan 2018
902
750
Ik denk dat een Billie Eilish en Dua Lipa best wel kanshebbers zijn voor RW volgend jaar. Beyoncé of Taylor Swift als pop act kan ook nog natuurlijk. Greenday vind ik ook best wel een goede shout. Misschien een Kendrick met z'n nieuwste album als hiphop act?

Fred Again.. zie ik ook wel een vrij hoge spot krijgen als hij zou komen. Die gaat echt heel hard de laatste tijd. Misschien komt Frank Ocean weer eens tevoorschijn? Lorde misschien met een nieuw album? Ik vind het nog lastig om te zeggen.
 
  • Leuk
Waarderingen: slyke en Timmetje

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Zoals eerder aangehaald ook benieuwd waar Mad Cool mee gaat komen. Zij hadden afgelopen jaar reeds Muse, Florence + The Machine naast Metallica, The Killers, TOP en ID die ook op RW stonden. Portugese buur NOS Alive deed had eigenlijk enkel Metallica en ID gedeeld. Florence stond daar ook al. Maar een Opener, Roskilde, Northside deed ze dan weer niet. Ik zie haar mits die aankondiging van dat Griekse festivals en het ontbreken van een echt volledige EU-tournee toch gewoon op RW staan.

Voorts heb je de in alle anonimiteit van de poster gehaalde QOTSA die ik ook graag gezien zijn op Mad Cool en NOS Alive. En eigenlijk stond Arcade Fire evenwel al in het verleden op beide festivals - hangt zoals eerder besproken af van de plannen van festivals omtrent de band.

Post Malone headlinede dit jaar Roskilde al.. Misschien doet ie volgend jaar een volledig Europese tournee. Kan dan à la Macklemore subben of strategisch worden weggezet op Les Ardentes, who knows.

The Cure alweer opnieuw op festivals? Kendrick? Stromae en Angèle?
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje en nitotheno

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
539
490
The Cure alweer opnieuw op festivals? Kendrick? Stromae en Angèle?

Vooruit. Kendrick - The Cure op 1 dag. Stromae in het donker met daarvoor FNM en Arcade Fire?

Angèle vind ik heel moeilijk in te schatten van formaat, voorlaatste Barn? Maar wellicht ben ik veels te onbekend met haar werk.

Ik ben wellicht veels te optimistisch maar dat lijkt me erg mooi om te zien gebeuren.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.231
4.817
Je schrijft toch dat de muzikale opbouw van marketing acts anders is en minder kwalitatief (minder kwalitatief in die zin dat je er weinig vakmanschap zal in vinden)?
Wel, ik volg je daar in, MAAR dat neemt niet weg dat ik persoonlijk zulke acts toch leuk kan vinden.

Voorbeeld: als ik Triggerfinger live zie, verwacht ik fantastische gitaarsolo's van Ruben waarvan mijn mond openvalt en waarvan ik denk: 'zulke solo's zal ik zelf nooit kunnen spelen'.

Als ik Dua Lipa live zie verwacht ik eerder een happy feeling, met veel showelementen en, in het beste geval, muzikanten die de songs goed live brengen. Ik verwacht op dat moment ook geen virtuositeit, maar dat neemt niet weg dat ik toch best kan genieten van zo'n concert.
Je bent er bijna
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.231
4.817
Helaas het is nogmaals nodig:

Moderators wanneer gaan jullie die afschuwelijke claim van Oasiss verwijderen. Een ban mag van mij ook :) Doe eens waar jullie voor bedoeld zijn.
 
  • Verdrietig
Waarderingen: DennisvdBr

Gebruikers die dit onderwerp bekijken