Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.946
1.993
Zou Florreke dan nog zo veeleisend zijn na vorig jaar?
Als ze er al staat kan je die perfect als sub neerzetten he.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Florence zou natuurlijk ook zomaar op Live is Live kunnen belanden... Gezien de erbarmelijke kaartenverkoop van "encore" dit jaar, lijkt me niet dat RW haar zou halen als headliner (tenzij het part was van de deal vorig jaar)
Niet onlogisch als je een line-up samen stelt die met hangen en wurgen 'een' doelgroep moest aantrekken en bovendien heel erg laat in het aankondigingsseizoen passeerde. Hear Hear! verging hetzelfde lot ondanks een degelijke line-up. Ook laat aangekondigd.

Zou het niet per se volledig op Florence steken tbh.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Met QOTSA hebben ze alvast geen probleem. Die werden vorig jaar aangekondigd na het bekend geraken van Josh zijn escapades.
Helpt natuurlijk dat 't niet wijd werd verspreid door stubru en co zoals met AF nu, ook toevallig.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
Hadden ze in het Boutique topic niet over het feit dat er naast P!nk nog een "grote dame" zou staan.
Florence is vrij lang dus...,......
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.355
1.872
Gecancelde venten naar Werchter halen, mwoa.. weet het niet hoor.
Die eerste waren er vorig geruisloos tussen geslopen en terug verdwenen. Die andere dat is andere koek, geen idee hoe de festivalscene (die hun deals ver op voorhand ondertekenen met grote bands) er op gaat reageren, afwachten bij de eerste aankondigingen van overal. Het zal dan snel duidelijk zijn.
Of het een 'verstandige' zet zou zijn is iets anders.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Die eerste waren er vorig geruisloos tussen geslopen en terug verdwenen. Die andere dat is andere koek, geen idee hoe de festivalscene (die hun deals ver op voorhand ondertekenen met grote bands) er op gaat reageren, afwachten bij de eerste aankondigingen van overal. Het zal dan snel duidelijk zijn.
Of het een 'verstandige' zet zou zijn is iets anders.
Het gaat sowieso reactie op leveren en RW gaat hun headliners ook niet in één week droppen, dus het zou kunnen dat we nog een hele tijd moeten wachten op een eventuele aankondiging - misschien banken festivals dus wel opdat het stof tegen 'dan' wel al wat zou zijn gaan liggen? Maar ik denk niet dat dat het geval gaat zijn tbh.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.178
2.100
Gecancelde venten naar Werchter halen, mwoa.. weet het niet hoor.
Als die al geboekt waren voor dat Pitchforkverhaal dan zullen ze er waarschijnlijk gewoon staan. Tenzij AF zich zelf zou terugtrekken natuurlijk... Als er inderdaad een festivaltour geboekt is (wat te verwachten is) zullen er wel wat festivals flink mee in hun maag zitten....
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.355
1.872
Het gaat sowieso reactie op leveren en RW gaat hun headliners ook niet in één week droppen, dus het zou kunnen dat we nog een hele tijd moeten wachten op een eventuele aankondiging - misschien banken festivals dus wel opdat het stof tegen 'dan' wel al wat zou zijn gaan liggen? Maar ik denk niet dat dat het geval gaat zijn tbh.
Dat ze een festival tour gingen doen met WE daar gingen we voor het uit komen van de beschuldigingen wel van uit. Dat is ondertussen een dikke maand (?) geleden. En het ziet er niet naar uit dat dat nieuws zal gaan liggen, het zal altijd terug naar boven komen inderdaad.
Maar ik ga er ook van uit dat de festivaltour wel al gepland zal geweest zijn en tripjes langs Werchter, Mad Cool, NOS Alive, Open'er, etc al vast zullen liggen. Vervolgens komt het nieuws uit en dan vraag je je toch af van waar de cancel zou moeten komen want uiteindelijk draait het allemaal om het zelfde (€€€).
Logischer wijze zou het van AF moeten komen tot de zaak berecht is, maar ze touren op dit moment toch doodleuk rond. Dan ligt de bal in het kamp van de festivals om ze links te laten liggen.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.112
5.389
Dat ze een festival tour gingen doen met WE daar gingen we voor het uit komen van de beschuldigingen wel van uit. Dat is ondertussen een dikke maand (?) geleden. En het ziet er niet naar uit dat dat nieuws zal gaan liggen, het zal altijd terug naar boven komen inderdaad.
Maar ik ga er ook van uit dat de festivaltour wel al gepland zal geweest zijn en tripjes langs Werchter, Mad Cool, NOS Alive, Open'er, etc al vast zullen liggen. Vervolgens komt het nieuws uit en dan vraag je je toch af van waar de cancel zou moeten komen want uiteindelijk draait het allemaal om het zelfde (€€€).
Logischer wijze zou het van AF moeten komen tot de zaak berecht is, maar ze touren op dit moment toch doodleuk rond. Dan ligt de bal in het kamp van de festivals om ze links te laten liggen.
Organisator NOS Alive deelde deze week in elk geval veel van de shows in Portugal op Instagram. Die gaat die niet zomaar laten vallen alvast lijkt me.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Taylor Swift heeft een aanbod voor de Super Bowl halftime show geweigerd, omdat ze zich eerst volledig wil toeleggen op het her-opnemen van haar catalogus. Zou dit voor alle tourplannen gelden?
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
Taylor Swift heeft een aanbod voor de Super Bowl halftime show geweigerd, omdat ze zich eerst volledig wil toeleggen op het her-opnemen van haar catalogus. Zou dit voor alle tourplannen gelden?
Dan hadden ze haar wat eerder moeten benaderen voor die Super Bowl. Wel straf dat ze die laat schieten trouwens. Ik zou wat in elkaar geflanst hebben als ik haar was. 15 min optreden en daar kijken miljoenen mensen naar.... Mbt haar tour kan ik me niet voorstellen dat ze ineens weer beslist om de studio in te duiken. Tours van die grote en met zo,n productie vergt heel veel tijd en planning vooraf. Daar zit wel druk op. Kan me niet indenken dat ze daar de stekker uit trekken voor het her opnemen van haar albums.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.362
10.192
Wat heb ik gemist? Wat was de reden van de cancel van de tour?
Officieel dat ze zich op iets anders gingen richten, volgens mij. Alleen iedereen kwam er al gauw achter dat het waarschijnlijk om een mishandeling door Homme ging (toch?), als ik me dat goed herinner.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.284
1.284
Officieel dat ze zich op iets anders gingen richten, volgens mij. Alleen iedereen kwam er al gauw achter dat het waarschijnlijk om een mishandeling door Homme ging (toch?), als ik me dat goed herinner.
Ah, die mishandeling volledig gemist. Dat van Arcade Fire is nogal met media aandacht naar buiten gebracht, dat is hier veel minder het geval geweest volgens mij. Is deze zaak wel legit om die stempel erop te drukken?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken