Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Nee, ik weet toch echt zeker dat je Jeffs opmerking verkeerd hebt gelezen. Prima dat het een ironische opmerking is, maar het slaat als een tang op een varken als reactie op zijn opmerking.
Er is de laatste jaren nog maar één keer een hardere gitaaract gepasseerd in de Barn en dat was NiN tijdens Noel Gallagher, very pop. En het omgekeerde is evenzeer het geval, Elbow tijdens P!nk, Jamie xx en Jorja Smith tijdens TOP en ID. Arsenal (Klub C) en dit jaar Los Frequencies tijdens The Killers..

edit: het voorstel van Jefferke heeft dus weinig grond en werkt enkel in de omgekeerde richting (gitaren op main, alternatief/pop in de barn), hence mijn lijstje al had ik er dat laatste misschien moeten bij zetten.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.355
1.872
Hoe vaak zeggen we hier wel niet dat er andere genre's tegenover elkaar in de Barn staan? Niet zo zeer pop-rock maar Elbow - Pink, Disclosure - PJ, Moderat - Metallica, The Cure - Kylie, Muse Underworld. Afin waarom dan niet Smashin Pumpkins - Taylor Swift/Kendrick/Dua Lipa/ Ed Sheeran.
Afbreken blijf je toch graag doen he...
 
  • Leuk
Waarderingen: Joe

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.946
1.993
Hoe vaak zeggen we hier wel niet dat er andere genre's tegenover elkaar in de Barn staan? Niet zo zeer pop-rock maar Elbow - Pink, Disclosure - PJ, Moderat - Metallica, The Cure - Kylie, Muse Underworld. Afin waarom dan niet Smashin Pumpkins - Taylor Swift/Kendrick/Dua Lipa/ Ed Sheeran.
Afbreken blijf je toch graag doen he...
Zou gewoon een heel mooi alternatief zijn voor zo'n pop/Hip hop naam, inderdaad.
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
890
295
Denk niet dat Blur in België groot genoeg is voor een stadiontour of TW Classic ofzo. Eerlijk gezegd vind ik co-head op RW al vrij hoog gemikt.
Werchter classic 2018 had ook niet echt een headliner die het veld zou kunnen uitverkopen.
Maar de combinatie Editors, the National, Kraftwerk en dEUS verkocht uiteindelijk wel.
Dus misschien een combinatie van 3 middelgrote bands?
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.585
839
Hoe vaak zeggen we hier wel niet dat er andere genre's tegenover elkaar in de Barn staan? Niet zo zeer pop-rock maar Elbow - Pink, Disclosure - PJ, Moderat - Metallica, The Cure - Kylie, Muse Underworld. Afin waarom dan niet Smashin Pumpkins - Taylor Swift/Kendrick/Dua Lipa/ Ed Sheeran.
Afbreken blijf je toch graag doen he...
Oh ja, maar het mag wat mij betreft nog meer doorgetrokken worden, zodat iedereen zijn gading vindt.
Maar soms heb ik de indruk dat ze gegeerde acts tegenover elkaar zetten, enkel en alleen om aan publieksspreiding te doen.
En daar is het publiek dan wel de dupe van, want dan moet je kiezen...
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.355
1.872
Oh ja, maar het mag wat mij betreft nog meer doorgetrokken worden, zodat iedereen zijn gading vindt.
Maar soms heb ik de indruk dat ze gegeerde acts tegenover elkaar zetten, enkel en alleen om aan publieksspreiding te doen.
En daar is het publiek dan wel de dupe van, want dan moet je kiezen...
Ja veelal overdag maar tijdens de headliners valt dat nog goed mee. Hadden ze NIN in 2018 headliner van die tent gemaakt waren er rellen uitgebroken. Tijdens Cave of AM toen.
De laatste keer dat ze equivalenten tegenover elkaar zetten was met Pearl Jam en Pixies, ook dat werd heel goed onthaald (niet dus).
Voor de rest kan ik me geen gelijkwaardige genre's vs elkaar voor de geest halen tijdens de headliners.
 
  • Leuk
Waarderingen: slyke

micvet

Campingartiest
8 okt 2018
95
50
Met het nieuwe album kan het zomaar natuurlijk. Maar welke positie? Ik denk dat wat de band wilt en wat RW wilt geven niet in lijn zal liggen. Barn head tijdens een meer pop gerichte headliner? Of op 2 na laatste main stage.

Die lijn ligt niet ver uit elkaar hoor, daar zouden ze wel uitkomen. Bedoeling was dat TSP op RW stonden tijdens hun festivaltour in 2019 (o.a Rock Im Park, Download, Nova Rock, Open'er, Mad Cool, Nos Alive,...) maar uiteindelijk was het agendagewijs niet mogelijk (geen shows tussen half juni en het weekend na RW). Ze zijn toen begin juni 'weggezet' in een volgestouwde Lotto Arena en speelden daar zowat het beste concert dat we dat jaar gezien hebben. Corgan in bloedvorm, zang super, vrij veel interactie en zelfs humor. Wees maar zeker dat, als de kans zich voordoet, RW die niet laat schieten. De positie zal het probleem niet zijn, het tourschema daarentegen zal gunstiger moeten.
 
  • Leuk
Waarderingen: jefferke en Cisseman

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.122
1.140
Omtrent Smashing Pumpkins:

"The Smashing Pumpkins have announced their new album Atum (pronounced “autumn”), a 33-song rock opera in three acts that’s billed as the sequel to 1995’s Mellon Collie and the Infinite Sadness and 2000’s Machina/Machine of God. The new song “Beguiled” is the first taste from the album. Hear it below.

Each act of Atum will be released every 11 weeks, with Act 1 leading off on November 15; Act 2 will follow on January 31, with Act 3 finishing the collection on April 21. A special edition box set featuring the album’s 33 songs plus 10 additional bonus tracks will also be released on April 21."

Meer: https://pitchfork.com/news/the-smas...ins have announced,first taste from the album.

Met zulk nieuws is een zomertour natuurlijk heel logisch.
 
  • Leuk
Waarderingen: Cisseman

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
Die lijn ligt niet ver uit elkaar hoor, daar zouden ze wel uitkomen. Bedoeling was dat TSP op RW stonden tijdens hun festivaltour in 2019 (o.a Rock Im Park, Download, Nova Rock, Open'er, Mad Cool, Nos Alive,...) maar uiteindelijk was het agendagewijs niet mogelijk (geen shows tussen half juni en het weekend na RW). Ze zijn toen begin juni 'weggezet' in een volgestouwde Lotto Arena en speelden daar zowat het beste concert dat we dat jaar gezien hebben. Corgan in bloedvorm, zang super, vrij veel interactie en zelfs humor. Wees maar zeker dat, als de kans zich voordoet, RW die niet laat schieten. De positie zal het probleem niet zijn, het tourschema daarentegen zal gunstiger moeten.
Heb ze toen op RAR gezien en vond dat echt een hele sterke show. Enorm van staan genieten. Oude hits blijven krakers en het nieuwe werk kan ik ook best smaken. Dus een doorkomst op Rw zou ik erg toejuichen. Ook een frissere boeking in de categorie oudere rockbands.
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.585
839
Dus een doorkomst op Rw zou ik erg toejuichen. Ook een frissere boeking in de categorie oudere rockbands.
Absoluut. Sowieso voor mij een band die ik nog nooit gezien heb (en eigenlijk best wel eens wil zien) en Werchter zou daarvoor ideaal zijn...
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

EngineNr9

Randprogramma
7 feb 2017
110
95
Heb ze toen op RAR gezien en vond dat echt een hele sterke show. Enorm van staan genieten. Oude hits blijven krakers en het nieuwe werk kan ik ook best smaken. Dus een doorkomst op Rw zou ik erg toejuichen. Ook een frissere boeking in de categorie oudere rockbands.
Op RAR waren ze inderdaad geweldig in 2019! Het was lang geleden dat ik ze zo in vorm heb meegemaakt. Ik zou ze er graag bij hebben op Werchter!
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken