Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

Chiel

Support act
18 jul 2014
890
295
Ik moet het ook wat duidelijker omschrijven inderdaad.
Slipknot zie ik niet vaak, was ook al 13 jaar geleden voor mij.
Het ging mij er meer om dat de headliners op Werchter al vaak geweest waren en er relatief weinig verfrissends was in de tenten.
Op Pukkelpop heb ik meerdere artiesten moeten skippen omdat er teveel leuks tegelijk was.
Misschien is Werchter gewoon niet meer het festival voor mij, kan ook.
 

Oh Well

Randprogramma
7 feb 2014
172
114
Ja, die namen noemden we vorig jaar ook.
En uiteindelijk werden het weer Pearl Jam, Metallica, Killers, Red Hot Chili Peppers.
Pukkelpop was een verademing vergeleken met Rock Werchter dit jaar.
Eerst zien wat Rock Werchter brengt voor ik een ticket koop.
Een verademing die niet uitverkocht & waarvan de headliners slechte kritieken kregen langs alle kanten terwijl van de 4 namen die je hier noemt op Werchter ze gewoon alle 4 bijna unaniem goede reacties hadden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Puzzles en Paddy

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.764
8.324
RATM, Arctic Monkeys, Billie Eilish, Kendrick Lamar, QOTSA, Arcade Fire, Stromae, Taylor Swift, Volbeat, SOAD, Tame Impala, ...
Hier komt ongetwijfeld nog veel bij, we zijn nog geen september (en valt ook veel van af). Hoop wel dat het zo’n divers rijtje blijft tot het einde want voor je het weet hou je de Editors en Musen van deze wereld over bij Werchter…
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.764
8.324
Een verademing die niet uitverkocht & waarvan de headliners slechte kritieken kregen langs alle kanten
Que? Slipknot was een succes hoor. Volgens iedereen die ik gehoord heb is dat experiment goed gelukt. En Tame Impala (hun dag was trouwens wel uitverkocht, zeldzaam voor Pukkelpop) speelde een machtige headlineshow waar wekelijk iedereen positief over was.

Alleen over AM zijn reacties verdeeld. Maar die werden gesmaakt door de fans en minder door de casuals, een beetje zoals RHCP op RW, afgaande van de reactie op de socials voor beide.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Chiel

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Hier komt ongetwijfeld nog veel bij, we zijn nog geen september (en valt ook veel van af). Hoop wel dat het zo’n divers rijtje blijft tot het einde want voor je het weet hou je de Editors en Musen van deze wereld over bij Werchter…
Ik denk dat je MUSE wel met potlood kan opschrijven. Die zullen wel een festivaltour doen aankomend jaar.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.764
8.324
Ik denk dat je MUSE wel met potlood kan opschrijven. Die zullen wel een festivaltour doen aankomend jaar.
Waaruit haal je dat? De enige UK data voor volgend jaar zijn alvast geen festivals maar eigen shows. Hun grote festivaltour was dit jaar…
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
890
295
Een verademing die niet uitverkocht & waarvan de headliners slechte kritieken kregen langs alle kanten terwijl van de 4 namen die je hier noemt op Werchter ze gewoon alle 4 bijna unaniem goede reacties hadden.
Ook even mijn daaropvolgende bericht lezen.

Wat wellicht ook prettig op Pukkelpop is, is dat je in tegenstelling tot Rock Werchter niet al een half uur van tevoren in de tenten moet zijn, omdat anders de rode kruizen zichtbaar zijn en je er niet inkomt (terwijl er wel vaak voldoende plek is).
 
  • Leuk
Waarderingen: Oh Well

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Waaruit haal je dat? De enige UK data voor volgend jaar zijn alvast geen festivals maar eigen shows. Hun grote festivaltour was dit jaar…
Puur een gokje hoor. Ik zie ze iig wel op Pinkpop en Werchter spelen aankomend jaar. Met potlood was misschien inderdaad wat te voorbarig.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.764
8.324
Puur een gokje hoor. Ik zie ze iig wel op Pinkpop en Werchter spelen aankomend jaar. Met potlood was misschien inderdaad wat te voorbarig.
Pinkpop zie ik misschien doen wat RW de vorige keer gedaan heeft en ze als enige festival boeken. Maar ze stonden echt nog heel recent op RW dus is tijd om ze eens ergens anders te zetten.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Een verademing die niet uitverkocht & waarvan de headliners slechte kritieken kregen langs alle kanten terwijl van de 4 namen die je hier noemt op Werchter ze gewoon alle 4 bijna unaniem goede reacties hadden.
Huh. Pukkelpop verkocht gewoon prima, zaterdagtickets uitverkocht. Enkel AM was kut.

Als je de goednieuwsshow van de vrt en stubru volgt, dan was inderdaad alles op Werchter subliem en tiptop in orde lol.
 
  • Leuk
Waarderingen: Chiel

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Misschien is Werchter gewoon niet meer het festival voor mij, kan ook.
Dit gevoel heb ik de laatste jaren ook steeds meer en meer. Vandaar dat ik dit jaar voor het eerst tickets voor Roskilde ga kopen allicht. Kijkend naar de geruchten verwacht ik daar wel een mooi evenwicht aan mooie popheadliners (Taylor, Kendrick, Billie ...) en oudere headliners (RATM, Arcade Fire etc ...). Op Werchter vrees ik met grote vrezen dat we in het (voor mij) slechte geval iets als volgt kunnen krijgen:
Do: Ratm
Vr: Muse + QOTSA
Za: Arctic + Arcade
Zo: SOAD + Volbeat

Tenzij Werchter me alsnog weet te verrassen met een mooie combinatie van headliners uiteraard! Werchter is en blijft toch wel wat mijn 'thuis'festival.
 
  • Leuk
Waarderingen: Chiel

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Waaruit haal je dat? De enige UK data voor volgend jaar zijn alvast geen festivals maar eigen shows. Hun grote festivaltour was dit jaar…
Mwa, nieuw album, vaste klant op Werchter.. Kan ook gewoon zijn dat ze Sportpaleis / KBS doen natuurlijk.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.764
8.324
Mwa, nieuw album, vaste klant op Werchter.. Kan ook gewoon zijn dat ze Sportpaleis / KBS doen natuurlijk.
Ja Sportpaleis dan. KBS verkopen die nooit never uit. Lukte zelfs niet in populairdere tijden.
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.123
1.530
Mwa, nieuw album, vaste klant op Werchter.. Kan ook gewoon zijn dat ze Sportpaleis / KBS doen natuurlijk.

Zou Muse anno 2023 het KBS nog gevuld krijgen denk je? Zelfs het Sportpaleis zie ik hen nog niet in één dag uitverkopen zoals tien jaar geleden.
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Zou Muse anno 2023 het KBS nog gevuld krijgen denk je? Zelfs het Sportpaleis zie ik hen nog niet in één dag uitverkopen zoals tien jaar geleden.
Bwa, in 2016 verkocjten die nog 4 keer Paleis 12 in een mum van tijd uit (4×16k bezoekers). Denk dat die hun eigen shows wel nog steeds goed kunnen verkopen. KBS is misschien wat overdreven, maar een sportpaleis kan geeb probleem zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Cisseman

Randprogramma
22 jun 2022
142
151
Stel me wel de vraag of de datum van de HS show wel zo gunstig is eigenlijk, 95% van zijn doelpubliek zit dan nog in de examens...
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Stel me wel de vraag of de datum van de HS show wel zo gunstig is eigenlijk, 95% van zijn doelpubliek zit dan nog in de examens...
Da's elk jaar een probleem. Taylor Swift in 2020, Bruno Mars in 2018 ... Op dat vlak voelt het goed eindelijk van de examens verlost te zijn 😅.
 
  • Leuk
Waarderingen: Cisseman

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Muse tourde in 2018 heel Europa rond met een bombastische stadion tournee, dan zie ik ze vier, vijf jaar later niet terug arena's in duiken - al kan het natuurlijk wel. Dat die show werd geboekt door Werchter, verandert imo weinig daar aan. Vraag zal zijn of ze een hitje kunnen meepikken op stubru en dan is de trein weer vertrokken.
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.123
1.530
Muse tourde in 2018 heel Europa rond met een bombastische stadion tournee, dan zie ik ze vier, vijf jaar later niet terug arena's in duiken - al kan het natuurlijk wel. Dat die show werd geboekt door Werchter, verandert imo weinig daar aan. Vraag zal zijn of ze een hitje kunnen meepikken op stubru en dan is de trein weer vertrokken.

You make me feel like it's Halloween zal het niet worden in elk geval. Klinkt wel als het liefdesgedrocht van Tought Contagion en een afgedankt Ghost nummer.
 
  • Haha
Waarderingen: liluzi

Gebruikers die dit onderwerp bekijken