Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Geen idee of deze al is aangehaald, maar met de geruchten dat Paramore met een nieuw album komt in 2022 is er misschien ook wel eens een grote mogelijkheid dat ze hun rentrée maken op RW. Is denk ik van 2010 geleden... En bij dat vrouwelijk rock geweld kunnen we BRUTUS dan ook maar hun intrede laten maken op Werchter :) (Parklife tel ik niet mee)
Paramore gerucht voor headliner spot op Lollapalooza in Brazilie fyi
 
  • Leuk
Waarderingen: jarivn

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Paramore... Een naam die ik ook wel hoog op de line-up verwacht. Lijkt me ideaal om de 2020 Placebo positie in te nemen als sub onder co-headline constructie SOAD-Volbeat. Een constructie die ik nog steeds terug verwacht in 2023.

Zelf doet die band me niks, maar wel een reunie waar veel mensen enthousiast van worden denk ik
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.330
co-headline constructie SOAD-Volbeat
Na zowel Graspop als een (heel matig verkopend) Sportpaleis show NOG een headlineshow van Volbeat met deze tour? Ik denk dat ze het na dit jaar weer een tijdje zo gaan laten niet?
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.536
Na zowel Graspop als een (heel matig verkopend) Sportpaleis show NOG een headlineshow van Volbeat met deze tour? Ik denk dat ze het na dit jaar weer een tijdje zo gaan laten niet?
ik zie ze wel terug naar werchter gaan zoals origineel geplanned was samen met SOAD. Volbeat spreekt een heel breed publiek aan, niet zo bijster duur maar brengt nog steeds redelijk wat volk binnen. Dat is toch alles wat je wilt als festival?
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.745
2.421
ik zie ze wel terug naar werchter gaan zoals origineel geplanned was samen met SOAD. Volbeat spreekt een heel breed publiek aan, niet zo bijster duur maar brengt nog steeds redelijk wat volk binnen. Dat is toch alles wat je wilt als festival?
@mattman doelt natuurlijk in de omgekeerde richting; zal Volbeat zelf nog willen touren volgend jaar?

Al denk ik wel dat ze meteen voluit willen gaan na 2 gemiste coronajaren.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.330
ik zie ze wel terug naar werchter gaan zoals origineel geplanned was samen met SOAD. Volbeat spreekt een heel breed publiek aan, niet zo bijster duur maar brengt nog steeds redelijk wat volk binnen. Dat is toch alles wat je wilt als festival?
Ja maar gaat Volbeat volgend jaar nog eens op tour zijn vooral.

In 2023 hoop ik toch nieuwe lineups en bands te zien dan degene die dit jaar al de lineups sierden.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.536
Ja maar gaat Volbeat volgend jaar nog eens op tour zijn vooral.

In 2023 hoop ik toch nieuwe lineups en bands te zien dan degene die dit jaar al de lineups sierden.
dit is volbeat waar we het over hebben, die touren elk zomer europa, al sinds 2011 dacht ik
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.066
7.208
Ik geloof inderdaad niet dat Volbeat ooit niet op tour is.
Die staan ieder jaar wel ergens in België.
Hun aankomende tour was wel erg enthousiast met Gelredome en Sportpaleis, denk niet dat iemand dacht dat die dat gingen uitverkopen. denk echter niet dat ze hierdoor ineens niet/lager zullen spelen op festivals
 
  • Leuk
Waarderingen: jimmywe en DennisvdBr

Berninger220

Randprogramma
19 aug 2022
133
153
En wat denken jullie van The National? Komen volgende week ook met nieuwe muziek en dit samen met Bon Iver... Lijkt mij ook wel een leuke combo om ergens te plaatsen
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Muse lijkt me toch een erg grote kanshebber hoor met die nieuwe shows aangekondigd. Boutique of KBS kunnen ze niet aan lijkt me en zalen doen ze meestal niet tijdens een outdoor tour. RW lijkt dan wat de 'rest'oplossing. Verwacht wel een grotere sub (Arcade Fire?) dan vorige keer na de mindere verkoop van hun dag in 2019.
 
  • Leuk
Waarderingen: TNFke

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.330
Muse lijkt me toch een erg grote kanshebber hoor met die nieuwe shows aangekondigd. Boutique of KBS kunnen ze niet aan lijkt me en zalen doen ze meestal niet tijdens een outdoor tour. RW lijkt dan wat de 'rest'oplossing. Verwacht wel een grotere sub (Arcade Fire?) dan vorige keer na de mindere verkoop van hun dag in 2019.
Sportpaleis, ook wel even geleden. RW lijkt me sowieso te recent (nog maar 1 editie geleden) en zoals je zegt: niet bepaald een doorslaand succes.
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Sportpaleis, ook wel even geleden. RW lijkt me sowieso te recent (nog maar 1 editie geleden) en zoals je zegt: niet bepaald een doorslaand succes.
Pearl Jam, The Killers, QOTSA. 3/8 headliners in 2022 waren 1 editie geleden ook headliner. Geen issue voor Werchter.

Ga nog even afwachten wat ze voor Europa aankondigen, maar als zeook daar de ambitie hebben stadia/ velden aan te doen, zie ik een Sportpaleis niet meteen mogelijk.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.330
Pearl Jam, The Killers, QOTSA. 3/8 headliners in 2022 waren 1 editie geleden ook headliner. Geen issue voor Werchter.

Ga nog even afwachten wat ze voor Europa aankondigen, maar als zeook daar de ambitie hebben stadia/ velden aan te doen, zie ik een Sportpaleis niet meteen mogelijk.
Even afwachten idd. Als ze in de UK al zulke bescheiden (voor hun doen) 'stadia' aandoen, dan verwacht ik niet dat ze in heel Europa voor de grote voetbalstadia gaan. En een (uitgebreide) festivaltour deden ze dit jaar al.

En van die namen die jij noemt was alleen Pearl Jam de grote headliner. Killers en QOTSA haakten vooral vast aan RHCP en Metallica. En Muse is geen Pearl Jam (meer).
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.132
4.221
Paramore... Een naam die ik ook wel hoog op de line-up verwacht. Lijkt me ideaal om de 2020 Placebo positie in te nemen als sub onder co-headline constructie SOAD-Volbeat. Een constructie die ik nog steeds terug verwacht in 2023.

Zelf doet die band me niks, maar wel een reunie waar veel mensen enthousiast van worden denk ik
Denk zelf nog een treetje lager. Eerder rond 18 uur ofzo.
 

dingskewhiskas

Randprogramma
22 nov 2019
239
336
Betwijfel dat Arcade Fire op de TW Classic van Springsteen wil spelen. Openen voor Bruce Springsteen, maar geen enkel kaartje meer beschikbaar voor hun eigen fans.

AF lijkt me toch het soort groep waarvoor het laatste een véél groter probleem is dan dat het eerste een grote eer is.
 
  • Leuk
Waarderingen: Everyknight

Gebruikers die dit onderwerp bekijken