Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

Kevieri

Campingartiest
17 feb 2016
50
38
Nee, maar er is een verschil tussen 'programmeren voor' of 'zetten voor' in plaats van 'wegzetten'.
Dan is het net of ze even naar het afvoerputje gebracht worden.
wegzetten was verkeerd verwoord want zo bedoelde ik het niet. Maar er zijn in het verleden toch al gekkere combinaties op TW Classic gepasseerd (GN'R/Pretenders - Springsteen/Keane - Springsteen/Lana Del Rey)? Dan denk ik dat een combinatie van Springsteen met Arcade Fire beter werkt dan de eerder vermelde combinaties.
 
  • Leuk
Waarderingen: zero en Chiel

Chiel

Support act
18 jul 2014
890
295
De combinatie snap ik wel.
Ooit op Pinkpop was er ook the Killers en Bruce.
Ik denk dat de combinatie Arcade Fire / Bruce ook een goede is hoor.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.328
Als je The Killers voor McCartney kan zetten dan kun je Arcade Fire voor Springsteen zelfs een 'downsize' (qua grootte 'sub', niet qua kwaliteit) noemen wat mij betreft. Dus zo heel raar is dit niet?..
Alleen is die Bruce dag dus al uitverkocht. En het is zo al erg gesteld met de sfeer op de weide VOOR de headliners van TW Classic... Dit wil je geen enkele band aandoen. Ik ken sowieso mensen die redelijk pissed gaan zijn dat ze niet eens een ticket kunnen kopen voor een festivalshow van Arcade Fire.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.398
3.360
Alleen is die Bruce dag dus al uitverkocht. En het is zo al erg gesteld met de sfeer op de weide VOOR de headliners van TW Classic... Dit wil je geen enkele band aandoen. Ik ken sowieso mensen die redelijk pissed gaan zijn dat ze niet eens een ticket kunnen kopen voor een festivalshow van Arcade Fire.
"Dat wil je geen enkele band aandoen", het is ook gewoon hun werk hè?
Tuurlijk, idealiter speelt elke band aan het einde van de dag, met een ruime settijd, voor veel en aandachtig publiek enzovoort. Er moet toch een dagprogramma zijn?
Aan de andere kant, wel een goede reden om niet nog een grote band als Arcade Fire erbij te zetten als het toch al uitverkocht is natuurlijk.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.328
"Dat wil je geen enkele band aandoen", het is ook gewoon hun werk hè?
Tuurlijk, idealiter speelt elke band aan het einde van de dag, met een ruime settijd, voor veel en aandachtig publiek enzovoort. Er moet toch een dagprogramma zijn?
Aan de andere kant, wel een goede reden om niet nog een grote band als Arcade Fire erbij te zetten als het toch al uitverkocht is natuurlijk.
Komaan Ruben, kan jij je een belabberdere positie bedenken voor een band dan vlak voor Bruce Springsteen op TW Classic op een festivaldag die al uitverkocht nog voor je bent aangekondigd? Wetende dat Bruce 2,5u speelt en je niet eens je volledige headlineset speelt?

Laat voor Bruce maar een (goedkopere) classic act zoals de Simple Minds ofzo spelen. Gaat zijn fanbase ook contenter mee zijn.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
wegzetten was verkeerd verwoord want zo bedoelde ik het niet. Maar er zijn in het verleden toch al gekkere combinaties op TW Classic gepasseerd (GN'R/Pretenders - Springsteen/Keane - Springsteen/Lana Del Rey)? Dan denk ik dat een combinatie van Springsteen met Arcade Fire beter werkt dan de eerder vermelde combinaties.
Ik denk dat LDR kwam omdat ze graag een hoge spot had gewild op RW en ze die niet kreeg en dan maar voor Springsteen hebben verpatst. Die andere twee namen komen nog niet aan de hielen van AF. Ma bon, het kan op zich wel. Wie had ooit gedacht dat een combinatie Stromae - Gorillaz zou plaatsvinden? Niemand, denk ik. Staan die twee ook op één affiche terwijl ik er zeker van ben dat Stromae het vrijwel alleen ook kon (zag je ook aan het kleine publiek dat nog maar overbleef voor Gorillaz overigens).
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.398
3.360
Komaan Ruben, kan jij je een belabberdere positie bedenken voor een band dan vlak voor Bruce Springsteen op TW Classic op een festivaldag die al uitverkocht nog voor je bent aangekondigd? Wetende dat Bruce 2,5u speelt en je niet eens je volledige headlineset speelt?

Laat voor Bruce maar een (goedkopere) classic act zoals de Simple Minds ofzo spelen. Gaat zijn fanbase ook contenter mee zijn.
Komaan Matt, je bent sub voor Bruce fucking Springsteen. Ik denk niet dat dat een nachtmerrie scenario is zoals jij die schetst voor veel bands, eerder een droom.. En nogmaals, ze zijn gewoon niet zó groot als jij denkt/hoopt dat ze zijn. Stromae en The Killers hadden dezelfde positie op een Werchter dagevenement (gehad als het doorging). Met alle respect, in België grotere namen.

En op RW zie ik ze ook niet als afsluitende act van een dag, dus of ze dan vóór Springsteen op TW staan of voor dé act van die dag op RW zelf vind ik niet zodanig verschillen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Christiaan

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.328
En op RW zie ik ze ook niet als afsluitende act van een dag, dus of ze dan vóór Springsteen op TW staan of voor dé act van die dag op RW zelf vind ik niet zodanig verschillen.
Dan verschillen we van mening haha. Nogmaals: als Arcade Fire op TWC wordt aangekondigd kan je daar niet eens tickets voor kopen.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.398
3.360
Dan verschillen we van mening haha. Nogmaals: als Arcade Fire op TWC wordt aangekondigd kan je daar niet eens tickets voor kopen.
Voor Sportpaleis zijn ze alleen aangekondigd en daar kopen mensen óók geen tickets voor.. 😜

Maar goed, ik zie het niet gebeuren dat ze op TW Classic eindigen hoor. Zal (hopelijk) wel gewoon RW zelf worden. Als co met een grotere act als Arctic Monkeys bijvoorbeeld zou leuk zijn.
 

theblackmadness

Sunset slot
9 sep 2019
3.463
4.245
Dan verschillen we van mening haha. Nogmaals: als Arcade Fire op TWC wordt aangekondigd kan je daar niet eens tickets voor kopen.
Dat geldt voor elke naam he. Voor Simple Minds zou dus hetzelfde gelden. Het is voor u dus eerder een kwestie van Arcade Fire wil ik zien en mag dus niet op TW staan en bvb. Simple Minds wil ik niet zien, dus zet die maar voor Bruce
 
  • Geweldig
Waarderingen: RubenFrusciante

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.328
Dat geldt voor elke naam he. Voor Simple Minds zou dus hetzelfde gelden. Het is voor u dus eerder een kwestie van Arcade Fire wil ik zien en mag dus niet op TW staan en bvb. Simple Minds wil ik niet zien, dus zet die maar voor Bruce
Ik heb een ticket voor Bruce hoor.

En ik roep Simple Minds omdat ik gok dat mensen die voor hem komen blijer gaan zijn met een classic als Simple Minds, Lionel Ritchie, Crowded House oid dan iets alternatiefs als Arcade Fire. Afgaande van de laatste twee keren dat ik er was (2013 en 2016) was het publiek er redelijk grijs en werd er beter gereageerd op de oldies dan op de Keanes en Lana's.
 

theblackmadness

Sunset slot
9 sep 2019
3.463
4.245
Ik heb een ticket voor Bruce hoor.

En ik roep Simple Minds omdat ik gok dat mensen die voor hem komen blijer gaan zijn met een classic als Simple Minds, Lionel Ritchie, Crowded House oid dan iets alternatiefs als Arcade Fire. Afgaande van de laatste twee keren dat ik er was (2013 en 2016) was het publiek er redelijk grijs en werd er beter gereageerd op de oldies dan op de Keanes en Lana's.
Voor mij maakt het in ieder geval niet uit. Op RW zou mooi zijn, maar ik weet niet wat die matige verkoop (en ontvangst nieuw album) nu geeft voor het boeken van Arcade Fire
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Komaan Matt, je bent sub voor Bruce fucking Springsteen. Ik denk niet dat dat een nachtmerrie scenario is zoals jij die schetst voor veel bands, eerder een droom.. En nogmaals, ze zijn gewoon niet zó groot als jij denkt/hoopt dat ze zijn. Stromae en The Killers hadden dezelfde positie op een Werchter dagevenement (gehad als het doorging). Met alle respect, in België grotere namen.

En op RW zie ik ze ook niet als afsluitende act van een dag, dus of ze dan vóór Springsteen op TW staan of voor dé act van die dag op RW zelf vind ik niet zodanig verschillen.
Stromae was headliner. The Killers is toch ook gewoon een band Sportpaleis aan doet?
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Ik heb een ticket voor Bruce hoor.

En ik roep Simple Minds omdat ik gok dat mensen die voor hem komen blijer gaan zijn met een classic als Simple Minds, Lionel Ritchie, Crowded House oid dan iets alternatiefs als Arcade Fire. Afgaande van de laatste twee keren dat ik er was (2013 en 2016) was het publiek er redelijk grijs en werd er beter gereageerd op de oldies dan op de Keanes en Lana's.
Als TWOD nog tourt zie ik die als 'hedendaagse' naam ook wel prima subben tbh, veel overlap tussen beide fanbases en sound me dunkt.

Nogmaals, RW moet ieder jaar weer 6 à 8 headliners trachten te vinden. Dan zet je AF niet zo maar weg, tenzij er sprake is van een overaanbod - wat vooralsnog niet het geval lijkt te zijn. Zet AF naast een goedverkopende artiest / band en je hebt een prima dag, denk ik.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Laten we overigens niet vergeten dat Bruce dit jaar van plan was om zijn eigen sub mee te nemen (Jack White). Voor hetzelfde geld keert die volgend jaar mee terug.

Daarnaast wordt hier toch te veel gedaan alsof AF hun headlinerstatus nu definitief kwijt zijn. Toen The Killers alleen headlineden in 2018 kregen ze Sportpaleis ook niet uitverkocht. En zelfs de grootste fans hier zijn het eens dat AF hoogstens in een constructie als coheadliner komt.
 

micvet

Campingartiest
8 okt 2018
95
50
Het al dan niet uitverkopen van een Sportpaleis is in de huidige context echt geen absolute graadmeter voor de populariteit van een band. Vergis je daar niet in.
 

jarivn

Playlistbediener
30 dec 2017
6
5
Geen idee of deze al is aangehaald, maar met de geruchten dat Paramore met een nieuw album komt in 2022 is er misschien ook wel eens een grote mogelijkheid dat ze hun rentrée maken op RW. Is denk ik van 2010 geleden... En bij dat vrouwelijk rock geweld kunnen we BRUTUS dan ook maar hun intrede laten maken op Werchter :) (Parklife tel ik niet mee)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken