Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Toch denk ik dat je Arcade Fire nog niet moet afschrijven als (sub)headliner.
In mijn ogen maken ze, in tegenstelling tot bijvoorbeeld Editors of Kings of Leon, nog steeds relevante albums.
Heb ook niet gezegd dat je hen al moet afschrijven. Wou enkel maar tonen dat er wel objectieve redenen zihn voor RW om hen eventueel te skippen in 2023 indien ze een headlinespot zouden nastreven. Zie ze nog perfect passen als sub voor een headliner die sowieso uitverkoopt (RATM bv), maar als volwaardige co-headliner lijken ze me onderhand wel een maatje te klein geworden.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.328
maar als volwaardige co-headliner lijken ze me onderhand wel een maatje te klein geworden.
Als in: tegenover 2017? Want kleiner zijn ze er niet op geworden toch? En dat Sportpaleis hebben ze ook in 2014 en 2017 niet helemaal uitverkocht. Maar inderdaad, een co-head die wat meer verzet dan KoL (over maatje te klein gesproken), zou wel mooi zijn.

De twee 'arcs' he: Arcade Fire en Actric Monkeys samen.
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Als in: tegenover 2017? Want kleiner zijn ze er niet op geworden toch? En dat Sportpaleis hebben ze ook in 2014 en 2017 niet helemaal uitverkocht. Maar inderdaad, een co-head die wat meer verzet dan KoL (over maatje te klein gesproken), zou wel mooi zijn.

De twee 'arcs' he: Arcade Fire en Actric Monkeys samen.
Blijkbaar toch wel kleiner geworden eh 😉. Dat is ook gewoon al respectievelijk 8 en 5 jaar geleden natuurlijk. In 2018 in het Sportpaleis hadden ze het balkon open in een 360° setting, tribunes zo goed als volledig uitverkocht. Nu zonder balkon, in de gewone zaalopstelling met de tribunes verre van uitverkocht. Da's een heel groot verschil hoor.

Ik had verwacht dat Arctic Monkeys z'n dag vlot ging uitverkopen op PKP. Misschien overschatten we die band ook wel wat als die een dag alleen moeten trekken.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.328
Blijkbaar toch wel kleiner geworden eh 😉. Dat is ook gewoon al respectievelijk 8 en 5 jaar geleden natuurlijk. In 2018 in het Sportpaleis hadden ze het balkon open in een 360° setting, tribunes zo goed als volledig uitverkocht. Nu zonder balkon, in de gewone zaalopstelling met de tribunes verre van uitverkocht. Da's een heel groot verschil hoor.
Zaalcapaciteit was toen een stuk kleiner doordat het podium in het midden stond. En ook nu gaan ze dat zo goed als volledig uitverkopen eens het zover is. Een beetje War On Drugs scenario.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.328
En dan zijn er nog die andere indiehelden The National. Binnenkort komt hun eerste single van de nieuwe plaat uit (eentje samen met Bon Iver).

Na 10 jaar nog eens op Rock Werchter volgend jaar?
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Zaalcapaciteit was toen een stuk kleiner doordat het podium in het midden stond.
Dat is toch niet waar? Podium was vrij klein en stond in het midden van de zaal met mensen overal rondom op het middenplein. Zie niet in waarom de zaalcapaciteit dan kleiner is (zou eerder het omgekeerde verwachten zelfs).

Zie totaal niet in hoe ze de zaal nog 'zo goed als volledig' gaan kunnen uitverkopen, wanneer de organisator net de zaal gedownsized heeft een maand voor het concert.
 

zero

Gouden Tip
18 okt 2018
290
168
Ik vrees toch dat werchter12 gelijk heeft. Als de volledige bovenste ring leeg blijft en de rest van de vakken ook vaak nog halfleeg is, dan lijkt mij dat met moeite de helft van de mogelijke capaciteit op dit moment bereikt is.

Hopelijk heeft dat geen invloed op een mogelijke plek op Werchter. Ik zou ze zelf namelijk graag nog eens een keer op Werchter zien, maar heb langs de andere kant ook weinig zin om € 50 of meer te betalen om ze in het Sportpaleis te zien... Mogelijk ben ik niet de enige die daar zo over denkt? :)
 
  • Leuk
Waarderingen: liluzi

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Nuja. Arcade Fire is en blijft een gigantisch straffe liveband natuurlijk en als je 6 à 8 headliners moet gaan vinden, kan het snel gaan.

Ik zou trouwens nog niet te snel die Boutique verdelingen maken. Springsteen mag dan al TWC doen, en er zal vast dan wel nog een tweede komen. Je hebt dus idd ook nog Rammstein en er zullen in de loop van de maanden wel nog bands opduiken. Boutique hoeft niet altijd met pop-acts te zijn natuurlijk.
 

theblackmadness

Sunset slot
9 sep 2019
3.463
4.245
Sam Fender zegt nu ook weer Sziget af, die man kan je best boeken en in de kleine letters op je festivalposter de toekomstige vervanger er al bijzetten
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.585
839
- Dagje op RW: Billie Eilish

Eilish waarschijnlijk haar eigen dag op Boutique.
Te grote fanbase die op een gewone RW dag de hele voorste regionen zou inpalmen + verkoopt die dag commercieel gezien gewoon uit.

Hopelijk herkansing voor McCartney ook volgend jaar?
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Eilish waarschijnlijk haar eigen dag op Boutique.
Te grote fanbase die op een gewone RW dag de hele voorste regionen zou inpalmen + verkoopt die dag commercieel gezien gewoon uut.
Dat gebeurt ook bij bands als Metallica, PJ en Muse e.d., denk niet dat RW dat gaat tegenhouden om haar te boeken. Bovendien zal Billie ook geen dag volledig op haarzelf uitverkopen (zonder een andere naam op de affiche) zoals Metallica dat deed vorig jaar. Vergeet ook het gefaalde Boutique pop-up verhaal niet, denk dat ze wel tweemaal gaan nadenken alvorens zoiets opnieuw te proberen.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.650
1.147
Mwa, Everything Now is wel hun grootste hit. Enige Arcade Fire die pakweg op Qmusic gedraaid wordt en die mijn ma wel herkent zeg maar.

Ben ik de enige die dit een rare uitspraak vind?

In mijn hoofd zijn nummers als We Used To Wait, Rebellion Lies, Wake up, Ready To Start,... het soort nummers dat veel meer mensen (her)kennen dan Everything Now. Everything Now is gewoon een pak recenter en daarom voor de minder diepgaande radiostations (ow, no he didn't...o_O) makkelijker te draaien.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.328
Ben ik de enige die dit een rare uitspraak vind?

In mijn hoofd zijn nummers als We Used To Wait, Rebellion Lies, Wake up, Ready To Start,... het soort nummers dat veel meer mensen (her)kennen dan Everything Now. Everything Now is gewoon een pak recenter en daarom voor de minder diepgaande radiostations (ow, no he didn't...o_O) makkelijker te draaien.
Nee ik denk dat dit het enige nummer was dat breed commercieel op de radio kwam. Dus niet alleen de StuBru's en KINK's. Ook MNM en Qmusic draaiden dat nummer. Zie ze niet snel een Ready To Start of Rebellion Lies draaien... (hoewel die laatste wel hun meest iconische nummer en go-to nummer onder de fans is).

Stond 17 weken in de Ultratop zie ik, for what it's worth. Dichtste die daarbij in de buurt kwam was het nummer Reflektor.
 
  • Leuk
Waarderingen: Christiaan en Joslittel

Kevieri

Campingartiest
17 feb 2016
50
38
Ik hoop dat ze Arcade Fire wegzetten op TW Classic. Een setje van 75 minuten voor Bruce Springsteen, dat moet toch wel werken denk ik.
 
  • Verdrietig
Waarderingen: mattman

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.398
3.360
Oke, hierbij sluit ik het internet voor vandaag.
Als je The Killers voor McCartney kan zetten dan kun je Arcade Fire voor Springsteen zelfs een 'downsize' (qua grootte 'sub', niet qua kwaliteit) noemen wat mij betreft. Dus zo heel raar is dit niet?..
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
890
295
Nee, maar er is een verschil tussen 'programmeren voor' of 'zetten voor' in plaats van 'wegzetten'.
Dan is het net of ze even naar het afvoerputje gebracht worden.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken