Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.764
8.324
In other news; Ik heb horen waaien in de wandelgangen dat men voor 2023 kijkt naar 2 dagen Werchter Classic en 2 dagen Boutique.
Rammstein zou daar ook ergens een plekje krijgen. Het is natuurlijk nog veraf en de plannen zullen wellicht met het lichtste tintje potlood zijn opgeschreven, vermoed ik.
Goed. Nuja, ik ging sowieso al ergens uit van 2 dagen Classic en Boutique omdat ze die vergunningen nooit hebben gebruikt dit jaar.
 
  • Leuk
Waarderingen: jonasvh

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Met dat eigen podium van ze vraag ik me af of dat überhaupt mogelijk is om dat te transporteren op een ander al bestaand podium. M'n gok is nog steeds 2x KBS. Binnen enkele weken zullen we het wel weten zeker, gezien Rammstein altijd vrij snel is met hun tournieuws.
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
890
295
2 keer classic en 2 keer boutique is alleen maar slecht nieuws voor Rock Werchter.
Krijgen we dezelfde bands weer op Rock Werchter en wat het een beetje anders zou maken, gaat natuurlijk weer naar zo'n losse dag.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Wist eigenlijk niet dat dit tegenwoordig kon, maar bij de meer recent aangekondigde artiesten in het Sportpaleis kan je dankzij het plannetje wel vrij goed inschatten hoeveel tickets er ongeveer verkocht zijn. En dat valt toch enorm tegen lijkt me voor een aantal artiesten die we een kans toedichten om co-headliner te zijn op RW23:
> Voor zowel Panic! At The Disco als Volbeat lijkt de verkoop me gewoonweg abominabel (middenplein nog niet uitverkocht, balkon dicht en +/- 30-40% van de zitplaatsen in de tribunes nog vrij).
> Arcade Fire ook vrij slecht (middenplein wel uitverkocht, balkon dicht en iets minder plaatsen vrij in de tribunes vergeleken met PATD en Volbeat)
> Kendrick Lamar lijkt me, hoewel ver onder de verwachtingen, wel nog oké in vergelijking met de bovenstaande namen (middenplein uitverkocht, balkon wél open met weinig vrije plekken en tribunes +/- zelfde aantal plekken vrij als Arcade Fire)

Op basis van de verkoopcijfers zou het me alleszins niet verbazen moest bv een Arcade Fire gewoon bewust overgeslagen worden anno 2023 als co-head.

Als de geruchten van 2 boutiques kloppen én het gerucht dat Billie Eilish Lollapalooza Brazil zal headlinen volgend jaar, zie ik zo'n verdeling qua popheadliners over de Werchterevenementen wel gebeuren volgend jaar:
- Werchter Boutique 1: Harry Styles (heb ergens wel m'n twijfels of hij zo'n evenement kan dragen, maar zie RW hem niet op het main event zetten)
- Werchter Boutique 2: Taylor Swift
- Dagje op RW: Dua Lipa + Kendrick Lamar
- Dagje op RW: Billie Eilish
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.764
8.324
Op basis van de verkoopcijfers zou het me alleszins niet verbazen moest bv een Arcade Fire gewoon bewust overgeslagen worden anno 2023 als co-head.
Het is voor dat soort headliners dat ik naar Werchter ga. En ondertussen ook Billie EIlish en RATM meepakken. Dat maakt RW net zo tof.
 
  • Leuk
Waarderingen: Greyhound

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.110
5.389
Harry Styles kan een RW dragen maar even goed een Boutique momenteel. Is een act die je niet mag missen als hij beschikbaar is.
Als je voor Pink all in ga in 2019, kan dat ook voor Harry.

Puur eigen mening.
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Harry Styles kan een RW dragen maar even goed een Boutique momenteel. Is een act die je niet mag missen als hij beschikbaar is.
Als je voor Pink all in ga in 2019, kan dat ook voor Harry.

Puur eigen mening.
Oh, volledig mee eens hoor. Harry zou (naast RATM allicht) de nummer 1 prioriteit moeten zijn voor RW23 imo. Naar mijn aanvoelen is dat op dit moment gewoon de grootste (als in: meest populair) artiest ter wereld. Mijn initiele twijfel of ie wel een Boutique zou kunnen dragen, kwam voor uit het feit dat het Sportpaleis wel wat tijd nodig had om uit te verkopen. Echter realiseer ik me nu dat die verkoop al gestart was in 2020, vóór z'n enorme populariteitsboost.

Hoe jammer ook, zie ik Harry wel nog steeds eerder op Boutique belanden. Zie RW het gewoon niet aandurven hem op het main event te zetten, het (vage) gerucht van 2 boutiques lijkt alvast in die richting te wijzen.
 

kaiser

Gouden Tip
11 jan 2019
440
232
Wist eigenlijk niet dat dit tegenwoordig kon, maar bij de meer recent aangekondigde artiesten in het Sportpaleis kan je dankzij het plannetje wel vrij goed inschatten hoeveel tickets er ongeveer verkocht zijn. En dat valt toch enorm tegen lijkt me voor een aantal artiesten die we een kans toedichten om co-headliner te zijn op RW23:
> Voor zowel Panic! At The Disco als Volbeat lijkt de verkoop me gewoonweg abominabel (middenplein nog niet uitverkocht, balkon dicht en +/- 30-40% van de zitplaatsen in de tribunes nog vrij).
> Arcade Fire ook vrij slecht (middenplein wel uitverkocht, balkon dicht en iets minder plaatsen vrij in de tribunes vergeleken met PATD en Volbeat)
> Kendrick Lamar lijkt me, hoewel ver onder de verwachtingen, wel nog oké in vergelijking met de bovenstaande namen (middenplein uitverkocht, balkon wél open met weinig vrije plekken en tribunes +/- zelfde aantal plekken vrij als Arcade Fire)

Op basis van de verkoopcijfers zou het me alleszins niet verbazen moest bv een Arcade Fire gewoon bewust overgeslagen worden anno 2023 als co-head.

Als de geruchten van 2 boutiques kloppen én het gerucht dat Billie Eilish Lollapalooza Brazil zal headlinen volgend jaar, zie ik zo'n verdeling qua popheadliners over de Werchterevenementen wel gebeuren volgend jaar:
- Werchter Boutique 1: Harry Styles (heb ergens wel m'n twijfels of hij zo'n evenement kan dragen, maar zie RW hem niet op het main event zetten)
- Werchter Boutique 2: Taylor Swift
- Dagje op RW: Dua Lipa + Kendrick Lamar
- Dagje op RW: Billie Eilish
Ook onbegrijpelijk dat ze PATD in het sportpaleis hebben gezet, Lotto arena of Vorst lijkt me al amper uitverkoopbaar. Volbeat is ook niet zo populair meer als nekele jaren geleden en stonde al op graspop, hadden ze ook beter in lotto of vorst gestoken.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.110
5.389
Oh, volledig mee eens hoor. Harry zou (naast RATM allicht) de nummer 1 prioriteit moeten zijn voor RW23 imo. Naar mijn aanvoelen is dat op dit moment gewoon de grootste (als in: meest populair) artiest ter wereld. Mijn initiele twijfel of ie wel een Boutique zou kunnen dragen, kwam voor uit het feit dat het Sportpaleis wel wat tijd nodig had om uit te verkopen. Echter realiseer ik me nu dat die verkoop al gestart was in 2020, vóór z'n enorme populariteitsboost.

Hoe jammer ook, zie ik Harry wel nog steeds eerder op Boutique belanden. Zie RW het gewoon niet aandurven hem op het main event te zetten, het (vage) gerucht van 2 boutiques lijkt alvast in die richting te wijzen.
Durven ze wel. Maar het zal eerder afweging worden van allerlei factoren en wat de artiest zelf verkiest.
 

kaiser

Gouden Tip
11 jan 2019
440
232
Oh, volledig mee eens hoor. Harry zou (naast RATM allicht) de nummer 1 prioriteit moeten zijn voor RW23 imo. Naar mijn aanvoelen is dat op dit moment gewoon de grootste (als in: meest populair) artiest ter wereld. Mijn initiele twijfel of ie wel een Boutique zou kunnen dragen, kwam voor uit het feit dat het Sportpaleis wel wat tijd nodig had om uit te verkopen. Echter realiseer ik me nu dat die verkoop al gestart was in 2020, vóór z'n enorme populariteitsboost.

Hoe jammer ook, zie ik Harry wel nog steeds eerder op Boutique belanden. Zie RW het gewoon niet aandurven hem op het main event te zetten, het (vage) gerucht van 2 boutiques lijkt alvast in die richting te wijzen.
Denk dat Ed Sheeran nog wel een stuk groter/populairder is, maar buiten dat geef ik je volledig gelijk.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.110
5.389
Ook onbegrijpelijk dat ze PATD in het sportpaleis hebben gezet, Lotto arena of Vorst lijkt me al amper uitverkoopbaar. Volbeat is ook niet zo populair meer als nekele jaren geleden en stonde al op graspop, hadden ze ook beter in lotto of vorst gestoken.
PATD is erg populair bij jongeren die ook 21 pilots en Maneskin volop draaien. Maar even goed bij het Hella Mega volk. Dat gaat met dit in het achterhoofd zijn, ik weet niet waar ze elders spelen, maar zie die wel meer grote zalen spelen.
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Durven ze wel. Maar het zal eerder afweging worden van allerlei factoren en wat de artiest zelf verkiest.
Roskilde en Opener in hetzelfde weekend lijkt de kans op Harry alvast wat te verkleinen. Die gaan sowieso alles op alles zetten voor hem en Harry lijkt toch eerder vrij rustige tours te verkiezen.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.110
5.389
Roskilde en Opener in hetzelfde weekend lijkt de kans op Harry alvast wat te verkleinen. Die gaan sowieso alles op alles zetten voor hem en Harry lijkt toch eerder vrij rustige tours te verkiezen.
Als een artiest kan kiezen, en Werchter wilt die act, dan gaat Opener de strijd niet winnen hoor :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Chiefs en Chiel

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.764
8.324
Eigenlijk heel benieuwd hoe het gaat uitdraaien aan de bovenkant volgend jaar. Kan alle kanten opvallen eigenlijk.

Rammstein zou ook op een Boutique kunnen terechtkomen eventueel. Een los dagje met hun eigen podium dan.
 
Laatst bewerkt:

Special Monkey

Geliefde act
13 apr 2021
1.995
2.563
Wist eigenlijk niet dat dit tegenwoordig kon, maar bij de meer recent aangekondigde artiesten in het Sportpaleis kan je dankzij het plannetje wel vrij goed inschatten hoeveel tickets er ongeveer verkocht zijn. En dat valt toch enorm tegen lijkt me voor een aantal artiesten die we een kans toedichten om co-headliner te zijn op RW23:
> Voor zowel Panic! At The Disco als Volbeat lijkt de verkoop me gewoonweg abominabel (middenplein nog niet uitverkocht, balkon dicht en +/- 30-40% van de zitplaatsen in de tribunes nog vrij).
> Arcade Fire ook vrij slecht (middenplein wel uitverkocht, balkon dicht en iets minder plaatsen vrij in de tribunes vergeleken met PATD en Volbeat)
> Kendrick Lamar lijkt me, hoewel ver onder de verwachtingen, wel nog oké in vergelijking met de bovenstaande namen (middenplein uitverkocht, balkon wél open met weinig vrije plekken en tribunes +/- zelfde aantal plekken vrij als Arcade Fire)

Op basis van de verkoopcijfers zou het me alleszins niet verbazen moest bv een Arcade Fire gewoon bewust overgeslagen worden anno 2023 als co-head.

Als de geruchten van 2 boutiques kloppen én het gerucht dat Billie Eilish Lollapalooza Brazil zal headlinen volgend jaar, zie ik zo'n verdeling qua popheadliners over de Werchterevenementen wel gebeuren volgend jaar:
- Werchter Boutique 1: Harry Styles (heb ergens wel m'n twijfels of hij zo'n evenement kan dragen, maar zie RW hem niet op het main event zetten)
- Werchter Boutique 2: Taylor Swift
- Dagje op RW: Dua Lipa + Kendrick Lamar
- Dagje op RW: Billie Eilish

Beetje voorbarig om te spreken van een abominabele verkoop als Volbeat nog +- 4 maanden de tijd heeft om tickets te verkopen.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.110
5.389
Beetje voorbarig om te spreken van een abominabele verkoop als Volbeat nog +- 4 maanden de tijd heeft om tickets te verkopen.
Is wel een act waar je bij elke metalshow reclame kan voor maken en je weet dat er daarom elke keer weer een paar kaarten extra worden verkocht. Dus kan inderdaad traag vooruit gaan, maar wel vollopen. Bvb vrijdag op de grote schermen op Pukkelpop wetende dat Slipknot die dag er staat.
 

kaiser

Gouden Tip
11 jan 2019
440
232
Eigenlijk heel benieuwd hoe het gaat uitdraaien aan de bovenkant volgend jaar. Kan alle kanten opvallen eigenlijk.

Rammstein zou ook op een Boutique kunnen terechtkomen eventueel. Een los dagje met hun eigen podium dan.
Dat lijkt me vrij onmogelijk omdat ze dan al volop bezig zijn met de opbouw van het werchter podium. Tenzij rammstein zonder hun eigen podium gaat touren natuurlijk.
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
890
295
Toch denk ik dat je Arcade Fire nog niet moet afschrijven als (sub)headliner.
In mijn ogen maken ze, in tegenstelling tot bijvoorbeeld Editors of Kings of Leon, nog steeds relevante albums.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken