Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.536
Heb opgevangen (van LiveNation mannen/vrouwen, dus weet niet wat waarde het heeft) dat Rammstein toch niet zo tevreden is van Greenhouse en de plooien met LiveNation wil gladstrijken (als die er al waren)
de plooien waren vooral dat livenation rammstein niet als stadiumband zag, wat ze toch wel mooi bewezen hebben. Erkenning en wat extra cash kan veel plooien gladstrijken denk ik. Al weet ik niet wat rammstein nog meer kan bereiken, grootser wordt moeilijk denk ik, al zijn ze volgens geruchten wel van plan om een concert in Munchen op oudjaars avond te spelen voor 150k publiek.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Een beetje wat er gebeurd is bij Florence & The Machine. Dus zeg nooit nooit natuurlijk. Qua ticketverkoop is KoL echt niks meer in ieder geval.

Het ziet ernaar uit dat zowel KoL (krijgen geen parking in Lokeren meer vol) als Editors (Hear Hear met hun hoop op 12K man) passé composé zijn als Werchterheadliners.

Ik zie KoL nog wel in staat om een tijdje verder te gaan als headliner van festivals als LF, Suikerrock en Live /s Live. Zolang er ergens in Europa nog middelgrote festivals zijn die hen bovenaan de poster zetten, gaat hun ego met minder geen genoegen nemen.

Editors zie ik daarentegen wel nog terugkeren om 18u op de Main of als Barnheadliner. Die mannen moeten toch ook weten dat hun headlinerstatus in de Benelux uitzonderlijk was en stilaan volledig uitgeperst is? Of zouden die eerst ook eens op pakweg de Lokerse passeren?
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.072
10.220
Ik zie KoL nog wel in staat om een tijdje verder te gaan als headliner van festivals als LF, Suikerrock en Live /s Live. Zolang er ergens in Europa nog middelgrote festivals zijn die hen bovenaan de poster zetten, gaat hun ego met minder geen genoegen nemen.

Editors zie ik daarentegen wel nog terugkeren om 18u op de Main of als Barnheadliner. Die mannen moeten toch ook weten dat hun headlinerstatus in de Benelux uitzonderlijk was en stilaan volledig uitgeperst is? Of zouden die eerst ook eens op pakweg de Lokerse passeren?
Ik las wel veel positieve recensies van de show van KoL in Weert. Ze speelden met passie en enthousiasme. Op die manier wil ik ze best weer eens terugzien maar maximaal als coheadliner. Ook in hun hoogtijdagen hebben ze nooit zelf een hele dag gedragen dus dat zal nu ook niet opeens zo zijn. Editors deed dit jaar veel kleine festivals headlinen dus volgens mij hebben die wel begrepen waar hun plafond ligt. Zou ik een topboeking vinden voor een show rond 18 a 19 uur.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.113
5.390
Ik zie KoL nog wel in staat om een tijdje verder te gaan als headliner van festivals als LF, Suikerrock en Live /s Live. Zolang er ergens in Europa nog middelgrote festivals zijn die hen bovenaan de poster zetten, gaat hun ego met minder geen genoegen nemen.

Editors zie ik daarentegen wel nog terugkeren om 18u op de Main of als Barnheadliner. Die mannen moeten toch ook weten dat hun headlinerstatus in de Benelux uitzonderlijk was en stilaan volledig uitgeperst is? Of zouden die eerst ook eens op pakweg de Lokerse passeren?
Lokerse, Suikerrock en de Proms eerst nog
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.072
10.220
Gaan de Editors zo langzaam aan de Kaiser Chiefs route bewandelen? Van Werchter knuffeldier naar paria? Als lichte fan van Editors hoop ik het niet! Perfecte namiddagband met al hun hits.
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.330
Gaan de Editors zo langzaam aan de Kaiser Chiefs route bewandelen? Van Werchter knuffeldier naar paria? Als lichte fan van Editors hoop ik het niet! Perfecte namiddagband met al hun hits.
Uiteindelijk zijn de Kaiser Chiefs in 2016 ook nog eens mogen terugkeren op het moment dat die totaal niet meer relevant waren, bijna als geste van RW naar hen toe. Soms gebeurt zoiets nog wel eens (zie ook Keane dit jaar of opeen weer Jake Bugg in 2020).
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.072
10.220
Uiteindelijk zijn de Kaiser Chiefs in 2016 ook nog eens mogen terugkeren op het moment dat die totaal niet meer relevant waren, bijna als geste van RW naar hen toe. Soms gebeurt zoiets nog wel eens (zie ook Keane dit jaar of opeen weer Jake Bugg in 2020).
En ik stond als een kleuter bij Kinderen voor Kinderen mee te zingen met Keane dus ik juich die boekingen altijd van harte toe! Elk festival heeft een aantal herkenbare oude knarren (al zijn deze voorbeelden niet zo oud, mogelijk alleen wat minder relevant) nodig voor een mooie balans.
 
  • Leuk
Waarderingen: Everyknight

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Ik zie KoL nog wel in staat om een tijdje verder te gaan als headliner van festivals als LF, Suikerrock en Live /s Live. Zolang er ergens in Europa nog middelgrote festivals zijn die hen bovenaan de poster zetten, gaat hun ego met minder geen genoegen nemen.
Dingetje The Chem Bro's zij.
 

Bert

Support act
14 nov 2014
832
753
Mooi om te lezen wie we allemaal verwachten komende jaar. Een paar jaar geleden was hier een soort contest over. Ik wil dat dit jaar best een keer organiseren. Mocht daar animo voor zijn. Hoe heb ik wel over nagedacht maar nog niet uitgewerkt. Tips zijn welkom via DM.
Ik denk iets van stuur 50 artiesten naar mij voor dat de eerste act bekend wordt gemaakt. (DM/mail/google docs?) Maar dan wel zo dat je niet je inspiratie op kan doen van een andere deelnemer. Eerst nog mijn vakantie voltooien en dan kan ik het opp
Voordat ik ga beginnen. Ik wil dit eigenlijk intern houden in dit topic en dus niet in games & contest.
Is dat mogelijk?
Verder is het mijn bedoeling dat ik je je aanmeldt via een DM naar mij en dan stuur ik je een tabel terug die je dan invult en compleet terugstuurd.
40 artiesten en de antwoorden bonusvragen moeten dus in een keer naar mij worden verzonden.
Eenmaal ingestuurd kan niet meer gewijzigd.
Zodra de eerste artiest bekend wordt gemaakt via Rock Werchter zelf stopt de mogelijkheid om nog in te zenden.
Als de laatste worp artiesten is geweest maak ik de uitslag bekend. Eventuele gecancelde optredens en vervangers na die tijd tellen dus niet meer mee.
Punten die te verdienen zijn:
artiest goed 1 punten. Als deze door max drie deelnemers is voorspeld 2 punten, ben je de einige die deze artiest heeft voorspeld 3 punten
verder nog een drietal bonusvragen
Aangezien ik dit leuk wil houden voor ons allemaal heb ik geen zin in discussies tijdens of na dit spel.
Mij wijzen op een foutje kan altijd via DM.
 
Laatst bewerkt:

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
373
529
Ik heb horen rondgaan dat Rammstein op 28 en 29 juni 2023 naar België zou komen. Dat zou dan geen Werchter zijn, lijkt me? Maar wat ik zeg is nergens bevestigd, dus neem dit maar met een korrel zout.

EDIT: Is dus al ontkracht door Loek123 ;)
 
Laatst bewerkt:

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.745
2.421
In other news; Ik heb horen waaien in de wandelgangen dat men voor 2023 kijkt naar 2 dagen Werchter Classic en 2 dagen Boutique.
Rammstein zou daar ook ergens een plekje krijgen. Het is natuurlijk nog veraf en de plannen zullen wellicht met het lichtste tintje potlood zijn opgeschreven, vermoed ik.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken