Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

gerrie

Dagopener
22 jun 2016
534
398
RATM in the barn, wat een heerlijke fantasieën weer, nu al zin de bekendmaking van de neef van Polo G (of zoiets) als Barn Headliner, hahaha
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.650
1.147
My Chemical Romance - The Strokes - Blur
Angèle

Pulp - Arcade Fire - Kendrick Lamar
Lana Del Rey

Anderson Paak - Volbeat - Rage Against The Machine
The Smile

dEUS - Lorde - Arctic Monkeys
Sigur Ros
 
  • Leuk
Waarderingen: zero en mattman

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.328
My Chemical Romance - The Strokes - Blur
Angèle

Pulp - Arcade Fire - Kendrick Lamar
Lana Del Rey

Anderson Paak - Volbeat - Rage Against The Machine
The Smile

dEUS - Lorde - Arctic Monkeys
Sigur Ros
Hier zou ik heel erg veel vrede mee hebben. Met Blur, Strokes, Kendrick als headliner, RATM en Pulp heb ik zo mijn laatste bucketlistnamen afgestreept. Die vrijdag zou mijn favoriete trio rijtje ooit (?) zijn ofzo. Ik weet het dat we nog net geen augustus zijn en Pukkelpop moet nog beginnen enzo maar door RATM en Pulp begint het al te kriebelen voor geruchten voor 2023.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.367
10.202
Hier zou ik heel erg veel vrede mee hebben. Met Blur, Strokes, Kendrick als headliner, RATM en Pulp heb ik zo mijn laatste bucketlistnamen afgestreept. Die vrijdag zou mijn favoriete trio rijtje ooit (?) zijn ofzo. Ik weet het dat we nog net geen augustus zijn en Pukkelpop moet nog beginnen enzo maar door RATM en Pulp begint het al te kriebelen voor geruchten voor 2023.
Ik hoop gewoon dat er dan echt iets waardigs tegenover staat. Dat programma lijkt me trouwens natuurlijk wel iets te veel van het goede, maar ik heb alleen wat met The Strokes (tot op zekere hoogte), Volbeat, RATM, The Smile, Arctic Monkeys (ook tot op zekere hoogte) en Sigur Rós. Dan houdt het niet over...
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.328
Ik hoop gewoon dat er dan echt iets waardigs tegenover staat. Dat programma lijkt me trouwens natuurlijk wel iets te veel van het goede, maar ik heb alleen wat met The Strokes (tot op zekere hoogte), Volbeat, RATM, The Smile, Arctic Monkeys (ook tot op zekere hoogte) en Sigur Rós. Dan houdt het niet over...

Dat lijkt me dan toch een mooi lijstje niet? Je noemt 4 main en 2 Barn headliners. Heb al combi’s gekocht met voor mij minder toffe namen aan de bovenkant. 😉
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.367
10.202
Dat lijkt me dan toch een mooi lijstje niet? Je noemt 4 main en 2 Barn headliners. Heb al combi’s gekocht met voor mij minder toffe namen aan de bovenkant. 😉
Op zich wel, maar dan lig ik op sommige dagen om 22.00 of eerder in m'n tent ;)

Ligt alsnog wel aan de rest van het programma, aangezien ik nooit voor een paar specifieke namen kom, dus daar dan maar hopen op het beste. Maar goed, duurt nog even voor we dat weten.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.328
Vind Barn-headliner wat overdreven voor The Smile met dat ene album en dan weer te min voor NIN en Portishead al kun je goed gelijk krijgen hoor. Al hadden we dit jaar ook geen mega Barn-headliners.
Maar waar NIN en Portishead ook spelen, ik ben daar, geen uitzondering.
Hoop zelf op The Mars Volta, dat zou waanzinnig zijn.

Heb Portishead gezien in de Marquee van Pukkelpop tijdens hun laatste echte tour, dan moet Barn zeker lukken. Maar goed, die lijken helaas niet te touren… En volgens de verhalen had The Smile eigenijk dit jaar al de Barn moeten afsluiten op zondag. Dan zal volgend jaar met een vermoedelijk tweede album ( Yorke en co hebben nu al 10! nieuwe nummers live gespeeld die op het tweede album kunnen staan) zeker lukken.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.398
3.360
Heb Portishead gezien in de Marquee van Pukkelpop tijdens hun laatste echte tour, dan moet Barn zeker lukken. Maar goed, die lijken helaas niet te touren… En volgens de verhalen had The Smile eigenijk dit jaar al de Barn moeten afsluiten op zondag. Dan zal volgend jaar met een vermoedelijk tweede album ( Yorke en co hebben nu al 10! nieuwe nummers live gespeeld die op het tweede album kunnen staan) zeker lukken.
Heb het niet zo op namen (met een geringe discografie) die vanwege succes van één van de bandleden met een ander project gebombardeerd worden tot Barn-afsluiter. Vind dat niet echt gerechtvaardigd, zie ook 2019 toen TGTB&TQ voor 10 man stonden te spelen.
Helpt trouwens ook niet mee dat ik ze redelijk vond tegenvallen op Primavera en op TW Classic wel erg goed maar toch ook weinig memorabel vond. Maar goed, nog altijd beter dan The Kid Laroi en zeker dan Polo G natuurlijk.
Mochten ze tegenover bijvoorbeeld RATM staan verwacht ik in ieder geval een halflege tent...
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.585
839
Het positieve aan de Barn is net dat die tussen bands helemaal leegloopt (heb ik het gevoel?). Wat de sfeer zeker ten goede komt. Als ze daar steeds groter en groter gaan programmeren gaan daar binnenkort ook mensen 3 bands op voorhand kamperen. Liever niet dus.
Heb de indruk dat het vroeger nog veel gemakkelijker was om in de Pyramid binnen te lopen.
Vijf minuten voor aanvang kon je nog een mooie plaats hebben….
 
  • Leuk
Waarderingen: Kachelle

Breinaard

Gouden Tip
8 nov 2014
445
60
Twee jaar later ook bedroevend weinig volk aan het hoofdpodium op Pukkelpop. En in 2017 verkocht hun show in de AB pas enkele weken op voorhand uit. We kunnen toch echt wel zeggen dat Biffy Clyro nooit de bovenkant van Belgische festivalaffiches gaat halen.
klopt, net als NOFX, wist niet wat ik zag....
 

Bert

Support act
14 nov 2014
832
753
Mooi om te lezen wie we allemaal verwachten komende jaar. Een paar jaar geleden was hier een soort contest over. Ik wil dat dit jaar best een keer organiseren. Mocht daar animo voor zijn. Hoe heb ik wel over nagedacht maar nog niet uitgewerkt. Tips zijn welkom via DM.
Ik denk iets van stuur 50 artiesten naar mij voor dat de eerste act bekend wordt gemaakt. (DM/mail/google docs?) Maar dan wel zo dat je niet je inspiratie op kan doen van een andere deelnemer. Eerst nog mijn vakantie voltooien en dan kan ik het opplakken.
 

Nielso

Playlistbediener
11 mei 2022
28
24
Just an idea 😉 gewoon even gekeken wie er allemaal een nieuw album uit heeft, lopende contracten heeft en onofficieel bevestigd is 😉
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.585
839
Just an idea 😉 gewoon even gekeken wie er allemaal een nieuw album uit heeft, lopende contracten heeft en onofficieel bevestigd is 😉


Uw zaterdag clasht wel heel erg bij mij.
Zou wel alles willen zien ...

Trouwens, Die Antwoord in The Barn (liever dan Klub C) zou ik wel graag zien gebeuren...
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Even dromen.

Als barnheadliners Pulp, Nine Inch Nails, the Smile en Portishead.
Koek koek, wakker worden. Iemand somde net Jorja Smith, Jamie xx, The Kid Laroi etc. op en kom je met een lijstje dat wel prima had gewerkt in 2012. 😆

(Jaja, The Smile bestaat nog maar een jaar. You get the jist).
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Hier zou ik heel erg veel vrede mee hebben. Met Blur, Strokes, Kendrick als headliner, RATM en Pulp heb ik zo mijn laatste bucketlistnamen afgestreept. Die vrijdag zou mijn favoriete trio rijtje ooit (?) zijn ofzo. Ik weet het dat we nog net geen augustus zijn en Pukkelpop moet nog beginnen enzo maar door RATM en Pulp begint het al te kriebelen voor geruchten voor 2023.
Realistisch blijven wel. TOP en ID hebben net RW geheadlinet.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken