Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.122
1.140
Wordt Lokerse Feesten, Cactus of Dour voor Pulp vrees ik. Zelf gaan ze willen headlinen.

Al hoop ik vurig op Barn! (Al is Lokerse Feesten met een mooi Britpopprogramma erbij ook leuk)
 

zero

Gouden Tip
18 okt 2018
290
168
Ik lees (zowel hier als in het BKS topic) dat Pulp sowieso wil headlinen, maar ik denk niet dat dat echt klopt. Tijdens hun reünietour in 2011/2012 hebben ze ook genoeg festivals gedaan waar ze geen headliner waren. Coachella bijvoorbeeld. Maar zelfs in eigen land, waar ze een stuk groter zijn, waren ze op Reading/Leeds sub voor The Strokes en op zowel T In The Park als Isle of Wight sub voor Foo Fighters.
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Ik lees (zowel hier als in het BKS topic) dat Pulp sowieso wil headlinen, maar ik denk niet dat dat echt klopt. Tijdens hun reünietour in 2011/2012 hebben ze ook genoeg festivals gedaan waar ze geen headliner waren. Coachella bijvoorbeeld. Maar zelfs in eigen land, waar ze een stuk groter zijn, waren ze op Reading/Leeds sub voor The Strokes en op zowel T In The Park als Isle of Wight sub voor Foo Fighters.
Ze waren toen co-headliner: even groot op de poster als The Strokes/Foo Fighters, met anderhalf uur settijd. Wat in mijn ogen dan vooral aantoont dat headlinen een vereiste was, maar zelfs de UK festivals het niet 100% vertrouwden.

Nu goed, zoals gezegd kan die zomer ook een eye-opener geweest zijn voor de band. Maar dan blijft de vraag of RW tegemoet wil komen aan de eisen van Pulp, want een Barnheadliner of een Main Stage sub zie ik er ook niet meer in.
 
  • Leuk
Waarderingen: zero

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.739
3.681
Dan hebben we met een beetje geluk; RATM (vergelijkbaar met 5 uur op Main) -Pulp - Paolo Nutini op een dag in The Barn.

Niet gek!! ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Joe

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.398
3.360
Even dromen.

Als barnheadliners Pulp, Nine Inch Nails, the Smile en Portishead.
Vind Barn-headliner wat overdreven voor The Smile met dat ene album en dan weer te min voor NIN en Portishead al kun je goed gelijk krijgen hoor. Al hadden we dit jaar ook geen mega Barn-headliners.
Maar waar NIN en Portishead ook spelen, ik ben daar, geen uitzondering.
Hoop zelf op The Mars Volta, dat zou waanzinnig zijn.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.764
8.324
Portishead zal m niet worden helaas. Geoff heeft onlangs bevestigd dat de band -alweer- geen tourplannen heeft op het moment.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.132
4.220
Vind Barn-headliner wat overdreven voor The Smile met dat ene album en dan weer te min voor NIN en Portishead al kun je goed gelijk krijgen hoor. Al hadden we dit jaar ook geen mega Barn-headliners.
Maar waar NIN en Portishead ook spelen, ik ben daar, geen uitzondering.
Hoop zelf op The Mars Volta, dat zou waanzinnig zijn.
NIN is toch al barnheadliner geweest?
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.650
1.147
Het positieve aan de Barn is net dat die tussen bands helemaal leegloopt (heb ik het gevoel?). Wat de sfeer zeker ten goede komt. Als ze daar steeds groter en groter gaan programmeren gaan daar binnenkort ook mensen 3 bands op voorhand kamperen. Liever niet dus.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken