Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

pigital

Dagopener
15 okt 2018
709
631
Ah, jammer.
Ik zou graag willen dat er wat meer metal op Werchter zou komen.
4 dagen Graspop is mij dan weer iets teveel metal.
Kan je dan niet naar een korter metalfestival gaan?

Ik zou graag meer diverse headliners willen (voorzet voor 5 pagina’s @Yannick )
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
893
304
Nee, want mijn muzieksmaak is breed.
Vind het leuk om een gast als Joost te zien en Bazart, maar ook Michael Kiwanuka en Ghost.
Pukkelpop dit jaar is wel lekker breed met Slipknot, Tame Impala en Oscar and the Wolf.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.554
7.215
Nee, want mijn muzieksmaak is breed.
Vind het leuk om een gast als Joost te zien en Bazart, maar ook Michael Kiwanuka en Ghost.
Pukkelpop dit jaar is wel lekker breed met Slipknot, Tame Impala en Oscar and the Wolf.

Vrijdag 16 juni naar Pinkpop
Zaterdag 17 juni naar Graspop
Zondag 18 juni naar TW Classic
 
  • Leuk
Waarderingen: Chiel

festirock

Support act
1 dec 2015
839
565
Uhh. Hier waren nogal wat mensen die niet alleen de show een kans wilden geven maar er ook echt naar uitkeken.

Da's nu de tweede keer dat je een waardeoordeel koppelt zonder dat ik het vermeld, waar zeg ik hoegenaamd dat "niet spannend voor mij" is. Ik geef enkel aan dat ik vooraf die kans klein achtte. Lees wat er staat.
Rustig aan, niet goed voor het hart hoor al die meh, uhhh en..
Ik koppel toch helemaal niets en heb t wel goed gelezen maar ik vrees jij nier.
Jij zei dat je de mensen hier en recensies geloofde . Ik zeg dat die meningen meestal verschillen met een gemiddelde ID fan. Niks mis mee toch? Heb ze ook n kans gegeven maar t was m'n ding niet.

Een band "90s band" noemen vind k ook fout als ze nu nog steeds muziek maken en evolueren , zoals een blur, pearl jam,..

Smaken verschillen
 
  • Leuk
Waarderingen: bicky

festirock

Support act
1 dec 2015
839
565
Ik vind dat de laatste jaren er hele goeie pop wordt gemaakt, zelfs in die mate dat je al een mooi meerdaags festival zou kunnen maken rond die popnamen.
Naast eerder genoemde huidige popnamen zijn er ook heel wat gevestigde popartiesten die ik nog wel eens graag zou willen zien op een festival, zoals bijvoorbeeld een Alicia Keys of Shakira.
Ik krijg zo meer en meer het gevoel dat daar momenteel een grote markt voor is, die niet echt wordt opgevangen…

Wat mij betreft mag er dus terug wel een popfestival komen, zoals Axion Beach Rock die eerder wat in die richting durfde programmeren.
Klopt axion beach was een mooi voorbeeld. Zo n festival zou nu nog zn plek hebben
 
  • Leuk
Waarderingen: slyke

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.220
3.764
Gisteren eerste show van RATM maar zoals verwacht geen nieuw materiaal. Vrij korte setlist ook voor zo'n band. Wel leuk dat ze Springsteen coveren.
Dat is voor mij precies de reden dat ik ze niet als headliner op festivals hoef te zien. Prima voor de fans (waaronder ik) om ze in een Ziggodome, Sportpaleis of Lanxess Arena te zien.
Ik hoop dat we steeds meer headliners op festivals gaan zien die recentelijk nieuw werk hebben uitgebracht, ongeacht de stijl of sound (Pearl Jam is in die zin ook nog altijd relevant).
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.602
850
Prima voor de fans (waaronder ik) om ze in een Ziggodome, Sportpaleis of Lanxess Arena te zien.

Ja, maar je hebt ook de “minder grote fans” (of hoe zal ik het noemen)(waaronder ik) die niet meteen een ticket zouden kopen voor een zaalconcert, maar wel staan te springen om bands als deze te kunnen zien op een festival.
 
  • Leuk
Waarderingen: zero en theblackmadness

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.220
3.764
Ja, maar je hebt ook de “minder grote fans” (of hoe zal ik het noemen)(waaronder ik) die niet meteen een ticket zouden kopen voor een zaalconcert, maar wel staan te springen om bands als deze te kunnen zien op een festival.
Helemaal prima, maar dan niet als headliner. Een headliner moet vrijwel iedereen aanspreken en het uithangbord zijn van het festival. Vind ik dan.
 
  • Haha
Waarderingen: nikita

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.756
3.696
En ook Pearl Jam spreekt niet iedereen aan dus vind het een hele rare uitspraak
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.877
6.058
Jij zei dat je de mensen hier en recensies geloofde . Ik zeg dat die meningen meestal verschillen met een gemiddelde ID fan. Niks mis mee toch? Heb ze ook n kans gegeven maar t was m'n ding niet.
Maar op wat baseer jij dat dan om zoiets te zeggen, wie anders dan je eigen ervaring heb je daarover bevraagd?

Een band "90s band" noemen vind k ook fout als ze nu nog steeds muziek maken en evolueren , zoals een blur, pearl jam,..
Je weet prima wat ik bedoel met nineties band, net zoals je weet wat ik zou bedoelen met dat ID een 10's band is en Green Day een 00's band. :rolleyes:
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.602
850
Er zullen ongetwijfeld ID fans zijn die het goed vonden.
Maar daarom zijn ze ook fan… ze zijn fan van de band en dus per definitie al positief.

Maar het gros van de meningen was dat het niet goed was en dat headliners als Metallica en Pearl Jam hun headlinerspositie wél waardig waren…
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.392
1.899
Zoals je zegt , mensen hier op t forum en recensies die doorgaans een andere mening hebben dan een gemiddelde ID fan. Begrijp me niet verkeerd , ik vond t ook niks en heb de show niet uitgekeken. Maar een grote groep mensen ongetwijfeld wel.

3 nineties bands maakt ook niks uit. PJ bracht sinds de nineties veel nieuwe muziek uit en bewees headlinewaardig te zijn. Metallica stond er na 13 jaar en was goed. Peppers waren uitstekend.
Niet spannend volgens jou, maar voor veel mensen die er waren was t een topeditie met heerlijke concerten , ook die 3 headliners. Dus als ze volgend jaar 2 zogenoemde 90 headliners boeken die t ook weer doen, zal t ook weer een fantastische editie zijn .
Dat er dan weer een dag pop geboekt worst met een harry, dat is persoonlijk niet m'n ding maar heel begrijpelijk dat die er zou staan. Rock werchter is rock werchter en zal niet plots een dag kendrick, een dag harry styles en een dag billie hebben staan als headliner. En dat vind ik best goed ook. Blur is bvb ook een 90 headliner, ik zou t super vinden als die er staan bvb
Van 2014 tot 2022 is geen 13 jaar natuurlijk. Geen flauw benul hoe je daar bij blijft komen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tjoeker

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.882
8.512

Zou een mooie headliner zijn!!
Zeker! Maar R.E.M. zal nooit terugkeren, zo duidelijk is Stipe al elke keer geweest wanneer er gevraagd wordt naar een reünie. En ik geloof hem sneller dan zo'n vaag roddelkrantje.

They got security on the doors to ensure no-one hears a whisper,” is ook goede info, haha.
 

zero

Gouden Tip
18 okt 2018
290
168
Donderdag en vrijdag veel te zwak, zaterdag en zondag veel te sterk.
beetje zoals het in 2008 was maar toen was het echt
Bedoel je dan ook de do (REM - Lenny Kravitz) en vr (Neil Young - Moby) te zwak? En za (Radiohead - Sigur Ros) en zo (dEUS - Beck) te sterk? Of bedoel je 2 zwakke en 2 sterke dagen?

Ik ben eigenlijk wel benieuwd welke dan anno 2008 de 2 zwakke dagen zouden geweest zijn. Mij persoonlijk lijkt enkel die zondag wat mager (al vond ik dat persoonlijk wel een topdag en eigenlijk ook gewoon een topeditie).
 
  • Leuk
Waarderingen: festirock

Gebruikers die dit onderwerp bekijken