Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.887
6.104
verkoopt niet bijster? laatste optreden in sportpaleis gemist dan zeker? die band verkoopt beter dan ooit tevoren. ze hadden een goeie support mee maar aan de publieksinteractie te zien was meer dan 90% daar gewoon voor green day
Kom op. Als je Fall Out Boy én Weezer meepakt op een arena tournee, dan heb je wel het beste gehad. Normaal gezien horen headliners zo'n zalen op zichzelf uit te verkopen zonder dikke support, en zij pakken er twee mee. Vergeet niet dat FOB een band is die gewoon in Vorst kan staan. Dan mag het nog lijken alsof iedereen daar toch voor Green Day kwam, de supports zullen een heel dikke bonus zijn geweest.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Gezien de recente poppunk revival.. Zou Green Day wat zijn? De band verkoopt niet bijster meer (gezien de support die ze ook al meenamen naar het Sportpaleis), maar het zou wel alweer tien jaar zijn dat ze er nog eens stonden. Combineer hen met een QOTSA en nog een dikke sub en denk dat je wel een mooie dag daarrond kunt bouwen.
Ik meen ergens gelezen te hebben dat RW hen bij een vorige festivaltour liet passeren omdat Green Day weigerde mee te stappen in een co-headconstructie. Maar dat kan anno 2023 ook anders liggen natuurlijk.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.444
4.596
Kom op. Als je Fall Out Boy én Weezer meepakt op een arena tournee, dan heb je wel het beste gehad. Normaal gezien horen headliners zo'n zalen op zichzelf uit te verkopen zonder dikke support, en zij pakken er twee mee. Vergeet niet dat FOB een band is die gewoon in Vorst kan staan. Dan mag het nog lijken alsof iedereen daar toch voor Green Day kwam, de supports zullen een heel dikke bonus zijn geweest.
als je een sportpaleis in een paar minuten uitverkoopt dan mag je nog zo'n dikke support hebben, dan is het gewoon een heel populaire band.
 
  • Leuk
Waarderingen: Puzzles

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.660
1.183
In de metalwereld zijn er toch ook meer en meer co-constructies. Het typisch grote band gaat op tour en neemt kleintje mee komt steeds minder en minder voor heb ik het gevoel.

RHCP tourt momenteel ook de stadia met supports gaande van The Strokes en Post Malone tot Beck, Nas en Anderson Paak.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.331
5.024
Laten we eerlijk wezen: Die was er ook niet echt toch? Jij bent geen fan van Eilish en vindt haar muziek niet goed. Anderen weer wel. Meer dan dat hield de discussie ook niet echt in.

Verder inmiddels ook vrij offtopic geworden allemaal.
Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

Je snapt het dus NIET. Ik heb nooit gezegd dat ik de muziek van Billie Eilish zelf kut vind, dat is een aanname. Ik zeg alleen dat het kutmuziek is omdat het simpelweg te horen is in de opbouw en structuur van de muziek en idem marktwerking die er achter zit. Wat echt niet wil zeggen dat ik zo nu en dan prima naar wat nummers van haar kan luisteren. Je kan zelfs terug lezen in het Lowlands topic dat ik ook Bad Guy catchy vond, en dat ik toen de eerste optredens (volgens mij was dat 3FM) best leuk vond klinken. Maar dat staat los van de inhoudelijke discussie van wat voor muziek iets is en wat juist hier niet begrepen lijkt te worden.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.443
6.110
En ik en een aantal anderen zijn het daar mee oneens. Jij zegt dat het kutmuziek is, verkoopt het als een feit en dat is het niet en gaat het ook niet worden, dat blijft gewoon jouw mening.

Los daarvan is het allemaal sowieso offtopic nu want Eilish staat wellicht op Pukkelpop en niet op RW. :p
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.887
6.104
RHCP tourt momenteel ook de stadia met supports gaande van The Strokes en Post Malone tot Beck, Nas en Anderson Paak.
We hebben het hier over het Sportpaleis, een venue drie keer kleiner dan het KBS. Dat er, vooral in de VS, nogal dikke support acts bij stadion tournees kunnen bij zitten dat kan zeker.. Maar het gaat hier over arena's, geen stadions.

Ik meen ergens gelezen te hebben dat RW hen bij een vorige festivaltour liet passeren omdat Green Day weigerde mee te stappen in een co-headconstructie. Maar dat kan anno 2023 ook anders liggen natuurlijk.
Ik weet alleen dat ze dit jaar een aantal festivals in de VS hebben gedaan, dus het leek me wel een goeie om even op te werpen. Maar zoals @mattman ook zegt, het zou even goed een mooie voor PKP kunnen zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.887
6.104
Jezus, kunnen jullie dit onderwerp en deze discussie achter jullie laten en het weer over RW hebben. Al drie pagina's het hebben over hoe kut je Billie Eilish wel niet vind, maar toch ook weer niet helemaal, maar toch ook niet kwalitatief genoeg. Jezus, move on.

edit: veel meer pagina's blijkbaar lol.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.331
5.024
Jezus, kunnen jullie dit onderwerp en deze discussie achter jullie laten en het weer over RW hebben. Al drie pagina's het hebben over hoe kut je Billie Eilish wel niet vind, maar toch ook weer niet helemaal, maar toch ook niet kwalitatief genoeg. Jezus, move on.

edit: veel meer pagina's blijkbaar lol.
Nee we gaan gewoon door :) hoe lang het zelfde kliekje steeds woorden verdraaid en onwaarheden neer zet zal ik gewoon reageren. Dan maar ten kosten vanwege dit forum. Fuck it.
 
  • Haha
Waarderingen: Oasiss

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.887
6.104
hLcEkSh.jpeg
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.606
853
ieder jaar opnieuw doen jullie dit en ieder jaar opnieuw zijn jullie teleurgesteld. er komt echt niet EN swift EN eilish EN stromae EN florence+the machine

Misschien komt er nog wel iets wat niemand verwacht ...
Bijvoorbeeld Pink! op Boutique vond ik ook wel vrij verrassend, te meer omdat namen als Dua Lipa en Swift circuleren...
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.396
1.900
Misschien komt er nog wel iets wat niemand verwacht ...
Bijvoorbeeld Pink! op Boutique vond ik ook wel vrij verrassend, te meer omdat namen als Dua Lipa en Swift circuleren...
Kan wel eens ten voordele van RW zijn. Die laatste 2 zou ik een bijzonder mooi duo vinden om een dagje te dragen.
 
  • Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: slyke en simonbolivar

Gebruikers die dit onderwerp bekijken