Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.392
1.899
Als Post Malone (co-)headliner wordt ga ik wel een dixie opzoeken, krijg ik spontaan diarree van.

Of dansen bij de Jupiler stage met Gunther D, dat mag ook. Was een leuk feestje dit jaar.
Daar speelt niks als er op de main gespeeld wordt he. Tzal de dixie worden dan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Raoul

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.065
1.355
Dat is daar best goed vertoeven, porseleinen pot zelfs!

Post Malone zit ik ook niet echt op te wachten..
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.432
4.572
Klopt, op GMM staan echt alleen maar jonge headliners. Geen opa-bands daar! 👍
dat was de comment ook helemaal niet, het ging over kwaliteit en eerlijkgezegd ook respect. als ik iemand zie zeggen, laat kendrick lamar maar voor les ardentes en al die andere slechte rap. of als ik zeg, laat daft punk maar naar tomorrowland gaan tussen al die andere mensen met een laptop.

Dan zijn dat commentaren die afdoen van de kwaliteit, de smaak en het respect van die festivals.
 
  • Leuk
Waarderingen: SvenH23 en Loek123

Puzzles

Randprogramma
20 jan 2016
108
40
Even een discussie op gang trappen waarnaar ik wel benieuwd ben: ik lees vaak de kritiek (al dan niet terecht) dat werchter qua headliners vaak in herhaling valt: Muse, The Killers, Pearl Jam,... anderzijds komt er dan kritiek (al dan niet terecht) op nieuwe headliners zoals Imagine Dragons.. welke headliners komen er voor jullie dan in aanmerking op voorwaarde dat ze dus enerzijds niet op herhaling zijn en anderzijds credible zijn.. zo groot is de vijver om uit te vissen toch ook niet? Zeker in het opzicht dat bepaalde namen te groot zijn zodat het voor de organisaties gerechtvaardigd is om ze 'weg te zetten' op een afzonderlijk evenement. Dan wordt de vijver alleen maar kleiner.. dus ben eens benieuwd aan welke namen jullie dan denken
 
  • Leuk
Waarderingen: scheep

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.877
6.057
dat was de comment ook helemaal niet, het ging over kwaliteit en eerlijkgezegd ook respect. als ik iemand zie zeggen, laat kendrick lamar maar voor les ardentes en al die andere slechte rap. of als ik zeg, laat daft punk maar naar tomorrowland gaan tussen al die andere mensen met een laptop.

Dan zijn dat commentaren die afdoen van de kwaliteit, de smaak en het respect van die festivals.
Dat wordt hier toch ook gewoon letterlijk gezegd hahaha
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.882
8.512
Even een discussie op gang trappen waarnaar ik wel benieuwd ben: ik lees vaak de kritiek (al dan niet terecht) dat werchter qua headliners vaak in herhaling valt: Muse, The Killers, Pearl Jam,... anderzijds komt er dan kritiek (al dan niet terecht) op nieuwe headliners zoals Imagine Dragons.. welke headliners komen er voor jullie dan in aanmerking op voorwaarde dat ze dus enerzijds niet op herhaling zijn en anderzijds credible zijn.. zo groot is de vijver om uit te vissen toch ook niet? Zeker in het opzicht dat bepaalde namen te groot zijn zodat het voor de organisaties gerechtvaardigd is om ze 'weg te zetten' op een afzonderlijk evenement. Dan wordt de vijver alleen maar kleiner.. dus ben eens benieuwd aan welke namen jullie dan denken
Ik dat nieuwe headliners aangemoedigd worden, maar dat het probleem bij Imagine Dragons ligt. Als in: van alle nieuwe namen die je kan neerzetten, kiest RW voor deze bende.

Heb daar niet 1 positieve reactie over gehoord hier op het forum.
 

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.065
1.355

Het is je enige kans om hen in de nabije toekomst nog live te zien in ons land​

In augustus stonden ze nog op Pukkelpop, en daar bewezen ze opnieuw dat hun reputatie van steengoede liveband volledig terecht is. Nu komen ze naar Brussel. Verder staan er geen Belgische shows meer op de planning voor Alex Turner en co. Het zou dus een tijdje kunnen duren vooraleer de band nog eens voet op Vlaamse bodem zet...
 

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.065
1.355
Even een discussie op gang trappen waarnaar ik wel benieuwd ben: ik lees vaak de kritiek (al dan niet terecht) dat werchter qua headliners vaak in herhaling valt: Muse, The Killers, Pearl Jam,... anderzijds komt er dan kritiek (al dan niet terecht) op nieuwe headliners zoals Imagine Dragons.. welke headliners komen er voor jullie dan in aanmerking op voorwaarde dat ze dus enerzijds niet op herhaling zijn en anderzijds credible zijn.. zo groot is de vijver om uit te vissen toch ook niet? Zeker in het opzicht dat bepaalde namen te groot zijn zodat het voor de organisaties gerechtvaardigd is om ze 'weg te zetten' op een afzonderlijk evenement. Dan wordt de vijver alleen maar kleiner.. dus ben eens benieuwd aan welke namen jullie dan denken
Er zijn veel bands die als fris zouden aanvoelen omdat ze weinig aan bod zijn gekomen de laatste jaren:
The Black Keys, The Strokes, Rage Against The Machine, The National, Guns 'n Roses (here we go again :D), Tame Impala, Blur, Depeche Mode waarom niet Neil Young nog eens proberen?

Daarnaast pushen ze ook wel wat nieuwe headliners zoals Mumford & Sons of The War on Drugs, al dan niet succesvol. Er gaan er nog wel een aantal doorgroeien zoals Fontaines DC, Royal Blood,...
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.516
4.360
Heel benieuwd nu wat we gaan krijgen. Andere jaren lijkt op voorhand al veel echt vast te liggen, maar dit is het eerste jaar, waar ik echt minder een idee heb van wat er nog zou kunnen staan. Aangezien RATM, Depeche Mode, Arctic Monkeys allemaal minder zeker lijken en de enige naam die wel zeker lijkt Muse is en ik die juist niet had verwacht
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Daarnaast pushen ze ook wel wat nieuwe headliners zoals Mumford & Sons of The War on Drugs, al dan niet succesvol. Er gaan er nog wel een aantal doorgroeien zoals Fontaines DC, Royal Blood,...
Royal Blood lijkt me dan weer net aan hun retour begonnen. Zelfde geldt eigenlijk voor TWOD in België naar mijn aanvoelen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.882
8.512
Er zijn veel bands die als fris zouden aanvoelen omdat ze weinig aan bod zijn gekomen de laatste jaren:
The Black Keys, The Strokes, Rage Against The Machine, The National, Guns 'n Roses (here we go again :D), Tame Impala, Blur, Depeche Mode waarom niet Neil Young nog eens proberen?

Daarnaast pushen ze ook wel wat nieuwe headliners zoals Mumford & Sons of The War on Drugs, al dan niet succesvol. Er gaan er nog wel een aantal doorgroeien zoals Fontaines DC, Royal Blood,...
Royal Blood? Moeten ze eerst toch echt meer dan een Lotto Arena voor uitverkopen. Denk dat die gepiekt hebben. Black Keys ook trouwens, leuke band maar echt zo hoog als in 2014 gaan we die ook nooit meer zien.
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.969
2.015
Het is meuk. En een zwaktebod van Werchter als ze het doen. Dat we blijven discussiëren jaar op jaar dat ze naar RW zouden komen blijft me toch verbazen. Zijn belange niet groot genoeg laat staan een passende naam op elke affiche van RW de laatste 5 jaar.

Niet groot genoeg? 🤣
 

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.065
1.355
Royal Blood kan ik je gelijk in geven. Het nieuwe is er wat vanaf en die eerste plaat blijft de beste. Black Keys blijven inderdaad wat onder de radar, maar die hebben wel 3 leuke platen op rij afgeleverd en hebben we hier al lang niet gezien. Headliner lijkt mij zeker te hoog gegrepen, maar is toch een prima band om voor een Arctic Monkeys of Muse neer te zetten?

TWOD zijn echt niet op hun retour. Ze gaan nooit de best verkopende band van het pak worden, maar die hebben nu eens een mooie evolutie gemaakt. Sterke platen en sterke optredens en zo stilletjes aan richting headliner gegroeid.
 
  • Leuk
Waarderingen: scheep

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.404
3.370
Raar hoe dat loopt met sommige acts soms inderdaad. Kendrick hadden ze achteraf ook beter in de Lotto Arena kunnen zetten. Die net aan uitverkopen geeft toch een beter beeld dan het feit dat er voor álle vakken van het Sportpaleis nog kaarten te koop zijn.
Eeuwig zonde, zie RW die toch niet meer boeken als headliner als je zo weinig kaarten verkoopt...
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

koolket

Randprogramma
28 apr 2022
113
52
En waarom niet in de R&B of Hip-Hop hoek zoeken? Ik denk dan aan Beyonce, Drake of Kanye? Misschien kijkt de organisatie van Werchter eens wie er op wireless festival speelt.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken