Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

theblackmadness

Sunset slot
9 sep 2019
3.467
4.253
Ik heb ook maar eens een eerste poging gedaan: wellicht helemaal fout, maar toch een fijne bezigheid geweest. Een mix van wens en wat er zoal de ronde doet qua geruchten en dan aangevuld met wat er hier vaak voorbij komt van wensen om een zo realistisch (wss niet maarja) en gevarieerd (met natuurlijk iets te veel nadruk op mijn eigen wensen en smaak) mogelijke voorspelling te maken.

 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.650
1.147
Wie was er trouwens bij op de zaterdag van 2013...? Alleen bands van op die zaterdag zou je nu bijna de grootste namen voor zo'n heel weekend mee kunnen vullen:

Rammstein + Volbeat
Nick Cave + Goose + James Blake
Kendrick Lamar + Frank Ocean + Stereophonics
Tame Impala + Disclosure

Allen op 1 dag, eigenlijk best crazy.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.355
1.872
Ik heb ook maar eens een eerste poging gedaan: wellicht helemaal fout, maar toch een fijne bezigheid geweest. Een mix van wens en wat er zoal de ronde doet qua geruchten en dan aangevuld met wat er hier vaak voorbij komt van wensen om een zo realistisch (wss niet maarja) en gevarieerd (met natuurlijk iets te veel nadruk op mijn eigen wensen en smaak) mogelijke voorspelling te maken.

Ik vind deze anders wel een goeie RW line up.
Schuur? Gezien?
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

mart1234

Support act
27 nov 2019
862
349
Ik heb ook maar eens een eerste poging gedaan: wellicht helemaal fout, maar toch een fijne bezigheid geweest. Een mix van wens en wat er zoal de ronde doet qua geruchten en dan aangevuld met wat er hier vaak voorbij komt van wensen om een zo realistisch (wss niet maarja) en gevarieerd (met natuurlijk iets te veel nadruk op mijn eigen wensen en smaak) mogelijke voorspelling te maken.

Zo'n fan van the streets dat ze 2x mogen komen?
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Ik heb ook maar eens een eerste poging gedaan: wellicht helemaal fout, maar toch een fijne bezigheid geweest. Een mix van wens en wat er zoal de ronde doet qua geruchten en dan aangevuld met wat er hier vaak voorbij komt van wensen om een zo realistisch (wss niet maarja) en gevarieerd (met natuurlijk iets te veel nadruk op mijn eigen wensen en smaak) mogelijke voorspelling te maken.

Die donderdag Barn is veel te stacked, net zoals die main-dag met Depeche Mode. De rest is wel prima alhoewel ik Porcupine Tree totáál geen Barn-head zie. Lijkt me eerder iets voor in de vooravond rond een uur of vijf.
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.073
10.220
Die donderdag Barn is veel te stacked, net zoals die main-dag met Depeche Mode. De rest is wel prima alhoewel ik Porcupine Tree totáál geen Barn-head zie. Lijkt me eerder iets voor in de vooravond rond een uur of vijf.
Wat?? Serieus? Die lui staan gewoon in de ziggo dome he. Barn head zijn ze in mijn boekje absoluut. Als Polo G kan.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.770
8.332
Wat?? Serieus? Die lui staan gewoon in de ziggo dome he. Barn head zijn ze in mijn boekje absoluut. Als Polo G kan.
Mja, Steven Wilson stond ook gewoon in de Ziggo wanneer hij in Werchter als tweede van de dag in de Barn stond. En die tent was ook verre van vol toen.

Polo G als Barn head is natuurlijk en een beetje triestiger inderdaad. 😅 De tenten in 2018 en 2022 zijn ook amper te vergelijken qua grote namen en kwaliteit.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Wat?? Serieus? Die lui staan gewoon in de ziggo dome he. Barn head zijn ze in mijn boekje absoluut. Als Polo G kan.
Alee bon tof, en sinds wanneer is de Ziggo Dome in België gelegen?

Steven Wilson stond solo in Koninklijk Circus de laatste keer, een zaal van pak 'm beet 2 à 3k mensen. In Nederland stond ie toen in de AFAS als ik me niet vergis. Porcupine Tree doet België zelfs niet aan. Bedoel maar. Die reactie.. hoeft niet.

edit: en dan als kers op de taart nog eens Polo G erbij halen, ookal weet je zelf héél goed dat Disclosure de Barn-headliner van die dag was - vergelijkbaar met Beck en The Kid Laroi op donderdag. Geen idee hoe je erbij komt om 'laatste naam van de dag' gelijk te stellen aan 'moet wel Barn-headliner zijn', maar hey, go off.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
En om de vergelijking nog even door te trekken: de laatste zaaltour van Porcupine Tree passeerde respectievelijk in de AFAS en de AB. En in 2010 heb ik ze op RW 's namiddags in een voor 2/3 gevulde Marquee gezien. Ik zie er zelf hoogstens een "op 2 na laatste act in de Barn" in ofzo.
 

theblackmadness

Sunset slot
9 sep 2019
3.467
4.253
En om de vergelijking nog even door te trekken: de laatste zaaltour van Porcupine Tree passeerde respectievelijk in de AFAS en de AB. En in 2010 heb ik ze op RW 's namiddags in een voor 2/3 gevulde Marquee gezien. Ik zie er zelf hoogstens een "op 2 na laatste act in de Barn" in ofzo.
We zullen zien, hopelijk. Ik had de positie gebaseerd op de ziggo, aangezien er geen referentiekader is in België
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Alee bon tof, en sinds wanneer is de Ziggo Dome in België gelegen?

Steven Wilson stond solo in Koninklijk Circus de laatste keer, een zaal van pak 'm beet 2 à 3k mensen. In Nederland stond ie toen in de AFAS als ik me niet vergis. Porcupine Tree doet België zelfs niet aan. Bedoel maar. Die reactie.. hoeft niet.

edit: en dan als kers op de taart nog eens Polo G erbij halen, ookal weet je zelf héél goed dat Disclosure de Barn-headliner van die dag was - vergelijkbaar met Beck en The Kid Laroi op donderdag. Geen idee hoe je erbij komt om 'laatste naam van de dag' gelijk te stellen aan 'moet wel Barn-headliner zijn', maar hey, go off.
Dat ze niet in Belgie spelen zegt niet heel veel. Lorde speelde dit jaar ook niet in Belgie, betekent niet automatisch dat er geen vraag naar is natuurlijk.

Ziggo Dome is aardig vol.
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Dat ze niet in Belgie spelen zegt niet heel veel. Lorde speelde dit jaar ook niet in Belgie, betekent niet automatisch dat er geen vraag naar is natuurlijk.

Ziggo Dome is aardig vol.
Zie boven wat Kereltje zegt. PT / Wilson is gewoon minder populair in België.

edit: en gezien de grootheidswaanzin van Wilson is het al even duidelijk dat die man landen en daarbij grote zalen kiest die hij kan vullen, en niet meer zozeer genoegen neemt met kleinere zaaltjes. Dus ja, dat zegt wel veel.
 
Laatst bewerkt:

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.770
8.332
Was bij Wilson niet super druk. Maar wel een fijne chille opener van het festival toen!
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.073
10.220
Alee bon tof, en sinds wanneer is de Ziggo Dome in België gelegen?

Steven Wilson stond solo in Koninklijk Circus de laatste keer, een zaal van pak 'm beet 2 à 3k mensen. In Nederland stond ie toen in de AFAS als ik me niet vergis. Porcupine Tree doet België zelfs niet aan. Bedoel maar. Die reactie.. hoeft niet.

edit: en dan als kers op de taart nog eens Polo G erbij halen, ookal weet je zelf héél goed dat Disclosure de Barn-headliner van die dag was - vergelijkbaar met Beck en The Kid Laroi op donderdag. Geen idee hoe je erbij komt om 'laatste naam van de dag' gelijk te stellen aan 'moet wel Barn-headliner zijn', maar hey, go off.
Niet in België gelegen is niet het sterkste argument vind ik en het Polo G argument van mij is natuurlijk niet het sterkste. Maar toch. Steven Wilson solo is nog geen PT, toch een van de grootste progrock bands allertijden die na 10 jaar weer terug zijn. Dat is een unieke naam om te boeken en die zet je niet zo vroeg op de dag weg voor 50 minuten. Dan hoop ik echt van harte dat ze op GMM staan op een meer gewaardeerde plek.
 

Vicarious

Gouden Tip
10 jul 2022
283
179
Ik heb ook maar eens een eerste poging gedaan: wellicht helemaal fout, maar toch een fijne bezigheid geweest. Een mix van wens en wat er zoal de ronde doet qua geruchten en dan aangevuld met wat er hier vaak voorbij komt van wensen om een zo realistisch (wss niet maarja) en gevarieerd (met natuurlijk iets te veel nadruk op mijn eigen wensen en smaak) mogelijke voorspelling te maken.

Deze mag hem worden, de clash tussen Dua Lipa en Nine Inch Nails zou wel een pijlnlijke keuze zijn
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.586
839
Wie was er trouwens bij op de zaterdag van 2013...? Alleen bands van op die zaterdag zou je nu bijna de grootste namen voor zo'n heel weekend mee kunnen vullen:

Rammstein + Volbeat
Nick Cave + Goose + James Blake
Kendrick Lamar + Frank Ocean + Stereophonics
Tame Impala + Disclosure

Allen op 1 dag, eigenlijk best crazy.
Ja, maar op dat moment besef je misschien niet van alle acts dat ze big gaan worden.
Alhoewel Cave en Rammstein toen al uiteraard zeer grote namen waren.
Toen gezien: Cave/Volbeat/Rammstein (en de rest herinner ik me niet zo goed meer).
Kendrick Lamar bewust niet gaan zien toen.

Cave speelde toen vóór Volbeat en Rammstein.
Dus het kan best dat je een grote gevestigde naam krijgt om 19u-20u.

In dat opzicht zou bijvoorbeeld Muse perfect subheadliner mogen zijn, met bijvoorbeeld een Depeche Mode of Stromae als head.
In de nillies was het toch ook zo dat ze een grote rockband als semi-headliner programmeerden, gevolgd door een dance-headliner...
Ik denk bijvoorbeeld aan Faithless destijds...
 
Laatst bewerkt:

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.355
1.872
Porcupine Tree stond in 2010 in de Marquee toen om 17h10. Gezien de reünie, het nieuwe album en de verandering in podia lijkt een zelfde slot in de Barn (rond 17h-18h starten) de mogelijkheid.
 
  • Verdrietig
Waarderingen: Joslittel

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.132
4.221
Ja, maar op dat moment besef je misschien niet van alle acts dat ze big gaan worden.
Alhoewel Cave en Rammstein toen al uiteraard zeer grote namen waren.
Toen gezien: Cave/Volbeat/Rammstein (en de redt herinner ik me niet zo goed meer).
Kendrick Lamar bewust niet gaan zien toen.

Cave speelde toen vóór Volbeat en Rammstein.
Dus het kan best dat je een grote gevestigde naam krijgt om 19u-20u.

In dat opzicht zou bijvoorbeeld Muse perfect subheadliner mogen zijn, met bijvoorbeeld een Depeche Mode of Stromae als head.
In de nillies was het toch ook zo dat ze een grote rockband als semi-headliner programmeerden, gevolgd door een dance-headliner...
Ik denk bijvoorbeeld aan Faithless destijds...
Die grote rockband was dan doorgaans de headliner met een dansafsluiter erna.
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.586
839
Die grote rockband was dan doorgaans de headliner met een dansafsluiter erna.
Wel ja, misschien is dat dan wel een optie, voor bijvoorbeeld Muse op zaterdag (wellicht)?
Maar was het vroeger ook niet zo dat alles later eindigde?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken