Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.367
10.202
Je zou denken: Cactus, maar daar staan tegenwoordig ook gewoon dingen als Goldband en Merol - dunno why.
Moeten ze wel nog een week tussen hun laatste festival en Cactus opvullen, vandaar dat Werchter me logischer leek. Dat sluit perfect aan op de tour.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.113
5.391
Vorig jaar had je ook nog een heleboel vouchers die omgezet werden en een affiche met Pearl Jam - Metallica en de Red Hot Chili Peppers, drie van de grootste Boomer-rockbands aller tijden.
Dat zelfde publiek loopt niet meteen te drummen voor Stromae, Lil Nas X, Stormzy, Oscar...

Verkoop zou goed lopen heb ik opgevangen. Maar vorig jaar was het rond deze periode inderdaad al quasi vol, dus dan hebben ze quasi alles gelost.
Ik verwacht in elk geval, gevoelsmatig, vrijdag namen. Tenzij ze nog even wachten tot na start verkoop pkp. En als dat toch niet is, dan zullen ze wel TWC of WB verder aanvullen vrijdag.
 

musicislife

Randprogramma
15 dec 2022
122
118
Gaan gewoon Boutique doen lijkt me.
Ik blijf het een vreemd gegeven vinden... Pukkelpop kan ik nog inkomen. Als ze daar zelfs al een Willy Sommers durven wegzetten.
Maar een internationaal festival als een Werchter (in welke vorm dan ook) kan het toch niet maken om zo een band een plek te geven.
 

WesleyNoH

Support act
28 nov 2015
1.087
2.292
Ze verkopen beter dan heel wat Belgische bands die op Werchter of één van de andere Werchter-festivals staan/stonden.
En tbh, ik zou het niet erg vinden als ze ergens op The Slope zouden spelen of vroeg in KluB C.
 
  • Leuk
Waarderingen: Wout_VS en pigital

musicislife

Randprogramma
15 dec 2022
122
118
om zo een band die 4x AB uitverkoopt bedoel je dan?

Camille verkoopt 5x een (zittende) Lotto Arena uit.
Metejoor heeft 2 Sportpaleizen op de planning staan, Niels Destadsbader heeft er al meerdere keren gestaan,...
Hebben die dan ook een plek op een internationaal festival als Werchter stel ik mij de vraag. Dat argument vind ik dus soms iets te gemakkelijk.
Versta mij niet verkeerd. Natuurlijk hebben die een bepaalde kwaliteit en een publiek. Maar dan zie ik die eerder (en ook wel terecht) op Suikerrock etc. staan.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.113
5.391
Als Niels DSB op Boutique kan staan, Xink toch ook? Gaat werken hoor, wat maakt het verder uit?

En ja, heb heel wat vrienden jonger als 30 die de voorbije jaren getrouwd zijn. Dat nummer is altijd 1 van de 3 meebrul hits dat heel die dansvloer vol staat.
 
  • Leuk
Waarderingen: pigital

jova

Playlistbediener
24 jan 2018
33
53
Vorig jaar had je ook nog een heleboel vouchers die omgezet werden en een affiche met Pearl Jam - Metallica en de Red Hot Chili Peppers, drie van de grootste Boomer-rockbands aller tijden.
Dat zelfde publiek loopt niet meteen te drummen voor Stromae, Lil Nas X, Stormzy, Oscar...
Sluit ik me helemaal bij aan. Ik vind het wel leuk als er eens eens act tussen staat zoals Stromae en Oscar , maar dit jaar is er toch een overvloed van dit soort acts. Niet meteen degene die het RW publiek naar de weide lokt. Dit soort acts vind je meer op Pukkelpop waar de jeugd toch de bovenhand heeft, alhoewel Pukkelpop dit jaar toch al enkele leuke namen zoals Turnstile , Yungblud en the Killers heeft geboekt. Stormzy en Lil Nas X verplichten me te lang in de Jupiler bar te zitten.
 
  • Leuk
Waarderingen: musicislife en Nelios

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.745
2.421
Als Niels DSB op Boutique kan staan, Xink toch ook? Gaat werken hoor, wat maakt het verder uit?

En ja, heb heel wat vrienden jonger als 30 die de voorbije jaren getrouwd zijn. Dat nummer is altijd 1 van de 3 meebrul hits dat heel die dansvloer vol staat.
wat zijn de andere 2?

gokje:
K3 - Oya lélé
M-Kids - Indianendans
 
  • Haha
  • Leuk
Waarderingen: gt888, Wout_VS en Royke

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.650
1.147
Omdat StuBru-luisteraars bestaan uit vrouwen die hunkeren naar hun chiroleiderverleden.
De Afrekening luisteraars (of mensen die moeite doen om te stemmen) zijn echt ook een heel groot deel van de Rock Werchter-gangers hoor.
Zij zijn met meer dan de forum-music-nerds. Dus eigenlijk past dat beter op RW dan wat wij hier liggen verkondigen.

Overigens die laatste single is echt wel oké hoor (ik vind dat dit even goed kan dan een Bazart bijvoorbeeld), Die vriendschapsband is van toen ze 12 waren, beetje kinderachtig om hen daar op te blijven afstraffen... Wat deden jullie op die leeftijd? Krijtjes in jullie neus duwen?

fifteen-crayons-homer-simpson.gif
 

Chiefs

Gouden Tip
25 nov 2021
288
383
En buiten 'de vriendschapsband' hebben zij in die periode ook 2 goede albums uitgebracht. 'X!nk' en 'Vergif'. Het waren inderdaad kinderen, maar voor hun leeftijd best goed.
 
  • Geweldig
Waarderingen: Wout_VS

Gebruikers die dit onderwerp bekijken