Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.396
1.900
De Barn met zijn 20-25k (zonder de geruchten indachtig dat ze die groter willen) zou voor haar ook de grootste venue zijn in België ooit, ik zou het wel weten.
Los daarvan is die stijl van muziek het populairst in het franstalige deel van ons land waardoor Vorst wel zal boomen maar zou dat hetzelfde geven in een gelijkwaardig venue zoals de Lotto?
Zou een interessante case zijn want er is in de muziek toch echt wel een verschil tussen de taalregio's.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.606
853
maar zou dat hetzelfde geven in een gelijkwaardig venue zoals de Lotto?

Feit is zeker dat minder Franstaligen de taalgrens oversteken.
Maar toch geloof ik wel dat ze ook een Lotto Arena zou kunnen uitverkopen.
Misschien dat Antwerpen dan wat meer Nederlandse bezoekers aantrekt; meer dan Vorst iig
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.660
1.178
Muse op RW lijkt nu wel 99% zeker en zo wordt het vat der herhalingen alvast weer voor een eerste keer opengetrokken.
Zet daarnaast Rage Against The Machine, Blur, Kendrick Lamar en Depeche Mode en dat valt allemaal wel mee wat betreft bands op herhaling. Noem me optimistisch maar klagen over herhaling daar kunnen we nog wel een paar maanden mee wachten denk ik
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.396
1.900
Feit is zeker dat minder Franstaligen de taalgrens oversteken.
Maar toch geloof ik wel dat ze ook een Lotto Arena zou kunnen uitverkopen.
Misschien dat Antwerpen dan wat meer Nederlandse bezoekers aantrekt; meer dan Vorst iig
Oke trek het breder. 2 keer paleis 12 of 1 keer Sportpaleis, wat wel, wat niet, of verkopen beide uit?
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.887
6.103
Grappig hoe één opmerking wederom heel de conversatie kan keren. Was niet eens de bedoeling.

Anyways. Vraag me wel af welke 'nieuwe' headliner er gaat zijn, want Rage, Depeche Mode, Muse, AM.. Mja.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.887
6.103
De cijfers, de airplay, de streams. Veel op de baan zijn en vertoeven in die delen kan helpen. Dusdanig ook met die mensen over muziek discusieren. Veelal eigen ondervindingen dus.
Cijfers en streams lijken me toch moeilijk meetbaar, ofwel? Wordt er in Wallonië meer reggaeton gespeeld op de radio? Interessant.
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Muse + Greta van Fleet +Editors = horror.
Allemaal naar Rosalia en Olivia Rodrigo in The Barn op dat moment!
Olivia Rodrigo krijg je echt niet in de Barn. Als ze tourt, zie ik haar wel wat sub posities pakken op de grote festivals. Maar goed, in België zal dat dan wel een ander festival worden (op Boutique bij Taylor Swift ofzo).
 
  • Leuk
Waarderingen: Yannick en Timmetje

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.915
8.556
Ja hopelijk niet natuurlijk... Ik vond dat ook een waardeloze show ter ere van een waardeloos album. Waar die mannen soms met hun verstand zitten. Nochtans hebben ze al veel straffe shows gedaan.
Maar gewoon veel en veel te veel op RW gestaan. Na dat halflege veld toch gehoopt dat ze een keer veel edities zouden wegblijven.
 

MadMandra27

Dagopener
23 aug 2022
692
903
Ik ga er wel vanuit dat de tijd, zoals aangegeven via die link, niet klopt. Zie ze immers niet afkomen, mochten ze geen headline positie krijgen 🤔

Persoonlijk ben ik wel blij met deze naam; heb al hun albums maar nog nooit live gezien, dus mijn eerste RW kon niet beter beginnen!
 
Laatst bewerkt:

Gebruikers die dit onderwerp bekijken